Onko alasti uiminen sinusta OK ja missä?
Helteet ovat täällä ja ihmiset veden äärellä. Yleisten rantojen ulkopuolella näkee myös naku-uimareita. Itse olin soutelemassa ja näin paljaita pyllyjä, kaverin mielestä outoa, omasta mielestäni ihan normaalia. Mitä sä ajattelet? Tuomitsetko vai et? Missä on sun mielestä OK uida alasti?
Kommentit (90)
Alasti uiminen luonnossa on ehdottamasti yksi kesän mukavimpia asioita, tyyni vesi ja hiljaisuus. :)
On ok, jos siitä ei ole häiriötä muille.
Itse uin alasti omassa rannassa (jos ei ole teinejä tai muita vieraita joita se voisi häiritä), avantouintipaikalla silloin kuin siellä ei ole muita ja yleisellä uimarannalla jos käyn sellaisena aikana kun siellä ei ole muita.
Uimahallissa pidän uimapukua ja päiväsaikaan yleisillä rannoilla.
Vierailija kirjoitti:
On ok, jos siitä ei ole häiriötä muille.
Itse uin alasti omassa rannassa (jos ei ole teinejä tai muita vieraita joita se voisi häiritä), avantouintipaikalla silloin kuin siellä ei ole muita ja yleisellä uimarannalla jos käyn sellaisena aikana kun siellä ei ole muita.
Uimahallissa pidän uimapukua ja päiväsaikaan yleisillä rannoilla.
Suomessa on mielenkiintoinen ajattelutapa alastomuudesta, että se on lähtökohtaisesti häiriöksi muille. Suuressa osassa Eurooppaa (Saksa, Hollanti, Itävalta, Espanja...) näin ei ole, vaan alastomuus ihan jees juttu. Häiriöksi katsotaan, jos käyttäytyy sopimattomasti.
Tämä näkyy jopa Suomen laissa, jos joku kokee alastomuuden häiritseväksi, niin voidaan rangaista. Joten erikoinen ajattelutapa sen jälkeen, kun on asunut Keski-Euroopassa. Ei alastomuus itsessään pitäisi olla häiritsevä asia, vaan täysin luonnollinen olotila.
Kävin just uimassa alasti. zinccis
Zinc
Nakkena uimaan, nakkena uimaan... onhan se nyt kesäjuttu.
On ok omalla mökillä jne., tai nudistirannalla. Ei normaalilla yleisellä rannalla.
Luonnonrannalla uin koko kesän ja tietenkin nakuna!
Minä uin aina alasti omassa uima-altaassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä uin aina alasti omassa uima-altaassa.
Ai että, kun oliskin uima-allas. Ja vielä allaspoika silmän iloksi. 😎
Nyt on ollut koko juhannuksen upea sää ja lämpimät vedet uimiselle. Mun puolestani kaikki saa uida ihan vapaasti kuten haluaa, alasti tai uikkareissa. Yleisellä rannalla nakuilu ei meidän kulttuurissa ole sopivaa, mutta niiden ulkopuolella mun puolesta ihan vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok vaikka yleisellä rannalla.
Taitaa vain olla kaupunkien järjestyssäännöissä yleensä kielletty.
Pitääpä muistaa soittaa poliisit seuraavan kerran kun jonkun kersa ui nakuna.
Ensi kesää ajatellen: ei tarvitse muistaa. Kaupungeilla ei ole järjestyssääntöjä.
Alasti vaan uimaan, mahtavaa kun ei kiristä mitkään vaatteet ja niin luonnollista. Nauna muutenkin kivaa rannalla, estot pois !!!!
Suomessa mökillä ja sitten Baden Badenissa ja Bad Reichenhallissa tietty.
Täysin ok ja vapauttavaa näillä ilmoilla. Ei toki missään yleisellä rannalla, mutta missä vaan muualla!
Olen vilukissa ja uin vasta kun on linnunmaitoa.
kaapeli paljaana yleensä uin mökillä.
Vierailija kirjoitti:
kaapeli paljaana yleensä uin mökillä.
Oikein!
Uiko palstalaiset nyt helteillä nakuna?
Kunhan on karvat ajeltu niin minun puolesta voi uida missä tahansa.
Ei missään..kun hukut ja kellut munat sinisenä..pikkulapset itkee ja traumatisoituu