40-vuotisjuhlat - mitä laitan lahjatoiveeksi?
Päätin viettää 40-vuotisjuhlat. Juhlatila on varattu, juhlat ovat kesällä 2022. Kutsun paikalle 30-40 läheisintä ihmistä (plus avecit + lapset yht n 80 hlöä).
Menimme aikoinaan mieheni kanssaan maistaarissa naimisiin. 30-vuotisjuhlat meni vauvakuplassa, joten nyt haluan omat, isot juhlat rakkaiden ihmisten kanssa.
Mutta mitä laittaa lahjatoiveeksi? Lahjalistat tavarataloissa tai lahjoitus tilille kuuluvat häihin (lisäksi en tarvitse lisää tavaraa enkä rahaa). Ystäväni ja sukulaiseni tuntien "en halua lahjoja" ei toimi, koska tuovat sitten kuitenkin jotain. "Toivon lahjaksi puhetta" on sekin hassu, koska kaikki eivät halua esiintyä.
Mikä teistä olisi paras ratkaisu? Jos olisit itse menossa vieraaksi, miten haluaisit, että lahjatoive esitetään?
Kommentit (27)
Noloa pyytää yhtään mitään. Järkevät ihmiset tuovat jotain järkevää ja ilahduttavaa kuten samppanjaa, suklaata & kukkia. Siinä erottuu hyvät akanoista. Mutta jos sinä pyydät jotain lahjoja niin kertoo sinusta aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti tarkkaa, eikö ole mitään, mitä toivoisit. Hieman arvokkaampaa, jota varten ihmiset voivat sujauttaa sopivan summan juhlapaikalla suljettuun "säästöpossuun". Mun ystävien vastaavissa juhlissa yksi sankari on kertonut toivovansa sähköpianoa, toinen sähköpyörää. Vieraat osallistuvat lahjoittamallaan summalla sen hankintaan. Mun mielestä hyvä idea 😊
Miksi aikuinen ihminen ei itse osta sähköpianoa tai -pyörää?
Miksi aikuinen ihminen edes pitää mitään "juhlikaa hei mua, kun mä täytän nelkyt" -juhlia? Pitäis muuten vaan kesäkemut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: Miten maistraatissa vihkiminen estää juhlan järjestämisen?
Voisko ap vastata. Kiinnostaa minuakin.
Ei maistraatissa vihkiminen estä juhlia. Meillä oli pieni tilaisuus (kymmenen hlöä), mutta nyt haluaisin järjestää lähimmille ystäville ja kavereille vähän isommat juhlat.
Kiitos kaikille vinkeistä, hyväntekeväisyysjärjestö tai aineeton lahja on hyvä idea.
-ap
Aika noloa pitää mitään 40v synttärikemuja. Tulee ihan mieleen joku Sofia tai sen kaverit.
Tuo ohjaaminen hyväntekeväisyyteen on hyvä idea! Muuten tulee vähän sellainen tunne, että haluaa jotenkin hyötyä synttäreistään. Ilmaisia lahjoja. Vähän kuten lapsena ajatteli. Ja ikää tuli 40, ei 4?
Vierailija kirjoitti:
Aika noloa pitää mitään 40v synttärikemuja. Tulee ihan mieleen joku Sofia tai sen kaverit.
Omasta mielestäni on kiva kutsua ystävät ja kaverit koolle. Jos joku näkee juhlat noloina, niin voi sitten jäädä kotiin :D
-ap
Miksi aikuinen ihminen ei itse osta sähköpianoa tai -pyörää?