Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolme päivää olen nyt pessyt kotini ikkunoita.

Vierailija
14.05.2025 |

Laskin, että 78 lasipintaa on nyt pesty. Pesemättä vielä yhden makkarin ikkunat + ovilasi, vessan ikkuna ja ullakon pikku ikkuna. Kyllä kiiltää. Sit jos tulee vielä siitepölyä,saan kierrettyä talon ja kevyt pesu vain alakerran lasien ulkopinnoille. Enkä noihin 78 pintaan edes paljoa vettä lötrännyt, akkukuivaajassa oli yhteensä alle puoli desiä likaista vettä. Tosin oli mulla ämpäri jossa pesuvesi,mut ei sitä tartte valuttaa lasipintoja myöden. Säleverhotkin pyyhin puhtaaksi samalla. Pesuaineena käytin metka käsitiskiainetta joka soveltuu myös ikkunan pesuun.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin pitäisi aloittaa. Iso urakka ensin kotona, sitten vanhemmillani, sitten omalla mökillä, sitten vanhempien mökillä. Hyvä että pystyy jakamaan homman useammalle päivälle.

Vierailija
2/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein saman, mutta ei siihen kyllä mennyt kuin viisi tuntia. Minulla lasipintoja 96.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina miettinyt kuka jaksaa pestä ikkunoita, mutta anopin lisäksi ilmeisesti sinäkin? Tilaan aina työn joltakin firmalta ja seuraan sujuvasti sivusta.

Vierailija
4/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein saman, mutta ei siihen kyllä mennyt kuin viisi tuntia. Minulla lasipintoja 96.

Joo, en aikaa ole ottanu kyllä. Mutta jaoin hommat etten liikaa rasitu. En kuiten kokopäiväisesti pessyt. Nyt pesin kahden makkarin ikkunat. Ja akku loppu. Ap

Vierailija
5/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina miettinyt kuka jaksaa pestä ikkunoita, mutta anopin lisäksi ilmeisesti sinäkin? Tilaan aina työn joltakin firmalta ja seuraan sujuvasti sivusta.

Ihan suht sujuvasti menee kun on hyvät välineet. Tosin isompi homma siirtää tavarat pois tieltä.

Vierailija
6/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Birdlife suosittelee ettei ikkunoita pestäisi ennen kuin linnunpoikaset ovat oppineet lentämään.  Etteivät pikkuraukat taita niskojaan lentäessään päin kirkkaita ikkunoita 🐦🦆🐥 

Vierailija
7/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kohta ne ovat keltaiset siitepölystä ulkopuolelta. Pesen vasta loppukesästä.

Vierailija
8/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Birdlife suosittelee ettei ikkunoita pestäisi ennen kuin linnunpoikaset ovat oppineet lentämään.  Etteivät pikkuraukat taita niskojaan lentäessään päin kirkkaita ikkunoita 🐦🦆🐥 

Sitten pitäs aikansa kuluttaa ulkona lintuja bongaillen mikä niistä sirkuttajista on aikuinen ja mikä on poikanen.

Vierailija
9/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee. 10 pistettä ja papukaijanmerkki. Inhoan kotitöistä eniten ikkunanpesua. Imuroiminen, moppaaminen, mikä tahansa on mukavampaa. 

Vierailija
10/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan turhaa touhua tuo ikkunoiden pesu. 

Vierailija
11/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 12 kpl ikkunapintaa.

Vierailija
12/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. 

Vierailija
13/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen tekee kaiken itse. Siksi täällä ei menesty mikään pikkuyritys.

Vierailija
14/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulemma ole hyvä pestä ikkunoita linnut törmäävät niihin. Voi siis jättää pesemättä kevyesti.

Vierailija
15/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen tekee kaiken itse. Siksi täällä ei menesty mikään pikkuyritys.

Totta. Tosi vaikeeta löytää esim. ompelija joka korjaisi heti esim. vetoketjun tai lyhentäisi housut jne.

Vierailija
16/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jee. 10 pistettä ja papukaijanmerkki. Inhoan kotitöistä eniten ikkunanpesua. Imuroiminen, moppaaminen, mikä tahansa on mukavampaa. 

Onko sulla akkukuivain? Ostin Lidlistä, ei paljoa maksa ja sen kanssa ikkunan kuivaus on mukavaa. Hyvää musiikkia soimaan. Mä käytän pesuaine vedessä kostutettua mikrokuituliinaa,jonka puristan eikä jää valuvaksi. Pyyhin sillä lasin ja karmit ja kuivaus. Valmis.

Vierailija
17/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisipä etsiä akkukuivain! Juuri sitä kuivaamisen nyherrystä inhoan ja monia eri vaiheita. Kiitos vinkistä. :)

Vierailija
18/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin arvostan siisteyttä. 

Vierailija
19/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin arvostan siisteyttä. 

Niin minäkin siksi pesen ikkunat vain sisäpuolelta. 

Vierailija
20/30 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisipä etsiä akkukuivain! Juuri sitä kuivaamisen nyherrystä inhoan ja monia eri vaiheita. Kiitos vinkistä. :)

Liitelissä tosissaan parisenkymppiä.