Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies näyttää vanhalta

Vierailija
13.06.2020 |

Meillä on miehen kanssa ikäeroa 12 vuotta (hän on 42, minä 30). Tutustumisvaiheessa ihastuin hänen kypsyyteensä ja itsevarmuuteensa. Nyt 4 vuoden seurustelun jälkeen hän näyttää enemmän ja enemmän vanhalta mieheltä: ryppyinen iho, huono ryhti, pappavaatteet, vanhentavat silmälasit yms.). Olemme käyneet yhdessä vaateostoksilla ja harrastamme eri liikuntalajeja myös yhdessä, mutta näistä ei oikein ole ollut apua. Mies on muuten oikein hyvä kumppani: rakastava, hellä, luotettava, kiltti... Hän vaan näyttää vanhalta papalta ja minua suoraansanottuna hävettää kulkea hänen kanssaan käsikädessä kaupungilla. Ärsyttää, kun olen niin pinnallinen, mutta en voi tunteilleni mitään.

Nyt mietin onko ulkonäkötekijöiden vuoksi perusteltua miettiä eroa. Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa :D

42v ja "ryppyinen iho, vanha pappa"? Johan vitsin heitit

Vierailija
62/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No,ei sinunkaan ulkonäkösi tuosta enää parane, vaan alamäki on alkanut. Jos mietit pidemmällä tähtäimellä, mitä teet sitten kun seuraavan kumppanisi ulkonäkö alkaa "rupsahtaa"? Mitä teet omalle tätiytymisellesi?Voihan joku sinuakin sitten hävetä. Kukaan ei ole ikuisesti nuori.

Voit toki ottaa tavoitteeksesi sen,että et edes halua pitkäkestoisia ihmissuhteita, jolloin ei tarvitse sitoutua toisen muutokseen. Sama toimii myös toisinpäin. Ehkä vähän yksinäistä, mutta eipähän tarvitse hävetä ketään? Vanhempana saatat hävetä kyllä itseäsi ja ajatuksiasi.

Eiköhän kaikki vanhene, mutta nyt ap ja mies ovat siinä tilanteessa,että vanhenevat eri aikaan. Jää kokematta se hyvä vaihe, kun toista voi katsella ihaillen ja haluten.

Nyt ollaan asian ytimessä! Tähän kun löytyisi ratkaisu niin olisin onnellinen.

-Ap

No eikö sitä ihailevaa vaihetta muka sitten aemmin ole ollut? Vai miten se nyt muka jää kokonaan kokematta. Ap ei ole 20 vaan 30. Parasta ennen on mennyt jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No,ei sinunkaan ulkonäkösi tuosta enää parane, vaan alamäki on alkanut. Jos mietit pidemmällä tähtäimellä, mitä teet sitten kun seuraavan kumppanisi ulkonäkö alkaa "rupsahtaa"? Mitä teet omalle tätiytymisellesi?Voihan joku sinuakin sitten hävetä. Kukaan ei ole ikuisesti nuori.

Voit toki ottaa tavoitteeksesi sen,että et edes halua pitkäkestoisia ihmissuhteita, jolloin ei tarvitse sitoutua toisen muutokseen. Sama toimii myös toisinpäin. Ehkä vähän yksinäistä, mutta eipähän tarvitse hävetä ketään? Vanhempana saatat hävetä kyllä itseäsi ja ajatuksiasi.

Eiköhän kaikki vanhene, mutta nyt ap ja mies ovat siinä tilanteessa,että vanhenevat eri aikaan. Jää kokematta se hyvä vaihe, kun toista voi katsella ihaillen ja haluten.

Nyt ollaan asian ytimessä! Tähän kun löytyisi ratkaisu niin olisin onnellinen.

-Ap

No eikö sitä ihailevaa vaihetta muka sitten aemmin ole ollut? Vai miten se nyt muka jää kokonaan kokematta. Ap ei ole 20 vaan 30. Parasta ennen on mennyt jo.

Kyllä 30-vuotias kuitenkin merkittävästi 4-kymppistä nuoremmalta näyttää. Ap on nyt nuorempi kuin mies on ollut silloin kun heidän suhteensa alkoi ja oman ikäiseen hänellä on vielä varsin hyvät mahkut. Kyllä se miesten parasta ennen päiväys on sama kuin naistenkin

Vierailija
64/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitoutuminen ,mitä merkitsee teille nykyajan pintaliitäjille?  

Vierailija
65/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitoutuminen ,mitä merkitsee teille nykyajan pintaliitäjille?  

Sitoutuisitko itse, jos olisi vastaava tilanne kuin ap:lla?

Vierailija
66/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sitoutuminen  on muuta kuin mm. itsestäänselvä ikääntyminen,sairaus eronsyynä.

Kulttuurinmuutos on tuonut kaikenlaista.Mitä jos 10v kuluttua miestä ei miellytä naisen vanheneminen.

Nämä asiat on itsestään selvää ihmisyyttä,jotka kannattaa ottaa huomioon jo suhdetta aloittaessa.

Vierailija
67/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen miehen mennä! Itselläni on 5 vuotta vanhempi kumppani ja hirvittää, että kun 40 alkaa lähestyä, niin miehen tahtikin hidastuu!

Ei enää halua seksiä niin usein ja on jatkuvasti väsynyt. Ei jaksa innostua enää oikein mistään vaan jumittaa kotona.

Itse olen aktiivinen, seksuaalinen ja jopa 5 vuotta nuoremman näköinen mitä olen ( näin olen kuullut)

Vierailija
68/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala ostamaan miehelle sopivia vaatteita.

Siis naisen kannattaa alkaa kulkea miesten vaatteissa?

Vierailija
69/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna sen miehen mennä! Itselläni on 5 vuotta vanhempi kumppani ja hirvittää, että kun 40 alkaa lähestyä, niin miehen tahtikin hidastuu!

Ei enää halua seksiä niin usein ja on jatkuvasti väsynyt. Ei jaksa innostua enää oikein mistään vaan jumittaa kotona.

Itse olen aktiivinen, seksuaalinen ja jopa 5 vuotta nuoremman näköinen mitä olen ( näin olen kuullut)

Ihmisellä voi olla joku vajaus tai sairaus,esim. jos väsyttää,esim. testosteronivaje joka on yleistä iän karttuessa.Pitää hoitaa .

Vierailija
70/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä voi olla joku vajaus tai sairaus,esim. jos väsyttää,esim. testosteronivaje joka on yleistä iän karttuessa.Pitää hoitaa .

Tiedossa on, mutta ei miestä kiinnosta ottaa selvää mistä väsymys johtuu. Tätä on kestänyt jo 2 vuotta! Luulin että alkoi jo helpottaa, mutta ei! Seksi loppui oikeastaan noin 2kk sitten.

Vierailija
71/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei tiedä että kaikille tulee ikää.

Jösses sentään....

Vierailija
72/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vahvuuteni kolmekymppisten naisten deittailussa on juurikin se, että näytän heidän ikäiseltään. Olen huomannut nuorempien naisten kanssa liikkuessa, että kuluneita nelikymppisiä naisia raibostuttaa kun mies deittailee nuorempia naisia.

t. nelikymppinen hyvässä kunnossa oleva rypytön mies

Mua ei raivostuta, jokainen saa deittailla ketä haluaa.

N43

Vierailija
73/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole häpeä olla rehellisesti keski-ikäisen miehen käsipuolessa. Häpeällisempää olisi kulkea sellaisen sedän rinnalla, joka yrittäisi esittää nuorempaa. Hän on varmasti ihan asiallisen ja kivan näköinen Ecco-kengissään, kesäisessä lyhythihaisessa kauluspaidassaan ja 2009-henkisissä silmälaseissaan. Mitä sinä sitten toivoisit? Pitäisikö hänen hiihtää nilkat vilkkuen kapealahkeisissa adidasraitahousuissa? Vai kaipaatko 00-luvun teinityyliä?

Vierailija
74/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisempaa olisi , että naisella nuorempi mies. Nainen parhaassa iässä yli viisikymppisenä kun miehen toiminta alkaa hiipumaan. Mutta ihmisissä on monia arvoja, muitakin kuin seksuaalisuus.

Vierailija
75/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisempaa olisi , että naisella nuorempi mies. Nainen parhaassa iässä yli viisikymppisenä kun miehen toiminta alkaa hiipumaan. Mutta ihmisissä on monia arvoja, muitakin kuin seksuaalisuus.

Enpä tiedä. Jos AP:n mies näyttää papalta, niin toisinpäin ajateltuna nainen näyttäisi mummolta.

Vierailija
76/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nelikymppinrn mies voi näyttää papalta? Onko hänellä hiukset päässä? Vanhentanut ihonsa auringossa?

Tiedän kyllä, että varsinkin miesten vanhenemisessa on paljon eroja, mutta 40v. ei tosiaankaan ole mikään pappaikä, vaan siinä iässä keskimäärin pitäisi näyttää papalta, oli sitten missä vaatteissa hyvänsä tai kuinka vanhentunut tyyli.

Vierailija
77/87 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Asia ei ainakaan parane 10vuoden päästä yhtään (eikä 5vuoden), joten suosiolla vaan ero. Parisuhde terapia tuntuu tässä asiassa turhalta ja pahoittaisit vain miehesi mielen. Kyllä hän varmaan itsekin tiedostaa vanhenemisen, joten asiasta mainitseminen voi pahimmillaan viedä loputkin hellyydet parisuhteesta.

Vierailija
78/87 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap! Asia ei ainakaan parane 10vuoden päästä yhtään (eikä 5vuoden), joten suosiolla vaan ero. Parisuhde terapia tuntuu tässä asiassa turhalta ja pahoittaisit vain miehesi mielen. Kyllä hän varmaan itsekin tiedostaa vanhenemisen, joten asiasta mainitseminen voi pahimmillaan viedä loputkin hellyydet parisuhteesta.

Keskustelin tästä nyt suoraan miehen kanssa. Hän tietysti järkyttyi ja raivostui, kun kerroin, että olen harkinnut eroa ikäeron vuoksi. Hän ei suostu eroamaan, vaan ehdottaa juuri tuota pariterapiaa.

Voi jessus. Olen ihan sekaisin enkä tiedä mitä tehdä

-AP

Vierailija
79/87 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelin tästä nyt suoraan miehen kanssa. Hän tietysti järkyttyi ja raivostui, kun kerroin, että olen harkinnut eroa ikäeron vuoksi. Hän ei suostu eroamaan, vaan ehdottaa juuri tuota pariterapiaa.

Voi jessus. Olen ihan sekaisin enkä tiedä mitä tehdä

-AP

Ehdotan että lopetat internetin käytön loppuvuodeksi

Vierailija
80/87 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ kuluta nuorena aikaa hukkaan omasta elämästäsi. Eroa jos siltä tuntuu, ehkä se ei ole pelkkä ulkoinen olemus, on jotain miksi ette vain sovi yhteen. Mies ehtii löytämään uutta seuraa vielä moneen kertaan. Älä mieti jatkuvasti syitä miksi et uskalla tai voi erota, koska sitten menee taas 10-20 vuotta hukkaan. Sinulla on ehkä lähisukua joka voi auttaa asumisasioissa tai jos itse löydät jotain?