On epäreilua, että toiset meistä saa syödä mitä tahansa ja pysyvät silti hoikkina - Itse kuulun siihen ihmisryhmään, että vaikka valitsen kaupassa aina vähärasvaisen tuotten niin siitä huolimatta ylipainoa kertyy vartaloon
Tänä päivänä valitsen suklaalevyn sijaan yleensä suklaapatukan(paitsi viikonloppuisin) ja limukan sijaan valitsen yleensä tuoremehun mutta paino ei liikahda ainakaan alaspäin :(
Kommentit (80)
Suklaata, suklaalevy? Onko tämä provo?
Vierailija kirjoitti:
Syöt suklaata joka päivä ja valitat lihomisesta?
En tietenkään syö joka päivä suklaata. Kauppareissulla tulee satunnaisesti napattua joskus suklaapatukka ihan kuten kaillla muillakin.
Nämä ovat myös yksilöllisiä juttuja vaikka kaikki eivät usko. Itse normaalipainoinen, vaikka syön syön herkkuja monta kertaa viikossa, oikeastaan joka päivä ainakin hieman jotain epäterveellistä. Liikunta rajoittuu kävelyyn, en juuri liiku hikoiluun tai hengästymiseen asti.
Prosessoidut tuotteet lihottavat.
Täähän on nyt selkee provo, mutta voi herättää ihan hyvää keskustelua 😊 Itse olen aina pysynyt hoikkana, syön välillä ihan mitä sattuu ja välillä terveellisesti. MUTTA noina mässäilykausinakaan en juo kaloripitoisia juomia ja uskon, että sillä on paljon merkitystä. Nestemäinen glukoosi-fruktoosilitku imeytyy nopeasti ja tehokkaasti.
huoh, eikö porukka tajua miten selvä provo
Jätä ne hiilarit ja lisää rasvaa. Laihdut satavarmasti.
Tuntemani hoikat syövät normaalia ruokaa mutta tosi pieniä annoksia. Eivätkä herkuttele jatkuvasti, esim. joka viikonloppu suklaapatukoilla. Itsekin olen normipainoinen, mutta en olisi jos söisin suklaapatukan joka viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään syö joka päivä suklaata. Kauppareissulla tulee satunnaisesti napattua joskus suklaapatukka ihan kuten kaillla muillakin.
Sanoit, että syöt viikolla suklaapatukoita ja viikonloppuna suklaalevyjä.
No tuoremehuhan on ihan yhtä paha kuin limukin ja siinä suklaapatukassakin on ihan vtusti ylimääräisiä kaloreita vaikka toki vähemmän kuin kokonaisessa levyssä. Lisäksi vähärasvainenkaan versio (esim vaikka sipseistä/juustosta/metukasta) ei tee siitä kevyttä, vähärasvaista tai terveellistä vaan on ainoastaan vähärasvaisempi kuin täysrasvainen originaali.
Lisäksi se peruskulutus on ainakin keski-ikäisellä ja pienikokoisella naisella niin pientä että oli oikeasti järkytys kuinka pieni se annoskin on jonka voi syödä. Ja varsinkin jos ruoka on jotain lasagnea..
Itse olen bmi alle 20. 36 vuotta.
Herkuttelen joka päivä, vihaan kevyt tuotteita enkä suostu syömään mitään mikä ei maistu hyvälle.
Mutta syön pieniä annoksia olen ns närppijä. Ja usein.
Luulen jos alkaisin syömään kevyt tuotteita, Kissanrasvoja ym epämaistuvia ruokia varmaan alkaisin ahmia kun ei ne tosiaan maistu millekään.
En koskaan syö ähkyyn asti, vaan tasan sem verran että ei ole enää nälkä. Inhoan täyttä ja tukalaa oloa enemmän kun mitään muuta. Mulle ei ole ongelma jättää ruokaa lautaselle.
Tuoremehussa on ihan yhtä paljon kaloreita kuin sokerilimpparissa. Juo vettä.
Ehdottomasti jätä pois kaikki muut juomat kuin vesi ja uutettavat juomat kuten kahvi ja tee. Mehuissa ja maidossa on ihan helvetisti kaloreita. Jos syöt maustettuja jogurtteja, lopeta niiden syöminen. Helvetisti kaloreita. Tarkista kalorimäärät paino niistä tuotteista, jotka aiot syödä. Pistä kaikki ylimääräinen pannaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä tule napattua suklaapatukkaa kauppareissulla muuta kuin korkeintaan silloin kuin muksulla on karkkipäivä ja sekin on muksulle. Hyvin harvoin syön itse. Mässyt ei muutenkaan kuuluu jokaisen päivään. Jos jotain haluaa mussuttaa niin sitä varten on xylitol purkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuna syön ehkä yhden levyn jaeetuna kahdelle päivälle eli en juuri mitään. Suklaapatukan ostan silloin tällöin kaupasta välipalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuna syön ehkä yhden levyn jaeetuna kahdelle päivälle eli en juuri mitään. Suklaapatukan ostan silloin tällöin kaupasta välipalaksi.
Puolikkaassa suklaalevyssä on 550 kcal eli kolmasosa minun päivän kaloritarpeestani. Tarkoittaa sitä etten saa syödä illallista jos syön puolikkaan suklaalevyn. Sinä syöt, joten lihot.
Tuoremehu on ääriprosessoitua ruokaa. Vähemmän luomua kuin vesi, sokeri, aromit ja väriaineet (kokis tms.)
En jaksanut lukea koko ketjua mutta apen väittämä ei pidä paikkaansa.
Et tiedä muut syövät koko päivän tai viikon aikana. Eikä se ruuan määrä vaan kaloripitoisuus kertoo totuuden.
Et varmasti osaa arvioida toisen ruuan kalorimäärä oikein vaikka hänen lautasellasn olisikin enemmän ruokaa.
Kyllä useiden light-tuotteiden käytöllä on merkitystä. Ja puhun nyt margariinista ja esim jauhelihasta.
Jos limu on light niin sillä ei ole merkitystä, usein se on yhtä lihottava kuin se missä on sokeria. Lähes kaikki limut ja mehut lihottavat. Kokeile esim Brunnberryn sokeritonta karpalomehua. Kallista mutta hyvää, ei lihota.