Miten joillain voi hangata reidet yhteen? Kuinka iso pitää olla? IS:ssä juttu
Kommentit (94)
Mulla osuu reidet yhteen kävellessä ja BMI on 20. Ei hankaa niin paljon että haittaisi mitenkään, mutta osuvat toisiinsa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on olemassa reisisuojia tätä estämään. Ainakin Tokmanni myy.
Vero Modassa myyjä esitteli minulle niitä turvahousuina :D Olin hetken, että mitähän hitsiä ne ovat, kunnes myyjä näytti. Käytännössä siis lahkeelliset alushousut.
Vierailija kirjoitti:
Silleen että ne hankaa yhteen. Toisaaltaan minulla ei ole naisille tyypillisiä ratsastushousuja eli reiteni ei ole ulkoreinoista leveät.
Joo, sama juttu. Mulla on reiden leveys sisäpuolella ja kapenee nopeasti reiden puoliväliin mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla edes iso, että hankautuu. Itse olen 170/55 ja hankaa silti. Johtuu askellusvirheestä.
Mistä helv. askellusvirheestä?
Siitä, että askeltaessa (=kävellessä) jalat tai toinen niistä on virheellisessä asennossa. Ei mitenkään harvinainen asia.
Ok, reisien hankaaminen ei nyt kuitenkaan yleisesti johdu virheellisestä klenkkaamisesta, vaikka sinun kohdallasi näin onkin, vaan ruumiinrakenteesta ja ihan puhtaasti siitä biologisesta rasitteesta kuin naiseus = sitkeimmät rasvat on alavatsalla ja sisäreisissä. Tämä tiedettiin opettaa jo ala-asteella.
Itse olen normaalipainoinen, mutta läskiä alkanut kertyä naisille tyypillsesti lantiolle. Ennen eivät hinkanneet, nyt muutaman kilon lihottuani alkavat lähennellä toisiaan. 174/65
Vierailija kirjoitti:
Aapeellä on metriperse. Kun on metrin leveä ja jalat kiinnittyvät sinne lonkkien reunoille, jää reisien väliin rako.
Jos on normaali tai kapea lantio, rakoa ei jää, ellei ole anorektikko.
Jep. Kunnon wide screen eli 7 leivän uuni, niin silloin jää gappi. Entisaikaan misseille oli vaatimus, että reisivakoa ei ole. Siveämpi tietysti nainen jolla on reidet yhdessä eikä harota erikseen kuin hevosella.
Oon 170cm/60kg. Reidet hankaa yhteen. Ei niin, että pitäisi käyttää shortseja hameen alla sen takia mutta kun pitää tietystä materiaalista tehtyjä housuja niin kauhee suhina kuuluu ku kävelee. :D
Vierailija kirjoitti:
Silleen että ne hankaa yhteen. Toisaaltaan minulla ei ole naisille tyypillisiä ratsastushousuja eli reiteni ei ole ulkoreinoista leveät.
Niinpä, eihän siihen tarvita kuin kapeahko lantio ja täydet reidet. Samat reidet ja leveämpi lantio - ei hankausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on olemassa reisisuojia tätä estämään. Ainakin Tokmanni myy.
Vero Modassa myyjä esitteli minulle niitä turvahousuina :D Olin hetken, että mitähän hitsiä ne ovat, kunnes myyjä näytti. Käytännössä siis lahkeelliset alushousut.
minulla on sellaiset pelkät lahkeet, ei housut vaan nimenomaan reisisuojat. pysyvät silikonireunan ansiosta ylhäällä.
Ihan rakenteellinen juttu joillakin, johon luonnollisestikaan koko ei vaikuta. Jos laittaa jalkaterät yhtään toisilla jopa polvet eivät osu toisiinsa. Minulla osuu jalat yhteen koko matkalta ja ainoastaa nilkkojen kohdalle jää pieni väli. Näin on aina ollut.
Itselläni johtuu lantion rakenteesta. Lantio on jotenkin supussa ja suippomallinen eikä sellainen tasainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla edes iso, että hankautuu. Itse olen 170/55 ja hankaa silti. Johtuu askellusvirheestä.
Ja jos ei askellusvirheestä niin ihan vaan lantionmuodosta eli ne luut ei ole jokaisella ihan identtisen kokoiset eikä edes muotoiset vaan osalla ne nousee korkeammalle ja vastaavasti taas reisiluut kiinnittyy niihin lähempänä toisiaan.
Osahan on niinkin kapoisia ettei alatiesynnytys onnistu.
Tietty osalla johtuu painosta ja ongelma korjaantuisi laihduttamalla mutta on myös ihmisiä joilla reidet hankaa yhteen ihan vaan ruumiinrakenteen vuoksi. Ystäväni ja minä olemme suunnilleen saman pituisia mutta hän on hoikempi n. 50kg ja minä n. 58kg. Minulla ei ole ikinä ollut tätä ongelmaa että reidet hankaisi yhteen mutta tämä oikeasti laiha ystäväni ei tykkää käyttää kesällä mekkoja koska reidet hankaa yhteen.
Omalla kohdalla viimeaikaista kokemusta, kun olin raskaana ja raskauskiloja, niin hankasivat yhteen (korkeimmillaan paino 78kg). Omaan painoon palauduttua eivät hankaa. Nyt mitat n
168cm ja 58kg, niin eivät hankaa. Kai tähän ruumiinrakennekin voi vaikuttaa, mutta toki painokin. Hassua, että sen ääneensanominen aiheuttaa niin paljon alapeukkuja (kuten varmasti myös tämä kommenttini)
170 cm, ja kyllä hinkkaa reidet yhteen kun paino nousee yli 55 kg.
Jos mulle kertyy rasvaa, se asettuu reisien tyveen.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni johtuu lantion rakenteesta. Lantio on jotenkin supussa ja suippomallinen eikä sellainen tasainen.
Multa puuttuu ihan kokonaan se lantionkaari ja sen sijaan just siinä lantioluiden kohdalla on kaaren sijaan oikeasti kuoppa sisäänpäin ja tämä siis ei muuksi muutu olen sitten 53 kiloinen tai 85 kiloinen eli rasvakaan ei just siihen kohtaan tartu.
Samoin reidet hankaa ihan kummassakin painossa vaikka tokikin enemmän painavampana.
Mm. monella paksut reidet treenanneella hankaa,
mutta jokaisella ylipainoisella puolestaan ei; n. 90kg kaverillani ei hankaa, mutta 60kg kaverini joutuu säätämään pyöräilyshortsien, talkin ym. kanssa, tai muuten on sisäreidet verillä joka kesä.
Itselläni on hangannut koko aikuisiän (niin 65 kuin 110 kilossakin [olen 180cm pitkä]).
Kauheaa selittämistä. Kyllähän se on läski mikä osuu läskiin, jos reidet hankaavat. Tiedän näitä naisia, joilla housut nirhautuvat sisäreisistä rikki ja hame päällä sisäreidet verille, kun massaa on sen verran liikaa ylväspylväsreisissä. Ei ole hoikan ihmisen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä helv. askellusvirheestä?
Siitä, että askeltaessa (=kävellessä) jalat tai toinen niistä on virheellisessä asennossa. Ei mitenkään harvinainen asia.
Ok, reisien hankaaminen ei nyt kuitenkaan yleisesti johdu virheellisestä klenkkaamisesta, vaikka sinun kohdallasi näin onkin, vaan ruumiinrakenteesta ja ihan puhtaasti siitä biologisesta rasitteesta kuin naiseus = sitkeimmät rasvat on alavatsalla ja sisäreisissä. Tämä tiedettiin opettaa jo ala-asteella.
Jopa ala-asteella olevat tietävät, että askellusvirheet ovat hyvinkin yleisiä. Suuri osa ei edes tiedä, että itsellä on sellainen ennen kuin alkaa kipuilu jossain kohtaa. Siksi myös naisilla, joilla ei ole ylimääräistä rasvaa reidet voivat hangata yhteen. Kuten myös miehillä. Ei ole mikään naisten yksinoikeus tämä "ihanuus".
S-koko ja paino 42 kg riittää.