Luoja että on huono ilma, kuuma
Koska taas tulee paremmat ilmat, viimeviikko oli hyvää keliä, 18-20 ja sopiva tuuli, sai olla ulkona. Nyt on auringossa 35 ja varjossa yli 25 eikä voi edes ulos mennä, ei tätä jaksa.
Kommentit (283)
Itsellä käynnissä juuri hirveä ahdistus kuumuudesta.... 😰 Ulkona varjossa +27-28 ja sisällä varmaan saman verran.... Auringossa liekö +50.... Loppuisipa nämä helteet pian. Haluaisin kylmää ja 10 asteen kelejä.
Täällä Keski-Euroopassa on juuri nyt hyvä, 23 astetta ja pilviä taivaalla. Yhtään enempää ei tarvi. Terveysongelmat heti moninkertaistuvat, krooniset kivut jne.
Ikävintä on, kun asunnon lämpötila kohoaa 35 yläpuolelle heti kun helteet jatkuvat vähänkin pitempään. Ja joka kesä ne yleensä jatkuvat monta viikkoa. Kaikki ikkunat auki nukkumalla saa yöllä ehkä pudotettua 30 asteeseen. Mitään ilmastointia ei saa asentaa eikä täällä ole tuuletusikkunoitakaan eli putken ulos saaminen olisi aika mielenkiintoista.
En silti valita, elämä on täällä ihanaa, ja toivon vain joka vuosi kylmempää kesää kuin viime vuonna.
miksi ootte lihavia ?
hoikkana ei haittaa helteet edes
ettekö halua olla terveitä ja hyväkuntoisia?
Olen ihan poikki, koska herään joka aamu kuumuuteen ja päänsärkyyn. Illalla en saa ajoissa unta hikoilun takia. Miten tässä pitäisi jaksaa mitään, kun koko ajan on univaje ja kuumuus vie ne loputkin voimat?
Tänään helteen lisäksi ihanan kostea ja hautova ilma. Ei vaan tule sade ja ukkonen tänne, jossain lähellä vaan kiertää.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan poikki, koska herään joka aamu kuumuuteen ja päänsärkyyn. Illalla en saa ajoissa unta hikoilun takia. Miten tässä pitäisi jaksaa mitään, kun koko ajan on univaje ja kuumuus vie ne loputkin voimat?
oletko koskaan kuullut ilmastointilaitteesta ? se on jotain 100 vuotta vanha keksintö jo.
Vierailija kirjoitti:
Kuten muutkin univajeiset ja uupuneet ympäri maan ja maailman. Et ole uniikki lumihiutale. Oletko edes googlettanut mitään? Muutama päivä ei tapa ketään, elämä ei aina mene juuri niin kuin itse haluat.
Jos nämä viimeaikaiset kelit + tämä päivä on teille tuskaisen kuumaa niin tulkaapas työpaikalleni. Siellä kaksi konetta pyörii ja lisää lämpöä huomattavasti. Ei ole sisällä lämpömittaria ja tuntuu kuin olisi sademetsässä jonne ei ilma kulje. Varmasti yli 50°C
Ainaisia valittajia, naiset varsinkin, enkä toisaalta ihmettele tyytymättömyyttä joka johtuu liiasta ruuasta eli läskeistä jotka ihmistä estää, estää olemasta kaunis, virkeä, notkea ja hyvällä tuulella ja tyytyväinen:)
Päällä ole muuta kuin shortsit ja tpaita siitäkin huolimatta vaatteet liimautuneet ihoon kiinni. Epämukavaa on.
Vierailija kirjoitti:
miksi ootte lihavia ?
Minä olen 175/65kg siitä huolimatta vaateet liimautuneet ihoon kiinni helteen takia.
Huvittaa lukea tätä ketjua, kun itse kävin lauantaina mökkisaunassa, vaikka oli hellettä.
Siellä vaan heittelin löylyä 90°C saunassa.
Pitihän sitä vähänväliä käydä järvessä viilentymässä.
Kannattaa tehdä elämä niin jaksaa helteet ja muut.. kuumuus on kyllä väsyttävä asia...vaatii paljon sietämistä.
Miks suomalaiset on aina niin negaaatiiivisii??? Nythän on hyvä aika ottaa aurinkoa ja saada nätti rusketus. Käyttehän te myös niinku oikeesti +100c saunassa, enkä ole kuullut mitään valitusta saunan kuumuudesta, pyh.
Kunpa tätä hellettä piisaisi pitkälle syksyyn, ahh!
Toki haluan nukkua viileässä. Siksi olen tehnyt jotain tyhjänpäiväisen ruikuttamisen sijaan: ilmastointilaite.
Elämä on sellaista kun sen itselleen tekee -miksi kärsisin kun voin nauttia. Joka suhteessa.
Toivottavasti nyt ei tule tap pohelle-kesää niinkuin pari vuotta sitten! Se oli yhtä tuskaa. Nyt on muutenkin ollut tosi lämmin kesäkuu, ihmeen lämmin. Toivottavasti ei montaa kertaa asteet nouse 30 koska sitten yöllä ei laske alle 20 ja tulee tosi tuskaista. ei ole mitään viilentäjää täällä kerrostaloissa. Mutta kyllä sitä taas yrittää suhtautua positiivisesti, kun ne pimeät marraskuun loskat tuntuu kestävän ikuisuuden. Oikeasti inhoan sitä harmaata loskapaska-säätä.
Vierailija kirjoitti:
miksi ootte lihavia ?
Haluaisin olla terve ja hyväkuntoinen. Valitettavasti kilpirauhaseni oli eri mieltä, se toimi ihan liikaa. En kestä lainkaan kuumaa ja olen laiha kuin vinttikoira, mikä ei ole keski-ikäiselle naiselle kiva.
Vierailija kirjoitti:
Miks suomalaiset on aina niin negaaatiiivisii??? Nythän on hyvä aika ottaa aurinkoa ja saada nätti rusketus. Käyttehän te myös niinku oikeesti +100c saunassa, enkä ole kuullut mitään valitusta saunan kuumuudesta, pyh.
Oletko saunassa 16 tuntia putkeen? Tai 24?
Ilmanviilentimet on tehokkaita. En muista merkkiä mutta koska tuosta on yli 10v aikaa luulen ettei tekniikka ainakaan huonompaan suuntaan ole mennyt. Meillä oli sellainen edellisessä kämpässä mutta ei ole enää kun nykyisessä on ilppi.