Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6v lapsi löydetty vedestä kuolleena Pikkukoskella

Kommentit (633)

Vierailija
601/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se leikkipaikka oli lähistöllä.

Ei tuu pisteitä tämmöisestä lapsen katsomisesta.

Ja lisäksi se että rannassa oli varoituskyltit!

Eikö mitään tullu mieleen kun alueelle tultiin?

Vierailija
602/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kun käy välillä viemässä koiriani lenkille, niin hän saattaa räplätä kännykkää samalla. Ja siinä se ei sitten edes huomaa, että kakkasiko ne koirat vai ei. Vähän aika sitten hän pesi painepesurilla mattoa, ja oli luvannut vahtia koiria pihalla samalla. No, menee varmaan 5-10 min, kun hän havahtuu, että koira on kaivanut ison kuopan pihamaalle keskelle nurmikkoa. Että sellainen mies. En antaisi lasta hänen mukaansa uimarannalle. No eipä meillä edes lapsia ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun kokemuksesta: ÄLKÄÄ PÄÄSTÄKÖ ISEJÄ LASTEN KANSSA RANNALLE.

Vaikka sitten minkälainen tasa-arvo jne, niin älkää..

Jos sinulla on vastuuton ja paska mies lastesi isänä niin älä yleistä että kaikilla olisi. Mies valinta kertoo sinusta paljon, olen pahoillani puolestasi kun tuommoisen olet itsellesi valitsemaan.

Vierailija
604/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta uivista lapsista menee helposti sekaisin. Varsinkin poikalapsista, joilla on vain uimahousut. Etenkin jos tukka on kastunut, moni kakara näyttää aika samannäköiseltä.

Oli ihan painajaista, kun aikoinaan open sijaisena ollessani piti viedä alakoululaisia uimaan uimahalliin. Opetuksen hoiti uimaopettaja, mutta vastuuta hänellä ei kuulemma ollut, vaan minulla. Siinä sitten laskin oppilaitten päitä koko ajan hysteerisesti.

Vierailija
605/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lukunsa ovat sitten ne vanhemmat, jotka luottavat kellukkeisiin ja uimarenkaaseen. Päiväkoti-ikäiset saavat ajelehtia vedessä vahtimattakin vaikka vettä on 2-3 metriä. Ei mitään vastuuta. Tuijotellaan vaan kännykkää rannalla.

Ja ne huomattavan ylipainoiset henkilöt, jotka eivät yksinkertaisesti jaksa liikuttaa itseään sen vertaa, että pystyisivät valvomaan taaperoitaan. Naperot saavat juosta laiturilla miten huvittaa. Vettä on niin paljon että aikuisenkaan jalat eivät yllä pohjaan. Mamma vaan tönöttää rannalla valtavan massansa alla ja korkeintaan huutaa lapselle välillä että pois sieltä. Laituri on märkä ja siitä voi helposti pudota. Lapsi ehtisi hukkua ennen kuin mamma saisi kammettua itsensä ylös rannalta ja mitenkään hän ei itse pystyisi lasta edes pelastamaan vedestä.

Vierailija
606/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on vastuuton ja paska mies lastesi isänä niin älä yleistä että kaikilla olisi. Mies valinta kertoo sinusta paljon, olen pahoillani puolestasi kun tuommoisen olet itsellesi valitsemaan.

Toimin rantavalvojana monta vuotta. Olen itsekin mies. 

Vierailija
607/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä surullisissa hukkumisuutisissa ihmettelen tavallisten ihmisten passiivisuutta. On selvää, että hukkuminen tapahtuu

usein äänettömästi ja että ei kaikkea voi huomata.

Silti tässäkin tapauksessa, jos isä on 45 min (?) etsinyt lastaan eikö siihen ole kukaan mennyt avuksi? Kuvittelisin, että jos näkisin hätääntyneen näköisen ihmisen rannalla, menisin kysymään, tarvitsetko apua..? Ja ehkä pyytäisin muitakin avuksi..?

Tuo aiemman kommentin 594/ kuvaama Heidi toimi esimerkillisesti. Hänestä voisimme ottaa oppia. Ehdottomasti parempi ylireagoida kuin alireagoida näissä.

Kuvauksen mukaan isä ei ollut hätääntynyt, eikä häntä ehkä edes tunnistanut lastaan etsiväksi. Lopultahan joku vieras nainen otti ohjat käsiinsä. 

Näihin on vaikea tietää milloin puuttua, mä ole ollut tilanteessa jossa äiti lähti etsimään leikkipuistosta kadonnutta 3-4v lasta ulkomailla, ihan meren rannalla, Hän huusi lasta ja juoksi edes takaisin rantakatua. Mä laitoin oman lapsen rattaisiin ja lähdin heti kävelemään sitä samaa kohtaa mutta katsoin vain veteen.... (onneksi lapsi löytyi, eikä vedestä).

Vierailija
608/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimin rantavalvojana monta vuotta. Olen itsekin mies. 

Ja huomautan vielä, että se, että lapsia ei huku isien seurassa enemmän, on täysin kiinni tuurista, vieraista ihmisistä ja lasten omasta ajattelukyvystä. Jos et muuten usko, niin menepä joskus sivusta seuraamaan miten se vahtiminen isien toimesta oikein hoituukaan.. 

Vierailija
609/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Osanotto perheelle. Kiitos tästä ketjusta, olen oppinut paljon hukkumisista. Pienen lapsen kuolema on aina ahdistavaa ja on tosi tärkeää miettiä, olisiko se ollut estettävissä ja jos olisi, niin miten. 

Pikkukosken rannasta olen samaa mieltä, miksi tätä äkkisyvää, virtauksia sisältävää joenrantaa ei suljeta? Esim. Kumpulan (maksullinen) maauimala on 3 km:n päässä. 

Pikkukoskella on jo liikaa hukkumiskuolemia, muutaman vuoden välein, sekä lasten että aikuisten.  Montako ihmistä Pikkukoskella pitää vielä hukkua?

Vierailija
610/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs se oikea ohje menikään, vanhempi tai lapsesta vastuussa oleva seisoo lapsen ja ulapan välissä.... Lapsen lähellä...

Itse olen aikoninaan kyseiseen rapakkoon meinannut oman poikani "hukuttaa", vilkaisin siis vilkaisin sivuun ja poika oli jo upoksissa, onneksi oli vaalea tukka että löysin hänet vedestä! Säikähdyksellä selvittiin. Oli just painunut pinnan alle.

Vierailija
611/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa ininää.

Sokeakin näkee kepillään että sameaa on.

Ulla

tus: Joki virtaa

Toinen ulla

tus. Hyppypaikassa on syvää.

Va

jakki vaatii sulkemista. Sulkisin va

jakin osastolle.

Vierailija
612/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavattoman surullinen uutinen. Ollut jostain syystä mielessä paljon viime päivinä. Ajatuskin itkettää, että miten hirveää on menettää lapsi hukkumiskuoleman kautta.

Itse olen ollut aina lähes hysteerisen tarkka lasten uimisen kanssa. Lapsia on kolme, ikävuosien 4 ja 10 välillä. Vain vanhimmalla auttava uimataito. Käymme turvallisilla rannoilla meren tai järven rannalla paikoissa, joissa ei tule äkkisyvää. Menen lasten kanssa veteen ja pysyttelen itse aina syvemmällä niin, että lapset ovat rannan ja minun välissä. Nuorimmalla on lisäksi kelluttavat uimaliivit. Mukana on aina myös vähintään kaksi aikuista, itseni lisäksi joko puoliso tai kaveri niin, että valvontaa voidaan tehdä vuoroissa ja tuorein silmin ja esim. vessassa tai jätskiostoksilla pääsee käymään ilman, että koko porukka joutuu liikkumaan. Jos käyn vessassa tai ostoksilla välissä niin vähintään yksi lapsi lähtee mukaan niin, että valvomaan jäävälle aikuiselle ei jää kolmea muksua rannalle vaan yksi tai kaksi. Rantareissut eivät pienten lasten vanhemmille ole koskaan kauhean rentoja, mutta toisaalta lasten iloa on ihana katsella. Murheet ovat aikuisten harteilla kuten pitääkin.

Vierailija
613/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhalliteenko joopuneet vanhemmat

Vierailija
614/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummijo kirjoitti:

Mitenkäs se oikea ohje menikään, vanhempi tai lapsesta vastuussa oleva seisoo lapsen ja ulapan välissä.... Lapsen lähellä...

Itse olen aikoninaan kyseiseen rapakkoon meinannut oman poikani "hukuttaa", vilkaisin siis vilkaisin sivuun ja poika oli jo upoksissa, onneksi oli vaalea tukka että löysin hänet vedestä! Säikähdyksellä selvittiin. Oli just painunut pinnan alle.

Vierailija
615/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat kännissä kirjoitti:

Siis oliko ne humalssa??

Joku jo kirjoitti että isä ei ollut hätääntynyt etsiessään...??? 

Tästäkö se johtui jos humalssa???

Vierailija
616/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien KUULUU HUOLEHTIA siitä, että lapsi oppii kunnolla uimaan ja kellumaan, toimimaan vedessä ja myös iskostetaan sinne lapsen tajuntaan, että veteen ei omin luvin mennä. Se on vaan sellainen elintärkeä asia, että siitä huolehditaan. Saisi tuon vanhempien jälkikasvunsa uimataidosta huolehtimisen kirjata pakolliseksi johonkin lakiin ja lastensuojelu saisi puuttua jos ei oo huolehdittu, koska niin monet vatipäävanhemmat eivät vaan välitä.

Vierailija
617/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni kommentoi, että ehkä vanhempi on juuri vahtinut toista lasta. Näin pienten kanssa ei voi mennä yksin rannalle jos molempia pitää vahtia! Ja 6 vuotiasta pitää vahtia vaikka osaisi jo uida. 6 v on todella pieni vielä!

Meilläkin on aina sekä isä että äiti mukana uima-hallissa 3 ja 5 v kanssa. Koska molemmilla on oma vahdittava ja täysi vastuu siitä. Yksin ei lapsia viedä uimaan tai rannalle.

Tarkoitus ei ole syyllistää tämän uhrin vanhempia vaan muistuttaa muita asiasta. Olkaa tarkkoja juhannuksena lastenne kanssa!

Uhrin omaisille paljon voimia ja rukouksia. 💕

Vierailija
618/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko ne humalssa??

Paikallisryhmässä oli myös tieto, että isä olisi juonut enemmän kuin pari neuvoa-antavaa mutta en tiedä onko totta.

Vierailija
619/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko ne humalssa??

Paikallisryhmässä oli myös tieto, että isä olisi juonut enemmän kuin pari neuvoa-antavaa mutta en tiedä onko totta.

Yleensä ei ole totta. Kaveri teini kuoli, niin. Some ja paikallisryhmät oli täynnä "asiasta tietäviä" jotka todellakaan eivät tienneet asiasta mitään. Vanhemmat demonisoitiin ja kuolinsyy oli monelle selvä, vaikka sitä.ei oltu vielä edes tutkittu. Sama lehdet. Olen seurannut paria tapausta läheltä ja lehdet kirjoitti mitä sattui.

Vierailija
620/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavattoman surullinen uutinen. Ollut jostain syystä mielessä paljon viime päivinä. Ajatuskin itkettää, että miten hirveää on menettää lapsi hukkumiskuoleman kautta.

Itse olen ollut aina lähes hysteerisen tarkka lasten uimisen kanssa. Lapsia on kolme, ikävuosien 4 ja 10 välillä. Vain vanhimmalla auttava uimataito. Käymme turvallisilla rannoilla meren tai järven rannalla paikoissa, joissa ei tule äkkisyvää. Menen lasten kanssa veteen ja pysyttelen itse aina syvemmällä niin, että lapset ovat rannan ja minun välissä. Nuorimmalla on lisäksi kelluttavat uimaliivit. Mukana on aina myös vähintään kaksi aikuista, itseni lisäksi joko puoliso tai kaveri niin, että valvontaa voidaan tehdä vuoroissa ja tuorein silmin ja esim. vessassa tai jätskiostoksilla pääsee käymään ilman, että koko porukka joutuu liikkumaan. Jos käyn vessassa tai ostoksilla välissä niin vähintään yksi lapsi lähtee mukaan niin, että valvomaan jäävälle aikuiselle ei jää kolmea muksua rannalle vaan yksi tai kaksi. Rantareissut eivät pienten lasten vanhemmille ole koskaan kauhean rentoja, mutta toisaalta lasten iloa on ihana katsella. Murheet ovat aikuisten harteilla kuten pitääkin.

Kannattaisi oikeasti ilmoittaa lapset uimakouluun. Uimataidottomuus on vakava riski turvallisuudelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän