Mies näyttää vanhalta
Meillä on miehen kanssa ikäeroa 12 vuotta (hän on 42, minä 30). Tutustumisvaiheessa ihastuin hänen kypsyyteensä ja itsevarmuuteensa. Nyt 4 vuoden seurustelun jälkeen hän näyttää enemmän ja enemmän vanhalta mieheltä: ryppyinen iho, huono ryhti, pappavaatteet, vanhentavat silmälasit yms.). Olemme käyneet yhdessä vaateostoksilla ja harrastamme eri liikuntalajeja myös yhdessä, mutta näistä ei oikein ole ollut apua. Mies on muuten oikein hyvä kumppani: rakastava, hellä, luotettava, kiltti... Hän vaan näyttää vanhalta papalta ja minua suoraansanottuna hävettää kulkea hänen kanssaan käsikädessä kaupungilla. Ärsyttää, kun olen niin pinnallinen, mutta en voi tunteilleni mitään.
Nyt mietin onko ulkonäkötekijöiden vuoksi perusteltua miettiä eroa. Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelitko, että sinä et vanhene?
Vanhenenhan minäkin, mutta hän vanhenee nopeammin, koska on minua muutenkin jo reilusti vanhempi.
"ala ostamaan miehelle sopivia vaatteita" kuten sanoin jo alussa niin ollaan käyty yhdessä vaateostoksilla. Ei juuri auta tähän "ongelmaan". Jos hän käyttää piilareita, niin hän nuorentuu ainakin 5 vuotta. En halua kuitenkaan pakottaa häntä piilareiden jatkuvaan käyttöön.
Ei ole provo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhenenhan minäkin, mutta hän vanhenee nopeammin, koska on minua muutenkin jo reilusti vanhempi.
"ala ostamaan miehelle sopivia vaatteita" kuten sanoin jo alussa niin ollaan käyty yhdessä vaateostoksilla. Ei juuri auta tähän "ongelmaan". Jos hän käyttää piilareita, niin hän nuorentuu ainakin 5 vuotta. En halua kuitenkaan pakottaa häntä piilareiden jatkuvaan käyttöön.
Ei ole provo
Meissä jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolemme. Arvosta toista sellaisena kun hän on. Jos rakastuit ikäistäsi vanhempaan mieheen, rakasta ikäeron tuomaan erilaisuutta myös jatkossa, näin itsekin kasvat ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo
Meissä jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolemme. Arvosta toista sellaisena kun hän on. Jos rakastuit ikäistäsi vanhempaan mieheen, rakasta ikäeron tuomaan erilaisuutta myös jatkossa, näin itsekin kasvat ihmisenä.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tuo on helpommin sanottu kuin tehty. Ehkä minulla sitten on huono itsetunto tai jotain, kun häntä häpeän. Mietin vaan joka päivä mitä minä tekisin tässä tilanteessa ja mistä saisin tähän apua. Onko terapia oikea paikka vai joku muu. Sitä en tiedä.
Ymmärrän sinua. Olet vielä kovin nuori! Voisit etsiä itsellesi muuta seuraa, ehkä ikäistäsi?
Ei kannata jäädä tuohon parisuhteeseen, koska siinä aika varmasti käy niin, ettet enää halua miestäsi ja seksikin sitten loppuu. Pinnallista ehkä, mutta toisen häpeäminen on jo liian iso juttu parisuhteessa.
Oma vahvuuteni kolmekymppisten naisten deittailussa on juurikin se, että näytän heidän ikäiseltään. Olen huomannut nuorempien naisten kanssa liikkuessa, että kuluneita nelikymppisiä naisia raibostuttaa kun mies deittailee nuorempia naisia.
t. nelikymppinen hyvässä kunnossa oleva rypytön mies
Kaikki hokee koko ajan tätä ikisjuttua ja olen ihan äimän käkenä mistä oikein on kyse, joten päätin Googletella ja näköjään tällä palstalla on tosiaan ollut joku ikis, jolla on ollut juuri tällaisoa ikäeroprobleemia. Nyt ymmärrän teitä kommentoijat ! :D. Pettmykseksenne joudun kyllä toteamaan, että en ole ikis! Asiallisia vastauksia olen toivonut ja muutama sellainen on toki tullutkin, kiitos teille.
Vierailija kirjoitti:
Oma vahvuuteni kolmekymppisten naisten deittailussa on juurikin se, että näytän heidän ikäiseltään. Olen huomannut nuorempien naisten kanssa liikkuessa, että kuluneita nelikymppisiä naisia raibostuttaa kun mies deittailee nuorempia naisia.
t. nelikymppinen hyvässä kunnossa oleva rypytön mies
AP:n pitäisi siis tapailla nuorempia miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hokee koko ajan tätä ikisjuttua ja olen ihan äimän käkenä mistä oikein on kyse, joten päätin Googletella ja näköjään tällä palstalla on tosiaan ollut joku ikis, jolla on ollut juuri tällaisoa ikäeroprobleemia. Nyt ymmärrän teitä kommentoijat ! :D. Pettmykseksenne joudun kyllä toteamaan, että en ole ikis! Asiallisia vastauksia olen toivonut ja muutama sellainen on toki tullutkin, kiitos teille.
Eikö sua yhtää hävetä jankata samaa koko ajan?
Osaatko hävetä? Ymmärrätkö????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. nelikymppinen hyvässä kunnossa oleva rypytön miesAP:n pitäisi siis tapailla nuorempia miehiä?
Ei AP ei ole maininnut olevansa ikäistään nuoremman oloinen ja siten tuntevansa itsensä luontevammaksi vaikka kaksikymppisten seurassa.
Olen itsekin joutunut Ikis-syytösten kohteeksi, täällä on ainakin yksi, ehkä useampikin, Ikis-hullu Ikiksen lisäksi. He tykkäävät ajatella, että kukaan muu ei voi koskaan ajatella ikäeroa kuin Ikis. Ovat yhtä hulluja kuin Ikis itse.
Itse tällaisena nelikymppisenä kurppanaisena olen jo päässyt tuon rupsahduspelon ohi. Se tulee vääjäämättä kaikille. Mutta rupsahdukset tulee yleensä ns. yhdessä yössä, muutaman vuoden välein. Miehesi on nyt rupsahtanut, mutta on hyvin todennäköistä, että on nyt saavuttanut sellaisen tason rupsahduksessaan, jossa pysyy muutaman vuoden. Sen muutaman vuoden sisällä sinäkin ehdit jo rupsahtaa ja sitten olette taas enemmän tasoissa, kunnes miehesi taas rupsahtaa vähän lisää :) Jne.
Sellaista se on. Kaikki me vanhetaan. Jotkut arvokkaammin kuin toiset, mutta vääjäämättä ihan kaikki. Mutta jos sun silmissä miehesi ei näytä enemmän rakkaalta kuin rupsahtaneelta, niin varmaankaan ette kuulu yhteen. Rakkaus on siitä jännä juttu, että se saa ryppyisimmänkin ihon näyttämään maailman ihanimmalta. Ehkä se on sinulta vielä kokematta?
Tätä se ikäero on. Kun 30 vuotiaalla naisella voisi olla jopa 25 vuotias mies. Mutta piti olla se vanhempi mies.
Hän näyttää vanhalta, koska hän on vanha. Teinivaatteissa hän näyttäisi vieläkin vanhemmalta.
Provoile vaan