Millaisiin ikähuijauksiin olette törmänneet deittipalveluissa?
Onko teille tullut usein esimerkiksi Tinderissä tai netin treffipalstoilla vastaan miehiä tai naisia, jotka huijaavat ikänsä? Ja miten asia on ilmennyt?
Tuli mieleen, kun Tinderissä tuli juuri vastaan mies, joka väittää olevansa 40, mutta on oikeasti 50-vuotias. Jotkut kertovat profiilitekstissään oikean ikänsä, vaikka olisivat merkinneet sen "viralliseen ikäkohtaan" olevan jokin muu, mutta tämä mies ei ainakaan ollut niin tehnyt. No, kymmenen vuotta sinne tai tänne :D
Kommentit (375)
Yleensä laitan 5v alaspäin iän ja sitten kuitenkin sanovat että olenpa nuoren näköinen iäkseni.
Tinderissä on kai alhaisemmat hinnat jos on alle 30v. Sen takia moni laittaa ja sitten profiiliin oikea ikä. Ei johdu siitä että haluavat kusettaa.
Tinderissä on kai alhaisemmat hinnat jos on alle 30v. Sen takia moni laittaa ja sitten profiiliin oikea ikä. Ei johdu siitä että haluavat kusettaa.
Mun liki viisikymppinen tuttu mies tuli just vastaan tinderissä, ja ikää oli 38😂 Muutama vuosi sitten juteltiin asiasta, ja silloin kertoi viilaavansa ikää viisi vuotta alaspäin, kun on niin hyväkuntoinen 😁 Viisikymppisellä ja alle nelikymppisellä on kyllä vissi ero monessakin suhteessa...
Vierailija kirjoitti:
Mun liki viisikymppinen tuttu mies tuli just vastaan tinderissä, ja ikää oli 38😂 Muutama vuosi sitten juteltiin asiasta, ja silloin kertoi viilaavansa ikää viisi vuotta alaspäin, kun on niin hyväkuntoinen 😁 Viisikymppisellä ja alle nelikymppisellä on kyllä vissi ero monessakin suhteessa...
Tuossa iässä on tuommoiset ikäerot miehellä mitättömät.
-mouth75
Naiset kuulemma muokkaavat kuvansa näyttäen paljon nuoremmilta js miehet taas kokemukseni mukaan laittavat kuvia jotka ovat 5-10 v vanhoja ja tulevat treffeille +10kg,kaljuuntuvina ryppy/silmäpussi naamoillaan.
Tästä on jo useita vuosia aikaa kun kävin treffeillä naisen kanssa joka valehteli 15 vuotta ikäänsä alaspäin. Ei se ikinä sitä tunnustanut mutta jäi kiinni kun vessassa käydessään mä tarkistin syntymäajan lompakosta sen ajokortista joka sillä oli vahingossa jäänyt näkyville pöydälle. Oli pakko tarkistaa kun alkoi epäilyttämään. Sillä oli sama syntymävuosi kuin mun mutsilla. Jonkun verran tunsin höynäytetyksi enkä sen jälkeen ole kenenkään naisen deitti-ilmoituksissaan ilmoittamia ikiä uskonut automaattisesti oikeiksi.
Minä päädyin Tinder-treffeille papparaisen kanssa joka väitti olevansa 41 mutta oli varmaan 60, sai raivarit kun ilmoitin suoraan ettei tulee kesää ja jäi sinne kahvilaan itsekseen mesomaan ja haukkumaan naissukupuolta.
Yksi mies laittoi itsestään kuvan jossa oli ihan söpö vaikkakin ihmettelin, että onpa nuoren näköinen 44-vuotiaaksi. Tapaamiseen tuli mies jolla oli silmäpussit, selvästi värjätty pikimusta tukka ja kaljamahan alku. Näytti kyllä kuvaltaan mutta selvästi tajusi että on käyttänyt ikivanhaa kuvaa, myöhemmin selvisi että oli 50-vuotias. Etsi korkeintaan 30-vuotiaita naisia mikä selittänee ikähuijauksen..
Hulluinta on että ei ollut niin pahan näköinen että olisi tuottanut pettymyksen, jos vain olisi laittanut tuoreen kuvan ja ollut rehellinen iästään!
Yksi sanoi olevansa 22-vuotias koneinsinööri.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tullut vastaan miehiä jotka ovat huijanneet iän että näkyisivät myös nuoremmille naisille joiden ikäasetus on vaikka alle 40-vuotiaat. Sitten 50-vuotiaat valehtelee iäksi 40 että näkyvät myös niille naisille jotka ovat määritelleet asetuksissa että näkyy vaan ne nelikymppiset tai sen alle.
Olin kerran treffeillä miehen kanssa, joka oli tinderprofiilinsa mukaan 39-vuotias, mutta kertoi treffeillä olevansa 40. Tuo nyt ei ollut iso huijaus, mutta sanoi syyksi sen, että kun ilmoitti iäkseen 40 ei saanut juuri lainkaan matcheja, mutta 39 iällä niitä tuli. Voihan sen ajatella niinkin, että jos nainen ei halua yli 39-vuotiasta miestä niin ei halua, se yläikäraja on säädetty ihan tarkoituksella :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aikoinaan tinderissä osuma miehen kanssa joka oli oikeesti 48 mutta väitti siellä olevansa muutaman vuoden nuorempi. Tää kertoi sen kyllä tekstissään, että sikäli kiva. Hän oli huolissaan siitä kun mulla ei ollut kokovartalokuvaa nähtävillä, koska oli joskus joutunut treffeille ylipainoisen kanssa. Varmaan toi kertoo jotain siitä, miksi on lapseton viisikymppinen tinderissä hakemassa seuraa väärällä iällä. Jos siis ylipainoisen kanssa joutuminen yksille treffeille olisi pahinta mitä kuvitella saattaa, niin lienee aika pinnallinen tyyppi.
Kuulostaa yhdeltä tyypiltä, joka on Tinderissä ja joka muutenkin vaihtaa koko ajan profiiliaan ja esiintyy milloin mitäkin hakien. Välillä kertoo muuttavansa ikäänsä alaspäin, välillä ei kerro. Kannattaisi ehkä hakea vähän omanikäisempää seuraa kuin huijata oma ikänsä.
Toinen taas on jatkuvasti vuorotellen 33 ja 43.
Ihan sama ajatus tuli mieleeni.
Haluaa kokovartalokuvat ja vetoaa siihen, että on ollut deiteillä ylipainoisen kanssa.
Kaverilleni tuli sama mätsi ja hän laittoi kuvan. Nätti nainen, mutta mies tyrmäsi samoin tein. Joten ei ehkä ole täysjärkinen tyyppi. Tuollaisista pitää päästä heti eroon.
Taidanpa minäkin tunnistaa tyypin. Vähän aikaa sitten oli laittanut profiiliinsa jotain sellaista, että alkaa mennä jo usko Tinderiin, mutta yritetään vielä. No yllätys, jos itse toimii noin (ja on ilmeisesti hyvin pinnallinen tyyppi kaiken lisäksi).
Minäkään en ymmärrä. En haluaisi sellaista seuraa, joille minun ikäiseni nainen olisi kauhistus. Mieluummin paljastan oikean ikäni jolloin ehkä saatan jonkun mielestä vaikuttaa jopa nuorekkaalta, kuin valehtelen ikäni ja vaikutan kertomaani ikää vanhemmalta.
Aivan älytöntä huijata ikänsä muka sillä perusteella, että näkyy sitten nuoremman ikäistä hakevien hauissa, koska mitä hyötyä siitä lopulta on, jos heidän ikähaarukan yläpää on alhaisempi kuin oikea ikäsi. Eiköhän kaikki kuitenkin rajaa sen hakunsa siten, että yläikäraja on ihan maksimi minkä ikäisestä voisi olla kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Tomi Metsäketo tuli joskus aikoinaan vastaan Tinderissä ja oli "pyöristänyt" ikänsä about 10 vuotta alaspäin. Ilmoitti tosin profiilitekstissä oikean ikänsä.
Näitä näkee joskus, missä tekstissä sitten kommentti tyyliin "Tinder väitää iäksi X, mutta olen oikeasti Y"
En ole huijannut ikääni ja en ole törmännyt kehenkään joka olisi huijannut ikänsä. En ole ainekaan kenenkään huomannut huijanneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä on tuommoiset ikäerot miehellä mitättömät.
-mouth75
Miesten mielestä varmasti näin, mutta esimerkiksi kolmekymppinen nainen voi pitää hyvin merkittävänä eroa onko mies 38 vai 48.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aikoinaan tinderissä osuma miehen kanssa joka oli oikeesti 48 mutta väitti siellä olevansa muutaman vuoden nuorempi. Tää kertoi sen kyllä tekstissään, että sikäli kiva. Hän oli huolissaan siitä kun mulla ei ollut kokovartalokuvaa nähtävillä, koska oli joskus joutunut treffeille ylipainoisen kanssa. Varmaan toi kertoo jotain siitä, miksi on lapseton viisikymppinen tinderissä hakemassa seuraa väärällä iällä. Jos siis ylipainoisen kanssa joutuminen yksille treffeille olisi pahinta mitä kuvitella saattaa, niin lienee aika pinnallinen tyyppi.
Kuulostaa yhdeltä tyypiltä, joka on Tinderissä ja joka muutenkin vaihtaa koko ajan profiiliaan ja esiintyy milloin mitäkin hakien. Välillä kertoo muuttavansa ikäänsä alaspäin, välillä ei kerro. Kannattaisi ehkä hakea vähän omanikäisempää seuraa kuin huijata oma ikänsä.
Haluaa kokovartalokuvat ja vetoaa siihen, että on ollut deiteillä ylipainoisen kanssa.
Kaverilleni tuli sama mätsi ja hän laittoi kuvan. Nätti nainen, mutta mies tyrmäsi samoin tein. Joten ei ehkä ole täysjärkinen tyyppi. Tuollaisista pitää päästä heti eroon.
Siis toihan on niin junttia ettei tosikaan. Olen itse normipainoinen, mutta jos joku haluaisi kokovartalokuvan varmistuakseen etten ole lihava niin en kyllä jaksaisi tollaseen tuhlata aikaa. Kertoisi niin paljon siitä ihmisestä ja ajatusmaailmastaan. Eikö noille muuten riitä se että kertoo sanallisesti olevansa normipainoinen vai tarvitsevatko nimenomaan sen kuvan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidanpa minäkin tunnistaa tyypin. Vähän aikaa sitten oli laittanut profiiliinsa jotain sellaista, että alkaa mennä jo usko Tinderiin, mutta yritetään vielä. No yllätys, jos itse toimii noin (ja on ilmeisesti hyvin pinnallinen tyyppi kaiken lisäksi).
Kertoo tyypistä aika paljon, kun tuo on ensimmäinen asia jonka haluaa selvittää. Ilmeisesti ulkonäkö kuitenkin jossain määrin miellyttää, kun on oikealla pyyhkäissyt. Voisi yhtä hyvin tykätä vain niistä, joilla on herralle kelpaavat kokovartalokuvat.
Kuinka vanhaksi asti mies (tai nainenkin) voi kuvailla itseään "nelikymppiseksi"?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanhaksi asti mies (tai nainenkin) voi kuvailla itseään "nelikymppiseksi"?
Niin kauan kun on lähempänä neljääkymmentä kun viittäkymmentä.
En kyllä ymmärtänyt.
Miksi tivaavat onko yli painoa jos muka urheilet ja olet "hyvässä kunnossa"?