Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On epäreilua, että toiset meistä saa syödä mitä tahansa ja pysyvät silti hoikkina - Itse kuulun siihen ihmisryhmään, että vaikka valitsen kaupassa aina vähärasvaisen tuotten niin siitä huolimatta ylipainoa kertyy vartaloon

Vierailija
13.06.2020 |

Tänä päivänä valitsen suklaalevyn sijaan yleensä suklaapatukan(paitsi viikonloppuisin) ja limukan sijaan valitsen yleensä tuoremehun mutta paino ei liikahda ainakaan alaspäin :(

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit vaikuttavat näläntunteeseen eivät ruoasta saatuun energiaan. Uskokaa pois, että kukaan ei liho, jos syö saman tai vähemmän mitä kuluttaa. Et voi rikkoa fysiikan lakeja.

Vierailija
42/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan ihminen ei tule hahmottamaan kuinka paljon paljon liikkuvan tai vähän liikkuvan suositeltu energiamäärä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani hoikat syövät normaalia ruokaa mutta tosi pieniä annoksia. Eivätkä herkuttele jatkuvasti, esim. joka viikonloppu suklaapatukoilla. Itsekin olen normipainoinen, mutta en olisi jos söisin suklaapatukan joka viikonloppu. 

Minä syön joskus isohkon näköisiä annoksia, mutta kun siitä suuri osa on kasviksia, kalorimäärä jää kohtuullisen pieneksi. Hyvin kaloripitoisia ruokia syön sitten pieninä annoksina ja herkuttelut pidän satunnaisina. Sellaistakin näkee paljon, että joku ylipainoinen ihmettelee miksi ei laihdu vaikka syö terveellisesti. Sitten ilmenee, että se vetää esim. pähkinöitä kunnon kourallisen sen kummemmin mittaamatta tai niitä napostellaan pitkin päivää huomaamatta paljonko meni, öljyjä lorautetaan ruokaan vapaalla kädellä. Heillä siis tuntuu toistuvasti menevän syömänsä ruuan määrän arviointi alakanttiin. Kun kyse on tosi energiapitoisesta ruuasta pienikin määrä lisää kaloreita aika lailla. Jotain salaattia tai lehtikaalia jos ottaa vahingossa vähän enemmän kuin piti, sillä ei ole juuri mitään vaikutusta mihinkään.

Vierailija
44/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaistakin näkee paljon, että joku ylipainoinen ihmettelee miksi ei laihdu vaikka syö terveellisesti. Sitten ilmenee, että se vetää esim. pähkinöitä kunnon kourallisen sen kummemmin mittaamatta tai niitä napostellaan pitkin päivää huomaamatta paljonko meni, öljyjä lorautetaan ruokaan vapaalla kädellä. Heillä siis tuntuu toistuvasti menevän syömänsä ruuan määrän arviointi alakanttiin. Kun kyse on tosi energiapitoisesta ruuasta pienikin määrä lisää kaloreita aika lailla. Jotain salaattia tai lehtikaalia jos ottaa vahingossa vähän enemmän kuin piti, sillä ei ole juuri mitään vaikutusta mihinkään.[/Sellaistakin näkee paljon, että joku ylipainoinen ihmettelee miksi ei laihdu vaikka syö terveellisesti. Sitten ilmenee, että se vetää esim. ruisleipää paksuja siivuja tai kaurapuuroa sen kummemmin mittaamatta tai näitä syödään pitkin päivää huomaamatta paljonko meni, rasvatonta maitoa/piimää lorautellaan vapaalla kädellä. Heillä siis tuntuu toistuvasti menevän syömänsä ruuan laadun arviointi pieleen. Kun kyse on tosi hiilaripitoisesta, ravintoköyhästä ruuasta pienikin määrä lisää insuliiniresistenssiä aika lailla. Jotain Oliiviöljyä jos ottaa vahingossa vähän enemmän kuin piti, sillä ei ole juuri mitään vaikutusta mihinkään

Vierailija
45/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman asian vierestä kommentoisin että mielestäni on hassua että nykyään normaalipainoista kutsutaan laihaksi (vielä negatiiviseen sävyyn).

Laihdutin itse tässä keväällä painoindeksista 26 painoindeksiin 24 niin nyt kaikki tutut kommentoivat että ”ai kamala kun oot laiha!”. Nykyään ilmeisesti mies on laiha jos ei ole sellasta pullottavaa iskämahaa, ja voin sanoa että omilla luvuillani olen kaukana pyykkilautavatsasta.

Vierailija
46/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani hoikat syövät normaalia ruokaa mutta tosi pieniä annoksia. Eivätkä herkuttele jatkuvasti, esim. joka viikonloppu suklaapatukoilla. Itsekin olen normipainoinen, mutta en olisi jos söisin suklaapatukan joka viikonloppu. 

Minä syön joskus isohkon näköisiä annoksia, mutta kun siitä suuri osa on kasviksia, kalorimäärä jää kohtuullisen pieneksi. Hyvin kaloripitoisia ruokia syön sitten pieninä annoksina ja herkuttelut pidän satunnaisina. Sellaistakin näkee paljon, että joku ylipainoinen ihmettelee miksi ei laihdu vaikka syö terveellisesti. Sitten ilmenee, että se vetää esim. pähkinöitä kunnon kourallisen sen kummemmin mittaamatta tai niitä napostellaan pitkin päivää huomaamatta paljonko meni, öljyjä lorautetaan ruokaan vapaalla kädellä. Heillä siis tuntuu toistuvasti menevän syömänsä ruuan määrän arviointi alakanttiin. Kun kyse on tosi energiapitoisesta ruuasta pienikin määrä lisää kaloreita aika lailla. Jotain salaattia tai lehtikaalia jos ottaa vahingossa vähän enemmän kuin piti, sillä ei ole juuri mitään vaikutusta mihinkään.

Minä syön joskus laadukkaan näköisiä annoksia, mutta kun siitä suuri osa on rasvaa, insuliinimäärä jää kohtuullisen pieneksi. Hyvin hiilihydraattipitoisia ruokia syön sitten pieninä annoksina ja herkuttelut pidän säännöllisinä. Sellaistakin näkee paljon, että joku ylipainoinen ihmettelee miksi ei laihdu vaikka syö terveellisesti. Sitten ilmenee, että se vetää esim. ruisleipää paksuja siivuja tai kaurapuuroa sen kummemmin mittaamatta tai näitä syödään pitkin päivää huomaamatta paljonko meni, rasvatonta maitoa/piimää lorautellaan vapaalla kädellä. Heillä siis tuntuu toistuvasti menevän syömänsä ruuan laadun arviointi pieleen. Kun kyse on tosi hiilaripitoisesta, ravintoköyhästä ruuasta pienikin määrä lisää insuliiniresistenssiä aika lailla. Jotain Oliiviöljyä jos ottaa vahingossa vähän enemmän kuin piti, sillä ei ole juuri mitään vaikutusta mihinkään

Vierailija
47/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön monipuolisesti ja pidän annoskoot normaalin kokoisina enkä valtavina. Välillä syön herkkuja minäkin. Lisäksi liikun. Ei siinä ole mitään taikaa. Lataapa puhelimeen askelmittari, niin saat tietää kuinka paljon liikut. Alle 10 000 askelta päivässä on todella vähän. Hyvä tavoite olisi joku 15 000+ jopa paljon enemmänkin.

Vierailija
48/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön monipuolisesti ja pidän annoskoot normaalin kokoisina enkä valtavina. Välillä syön herkkuja minäkin. Lisäksi liikun. Ei siinä ole mitään taikaa. Lataapa puhelimeen askelmittari, niin saat tietää kuinka paljon liikut. Alle 10 000 askelta päivässä on todella vähän. Hyvä tavoite olisi joku 15 000+ jopa paljon enemmänkin.

10 000 on aivan järjetön määrä. Vastaa noi 15 kilometrin kävelyä. Olen testannut.

Vierailija
49/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ikinä koittanut ns "antaa mennä" vaan? Itse tuskailin ja laskin makroja ja kaloreita 10-15 vuoden ajan kun halusin olla hoikka, kunnes totesin että nyt riittää. Painoa tuli lisää, kun lopetin homman ja aloin vaan syömään mitä mieli tekee ja niin paljon että lähtee nälkä. Kahden vuoden päästä paino asettui BMI 27 ja siinä se on nyt pysynyt 7 vuoden ajan. Nykyään syön lautasmallin mukaan ja herkkuja silloin, kun tekee mieli (aluksi päivittäin, nykyään ehkä kerran kuukaudessa). En tiedä olisinko aina ollut lievästi ylipainoinen vai normaalipainoinen, jos en olisi sotkenut kropan toimintaa jatkuvalla kalorivajeella. 90-luvulla oli niin tärkeää jostain syystä olla laiha. No, elämä sentään nykyään on normaalia ja nautittavaa, eikä ole mörköjä syömisessä enää.

Vierailija
50/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treenaan lihasta, joten saan syödä enemmän kuin kulutan ja näytän hyvältä. en ymmärrä, mikseivät useammat valitse tätä vaihtoehtoa.

Vierailija
51/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo sanoi vähärasvaiset tuotteet ja varsinkin hiilari, joka on vehnästä tehtyä, lihottaa.

Mä en syönyt ennen leipää tai pastaa ja painoin vähän. Bmi 17,5-19. Nyt se on 21, kun syön noita.

Vierailija
52/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa on myös sellaisella, joka on voinut suunnilleen ikävuoteen 35 asti syödä ihan mitä vaan ja miten paljon vaan, tyyliin suklaalevyn päivässä ja joka viikko ainakin kerran pitsaa yms. Ei ole tarvinnut siis yhtään miettiä, mitä syö ja miten paljon, silti on paino ollut normaalipainon alarajoilla.

Ja sitten yhtäkkiä tämä ei enää olekaan mahdollista, vaan iän myötä on muuttunut sellaiseksi, että ne herkut ja isot annokset lihottavatkin. En osaa toimia ollenkaan niin kuin he, jotka ovat ikänsä joutuneet tarkkailemaan syömisiään tai kieltäytymään herkuista. Saati laskemaan jotain kaloreita. Nyt pitäisi opetella, mutta se on älyttömän vaikeaa.

Olen aina liikkunut aika paljon, ja se on toki ollut osasyy siihen, että olen voinut syödä mitä vaan. Mutta ei se kaikkea selitä, koska olen myös ollut vuosikausia harrastamatta mitään liikuntaa, ja silti pysyin hoikkana. En pysy enää.

Rakastan herkkuja ja hyvää ruokaa. Olisiko vinkkejä, miten saisin itseni kuriin? Rakastan myös hoikkuuttani, en halua menettää sitä.

Vierailija
53/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 000 on aivan järjetön määrä. Vastaa noi 15 kilometrin kävelyä. Olen testannut.

Kyllä mulla menee toi rikki noin 7 kilometrillä. Kesällä onnistuukin, mutta talvi onkin sitten toinen juttu.. ärsyttää huomata että ikä ja geenit myös vaikuttaa painoon, ei alle kolmekymppisenä tarvinnut himoliikkua, eikä juuri kytätä syömisiä/ juomisia pysyäkseen normaalipainoisena, mutta nyt yli kolmekymppisenä tapahtui jotain aineenvaihdunnassa kun niillä samoilla elintavoilla ei enää pysykään hoikkana :( Pitää ratkaista tämä uusi ongelma ennenkuin paino nousee radikaalisti.

Vierailija
54/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie1railija kirjoitti:

Sun kannattaa lisätä liikuntaa silloin kun herkuttelet jotta saat kulutettua ylimääräiset kalorit. Suklaapatukka (fazer) noin 200kcal ja lasi tuoremehua 100kcal, eli puoli tuntia juoksua riittänee.

Miksi tätä on alapeukutettu? Sehän on totta että jos herkutteluista saa liikaa kaloreita, kannattaa ne kuluttaa pois.

Puolen tunnin juoksu kuluttaa normaaalipainoisella n 165kcal jos juoksee 6.4km/h mikä on aika tavallinen lenkkivauhti. Näiden virheiden ja väärien oletusten takia ihmiset lihoo.

Itse en laske liikunnan kaloreita lainkaan vaan seuraan vain syömisiä. Kaikki liikunta on vain plussaa

Vierailija
55/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[3quote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt suklaata joka päivä ja valitat lihomisesta?

En tietenkään syö joka päivä suklaata. Kauppareissulla tulee satunnaisesti napattua joskus suklaapatukka ihan kuten kaillla muillakin.

Sanoit, että syöt viikolla suklaapatukoita ja viikonloppuna suklaalevyjä.

Viikonloppuna syön ehkä yhden levyn jaeetuna kahdelle päivälle eli en juuri mitään. Suklaapatukan ostan silloin tällöin kaupasta välipalaksi.

1 rivi suklaalevystä on 140kcal

Vierailija
56/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy, elämä on epäreilua ja joillakin ihmisillä on oikeitakin ongelmia. Sinun ongelmasi on se, ettet hyväksy itseäsi tuollaisena kuin olet, mutta et saa oikein tehtyäkään asialle mitään. Osaat ilmeisesti vain valittaa. Kummasti tällaiset asiat unohtuu, kun tulee oikeita ongelmia eteen.

Vierailija
57/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen laihtuu, jos haluaa laihtua. Se on valinta. Kukaan ei sano että se on helppoa.

Vierailija
58/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, sinullahan on sitten todella pitkät jalat 😂 askelten pituus on noin 0,6-0,7 metriä, mutta sinun askeltesi pituus vaikuttaisi olevan jopa yli 1,5 metriä

Vierailija
59/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua varmaan luullaan sellaiseksi joka ei liho. Syön paljon. Oikeasti isoja annoksia. Esim nyt jonkinnäköinen lounas oli omena, iso lautasellinen puuroa ja raejuustoa, porkkana, täytetty patonki ja 200 g kakkua. Näillä pärjään muutaman tunnin, syön tänään ainakin vielä eilisen kanakastikkeen ja riisin pois, rahkaa ja vihanneksia/ hedelmiä. Pätkäpaastoan ja syön yleensä 3, max 4 krt päivässä. Syön kerralla enemmän kuin moni mies. Olen 163/ 53.

Tämä onnistuu koska liikun paljon. Välillä liikunnan merkitystä vähätellään, turhaan.

Ainakin mulle se mahdollistaa aika vapaan syömisen ja ruokahalu on valtava.

Esim tällä viikolla olen tehnyt 2 rankkaa ja pitkäkestoista porrastreeniä, juossut 11 km lenkin, patikoinut pari tuntia, ratsastanut pari tuntia ja tehnyt pari lihaskuntotreeniä kotona.

Tää viikko ollut toinen ns ylimääräinen porrastreeni, kun innostuin hienojen kelien kunniaksi. Muuten liikunnat kutakuinkin samanlaiset joka viikko.

Joskus oli muutaman kuukauden tauko aktiivisesta treenistä ja lisäksi nukuin huonosti, kyllä niitä kiloja ehti muutama kertyä alle puolessa vuodessa. Eli en ole luonnostani mitään tekemättä hoikka. Enkä edes haluaisi olla, rakastan liikuntaa ja siitä tulevaa hyvää oloa ja hoikkaa, lihaksikasta kroppaa. Eli aloittajalle ja muillekin, kyllä se liikunta vaan kannattaa, eli liikkumaan aktiivisesti! Jos puolen vuoden päästäkään et huomaa muutosta ni sit se ei sulle tuo tuloksia mut enpä usko. Aloittamisen vaiva onvaikein... ja kevyttuotteet voi vetää viemäristä alas. Monesta syystä.

Vierailija
60/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on ihan pakko olla provo: syön suklaata ja juon sokerimehua, et varmaan on geeneistä kiinni, että en laihdu!

Mistä lähtien suklaan syönti on ollut jokapäiväistä - tai edes viikoittaista - normaalia ruokavalioon kuuluvaa ravintoa?

Et sinä neuvoja tarvitse. Tiedät itsekin mitä pitää tehdä laihtuakseen. Lopeta se suklaan syönti ja mehujen juonti tykkänään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän