Itsari mielessä
Kommentit (20)
Hae apua!
mieli ry kriisipuhelin varmaan oikea osoite
Vieläkin johan se on ollut vuosia mielessä kun jatkuvasti täällä siittä kirjoitat. Tee tai lopeta tuo huomion hakeminen. Tuo lapsellinen jatkuva uhkailu ei auta mitään kun ei kukaan enää usko että olet oikeasti edes tekemässä kun kaikki tietää että haet vain huomiota
Mulla on monta kertaa viikossa itsarimieliala. Tuntuu ettei ole enää mitään järkeä elää. Jotenkin ei vaan silti uskallaa päättää päiväänsä. Ehkä joku kerta kuitenkin.
Niilo22 sanoo: "Jos tuntuu ettei jaksa niin koita vaan jaksaa." Tämä kuulostaa huumorilta, mutta on oikeasti hyvä vinkki, koska monesti jossain kohtaa saattaa helpottaa.
Mikäs se olikaan se Puusurun tuote, jota sai halvalla...
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin johan se on ollut vuosia mielessä kun jatkuvasti täällä siittä kirjoitat. Tee tai lopeta tuo huomion hakeminen. Tuo lapsellinen jatkuva uhkailu ei auta mitään kun ei kukaan enää usko että olet oikeasti edes tekemässä kun kaikki tietää että haet vain huomiota
Ei se aina ole uhkailua. Miksi näistä asioista ei saisi puhua ääneen?
Itsari on ihan kaunis tapa lähteä, saa päättää itse milloin ja miten. Elämä on yliarvostettua kun meitä ihmisiä on täällä aivan liikaa sohlaamassa koko planeetan.
Että siitä vuan, hyvää matkaa rajan taa <3
Olin kerran jo radalla ja juna meni ihan vierestä. En vain saanut itseäni hyppäämään alle vaikka halusin. Joku häkä voisi olla parempi tapa kun siinä kuulemma nukkuu rauhallisesti rajan tuolle puolen.
Kerran minäkin koneilin keittiöveitsen terävyyttä, kävelin juna-asemalle, mietin missä joki on sula. Vaikea syvä masennus, lääkkeet ei auttanu, kokeiltiin monia. Oli kuin harmaa, upottava suo, elämässä ei ollut värejä, ei toivoa. Tulevaisuutta ei näkynyt sameuden läpi.
Ect hoito pelasti minut. Muutaman hoitokerran jälkeen huomasin hyräileväni suihkussa. Löysin hymyn ja vihdoin naurun. Elämään palasi värit. Ja toivo. Ja näkymä tulevaisuuteen.
Olen onnellinen nyt. Estolääke toivottavasti loppuelämän.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran jo radalla ja juna meni ihan vierestä. En vain saanut itseäni hyppäämään alle vaikka halusin. Joku häkä voisi olla parempi tapa kun siinä kuulemma nukkuu rauhallisesti rajan tuolle puolen.
Kukaan ei ole jäänyt kertomaan totuutta. Jos jääkin vammautuneena eloon?
Jos olet yksin maailmassa, eikä halua elää, voi tehdä mitä haluat. Jos et oo yksin, teko on mielestäni itsekäs. Tai edes kerro lähimmäisellesi, ettet taida jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele apina. Tilanteet muuttuvat.
Mene ulos kuntoilemaan ja verryttelemään. Niin.
Vierailija kirjoitti:
Hae apua!
mieli ry kriisipuhelin varmaan oikea osoite
Noi on oikeasti sellaisia niin turhia paikkoja, että varmasti sinne soittavilla tekee sen jälkeen entistä enemmän mieli tappaa itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se aina ole uhkailua. Miksi näistä asioista ei saisi puhua ääneen?
Niinpä. Ahdistus saa miettimään itsariakin. Toiseksi kun on nähnyt miten vanhuksia säilötään niin sitten jos ei pysty asumaan omin voimin niin otan ihmisarvoisen lopun kipulääkkeillä. En ole vielä uskaltanut hommata niitä lääkkeitä kun on tämä ahdistus. Jos niitä olisi kaapissa niin huonolla hetkellä riski ottaa niitä kasvaisi turhan suureksi.
Mitä jos uni auttaa ja lepo. Elämä jossa sä päätät. Muut ei manipuloi.