Voiko mies vain muuttaa takaisin ilman että voin asialle mitään?
Ero siis valmis, avioero myönnetty tammikuussa harkinta-ajan jälkeen. Ero tapahtunut minun aloitteestani ja minun hakemuksestani, mies ei ikinä halunnut eroa eikä suostunut laittamaan nimeään papereihin, hankaloitti ja hidasti prosessia kaikin mahdollisin tavoin.
Asunto, josta minä omistan 75% ja mies 25% on ollut myynnissä nyt vuoden, eikä ole mennyt kaupaksi. Pitkällisen suostuttelun jälkeen sain miehen muuttamaan vuokra-asuntoon tammikuussa. Kirjojaan hän ei kuitenkaan ole siirtänyt sinne missään vaiheessa. Nyt hän sitten ilmoitti, että muuttaa takaisin ja antaa vuokra-asunnon pois. Väittää etten voi tehdä mitään (muuta kuin itsemurhan, jota hän toivoo), koska hän omistaa tuon 25% ja virallisesti olemme koko ajan asunneet yhdessä, koska hän ei ole siirtänyt kirjojaan...
Mitä voin tehdä? Voin avioliitossa todella huonosti ja olin ihan sen itsemurhan partaalla. Tammikuun jälkeen vointini on ollut erinomainen ja nautin elämästä enemmän kuin kymmeniin vuosiin (ja sehän miestä harmittaakin). En oikeasti kestä vuorokauttakaan saman katon alla!
Kommentit (31)
Mies ottaa lapset ja asunnon.
ap muuttaa pois ..
Zinc
Mun mielestä se on reiluu ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole halua, eikä miehellä varaa ostaa toista ulos. En halua isoa kallista omakotitaloa, en oikeastaan koskaan halunnut, lapset ovat muuttamassa pois.
Mies ei siis uhkaile itsemurhalla, vaan haluaisi että minä tekisin itsemurhan ja ihan sen partaalla olin, kun eroa hain. Avioliittolupaus on "kunnes kuolema meidät erottaa" ja siksi miehen mielestä pitää mieluummin tehdä itsemurha kuin ottaa ero, koska silloin ei petä avioliittolupausta. Käytännössä siis erittäin rajua henkistä ja hengellistä väkivaltaa. Tiedän etten kestä tilannetta jos hän muuttaa takaisin, minkä hän on tekemässä ilmeisimminkin siksi, että minulla menee hänen mielestään nyt liian hyvin ja haluaa taas saada vallan.
ap
Hengellistä? Oletteko aktiivisia seurakuntalaisia - pyydä seurakunnasta apua?
Minulla ei ole mitään hengellistä taustaa.
Miehellä on patavanhoillinen uskonnollinen suku, mistä on peräisin myös tämä käsitys avioliiton ikuisuudesta ja avioeron vääryydestä. Ei hänelläkään tällä hetkellä mitään tähän liittyvää seurakuntayhteyttä, mutta suvun paheksuntaa kyllä.
Lähde itse vuokralle toistaiseksi ja laita omistuskämppä kans vuokralle. Juoksevat kulut päältä ja miehelle 25% vuokratuloista. Problem solved.
Kyllä kai teille tehtiin ositus eron yhteydessä ja jaettiin omaisuus.
Jos ei tehty, tehkää se välittömästi.
Aloitus on niin typerä etten voi käsittää sitä mitenkään, joten sen on oltava provo.
Asunto pannaan myyntiin ja kumpikin saa siitä osuutensa, sehän on tavallisin toimintatapa, jos kumpikaan ei halua ostaa toista ulos asunnosta.
Porvoolainen avioero taas jälleen kerran, sillä noin tyhmää ihmistä kuin ap, ei yksinkertaisesti voi olla olemassa.
Yök mitä paskaa taas joku ap viitsiikin tänne kirjoitella totisella pärställä!
Vierailija kirjoitti:
Lähde itse vuokralle toistaiseksi ja laita omistuskämppä kans vuokralle. Juoksevat kulut päältä ja miehelle 25% vuokratuloista. Problem solved.
Jos mies asuu itse asunnossa kanssa, niin ei voi pyytää mitään vuokratuloista, kerta ovat eronneet jo.
Itse ottaisin yhteyttä lakimieheen tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai teille tehtiin okUusitus eron yhteydessä ja jaettiin omaisuus.
Jos ei tehty, tehkää se välittömästi.
Aloitus on niin typerä etten voi käsittää sitä mitenkään, joten sen on oltava provo.
Asunto pannaan myyntiin ja kumpikin saa siitä osuutensa, sehän on tavallisin toimintatapa, jos kumpikaan ei halua ostaa toista ulos asunnosta.
Porvoolainen avioero taas jälleen kerran, sillä noin tyhmää ihmistä kuin ap, ei yksinkertaisesti voi olla olemassa.
Erotteli on tehty ja srlvä (avioehto, ei siis ositusta). Samaten avioero on selvä. Talo on ollut myynnissä nyt vuoden, mutta ei ole mennyt kaupaksi. Mikä on niin kummallista?
ap
Aika kiero äijä. Eihän ap tuota kämppää vuokralle saa, kun kämpässä asuu jo sen 25-prosenttinen omistaja. Ukko ei halua myydä omaa osuuttaan ap:lle. Ap:n osuudelle löytyy tasan yksi ostaja - se sen ex-mies, joka laskeskelee saavansa ostettua 75% talosta pilkkahintaan hulluuden rajoille ajamaltaan ex-vaimolta. Tää on niin ilkee kuvio, että vois jo luulla keksityksi, mutta just näin sairas on maailma. Ja juuri siksi en ymmärrä miksi kukaan ikinä ostaa jotain toisen ihmisen kanssa yhdessä, tai allekirjottaa yhteisen vuokrasopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Aika kiero äijä. Eihän ap ktuota kämppää vuokralle saa, kun kämpässä asuu jo sen 25-prosenttinen omistaja. Ukko ei halua myydä omaa osuuttaan ap:lle. Ap:n osuudelle löytyy tasan yksi ostaja - se sen ex-mies, joka laskeskelee saavansa ostettua 75% talosta pilkkahintaan hulluuden rajoille ajamaltaan ex-vaimolta. Tää on niin ilkee kuvio, että vois jo luulla keksityksi, mutta just näin sairas on maailma. Ja juuri siksi en ymmärrä miksi kukaan ikinä ostaa jotain toisen ihmisen kanssa yhdessä, tai allekirjottaa yhteisen vuokrasopimuksen.
No joo, kuulostaa kierolta, mutta noin kiero ex ei sentään ole. Kyllä se talo myytäis jos löytyisi ostaja, mutta ei ole saatu ensimmäistäkään tarjousta. Kiinnostuneita katsojia on kyllä käynyt, mutta korona, todella iso talo ja alue, jolla juuri nyt paljon ylitarjontaa äskettäisen kaavoituksen vuoksi. Hintaakin on jo laskettu ja se kokeneen välittäjän mukaan oikealla tasolla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mies ottaa lapset ja asunnon.
ap muuttaa pois ..
Zinc
Mun mielestä se on reiluu ..
Ei kuulosta reilulta. Mies omistaa hyvin pienen osan asunnosta ja harrastaa henkistä pahoinpitelyä. Ei kuulosta reilulta, että hän jää lasten kanssa ja exvaimo muuttaa pois. Mies on jo muuttanut, niin siellä pysyköön ja ex naksakoon asunnosta jotain vuokraa hänen omistuaosuudestaan.
Hengellistä? Oletteko aktiivisia seurakuntalaisia - pyydä seurakunnasta apua?