Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies näyttää vanhalta

Vierailija
13.06.2020 |

Meillä on miehen kanssa ikäeroa 12 vuotta (hän on 42, minä 30). Tutustumisvaiheessa ihastuin hänen kypsyyteensä ja itsevarmuuteensa. Nyt 4 vuoden seurustelun jälkeen hän näyttää enemmän ja enemmän vanhalta mieheltä: ryppyinen iho, huono ryhti, pappavaatteet, vanhentavat silmälasit yms.). Olemme käyneet yhdessä vaateostoksilla ja harrastamme eri liikuntalajeja myös yhdessä, mutta näistä ei oikein ole ollut apua. Mies on muuten oikein hyvä kumppani: rakastava, hellä, luotettava, kiltti... Hän vaan näyttää vanhalta papalta ja minua suoraansanottuna hävettää kulkea hänen kanssaan käsikädessä kaupungilla. Ärsyttää, kun olen niin pinnallinen, mutta en voi tunteilleni mitään.

Nyt mietin onko ulkonäkötekijöiden vuoksi perusteltua miettiä eroa. Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap! Asia ei ainakaan parane 10vuoden päästä yhtään (eikä 5vuoden), joten suosiolla vaan ero. Parisuhde terapia tuntuu tässä asiassa turhalta ja pahoittaisit vain miehesi mielen. Kyllä hän varmaan itsekin tiedostaa vanhenemisen, joten asiasta mainitseminen voi pahimmillaan viedä loputkin hellyydet parisuhteesta.

Keskustelin tästä nyt suoraan miehen kanssa. Hän tietysti järkyttyi ja raivostui, kun kerroin, että olen harkinnut eroa ikäeron vuoksi. Hän ei suostu eroamaan, vaan ehdottaa juuri tuota pariterapiaa.

Voi jessus. Olen ihan sekaisin enkä tiedä mitä tehdä

-AP

Et mene pariterapiaan. Sanot ettet ole hänestä kiinnostunut yhtään, kun et luultavasti ole. Ala katsoa uutta asuntoa heti. Haluatko olla kiukuttelevan ja raivoavan tyypin seurassa enää, et. Sinä päätät itse erosta, et tarvitse toisen lupaa siihen. 

Vierailija
82/87 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu manipulointiin. Jos toinen on uhkaava älä keskustele enää, vaan lähde. Hän voi olla "vanhakantainen", joku toinen hänen ikäinen on nuorekkaampi, mutta ei ole väliä mikä eron syy on - jos et halua enää olla yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tilannehan ei ainakaan tule paranemaan tulevaisuudessa.

+40v on ikä jolloin orastava vanhuus alkaa hiljalleen ilmetä. Kun sinä pääset tähän maagiseen ikään, niin miehesi menee jo vuosikymmenellä, jolloin ikä ei pelkästään enää näy, vaan jo tuntuukin.

Jos asia nyt häiritsee kannattaa päästää mies menemään ja etsiä omanikäinen/nuorempi.

Sinun ikäisenä löytää vielä vaikka mitä, mutta älä aikaile.

Ymmärrän täysin aloittajaa. Itse vaihdoin nuorempaan mieheen ja koin siitä huonoa omatuntoa, mutta päätös osoittautui oikeaksi.

Vielä sekin, että kun jätin mieheni hän vuoden päästä uuden naisen löydettyään kerskui, että vaihtoi minut nuorempaan. Miksi minä edes koin huonoa omatuntoa tuollaisesta, kun ex-miehenikin jopa ylpeili tuollaisella aiheella?

Voisin jopa arvella, että sinunkin miehesi on kerskunut kavereilleen sinun nuorta ikääsi ilman huonoa omatuntoa pinnallisuudesta.

Vierailija
84/87 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua kuunnella täältä neuvoja muilta kuin järkipäässä olevilta.

Vierailija
85/87 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä odotit kun aloit olla setämiehen kanssa? Paras pysytellä oman ikäisissään tai nuoremmissa miehissä. Miehet ikääntyvät usein naisia nopeammin ja huonommin, eivätkä elä yhtä kauan.

Vierailija
86/87 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mistä puhut. Olen 32 ja vähän vanhemmat miehet ovat olleet mulle ok silloin kun oma ikä on ollut kakkosella alkava. Nyt kun katson itseäni vanhempia miehiä niin ikä näkyy tosi monella epäedullisesti jo jos elämäntavat ei ole ollut kunnossa ja pukeutumisesta ei välitetä. Tuntuu että miehelle särmikkäämmäksi kutsuttu ulkonäkö ei pitäisi olla pahaksi mutta ei se niin menekään.

Vierailija
87/87 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap! Asia ei ainakaan parane 10vuoden päästä yhtään (eikä 5vuoden), joten suosiolla vaan ero. Parisuhde terapia tuntuu tässä asiassa turhalta ja pahoittaisit vain miehesi mielen. Kyllä hän varmaan itsekin tiedostaa vanhenemisen, joten asiasta mainitseminen voi pahimmillaan viedä loputkin hellyydet parisuhteesta.

Keskustelin tästä nyt suoraan miehen kanssa. Hän tietysti järkyttyi ja raivostui, kun kerroin, että olen harkinnut eroa ikäeron vuoksi. Hän ei suostu eroamaan, vaan ehdottaa juuri tuota pariterapiaa.

Voi jessus. Olen ihan sekaisin enkä tiedä mitä tehdä

-AP

Viimeinen mitä nuoremman naisen hankkinut mies haluaa kuulla on että naisen mielestä on liian vanha. Miehelle on ok tavoitella nuorempaa naista mutta haluavat sulkea silmänsä täysin siltä että nainenhan silloin saa vanhemman miehen. Haluavat kokea että taso on sama, eli että solahtavat nuorempien joukkoon ongelmitta.

Siitä huolimatta että on märkä rätti vasten kasvoja sanoa suoraan että iästä on alkanut kiikastaa vaikka mies itse on sen riskin ottanut niin päätös on omasi. Ehkä on ollut naiivia ajatella ettei mies ikäänny aiemmin mutta nyt kun olet sen suhteen varjopuolen nähnyt niin olet tietysti oikeutettu arvioimaan valintasi uudestaan, niinhän me kaikki tehdään.