Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On epäreilua, että toiset meistä saa syödä mitä tahansa ja pysyvät silti hoikkina - Itse kuulun siihen ihmisryhmään, että vaikka valitsen kaupassa aina vähärasvaisen tuotten niin siitä huolimatta ylipainoa kertyy vartaloon

Vierailija
13.06.2020 |

Tänä päivänä valitsen suklaalevyn sijaan yleensä suklaapatukan(paitsi viikonloppuisin) ja limukan sijaan valitsen yleensä tuoremehun mutta paino ei liikahda ainakaan alaspäin :(

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähärasvaiset ruuat lihottavat.

Vierailija
2/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on muita ongelmia yllin kyllin, ei kannata yksittäisen taipumuksen vuoksi kadehtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää liikkua ja syödä alle kulutuksen että laardit häipyy!

Vierailija
4/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoremehussa voi olla enemmän sokeria kuin limussa.

Vierailija
5/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa saan syödä lihoamatta helposti... Jos mä söisin ja joisin sokeripitoisia..., niin kyllä minunkin paino nousisi. Sä syöt/tosi usein herkkuja

Vierailija
6/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka, en juo limukoita enkä syö suklaata kuin poikkeustapauksissa, lukuun ottamatta palasta tummaa suklaata joinain päivinä. Tuoremehua juon joinain aamuina lasillisen.

En ostaa mitään vähärasvaisena, päinvastoin. Syön kunnon ruokaa sen mitä syön.

Suurin osa terveistä ja hoikista tuskin valtavia määriä valkoista sokeria syö, ainakaan vuosikymmeniä.

Vierailija
7/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeileppas suklaan ja limpparin sijasta valita tomaatti ja lasi vettä.

Vierailija
8/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa sokeria ja jauhotuotteita. Kokeile liha + kala+ kasvisruokavaliota ja muista, että myös rasvaa pitää syödä. Kaada vaikka oliiviöljyä kasvisten päälle.

Vierailija
9/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon normipainoinen, 168/57 ja syön jatkuvasti n 1800 kaloria.

Huomaan heti, jos olen herkutellut pidempään, esim vkonlopun, mutta kun arki alkaa, on ylimääräinen lähtenyt pois.

En syö makeaa edes kerran kk. Viimeksi söin äitienpäiväkakkua, sitä ennen pääsiäisenä jälkkäriä., sitä ennen hiihtolomalla .

Vierailija
10/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se geenilotto myös vaikuttaa.

Vierailija
11/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa lisätä liikuntaa silloin kun herkuttelet jotta saat kulutettua ylimääräiset kalorit. Suklaapatukka (fazer) noin 200kcal ja lasi tuoremehua 100kcal, eli puoli tuntia juoksua riittänee.

Vierailija
12/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen vhh-puolestapuhujan provo heti aamuun.

Vierailija
13/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se geenilotto myös vaikuttaa.

valitettavasti :(

Vierailija
14/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vähärasvaisuus ole mikään tae terveellisyydestä.

Usein kun luulee, että toinen nyt vaan on hoikka niin se ei aivan pidä paikkaansa. Toisen kyky liikkua ja elää pienessä näläntunteessa siitä välittämättä vaan on parempi. Sinä saatat sitten olla vaikka älykkäämpi, hauskempi, kauniimpi, vahvempi tai elää 10 vuotta vanhemmaksi kuin se laihempi.

Itse en ole koskaan ollut mikään kova syömään. Ongelma on siis enemmänkin ollut laihuus ja alipaino. Huomaa sanavalintani. Ongelma. Laihuus ei ole kadehdittavaa, ei aina edes terveellistä eikä ainakaan mikään ihanne, johon kannattaa kärsimällä ja suremalla pyrkiä. Se ei tuo onnea.

Jos jonkun vinkinkaltaisen tahdot (luultavasti et tahdo) niin kokeile paastota päivä. Juot vaan vettä. Seuraavana päivänä syöt puolet siitä mitä ennen paastoa. Sitten jatkat siitä elämääsi, syöden vain puolet siitä mitä ennen söit. Muutama päivä kuluu ja kehosi on hyväksynyt alentuneen energiamäärän. Sopeuduit.

Toinen vahtoehto on lisätä kulutusta. Hankalampaa, mutta mahdollista sekin. Jos on aikaa niin kävely on loistava liikuntamuoto. Näillä kahdella tavalla kuka tahansa laihtuu. Se vaan on niin. Nyt syöty suklaapala tarkoittaa, että se on kulutettava. On aivan yhdentekevää oletko laiha vai lihava, se nautittu ruoka sisältää energiaa ja jos sitä energiaa ei liikkumalla polta, niin lihoo. Mitään taikaa ei ole. Perimän vaikutuskin lienee loppujenlopuksi melko pieni ja suurten ihmisten liioittelema. Läskeinkin vanki laihtuu keskitysleirillä, oli perimä ihan mikä vaan.

Ihmisryhmien välinen ero on siis suurelta osin korviesi välissä. Me laihat emme vaan kehtaa sanoa, että juu. Elän aina välillä pienessä nälässä ja joo, tottakai liikun riittävästi. Helpompi todeta, että ei muhun tartu. No ei tartu, koska osaan laskea ja en ole koskaan tykännyt mässäillä yli äyräiden. Tärkein on kuitenkin se, että jos rakastat ruokaa ja syömistä niin anna palaa. Miksi kitua siksi, että jonkun tuntemattoman massan mukaan kaikkien pitää olla laihoja. Laihoja vaikka sitten kärsien ja rakasta puuhaansa vältellen.

Vierailija
15/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on liikaa ruokaa tarjolla, eikä sen eteen tarvitse tehdä juuri mitään. Ihmisiltä on kadonnut ravinnon tarpeen säännöstely. Syödään lounasta ja päivällistä vaikka ollaan toimistohommissa. Olen itse jo viidettä kymmenettä, mutta olen kestänyt hoikkana. Kaikki nuoruuden kaverit, jotka olivat minua hoikemmassa kunnossa ovat tällä hetkellä reilusti ylipainoisia.

Jos teen jotain raskasta hommaa, vaikka pihamaan laittoa, rakennusprojekti tai teen polttopuita niin syön viisi lämmintä ateriaa päivässä, eikä se tunnu edes riittävän. Sitten kun vedän lonkkaa niin saattaa mennä pari päivää etten syö ollenkaan lämmintä ruokaa. Pari leipäpalasta ja joku hedelmä koko päivän aikana. Ei kyllä tule nälkäkään. Ilmeisesti leptiini toimii oikein. Minusta on väärin että pitäisi syödä vain koska on ruoka-aika. Olipa nälkä tai ei.

Vierailija
16/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaa lisätä liikuntaa silloin kun herkuttelet jotta saat kulutettua ylimääräiset kalorit. Suklaapatukka (fazer) noin 200kcal ja lasi tuoremehua 100kcal, eli puoli tuntia juoksua riittänee.

Miksi tätä on alapeukutettu? Sehän on totta että jos herkutteluista saa liikaa kaloreita, kannattaa ne kuluttaa pois.

Vierailija
17/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
18/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä painoindeksi 20 ja syön kaikkea, mutta en aina enkä hirveitä määriä. Ruoka on taatusti täysrasvaista eikä light-tuotteita käytetä. En herkuttele joka päivä mutten kieltäydy työpaikan kahvipullastakaan. Kasviksia puolet lautasesta jne. Varsinainen herkuttelupäivä kerran viikossa. Säännöllinen ruokarytmi ja tarpeeksi liikuntaa.

Taatusti jos syön joka päivä jäätelöä, käyn pikaruokaloissa ja kittaan mehua alkaa kilot nousta. Itse asiassa mehuja juon hyvin harvoin, helteillä menee vichy. Nytkin jos on tullut viikonloppu mätettyä sipsiä ja karkkia, maanantaina turvottaa ja farkut kiristää, siispä palaan normaali ruokavalioon. Jos mikä tahansa vaate alkaa kiristää katson paremmin syömisiä. En oikeasti ymmärrä miten joku voi lihoa tuosta vaan 10kg, joutuisin itse uusimaan koko vaatevaraston. Himmailee ajoissa sen syömisen kanssa eikä jatka mättämistä, liikkuu tarpeeksi jne niin ei liho.

Vierailija
19/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vähärasvaiset tuotteet pois. Voit syödä rasvaisia juttuja, mutta syö vähän vähemmän niitä. Lisää oliiviöljyä päivääsi, syö riittävästi, syö monipuolisesti, syö niitä mistä oikeasti pidät, liiku monipuolisesti, juo vettä ja nuku kunnolla. Keho tarvitsee rasvaa laihtumiseenkin.

Vierailija
20/80 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kattoo niitä kaloreita. Ihminen lihoo jos syö enemmän kuin oma kulutus on. Syö vähemmän niin et lihoa ja pysyt hoikkana. Hyvin yksinkertaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä