+-+-+-+-ENSIKOIDEN viikonloppu (la-su)-+-+-+-+
Kommentit (46)
Sara-Marialle piti vielä sanoa, että älä ihan vielä päivitä mua plussanneisiin, kun kaikki on niiiin epävarmaa vielä. Mä vaikka ilmoittelen, kun uskaltaudun plussalistaan:)!
Ja pahoittelut tätiryökäleestä:(! Tyhmä täti! Pitäis varmaan väsätä talon eteen iso kyltti, jossa lukee " Tädiltä PÄÄSY KIELLETTY!" , josko se sitten ymmärtäisi pysyä poissa! *halaus*
Ekanakin onnea Viipulille! Ja Tappertille toivotaan plussaa!
Oon taustaillut jo jonkin aikaa ja nyt vihdoin päätin kirjautua. Vaikutatte tosiaan niin hyvältä poppoolta.
Vähän meistä: Mie 25v. ja mieheni 31v. Yritys aloitettu 02/06. Kierto ollut aina todella säännöllinen 28 (ehkä joskus 29, jos lasketaan se että täti tulee vasta illasta). Pillereitä söin n. 7 vuotta ja lopetin ne siis helmikuussa.
Viime kierrolla olin miltei sata varma, että nyt on tärpännyt, koska oireilin melko paljon. No tätihän se sieltä kuitenkin ihan ajallaan ferrarillaan kaahasi paikalle! Tässä kierrossa ei yritystä niin paljon ollut ja luulen, että ovis meni vähän ohi. Minkäänlaisia oireita ei ole ollut ja varasin tädille ihan parkkipaikankin valmiiksi, että saa tulla. No tuossa tiistaina oli ihan normaalit menkka tuntemukset, mutta eipä niitä ole tullutkaan. Pikkusen tuhrua vaan sillointällöin jää paperiin. Pari testiä oon negana tehnyt... En nyt oikein tiiä mitä tää on. Ei kai näin niukkoja menkkoja sentään voi olla! Hölmöä jos tää kierto nyt vaan venyy ja venyy. Olin niin tyytyväinen, että on/ oli säännöllinen kierto....
Anteeksi tämä omanapaisuus heti näin alkuun. Ehkä opin pian tuntemaan teitä :)
T: Remukka kp 5 tai33/28- jotain
Ajattelin pistäytyä täälläkin lukemassa kuulumisia, näyttihän tuolla hyviä uutisia olevan! [color=deeppink]Onnea plussanneille tappertille ja viipulille![/color] Olenkin ollut vähän aikaa nettipimennossa, en ole päässyt lukemaan enkä kommentoimaan mitään juttuja. Onneksi sekin asia on korjaantunut :)
Toivottavasti mahdollisimmin moni muukin kuumeilijaenska pääsee tuohon mukavalla tahdilla täyttyvän plussajunan kyytiin.
Plussasäteitä kaikille sitä tarvitseville ++++
Han ja Pööpö 10+2
Ihana lauantaiaamu :)
Viipuli: Majaile ihmeessä täällä niin kauan kun vaan haluat, ja ilmota sitten ku haluut että päivitän sut plussanneks :)
Remukka: Tervetuloa tähän mahtavaan porukkaan mukaan :) kävisikkö laittamassa esittelyn vielä tohon meidän esittelypinoon (nimellä ENSIKOT 7.7.2006). Päivitän sen sitten sinne.
Lauantain
+ Sain nukuttua tosi hyvin ja pitkään
+ tiedossa rauhallinen päivä
+ ulkona on ihanan lämmintä ja aurinkoista
- täti ryökäle toi mukanaa kivut, (yleensä en oo mitenkään kipee)
-Sara-Maria-
Onnea täältäkin kaikille plussanneille!
Miekin oon jokusen päivän lueskellut näitä. Itestäni jotain: eli meillä mie myös 25-v, mies 22-v. Hormonaalinen ehkäisy jäi reilu vuosi sitten ja nyt kesäkuussa jätettiin sitten loputkin, kun alkaa vihdoin olemaan elämäntilanne siinä vaiheessa, että vauva on tervetullut (opiskelut takana, vakiduuni, oma asunto, pari koiraa ja työssäoloehto täyttyy tässä kuussa). Tällä haavaa täti on noin kymmenen päivää myöhässä, negaa näyttää silti. Eilen ja aiemmin tällä viikolla vielä tosin oli ihan semmonen olo (sillä erolla että paleli kamalasti, vaikka muut valitti kuumuutta), että täti on tulossa, mutta ei sieltä mitään oo kuulunu.
Yritän tässä lukiessa opetella vähän tätä slangia, onneks yhdessä lehdessä oli sanasto, josta voi vähän luntata... :)
Lueskelin taas parin päivän pinot läpi, meinaan on ollut niin kiirettä taas ettei ole kerennyt kirjoittelemaan tänne. Ja on ollut vähän ajatuksena josko jäisin joksikin aikaa pois täältä höpisemästä..josko tuo vauvakuume ja piinailu hellittäs sitten vähäsen eikä olis mielessä koko ajan, joka taas puolestaan helpottaisi raskautumista kun ei mieti sitä koko ajan...pinot kyllä varmaankin käyn lueskelemassa joka tapauksessa :) sivusta siis seurailen teidän juttuja.
päivän
+ lämpöä 32* jee :)
+ uimaan
+ työpaikkahaastattelu
- pitäis siivota
- työpaikkahaastattelu (kun en tiedä haluanko edes sitä paikkaa..)
- saamattomuus
- koiraparan kuumuus :(
niin ja RUTKASTI ONNEA TAPPERT JA VIIPULI :)
Täällä kp vaihtunut taas odotetusti kp2. Ei siis plussaa edelleenkään, mutta sylikaupalla onnea plussanneille!!!! Vauvaliimaa ja tarrasukkia!!! :)
Ensi viikolla pitäisi tulla tulokset prolaktiini ja progesteroni kokeista. Katsotaan mitä näyttää. Sit mahdollisesti aukiolotutkimus.. Jos veri arvot hyvät. Aurinkoista viikonlopun jatkoa kaikille! Ja PLUSSAONNEA!!!
Kertoilen kuulumisia kun tiedän enemmän.
netissä ja tietenkin heti kattoos et mitä tänne kuuluu! =)
Älyttämästi onnea Viipulille ja Tappertille on kans lähetetty onnensäkki tulemaan pikakiitona!
Kaikille muillekin oli sattunu ja tapahtunu, pahoittelut tädistä ja tervetuloa uudet. Mukaan vaan, kyl tääl oppii olemaan ja viihtymään joskus vähän liikaakin.
Nyt lähden monien muiden tavoin mökkeilemään, palaillaan maanantaina!
Kaikille plussatuulia tuon lämpimän tuulen lisäksi!
T:Leenu kp15/?
heipä hei kaikille.. täälä kuumissani mietin juttuja, ajatelkaa miten paljon naiset kuluttavat energiaa näihin puheisiin ja selvitelyihin, miehet senkun ovat tyytyväisiä... :) kats. heillä ei ole tälläisiä huolia) jotenki vaan huvittaa.. :) !!!!! :D
omanapa: nyt kp 27/ 29-31 oireita oli tossa ma-tiistaina, viiltävää kipua mahassa ja muuten kolotusta, pissalla saa rampata yhtenään.
Nyt ei mitään oireita, eli jos nyt tässä vaiheessa oireet " Häviää" nii olisiko tavalliset menkat tulossa..?? kertokaa joku viisaampi, että onko ne kinnittymiskivut jatkuvaa koko ajan olevaa kipua...??!
Tervetuloa uudet enskaliinit - varokaa tätä palstaa, tähän jää oikeesti koukkuun (ei varmaan ole mitenkä huomannu) :)
Viipuli; mä kans aion notkua täällä vielä ainakin siihen asti että saan ne kunnon viivat.
En malttanut olla tekemättä sitä (onneksi) viimeistä testiä aamulla, ehdin kyllä käydä vessassa jo aamuyöstä joten ei taaskaan ollut vahvinta. Viivan sain tuohonkin testiin, joskin yhä vain heikon, kyllä se siihen määräajassa tulee mutta on kovin heikko.
Laskeskelin kaklenterista että jos ovis olikin tikkuun tulleiden viivojen jälkeen vasta n.24tunnin kuluttua niin tämä pv oliskin vasta dpo13, eli sen puoleen voisi olla heikot viivat (en ole varma olisiko yhtään eilistä vahvempi - ehkä aavistuksen jos oikein kuvittelee). Eikö olekin aika epätoivoista keksiä syitä...
kuitenkin - kohdun tienoilla tuntuu välillä repäisykipuja, ja vihlontaakin, ja ristiselkää särkee (voi kyllä olla muustakin). Lisäksi rinnat on niin turvoksissa ettei meinaa liiveihin mahtua, ja NIIN arat ettei vatsallaan voi nukkua, se tosin tuntuu ikävältä myös alamasussa jos yrittää...
Päätin kuitenkin, että olen " raskaana" kunnes täti saapuu, kun eihän se viiva voi siihen tyhjästäkään tulla, ja testailen sitten joskus ens viikolla uudestaan (onneks lähimpään apteekkiin on matkaa jonkin verran).
Näin siis täällä tänään..
päivän lussat
+ tänään oli sukulounas ja tapasin PALJON uusia ihmisiä
+ koira lopetti vihdoin oksentamisen (ei enää paljoa lihaa kerralla!)
+ vapaa päivä on aina plussa päivä!
+ mieskin tänään jo uskalsi toivoa ettei elämän alku menisi kesken :)
Tappert...yhä hölmistyneenä, mutta luottaa jo aavistuksen oireisiin
Ninnuliina87;
noista kivuista sun muista. Mulla tuli oviksen jälkeen rinnat superkipeeks, ja alavatsaa vihloskeli sillon tällön, yhtenä päivänä oli JOPA sitä kuuluisaa kuvotusta...mutta kaikki oireet hävis kun tuhka tuuleen yhtenä päivänä - ei siis ollut enää MITÄÄN.
Meni pari päivää ja oireet ilmaantu takaisin. Eli älä vielä luovuta! Paitsi että enhän mä tiedä 100% olenko edes raskaana, mutta haamuviivojen mukaan ainakin.
Tappert
Huh kun on kuuma, taitaa vielä noi hormonit lisätä lämpöä.
Tervetuloa uudet; Remukka; mulla niukka vuoto oli merkki raskauden alusta.Toivottavasti sullakin.
ja myös tervetuloa linnaeborealis!
Viipukka82; mukava että täällä on muitakin plussanneita, jotka ei vielä uskalla mennä tuonne o-puolelle.
Ninnuliina87;mä en oikein osaa vastata tuohon sun kysymykseen, ku mä olin melkein oireeton, vain pientä nippailua oikealla alavatsalla.
Kaikille paljon plussatuulia ja aurinkoista viikonloppua!!
että tämä kumma jo 5 päivää kestänyt " menkkanen olo" ja erittäin vähäinen tiputtelu ois merkki raskaudesta. Mut kun olin niin varma, että täti tulee ja kaks negaa oon tehnyt, eikä mitään oireita ole, niin odotan vaan tätiä tulevaks. Negat testit oli tavan kaupasta ostettuja, mut nyt näppejä polttelee vessan kaapissa oleva apteekin Acon 10. En vaan uskalla tehä testiä!! Tänäänkin olin ihan varma, että nyt alko menkat. Tuntu, että " lurahti" housuun, mut ei...
Toivotan kaikille hirmusesti +++++
T: Remukka kp 33/28 KAI
Kirjoitin äsken ainakin kilometrin pituisen viestin ja sitten se ei suostunut sitä lähettämään. Voi P, sanon minä. No, yritetään uudelleen.
Tervetuloa kaikille uusille enskoille! Meitä on täällä aika sekalainen seurakunta, joten mukaan mahtuu kaikenlaiset kuumeilijat. Toivottavasti viihdytte hyvin. Pitkään ei toki tarvitse olla, mikäli Herra Haikara löytää luoksenne.
Viipuli: Toivottavasti mökkiviikonloppu ja ensi viikon lomareissu sujuvat hyvin. Mun ideat juhlapäivän viettoon ovat vähän hakusessa. Kirjoittelen niitä myöhemmin, mikäli niitä ilmaantuu.
Sara-Maria: On se vaan kummallinen tämä naisen kroppa, kun ei voi koskaan tietää mitä on tulossa. Onneksi kipuja voi kuitenkin lääkitä. Olis vaan niiiiiin ihanaa, jos kaikki pysyis kierrosta toiseen samanlaisena ja ainoat muutokset olisivat niitä kaikkein positiivisimpia.
Apila: Ymmärrän ihan hyvin stressilomasi. Kirjoittele kuulumisia, ainakin sitten siinä vaiheessa jos/kun loma tehoaa.
Trixie: Onnenpotku seuraavaan kiertoon!
Ninnuliina: En valitettavasti osaa auttaa tuossa kipuasiassa. Toivottavasti, että ne olisivat sitä, mitä me kaikki toivotaan.
Tappert: Kylläpäs se plussa nyt piilottelee. Mutta mikäli ovislaskelmasi pitävät paikkansa, niin eikös tulos ole ihan oletettukin. Ja olen joskus lukenut, ettei kaikkien viivat ole koskaan raikuvan punaisia...
Leenulle ja tupulle aurikoista viikonloppua! Nauttikaa elämästä ja kaikista ihanuuksista, mitä elämässänne jo on.
ON lyhyesti ja ytimekkäästi: ei mitään ihmeellistä. Kp on 19 ja lugeja jäljellä 6 nappulaa. Tänään alamasua nippaili sekä oikealta että vasemmalta, ja kovasti tietty toivoisin että kyseessä olis ovis. Luultavasti kyse oli ihan jostain muusta, joten se siitä. (nim. pessimisti ei pety)
Päivän plussasaalis:
+ ihana auringonpaiste ja helle
+ mukava shoppailuretki Helsingissä
+ ostin parit ihanat kengät
- jätin parit ihanat kengät ostamatta (mikä lie säästövimma iski)
- mies on ollut koko päivän ylitöissä eikä ole aavistustakaan, koska kotiutuu ->hermostuttaa, tai jo vähän raivostuttaakin.
Nyt taidan siirtyä parvekkeelle kirjan ja kylmän lasin kanssa. Mietin vielä, millä lasin täyttäisin... Aurinkoa ja plussatuulia!
-kenkäfriikki desejo (tai Imelda, kuten mies mua " leikillään" kutsuu)
Olipa ihanaa kuulla plussauutisia!
Uusille tervetuloa porukkaan!
Tädin yllättäneille pahoittelut ja lohtuhalit.
Omaa napaa, tein tänään ensimmäisen ovistestin (kp 15/34) ja ihan ohut viiva siihen tuli. Nega siis, toivottavasti viikon aikana vahvistuu kunnon viivaksi =).
Romanttista lauantai-iltaa meille kaikille!
Emma
Iltaa enskattaret!
Rakastan tätä hellettä! Mulla ei koskaan ole liian lämmin mutta liian kylmä on kovin usein. Päivä meni rattoisasti miehen kanssa rantsussa, huomenna suunnitelmissa kokopäivä-picnic Suomenlinnaan. Eväät ollaan kerrankin suunniteltu hyvin (ettei tällä kertaa tarvis kadehtia kavereiden eväksiä ;) Mukaan on pakattu kertakäyttögrillit, pelit ja pensselit!
Täti ymmärsi viimeinkin päättää vierailunsa, joten lauantai-ilta kulunee rattoisasti :)
Kertokaahan, miten voisi hillitä tätä malttamatonta oloa! laskeskelin, että ovis ois (vasta) noin parin viikon kuluttua. Mutta kun haluaisin HETI testailla! Taidan olla maailmankaikkeuden hätäisin nainen...
Uusille enskoille tervetuloa, mäkin oon kyllä suht uusi täällä. Ja heti aloin tuntea oloni kotoisaksi.
Tappert: Hyvä, että alkaa positiivisuus ja optimismi voittaa. Mä olen ihan varma, että pikkukirppu se siellä sun mahassa niitä haamuja värkkää testeihin. Eli vielä kerran onnea!
Viipuli: Onnea myös sinnepäin!
Luin nää pinot läpi aika haipakkaa, enkä tiettykään enää muista kaikkien kuulumisia. Joku oli mökille lähdössä, toivotaan kivaa mökkeilyä!
Helteet tuo plussia meille kaikille, sitä mieltä mä olen. Rattoisaa lauantai-iltaa ja sunnuntaita kaikille!
-KM-
Linnaeaborealis: tervetuloa mukaan mahtavaan joukkoon. Täällä palstalla löytyy kanssa selityksiä tälle palstaslangille. Taidankin kävästä sen nostamassa ylemmäs, ellei joku toinen sitä oo jo kerenny hakemaan.
Ninnuliina: Kävisikkö laittamassa pienen esittelyn meidän esittelypinoon, löytyy nimellä ensikot 8.7.2006, päivitän sen sitten sinne.
Tappert: Kyllä sitä on jo uskottava että plussa se on, Ilmottele sitten kun haluut että sut päivitetään plussaneeks esittelypinoon, päivitän sen sitten :)
Remukka: tuuhan kertomaan mitä testi kerto ku oot sen tehnyt :)
Trixie: harmi ku se täti sinne löys, onnea uuteen kiertoon :)
Emma: tsemppiä oviksen tikutteluun bdbd
Kesämorsian: Onneks se täti kuitenkin osaa pakata kassit ja päästää uuteen yrityskiertoon :) Eiköhän se oo ihan normaalia että innokkaana odottaa niitä jännittäviä piinailupäiviä, kummasti kuitenkin se väliaika nopsasti kuluu.
Tekis mieli vielä piipahtaa pulahtamassa, jos jaksaa vaan lähteä ettimään täältä jonkinlaista uimarantaa (kaupunkia en vielä niin hyvin tunne, että tietäisin takuuvarmasti missä se on).
-Sara-Maria-
Nyt on ollut entistäkin kuumemman tuntunen päivä, lököteltiin parvekkeella koko päivä ja syötiin rilliherkkuja ja lueskeltiin..eli oikein lepoisaa ja loikoisaa
).( osasinpas ton napakuvan, hih!
munasarjojen kohilta on välillä semmosta jomotusta tai juilintaa, ei kovin kovaa mutta kuitenkin, lämmöt on 37,2 c ja rinnat hieman arat ei kovin paljoa että edelleen ihan normaalit oviksen jälkeiset oireet, vaikka en nyt muista oliko juilintaa ei ainakaan joka kierrossa ole ollut mutta muuten turvottunut ja piukee vatsa on ollut aiemminkin, kaipa tää oireilu on ihan normaalia siis nyt on KP 20 eli dpo ehkäpä 3 tai enemmän ei tietoa tämän kierron oviksen tarkasta ajankohdasta kun näytti tummempaa viivaa ensin yhtenä päivänä, sit seuraavana ei juur mitään ja kolmantena viel tummempi viiva ja sit loppu tikut että jääköön sitten arvoitukseksi?
Tässä kierrossa olen ollut liiankin toiveikas, kun jostakin kumman syystä sain päähäni (ilmeisesti päätin) että nyt sen pitää onnistua joten pitäis varmaan vähän himmailla ja antaa pessimismille enempi sijaa ettei niin hirveesti taas pety, onkohan tää nyt viides yrityskierto vai kuudes en oo enää varma?
Clomit oottaa seuraavaa kiertoa jos nyt ei tärpi, auts nyt muuten taas juilas...!! Mä en saanut keltään clomiasiantuntijalta vastausta viimeks kun kyselin että uskaltaako kp 3-7 ottaa clomin jos tulee vaan tuhrua vai pitäisikö laskenta aloittaa vain tosi tätipäivistä ja onko clomeista haittaa jos onkin vaikka valemenkat???? kertokaa joku viisas pliis!
Viipulille hyvää reissua! ja Tappertille myös uskoa lussaan, kyl se nyt vaan on + kun testit näyttää yks toisensa jälkeen
kaikille uuusille enskoille tervetuloa!
Kesämorsiammelle kivaa picnikkiä Suomenlinnaan, sielhän meki just oltiin ja siel on niiiiin upeeta ja kaunista käydä niemenomaan picnikillä ja katella välillä merelle, silmä ja mieli lepää vanhan ajan maisemassa!
Ihan kaikille jaksuja yritykseen ja pahoittelut neganneille sekä hurjasti plussasäteilyä kaikille!!!
Ajattelin vielä ihan vähän aikaa majailla täällä teidän kanssanne, kun en vielä uskalla siirtyä o-puolelle...toivottavasti ette pane pahaksenne:) Mietin tuossa juuri, että minun tulee kyllä niiiiiin ikävä teitä, sitten kun lähden:(! Tämä porukka täällä on niin mukavaa, kannustavaa, ymmärtäväistä, hauskaa, rehellistä, ystävällistä ja kaikinpuolin LOISTAVAA!
Me ollaan tänään lähdössä miehen (vanhempien) mökille vähän rentoutumaan, ottamaan aurinkoa, uimaan ja pelailemaan. Niillä on saaressa mökki, joten se on ihanan rauhallinen paikka olla ja löhötä. Ollaan siellä maanantaihin asti, jonka jälkeen lähdetään suoraan Helsinkiin kesälomareissuun. Tullaan Helsingistä kotiin vasta keskiviikkona tai torstaina.
Meillä olisi ensi viikon keskiviikkona miehen kanssa 1-vuotis kihlapäivä...olisiko teillä ehdotuksia, miten sitä voisi juhlistaa:)? Ollaan siis joko Hesassa tai Jyväskylässä. Ajateltiin, että ehkä voisi mennä ravintolaan syömään, mutta jos teiltä rakkaat Enskat löytyisi vieläkin hauskempia/parempia ideoita, niin niitä otetaan ilomielin vastaan:)! Jotain erikoista ja mieleenpainuvaa olisi mukava keksiä!
Mites Tappert: Oletko testaillut vielä tänään? Voi että kun toivon, että haamut vahvistuisivat!!! Tsempitys!
Vilkutuksia ja aurinkoa kaikille yli kuudellekymmenelle Enskalle (hih...hauskaa, että olit laskenut meidät nellamaija)! Ja vielä kerran täytyy sanoa iso KIITOS teille Enskuliinit onnitteluista, tsempityksistä, vauvaliimoista ja tarrasukista...niitä todella tarvitaan!
♥ PLUSSAPÖLLYTYKSIÄ ihan jokaiselle ♥
~Viipuli ja sintti~