Minkä hintaisen tuotteen voit ostaa tuosta vaan ilman mitään miettimistä? Mitä sellaista olet viimeksi ostanut?
Mulla esim. joku parinsadan viihde-elektroniikkaan liittyvä. Tai viimeksi ostin 90 € kävelysauvat ilman mitään harkintaa.
Kommentit (25)
Viimeksi tilasin seksileluja 70€ kokeiluun. Turha ostos mutta tulipahan hankittua. Tänä vuonna olen ostanut myös uuden keittiön hetken mielijohteesta. Riippuu ihan asiasta.
Riippuu vähän mistä on kyse, mutta 50 € on heräteostosten kipuraja, vaikka varaa olisi laittaa enemmänkin rahaa menemään kerralla. Tapa on jäänyt pitkältä opiskelu/työttömyysajalta, jolloin rahoja sai jatkuvasti räknätä. Tarpeellisissa ostoksissa raja menee jossain 200 € tietämillä. Jos esimerkiksi mikroaaltouuni hajoaisi, marssisin saman tien lähimpään markettiin ostamaan uuden. Pyykinpesukoneen hajotessa ostaisin myös uuden hetimiten, mutta siinä vertailisin jo useampaa verkkokauppaa hintojen suhteen.
En osta mitään miettimättä etukäteen hinnan ja laadun suhdetta sekä sitä, tarvitsenko sitä asiaa. Voisin ostaa tuosta vain 75 000 e maksavan auton, mutta en keksi yhtäkään syytä, miksi niin tekisin.
Vierailija kirjoitti:
No tänään kävin kaupassa ja mietin senkin että riittääkö raha muovipussin ostamiseen vai kannanko käsin kamat autoon. Joten riippuen päivästä, en kyllä montaa euroa voi tuhlata miettimättä yhtään, joskus en 20 senttiäkään.
Otan kaupasta pahvilaatikon. Vien siinä myöhemmin kierrätyspaperit ym.
Minulla heräteostokset vaihtelevat sen mukaan mikä tuote on kyseessä.
On tietyt "katot" minkä yli en maksa, mutta ne vaihtelevat tuottettain, talvitakista enemmän mitä jäätelötötteröstä jne.
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä krantumpi on sen suhteen mitä haluaa ostaa, ei halua ns. "pettyä".
Tuo hillitsee luonnostaan heräteostoksia (--> edullinen ihana kesäpaita jää huonon materiaalin takia kauppaan, koska tietää ettei sitä kuitenkaan tule em. syyn takia käytettyä vaikka on kiva) niin rahaa säästyy (--> kun kohdalle tulee oikeaa materialia oleva kiva kesäpaita, sen ostaa "hinnasta viis" koska tietää että on käytössä pitkään) ja koska paitaa käyttää pitkään, ei ostos harmita vaikka olikin arvokkaampi.