Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies näyttää vanhalta

Vierailija
13.06.2020 |

Meillä on miehen kanssa ikäeroa 12 vuotta (hän on 42, minä 30). Tutustumisvaiheessa ihastuin hänen kypsyyteensä ja itsevarmuuteensa. Nyt 4 vuoden seurustelun jälkeen hän näyttää enemmän ja enemmän vanhalta mieheltä: ryppyinen iho, huono ryhti, pappavaatteet, vanhentavat silmälasit yms.). Olemme käyneet yhdessä vaateostoksilla ja harrastamme eri liikuntalajeja myös yhdessä, mutta näistä ei oikein ole ollut apua. Mies on muuten oikein hyvä kumppani: rakastava, hellä, luotettava, kiltti... Hän vaan näyttää vanhalta papalta ja minua suoraansanottuna hävettää kulkea hänen kanssaan käsikädessä kaupungilla. Ärsyttää, kun olen niin pinnallinen, mutta en voi tunteilleni mitään.

Nyt mietin onko ulkonäkötekijöiden vuoksi perusteltua miettiä eroa. Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko vanheta yhdessä hänen kanssaan?

Vierailija
22/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko vanheta yhdessä hänen kanssaan?

En halua. Mutta kaipaan läheisyyttä. En halua läheisyyttä nyt muiden kuin hänen kanssaan. Olen nyt työttömänä ja oma elämäntilanteeni on epävarma.

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroaisin. Vanhat ukot on syöpä.

Onpas kiva kommentti.

Vierailija
24/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teidän kannattaisi erota, jos olet sitä mieltä, ettet halua vanheta yhdessä hänen kanssaan.

Vierailija
25/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä teidän kannattaisi erota, jos olet sitä mieltä, ettet halua vanheta yhdessä hänen kanssaan.

Mietin voisiko parisuhdeterapiasta olla apua tällaisessa tilanteessa.

-AP

Vierailija
26/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vahvuuteni kolmekymppisten naisten deittailussa on juurikin se, että näytän heidän ikäiseltään. Olen huomannut nuorempien naisten kanssa liikkuessa, että kuluneita nelikymppisiä naisia raibostuttaa kun mies deittailee nuorempia naisia.

t. nelikymppinen hyvässä kunnossa oleva rypytön mies

Jos näytät nuorten naisten ikäiseltä, niin miten ihmeessä ne ikäisesi rupsahtaneet naiset arvaavat että olet nuorempien kanssa...

Vierailija
27/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tämä on provo. Itsellä oli sama tilanne ja se parisuhde päättyikin sitten siihen, että iän näkyminen miehessä alkoi häiritä mua liikaa. Pinnallista tai ei, mutta nyt olen parisuhteessa pari vuotta mua vanhemman miehen kanssa ja tunnen että ikäännytään samaan tahtiin.

Vierailija
28/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin voisiko parisuhdeterapiasta olla apua tällaisessa tilanteessa.

-AP

Voihan siitä olla. Ei siitä haittaakaan ole.

Vierailija
29/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala ostamaan miehelle sopivia vaatteita.

Tehän käytte vaateostoksilla yhdessä, miksi ostatte pappavaatteita? Mitä ne muuten ovat? Suorat, housut, villatakki tai slipoveri, kauluspaita,, kravatti, tohvelit, pitkät kalsarit ja välihousut kesälläkin?

Vierailija
30/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelitko, että sinä et vanhene?

Vanhenenhan minäkin, mutta hän vanhenee nopeammin, koska on minua muutenkin jo reilusti vanhempi.

"ala ostamaan miehelle sopivia vaatteita" kuten sanoin jo alussa niin ollaan käyty yhdessä vaateostoksilla. Ei juuri auta tähän "ongelmaan". Jos hän käyttää piilareita, niin hän nuorentuu ainakin 5 vuotta. En halua kuitenkaan pakottaa häntä piilareiden jatkuvaan käyttöön.

Ei ole provo

Aikamoimen urpo olet ap. Eipä teillä edes ole kovin suurta ikäeroa.

Vierailija
31/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhenenhan minäkin, mutta hän vanhenee nopeammin, koska on minua muutenkin jo reilusti vanhempi.

"ala ostamaan miehelle sopivia vaatteita" kuten sanoin jo alussa niin ollaan käyty yhdessä vaateostoksilla. Ei juuri auta tähän "ongelmaan". Jos hän käyttää piilareita, niin hän nuorentuu ainakin 5 vuotta. En halua kuitenkaan pakottaa häntä piilareiden jatkuvaan käyttöön.

Ei ole provo

On 12 vuotta aika paljon. Turha haukkua aloittajaa. Minkä sille voi, jos noin tuntee.

Vierailija
32/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo

Mikäs sitten on mielestäsi suuri ikäero?

Ja joo, olen yrittänyt muuttaa hänen pukeutumistaan, mutta se on ollut aika turhaa.

-AP

Vierailija
33/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäero ikäero ikäero.

Erittäin tuttu aihe mutta näemmä tätä ei saa kritisoida.

Vierailija
34/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäero ikäero ikäero.

Erittäin tuttu aihe mutta näemmä tätä ei saa kritisoida.

Jep. Näköjään on se asenne että kun on vanhan ukon valinnut niin pitää kärsiä loppuun asti.

Mutta ei se niin mene. Saa tulla toisiin ajatuksiin ja korjata virheensä. Ap lla on vielä elämä edessä ja mahdollisuus löytää oman ikäinen kumppani.

Vierailija
35/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itselleni ainakin miehen ulkonäkö on tärkeä. Hävetti usein exäni kanssa, joka kieltäytyi pukeutumasta asiallisesti tilaisuuksiin vaan käytti aina liian isoja, reikäisiä ja kammottavia vaatteita. Hävetti ihan uskomattoman paljon enkä häntä usein mukaan edes ottanut. Nykyinen aviomieheni on todella komea, pitkä, lihaksikas ja pukeutuu hyvin. Nautin, kun muut naiset katselevat häntä kadulla. Tämän lisäksi mieheni on koti-isä, kun minä teen uraa, kutsun häntä välillä vitsillä trophy mieheksi. Mies ei tosin pidä siitä.

Keskustelisin miehen kanssa asiasta, 42 vuotias on vielä nuori ja on aivan liian aikaista siirtyä pappa vaatteisiin. Voisit hänelle esitellä ihonhoidon perusteet ja käyttää esimerkiksi parturissa. Jos mies ei halua pitää itsestään huolta, saattaisin harkita eroa, jos suhde ei ole vielä niin vakava. Vaikka kukaan ei halua myöntää välittävänsä pinnallisista asioista, ovat ne kuitenkin salaa monelle tärkeitä. Suomessa on vahva kulttuuri, jossa ulkonäöstä ei saisi pitää huolta tai välittää , mutta esimerkiksi asuinmaassamme pidetään itsestäänselvänä, että pukeudutaan kivasti ihan oman puolisonkin vuoksi. Jostain hyvännäköiset vaatteet tarkoittavat automaattisesti epämukavaa, mutta näinhän se ei todellakaan ole. Jopa kotivaatteita löytyy todella hyvännäköisiä ja taatusti mukavia.

Vierailija
36/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota muuten kantaa mutta eeeh ei kyllä minkään 42 veen kuuluisi näyttää miltään papparaiselta vielä? :S

37/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo

Mikäs sitten on mielestäsi suuri ikäero?

Ja joo, olen yrittänyt muuttaa hänen pukeutumistaan, mutta se on ollut aika turhaa.

-AP

Muuttaa???  Ettei vaan käy niin klassisesti että kun saat muutosprosessin valmiiksi niin hokaat ettei tuo mies ole enää ollenkaan sama mihin rakastuit. Ehkäpä sitten saat riidan pystyyn ja pistät muuttumisen miehen syyksi :D

Teillä on liikaa ikäeroa koska et ole sinut ikäerokysymyksen kanssa. Jos oikeasti tykkää niin silloin ei av-palstalle tee aloituksia aiheesta :)

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
38/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota muuten kantaa mutta eeeh ei kyllä minkään 42 veen kuuluisi näyttää miltään papparaiselta vielä? :S

Kyllä mun 43v näyttää. On tullut vuosien saatossa melkein kaljuksi, pieni mahakumpu on ja erektio on usein löysä. Miehet vanhenee tosi äkkiä kun täyttävät 40v.

Vierailija
39/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun 43v näyttää. On tullut vuosien saatossa melkein kaljuksi, pieni mahakumpu on ja erektio on usein löysä. Miehet vanhenee tosi äkkiä kun täyttävät 40v.

Kaikki miehet uli uli uli.

Vierailija
40/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sinullakaan enää kauaa mene, että ryppyjä alkaa tulla. Parempi katsoa itseäsi ainakin 5 vuotta nuorempi mies, jos haluat rypyttömän ukon pidemmäksi aikaa.