6v lapsi löydetty vedestä kuolleena Pikkukoskella
Kommentit (633)
Joku av-mamma selannut palstaa kännykällä kun lapsi uimassa?
Vierailija kirjoitti:
Löytynyt hukkuneena. Olivatko vanhemmat edes paikalla?
Tähän kiinnitin itsekkin huomiota. Ihan kuin joku olisi löytänyt ”ohimennen” ruumiin vedestä. Eikä keretty kaivata ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Missäs näiden syyttelevien mammojen omat lapset ovat nyt kun mamma täällä palstalla vauhkoaa vahtimisesta? Vai onko helpompi moittia muita kuin vahtia niitä omia kullannuppuja herkeämättä?
Aikuisia. Mutta en päästänyt hetkeksi silmistäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs näiden syyttelevien mammojen omat lapset ovat nyt kun mamma täällä palstalla vauhkoaa vahtimisesta? Vai onko helpompi moittia muita kuin vahtia niitä omia kullannuppuja herkeämättä?
Menitkö kouluunkin mukaan tuijottelemaan?
"Jos on kolmen pikkulapsen kans uimassa niin ei voi vahtia niitä yhtä aikaa." Kuka käski lähteä kolmen pikkulapsen kans yksin rannalle?
Meinasin hukkua noin 10-vuotiaana, kun sukelteleva "kaveri" alkoi leikkimään sellaista että vetää minua jalasta veden alle. Halusin huutaa ja räpiköidä, mutta en pystynyt, vaikka pääni ei edes mennyt veden alle. Kaikki energia meni siihen että keskityn vetämään henkeä. Se oli normaalia vaikeampaa kun olin säikähtänyt tilannetta. Eli niin kuin täällä on todettu, hukkuva ei pidä meteliä. Onneksi pääsin sen idiootin otteesta irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Someaddiktia ärsyttää nyt kovasti.
Eli valvojosta ei ole mitään hyötyä kun juttelevat keskenään katse pois vedestä😟
Vierailija kirjoitti:
"Jos on kolmen pikkulapsen kans uimassa niin ei voi vahtia niitä yhtä aikaa." Kuka käski lähteä kolmen pikkulapsen kans yksin rannalle?
No eikai kukaan käskenyt, mutta yleisesti lasten kanssa on mukavaa kesällä käydä rannalla ja aina ei ole toista vanhempaa mahdollista ottaa mukaan tai ketään muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Normaaleissa perheissä tuo on ihan tavallinen käytäntöä. Harvalla on saatavilla jokaiselle lapselle erillinen valvoja jokaiselle uintireissulle. Ja vaikka olisikin, se lapsi voi silti hukkua. Kunnolla kun kerran hörppää vettä keuhkoon, pienen lapsen kohdalla homma voi olla siinä. Karua, mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on esim. kolmen pikkulapsen kanssa uimassa, et voi tuijottaa kaikkia kolmea samanaikaisesti herkeämättä.
Et niin, siksi et edes mene tuonne kolmen pikkulapsen tuohon aikaan, kun muutenkin ranta on tupaten täynnä. Silloin kun olin pieni, niin äiti vei minut ja kaksi sisarustani rannalle aamulla aikaisin, kun siellä ei ollut porukkaa yhtään tai ihan vähän. Silloin hän pystyi hyvin vahtimaan meitä kaikkia.
Meillä on kolme lasta ilähaitarilla 3-8 v ja en kyllä lähtisi yksin heidän kanssaan rannalle vaikka nuorinkin osaa jo sukeltaa. En pystyisi rentoutua ollenkaan ja sitten ei olisi kellään mukavaa kun natsiäiti kieltäisi sitä sun tätä.
eilen rannalla katselin kun vanhemmat seuraavat metrien päästä lasten touhuja vedessä. just hukkui keski-ikänen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttävät ne vanhemmat, jotka olettavat minun siellä rantavedessä seistessäni huolehtivan myös heidän lapsistaan. Ehei, minun silmäni ovat siinä omassa ipanassa koko ajan ja jos selkäni takana tapahtuu jotain, en sitä huomaa enkä ole siitä vastuussa. Ihmeen usein rannalta huudellaan, että hei, kanna se meidän lapsi sieltä rantaan, ollaan lähdössä kotiin. En kanna, älä luulekaan!
Kyllä jokaisella aikuisella on kollektiivinen vastuu lapsista ympärillään. Jos jotain ikävää huomaa, on toimittava.
Tietenkään ei tarvitse ketään kantaa vedestä tms.
Ei ole! Minun kollektiivinen vastuuni päättyy siinä kohdassa, jossa sen vastuun kantaminen vaarantaa oman lapseni. En tietenkään anna kenenkään hukkua edessäni, mutta en todellakaan jätä omaa lastani vaaraan vain siksi, että jossain joku toinen aikuinen ei kanna omaa vastuutaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitten seuraavaksi itketään jos yksinhuoltajien lapset eivät osaa uida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Someaddiktia ärsyttää nyt kovasti.
Ei minua mikään ärsytä. Olen lapseton, joten kenenkään henki ei vaarannu, vaikka somettaisin 24/7 täällä kotonani. Ei myöskään, jos teen niin rannalla. Ihan vain uteliaisuuttani (ja vähän myös v'ttuillakseni) kysyin, miten tuo "en hetkeksikään päästä silmistäni" toteutuu käytännössä. Lapsettomana vaikea kuvitella, miten esimerkiksi kouluikäisten kanssa hoidetaan 24/7 tuijottelu, kun nukkuakin kai jossain välissä pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Eli valvojosta ei ole mitään hyötyä kun juttelevat keskenään katse pois vedestä😟
Ei heidän tehtävänsä olekaan toimia lastenvahteina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaaleissa perheissä tuo on ihan tavallinen käytäntöä. Harvalla on saatavilla jokaiselle lapselle erillinen valvoja jokaiselle uintireissulle. Ja vaikka olisikin, se lapsi voi silti hukkua. Kunnolla kun kerran hörppää vettä keuhkoon, pienen lapsen kohdalla homma voi olla siinä. Karua, mutta totta.
Ei kukaan huku yhdestä hörppäyksestä. Siitä hukkuu, jos kukaan ei pelasta hätään joutunutta lasta. Paria lasta voi hyvin vahtia, riittää että kumpikin on näkösällä JA itse on lasten kanssa vedessä niin, että lapset on aikuisen ja rannan välissä.
Vierailija kirjoitti:
Löytynyt hukkuneena. Olivatko vanhemmat edes paikalla?
Mä ekana mietin, että onko lapsi tyyliin karannut omalta aidatulta pihalta ja lähtenyt omin päin jonnekin veden äärelle?
Kyllä jokaisella aikuisella on kollektiivinen vastuu lapsista ympärillään. Jos jotain ikävää huomaa, on toimittava.
Tietenkään ei tarvitse ketään kantaa vedestä tms.