Miten joillain voi hangata reidet yhteen? Kuinka iso pitää olla? IS:ssä juttu
Kommentit (94)
Ei tarvi olla iso, riippuu kropan mallista. Olen ollut aina reitevä ja persevä, normaalipainoisenakin (nyt siis ylipainoa kyllä), ja reidet ovat hanganneet aina yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan rakenteellinen juttu joillakin, johon luonnollisestikaan koko ei vaikuta. Jos laittaa jalkaterät yhtään toisilla jopa polvet eivät osu toisiinsa. Minulla osuu jalat yhteen koko matkalta ja ainoastaa nilkkojen kohdalle jää pieni väli. Näin on aina ollut.
Sama. Toisilla taas on reilu rako ihan koko matkalla vaikka ei olisi edes hoikka vaan se ylimääräinen kertyy miltei ainoastaan sinne reisien ulkosivuihin ja siihen persuksen ja reiden yhtymäkohtaan. Joillakin kaikki extra kertyy taas mahaan.
En toki ole asiaan perehtynyt, mutta epäilisin että tässäkin syy on ihan ruumiinrakenteessa eli toisilla on vaan leveämpi luusto lantiossa ihan samoin kuin joillakin on leveät hartiat..
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa selittämistä. Kyllähän se on läski mikä osuu läskiin, jos reidet hankaavat. Tiedän näitä naisia, joilla housut nirhautuvat sisäreisistä rikki ja hame päällä sisäreidet verille, kun massaa on sen verran liikaa ylväspylväsreisissä. Ei ole hoikan ihmisen ongelma.
Ei kultaseni, se ei läheskään aina ole läski. Se voi olla myös lihas, vaikka sinä et sitä ymmärräkään, kun ainut tavoitteesi on haukkua ylipainoisia. Ymmärrän, että sinua ottaa päähän kun läskireitesi hankaavat housut rikki, mutta ei se meidän vikamme ole.
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa selittämistä. Kyllähän se on läski mikä osuu läskiin, jos reidet hankaavat. Tiedän näitä naisia, joilla housut nirhautuvat sisäreisistä rikki ja hame päällä sisäreidet verille, kun massaa on sen verran liikaa ylväspylväsreisissä. Ei ole hoikan ihmisen ongelma.
Voimia sulle. Elämäsi kuulostaa tosi raakaalta. En tiedä, jaksaisinko sinun asemassasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on olemassa reisisuojia tätä estämään. Ainakin Tokmanni myy.
Vero Modassa myyjä esitteli minulle niitä turvahousuina :D Olin hetken, että mitähän hitsiä ne ovat, kunnes myyjä näytti. Käytännössä siis lahkeelliset alushousut.
Turvahousut – tai tuttavallisemmin turvashortsit – ovat ”alunperin” sitä varten, etteivät alushousut vilahda lyhyen hameen tai mekon kanssa. Mutta ovat tosiaan siitäkin kätevät, että estävät hankaamisen! (Kunhan ovat tarpeeksi pitkät, eivätkä mitkään hotpantsit. :D)
Oletteko ihmettelijät kuulleet koskaan pihtikintuista (ovat länkisäärten vastakohta) eli reidet kihnuttavat yhteen polviin asti, mutta sääret ovat polvista alaspäin auki seisoessa. Tämä on yksi rakennejuttu. Toinen rakennejuttu on, että osalla ihmisista reisien tyvessä on selvä väli. Tuossa lehtikuvassa ei moista väliä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne hankaa kun on tarpeeksi massaa. M135KG
Läskiä vai lihasta, vaiko molempia? 🤤 Paljonko on pituutta?
Tää on tosi tärkeä yhteiskunnallinen aihe ja on hienoa, ap, että otat sen säännöllisesti esille.
Vierailija kirjoitti:
Ootpa kivan kuuloinen. Not.
Tehän voitte ratkaista riidan mittaamalla reitenne ja ilmoittamalla onko vako vai hinkaako yhteen. Turhaan tappelette täällä. Minulla hinkaa, tosin olen ylipainoinen ja reiden ympärys on 60cm ne hinkaa yhteen myös 55cm ympäryksellä. Minulla on kapea lantio. Kun laitan jalat vierekkäin ne on toisissaan kiinni ylhäältä alas asti, eli myös polvet koskettavat toisiaan.
No ainakaan sellaisella länkisäärisellä ei varmaan hankaa jonka "längistä" mahtuu vaikka täysikasvuinen sika juoksemaan eikä polviin jää edes karvoja.
Kyllä mulla on hangannut reidet kävellessä yhteen ihan koko aikuisiän, silloinkin kun BMI oli 19. Nykyään se onkin jo paljon isompi, mutta tosiaan, mikään laihdutus ei kyllä tuota reisien asentoa muuttaisi.
Ihmettelin jo hoikkana parikymppisenä ihmisiä, jotka pystyvät käyttämään kesällä hameita/mekkoja. Itseä inhotti äärettömästi se reisien yhteen hankautuminen. Heti kun ilmat viileni niin, että sai sukkahousut hameen alle, niitä oli mukava käyttää, muutoin ei todellakaan.
Mutta tosiaan, ruumiinrakenteita on niin erilaisia.
Mulla on kaveri, joka on ollut sekä sisätautiosastolla että psykiatrisella osastolla pahan anoreksian takia (sittemmin toipui hyvin). Kuulemma reidet hankasi yhteen silloinkin, kun alipaino alkoi olla hengenvaarallinen.
No, jos on "muodikkaat" länkisääret, niin ei hankaa. Lonkat vaan muljahtelee ja vanhuudessa on sitten hankaluuksia jopa kävellä.
Kelju ajatus, että pitäisi voidella jotain linimenttiä reisiin, jotteivät hinkkautuisi rikki toisiaan vasten.
Ei mulla nyt ole mitenkään erityisen leveä lantio, muodokas on mutta ihan peruslantio. Ja vaikka välillä olen painanut enemmänkin, niin ei ole reidet koskaan hanganneet yhteen. Mulla on pieni rako aina reisien välissä. Kai se läski on tosiaan siellä ulkoreunoilla jos sitä kerääntyy. En ole ennen tätä ajatellutkaan, että saattaa joillekin olla todella kivulias vaiva. No, sentään jokin asia mun kropassa, josta voin olla iloinen, hah! Tärkeä aihe, tärkeä aihe :)
Siis.. Voisin sanoa, että lähes kaikilla naisilla hankaa kyllä reidet yhteen kävellessä, olette sitten minkä kokosia tai muotoisia tahansa. Siis come on. Joillain vain hikoaa reidet enemmän, jolloin ihosta tulee tahmaiset mikä aiheuttaa sen, että niiden reisien "hankaamisen" tuntee vielä enemmän, iho menee araksi ja se vaikeuttaa kävelyä.
Kyllä oikeasti tuli pyöriteltyä silmiä näille kommenteille.