Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luoja että on huono ilma, kuuma

Vierailija
14.06.2020 |

Koska taas tulee paremmat ilmat, viimeviikko oli hyvää keliä, 18-20 ja sopiva tuuli, sai olla ulkona. Nyt on auringossa 35 ja varjossa yli 25 eikä voi edes ulos mennä, ei tätä jaksa.

Kommentit (283)

Vierailija
181/283 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy sääliksi luontoa ja eläimiä. Kaikki alkaa jo kärsimään kuumuudesta ja kuivuudesta. Tämä ei ole hyvät juttu:(

Onko siis jossain päin suomea ollut nyt jo ollut pitkä kuumaja kuiva kausi? Täällä pk-seudulla viime viikollakin vielä satoi kunnolla. 

Jo muutama kuuma päivä vaikuttaa varsinkin jos on sairauksia. Minä en koskaan valita kylmää, vaan kiskon peiton päälleni. Muuten nukun talvellakin pelkän pussilakanan alla. 

Vaikuttaa jos on asenneongelma. Sama valitus samoilla ihmisillä kuin vuosi sitten. Harva on sääsänyt vuoden aikana, jotta olisi voinut hankkia tarvittavat apuvälineet. Samoille valittajille tulee aina yllätyksenä, että joskus lämpötila on yli 21 astetta myös ulkona.

Apuväline = ilmalämpöpumppu, jota näihin vanhusten vuokra-asuntoihin EI saa asentaa. Ihmeellistä kun se ei mene jakeluun, ettei sitä vaan saa ja/tai voi kaikkialle asentaa.  Heti alkaisin säästämään, jos kerrottaisiin, että saa omalla kustannuksella asennuttaa. Niihin ilmanviilentimiin en oikein luota, olen etsinyt arvosteluja ja JOS uskoisin, että sellaisesta olisi apua, sen hankkisin.  Mutta hukkaan en viitsi  rahojani heittää.  Myyjienkin kanssa olen tästä jutellut ja hekään eivät ole kovin vakuuttuneita, vaan suosittelevat tuulettimia, joita minulla on.

Ilmanviilentimet on tehokkaita. En muista merkkiä mutta koska tuosta on yli 10v aikaa luulen ettei tekniikka ainakaan huonompaan suuntaan ole mennyt. Meillä oli sellainen edellisessä kämpässä mutta ei ole enää kun nykyisessä on ilppi.

Vierailija
182/283 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä käynnissä juuri hirveä ahdistus kuumuudesta.... 😰 Ulkona varjossa +27-28 ja sisällä varmaan saman verran.... Auringossa liekö +50.... Loppuisipa nämä helteet pian. Haluaisin kylmää ja 10 asteen kelejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/283 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Keski-Euroopassa on juuri nyt hyvä, 23 astetta ja pilviä taivaalla. Yhtään enempää ei tarvi. Terveysongelmat heti moninkertaistuvat, krooniset kivut jne.

Ikävintä on, kun asunnon lämpötila kohoaa 35 yläpuolelle heti kun helteet jatkuvat vähänkin pitempään. Ja joka kesä ne yleensä jatkuvat monta viikkoa. Kaikki ikkunat auki nukkumalla saa yöllä ehkä pudotettua 30 asteeseen. Mitään ilmastointia ei saa asentaa eikä täällä ole tuuletusikkunoitakaan eli putken ulos saaminen olisi aika mielenkiintoista.

En silti valita, elämä on täällä ihanaa, ja toivon vain joka vuosi kylmempää kesää kuin viime vuonna.

Vierailija
184/283 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ootte lihavia ? 

hoikkana ei haittaa helteet edes

ettekö halua olla terveitä ja hyväkuntoisia?

Vierailija
185/283 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan poikki, koska herään joka aamu kuumuuteen ja päänsärkyyn. Illalla en saa ajoissa unta hikoilun takia. Miten tässä pitäisi jaksaa mitään, kun koko ajan on univaje ja kuumuus vie ne loputkin voimat?

Vierailija
186/283 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään helteen lisäksi ihanan kostea ja hautova ilma. Ei vaan tule sade ja ukkonen tänne, jossain lähellä vaan kiertää.

Vierailija
187/283 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan poikki, koska herään joka aamu kuumuuteen ja päänsärkyyn. Illalla en saa ajoissa unta hikoilun takia. Miten tässä pitäisi jaksaa mitään, kun koko ajan on univaje ja kuumuus vie ne loputkin voimat?

oletko koskaan kuullut ilmastointilaitteesta ? se on jotain 100 vuotta vanha keksintö jo.

Vierailija
188/283 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten muutkin univajeiset ja uupuneet ympäri maan ja maailman. Et ole uniikki lumihiutale. Oletko edes googlettanut mitään? Muutama päivä ei tapa ketään, elämä ei aina mene juuri niin kuin itse haluat.

Vierailija
189/283 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä viimeaikaiset kelit + tämä päivä on teille tuskaisen kuumaa niin tulkaapas työpaikalleni. Siellä kaksi konetta pyörii ja lisää lämpöä huomattavasti. Ei ole sisällä lämpömittaria ja tuntuu kuin olisi sademetsässä jonne ei ilma kulje. Varmasti yli 50°C

Vierailija
190/283 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nynnyjen sukupolvi.

Vierailija
191/283 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaisia valittajia, naiset varsinkin, enkä toisaalta ihmettele tyytymättömyyttä joka johtuu liiasta ruuasta eli läskeistä jotka ihmistä estää, estää olemasta kaunis, virkeä, notkea ja hyvällä tuulella ja tyytyväinen:)

Vierailija
192/283 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällä ole muuta kuin shortsit ja tpaita siitäkin huolimatta vaatteet liimautuneet ihoon kiinni. Epämukavaa on.

Vierailija
193/283 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi ootte lihavia ? 

Minä olen 175/65kg siitä huolimatta vaateet liimautuneet ihoon kiinni helteen takia.

Vierailija
194/283 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa lukea tätä ketjua, kun itse kävin lauantaina mökkisaunassa, vaikka oli hellettä.

Siellä vaan heittelin löylyä 90°C saunassa.

Pitihän sitä vähänväliä käydä järvessä viilentymässä.

Vierailija
195/283 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä elämä niin jaksaa helteet ja muut.. kuumuus on kyllä väsyttävä asia...vaatii paljon sietämistä.

Vierailija
196/283 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks suomalaiset on aina niin negaaatiiivisii??? Nythän on hyvä aika ottaa aurinkoa ja saada nätti rusketus. Käyttehän te myös niinku oikeesti +100c saunassa, enkä ole kuullut mitään valitusta saunan kuumuudesta, pyh.

Vierailija
197/283 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa tätä hellettä piisaisi pitkälle syksyyn, ahh!

Toki haluan nukkua viileässä. Siksi olen tehnyt jotain tyhjänpäiväisen ruikuttamisen sijaan: ilmastointilaite.

Elämä on sellaista kun sen itselleen tekee -miksi kärsisin kun voin nauttia. Joka suhteessa.

Vierailija
198/283 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nyt ei tule tap pohelle-kesää niinkuin pari vuotta sitten! Se oli yhtä tuskaa. Nyt on muutenkin ollut tosi lämmin kesäkuu, ihmeen lämmin. Toivottavasti ei montaa kertaa asteet nouse 30 koska sitten yöllä ei laske alle 20 ja tulee tosi tuskaista. ei ole mitään viilentäjää täällä kerrostaloissa. Mutta kyllä sitä taas yrittää suhtautua positiivisesti, kun ne pimeät marraskuun loskat tuntuu kestävän ikuisuuden. Oikeasti inhoan sitä harmaata loskapaska-säätä.

Vierailija
199/283 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi ootte lihavia ? 

Haluaisin olla terve ja hyväkuntoinen. Valitettavasti kilpirauhaseni oli eri mieltä, se toimi ihan liikaa. En kestä lainkaan kuumaa ja olen laiha kuin vinttikoira, mikä ei ole keski-ikäiselle naiselle kiva.

Vierailija
200/283 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks suomalaiset on aina niin negaaatiiivisii??? Nythän on hyvä aika ottaa aurinkoa ja saada nätti rusketus. Käyttehän te myös niinku oikeesti +100c saunassa, enkä ole kuullut mitään valitusta saunan kuumuudesta, pyh.

Oletko saunassa 16 tuntia putkeen? Tai 24?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan