Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postiennakolla tavaraa ostaneet!

Vierailija
15.06.2020 |

Miten postiennakko siis käytännössä toimii? Luin postin sivuilta, että pakettia ei saa tarkistaa ennen kuin on maksanut sen toimipisteessä, mutta eihän siinä ole mitään järkeä.

Luulin, että se toimii niin, että maksat postiennakon lähettäjälle, hän lähettää paketin ja postissa saat virkailijan vahtiessa tarkistaa paketin, ettei ole täynnä esim. kiviä ja kieltäytyä vastaanottamasta pakettia, jolloin ei tarvitse maksaa.

Olen aikeissa ostaa konsolin ja myyjä suostuu vain noutoon tai postiennakkoon. Jos ostan konsolin postiennakolla ja maksan sen paketin postille, avaan sen heti siinä ja totean että eihän täällä ole konsolia, voidaanko maksu vielä perua? Postin sivuilla luki myös, että maksu näkyy lähettäjällä vasta 2-4 päivän kuluessa maksusta, voisikohan sen siis vielä estää päätymästä lähettäjälle?

Mitä hyötyä postiennakosta on, jos joka tapauksessa voi tulla huijatuksi ja menettää rahansa? Sehän toimii silloin aivan kuten tavallinen postipaketti, että pitää jännittää mitä sieltä paljastuu, on ainoastaan kalliimpi.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä täälläkin vastaillaan ihan mitä sattuu. tarkasataminen ei ole ollut enää aikoihin mahdollista oli siihen lähettäjän lupa tai sitten ei.

Kyllä se nyt sattuu olemaan mahdollista tosiaan jos siihen lisätietoja kohtaan lähettäjä merkitsee että vastaanottajalla avaamisoikeus, https://www.posti.com/media/mediauutiset/2020/postiennakolla-turvaa-kul…;

Kannattaa ottaa selvää ennen kuin osoittaa idiotisminsa julkisesti

Vierailija
22/30 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tarkistus yhäedelleen on mahdollista kun siihen lisätietoja kohtaan lähettäjä kirjoittaa tää on suoraan postin sivulta https://www.posti.com/media/mediauutiset/2020/postiennakolla-turvaa-kul…

Ottakaa selvää ennen idiotismianne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/30 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se postiennakko olekaan sinulle ostajana mikään etu, vaan myyjälle. Että hän saa rahansa tuotteesta varmasti. Useimmathan ei siihen suostu, että maksaisivat yksityishenkilölle etukäteen tilille, ja jos antaa maksaa jälkeenpäin, on valitettavan paljon epärehellisiä jotka "unohtaa" maksaa. Postiennakossa myyjä saa varmasti rahansa jos tuote vastaanotetaan.

Mutta tosiaan, voit pyytää tuota lupaa paketin avaamiseen. Aika harvinaista se on että ihmiset pyytäisivät, itse en ole koskaan pyytänyt. En yleensäkään tilaa mitään niin epämääräisen oloisista paikoista / henkilöiltä, joista epäilisiin että voivat lähettää vaikka paketin kiviä sovitun tavaran sijaan.

On kyllä aika typerää. Ostajana jos joutuu huijatuksi, joutuu sitten kuitenkin tekemään rikosilmoituksen ja odotella asian ratkeamista vuosia. 

Aion todellakin pyytää luvan tuohon, koska minua on aiemmin huijattu konsolikaupassa torin kautta. Minulle on jäänyt siitä ihan erilainen varaus jokaista mahdollista kauppakumppania kohtaan.

Ap

Saat kyllä rahasi takuulla takaisin, jos olet postiennakolla tilannut jotain ja paketista paljastuu jotain viallista/"kiviä", koska myyjä saa rahansa postiennakosta viiveellä(Postin mukaan 2-4 pankkipäivän kuluessa), joten maksu ehditään kyllä jäädyttää, jos rikosilmoitus tehdään. Ja siten saat rahasi takaisin, tosin viiveellä. Yleisesti ottaen postiennakko on turvallisin kauppatapa, nenäkkäin tehtävien kauppojen jälkeen, joten ainakin itse suosin sitä.

Harvempi huijari tuommosta kivien lähetystä jaksaa kokeilla, koska sen läpi meno vaatisi vastaanottajalta suurta huolimattomuutta; paketti avattaisiin vasta monen päivän jälkeen vastaanotosta, jolloin rahat ehtisivät jo siirtyä huijarin tilille. Huijari kuitenkin joutuu itse maksamaan lähetyskulut, jotka ovat aika kalliita, joten massahuijausta ei voi tehdä.

Vierailija
25/30 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko mistä ihmeestä tämän ”lisätietoja” kohdan löytää lähettäessä?

Vierailija
26/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkana saa olla, torissa mulla oli ostoilmoitus ja ”myyjä” otti facebookin kautta yhteyttä. Ei suostunut lähettämään tuotteesta kuvaa, väitti vaan että voit luottaa minuun. Ehdotin postiennakkoa, ei enää vastannut. Selvä tapaus siis… Toivottavasti ei ole muitakaan saanut huiputettua.

Vierailija
27/30 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkkana saa olla, torissa mulla oli ostoilmoitus ja ”myyjä” otti facebookin kautta yhteyttä. Ei suostunut lähettämään tuotteesta kuvaa, väitti vaan että voit luottaa minuun. Ehdotin postiennakkoa, ei enää vastannut. Selvä tapaus siis… Toivottavasti ei ole muitakaan saanut huiputettua.

Mutta eikö Tori.fi ole sinänsä aika turvallinen, kun pidetään kaikki keskustelu vain siellä Torin viesteissä?  Ylläpitäjä löytää sekä myyjän että ostajan, koska molemmat ovat rekisteröityneet.  Lisäksi se keskustelu löytyy sieltä todisteeksi vaikka poliisille.

Koskaan ei pidä suostua sopimaan puhelimessa tai viemään keskustelua pois Tori-viesteistä juuri tästä syystä.

Vierailija
28/30 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se postiennakko olekaan sinulle ostajana mikään etu, vaan myyjälle. Että hän saa rahansa tuotteesta varmasti. Useimmathan ei siihen suostu, että maksaisivat yksityishenkilölle etukäteen tilille, ja jos antaa maksaa jälkeenpäin, on valitettavan paljon epärehellisiä jotka "unohtaa" maksaa. Postiennakossa myyjä saa varmasti rahansa jos tuote vastaanotetaan.

Mutta tosiaan, voit pyytää tuota lupaa paketin avaamiseen. Aika harvinaista se on että ihmiset pyytäisivät, itse en ole koskaan pyytänyt. En yleensäkään tilaa mitään niin epämääräisen oloisista paikoista / henkilöiltä, joista epäilisiin että voivat lähettää vaikka paketin kiviä sovitun tavaran sijaan.

On kyllä aika typerää. Ostajana jos joutuu huijatuksi, joutuu sitten kuitenkin tekemään rikosilmoituksen ja odotella asian ratkeamista vuosia. 

Aion todellakin pyytää luvan tuohon, koska minua on aiemmin huijattu konsolikaupassa torin kautta. Minulle on jäänyt siitä ihan erilainen varaus jokaista mahdollista kauppakumppania kohtaan.

Ap

Olet typerä.

Pitää myyjälläkin olla jokin turva myytäessä.

Älä idiootti osta torista jos on niin vaikeaa.

Osta suoraan kauppojen alesta niin et saa toisten käytettyä tavaraa

Vierailija
29/30 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ryntäävät postiin lähettämään kiviä?

Vierailija
30/30 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

fasdf kirjoitti:

Kyllä se on yhäedelleen mahdollista https://www.posti.com/media/mediauutiset/2020/postiennakolla-turvaa-kul…

Älä puhu sontaa ei ole mahdollista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi