Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Värianalyysistä

Vierailija
12.06.2020 |

Kävin pari vuotta sitten huiveilla tehtävässä värianalyysissä missä oli 4vuodenaikaa. Olin silloin kevät. Eli lämpimät värit. Noh, en tiedä miksi mutta teetätin uuden analyysin 12sta vuodenajan mukaan ja se tehtiin valokuvista ja olin kesä. Tarkemmin kylmä kesä. Silmäni ovat jotain sinivihreä harmaat, ihosta en osaa sanoa onko puna vai keltapohjainen. Hiukset oli nuorena lämpimän vaaleat ja nykyisin oma juuri näyttää harmahtavan vaalealta. Voiko tuollainen valokuvista tehtävä analyysi olla kuin tarkka? Voiko tuloksiin luottaa? Tuntuu kyllä että beige väri ei sovi itselleni, mutta harmaa sopii ja tummansininen. Yritän nyt rakentaa itselleni kapselivaatekaapin mutta en tiedä kumman värityypin mukaan rakennan. Jos joku ystävällinen auttaisi? Eikö beige ole vahvasti kevään värejä? Ja jos se ei sovi niin on joku muu. Myöskään sellainen vahva keltainen ei sovi mielestäni vaan parempi on vaaleankeltainen.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pisamasi ovat kullanruskeita niin kuulostaa kyllä tosiaan lämpimältä väritykseltä. En yhtään ymmärrä miten kukaan ammattimainen värikonsultti suostuisi tekemään analyysin valokuvasta. Tekisi mieli kysyä kuka tuon on tehnyt, en luottaisi kyllä lainkaan tulokseen.

Vierailija
42/56 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täti on tuo soft autumn ja hänellä on vaaleat hiukset (sellaiset lämpimän vaaleat, silmät vaaleanruskeat). Mun serkku on sit kevät (eli tämän tädin lapsi siis). Hänellä melko lämpimän vaaleat hiukset ja harmaanvihreät silmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin aikoinaan Beauty For All Seasons värianalyysi.

Olen Light Azure Summer.

Tämä on tarkempi kuin mikään muu värianalyysi, ja jokaisella on omiin värityksiin tehty uniikki paletti.

Väriryhmät ovat nämä;

https://www.tapatalk.com/groups/seasonalcolor/bfas-beauty-for-all-seaso…

Vierailija
44/56 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Light Azure Summer.

Tämä on tarkempi kuin mikään muu värianalyysi, ja jokaisella on omiin värityksiin tehty uniikki paletti.

Väriryhmät ovat nämä;

Mulle tehty sama kuin tuo niin olin nuori 15v ja tulos oli true iridescent summer, itse asiassa samantyyppinen testi oli nyt ja tulos oli sama. True iridescent summer......mutta mulla siis ruskeita pisamia. Se ihmetyttää että voinko olla kesä?

Ap

Vierailija
45/56 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://cdn10.bigcommerce.com/s-his81d/products/386/images/582/Contrast…

Beauty For All Seasonsin paletti oli tämän näköinen, tuossa esimerkkinä jonkun Contrasting Azure Summer-henkilön versio siitä.

Paletissa oli lisukkeena mukana kunkin värityypin mukaisia sisustusvinkkejä, kattausvinkkejä tai meikki- ja tuoksuvinkkejä :) Tyypillistä jenkkiläistä vetää överiksi ja suurin piirtein koko elämä läpi sen valitun tyylin, mutta ihan viihdyttävää tietoa ja osa hyödyllistäkin.

Vierailija
46/56 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Light Azure Summer.

Väriryhmät ovat nämä;

Mulle tehty sama kuin tuo niin olin nuori 15v ja tulos oli true iridescent summer, itse asiassa samantyyppinen testi oli nyt ja tulos oli sama. True iridescent summer......mutta mulla siis ruskeita pisamia. Se ihmetyttää että voinko olla kesä?

Ap

Eikö pisamia voi tulla iän myötä? Kuten maksaläiskiäkin. Siis näin oletan :)

Se pisamien lämpöinen sävy viittaisi vaan siihen että voisit käyttää lämpimämpiäkin värejä kuin ne paletissa olevat. Valita jotain kivaa keväältä tai syksyltä.

Oliko sinulla värjätyt hiukset tuolloin nuorempana, tai voimakas rusketus? Ne saattaat johtaa analyysissä harhaan?

Vierailija
47/56 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Light Azure Summer.

Väriryhmät ovat nämä;

Ap

Eikö pisamia voi tulla iän myötä? Kuten maksaläiskiäkin. Siis näin oletan :)

Se pisamien lämpöinen sävy viittaisi vaan siihen että voisit käyttää lämpimämpiäkin värejä kuin ne paletissa olevat. Valita jotain kivaa keväältä tai syksyltä.

Oliko sinulla värjätyt hiukset tuolloin nuorempana, tai voimakas rusketus? Ne saattaat johtaa analyysissä harhaan?

En muista enää miten oli hiukset nuorempana. Oliko silloin värjätty hiukset vai ei testin aikaan. Rusketuin kyllä hyvin nuorena ja nykyäänkin saisin kohtalaisen rusketuksen jos olisin auringossa. Nuorena rusketus oli punaruskeaa. Olin kuin papu ulkomaan matkojen jälkeen. Sieltä tuli myös pisamat vai onko kesakoita?

Ap

Vierailija
48/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertasin kasvojeni eteen vaaleaa persikkaa ja vaaleansinistä. Vaaleansinisellä oli kasvojen iho rauhallisempi eikä silmäpussit korostuneet. Otin siis kuvat molemmilla kankailla kasvojen edessä. Persikalla jota olen pitänyt yhtenä lempiväreistäni niin näytin todella rähjäiseltä......oli meikkiä silmissä ja näytti kuin olisin nukkunut meikit päässä. Sitten kokeilin vaaleansinistä kasvojen eteen ja samassa paikassa kuva ja kasvot näytti levänneiltä. Eli vaikka onkin pisamia niin alan kallistua kesän väreihin. Itse asiassa minulle aina sopinut pinkki väri hyvin. Viime talvena oli kaulaliina lämpimässä pinkissä värissä ja jäi pitämättä kun taas harmaata kaulaliinaa pidin paljon. Lämmin pinkki ei sovi vaan kylmä.

Ap

Vierailija
50/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertasin kasvojeni eteen vaaleaa persikkaa ja vaaleansinistä. Vaaleansinisellä oli kasvojen iho rauhallisempi eikä silmäpussit korostuneet. Otin siis kuvat molemmilla kankailla kasvojen edessä. Persikalla jota olen pitänyt yhtenä lempiväreistäni niin näytin todella rähjäiseltä......oli meikkiä silmissä ja näytti kuin olisin nukkunut meikit päässä. Sitten kokeilin vaaleansinistä kasvojen eteen ja samassa paikassa kuva ja kasvot näytti levänneiltä. Eli vaikka onkin pisamia niin alan kallistua kesän väreihin. Itse asiassa minulle aina sopinut pinkki väri hyvin. Viime talvena oli kaulaliina lämpimässä pinkissä värissä ja jäi pitämättä kun taas harmaata kaulaliinaa pidin paljon. Lämmin pinkki ei sovi vaan kylmä.

Ap

Olet kesä jos murretut ja kylmät vaaleanpunaiset tai pinkit sopivat, eli kanerva, vanharoosa ja fuksia.

Vierailija
51/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä menee yleensä iho punakaksi ennen kuin ruskettuu.

Kesän rusketus on yleensä sellainen hieman jopa harmahtavaan menevä viileä. Kuin maitokaakaojauheen sävy. Pisamoita todella harvoin.

Vierailija
52/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku linkata pisamaisen kesän....

Ap

Vierailija
53/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://cdn10.bigcommerce.com/s-his81d/products/386/images/582/Contrast…

Beauty For All Seasonsin paletti oli tämän näköinen, tuossa esimerkkinä jonkun Contrasting Azure Summer-henkilön versio siitä.

Paletissa oli lisukkeena mukana kunkin värityypin mukaisia sisustusvinkkejä, kattausvinkkejä tai meikki- ja tuoksuvinkkejä :) Tyypillistä jenkkiläistä vetää överiksi ja suurin piirtein koko elämä läpi sen valitun tyylin, mutta ihan viihdyttävää tietoa ja osa hyödyllistäkin.

Minulle tehtiin tuo ja olin syksy. Viuhkassa oli oudon paljon tummia vihreitä ja sinisiä sekä jotenkin tunkkaisia värejä. Myöhemmin kävin erilaisessa värianalyysissa ja olin kevät. Nekin tulokset arveluttavat. Aika viileiltä näytti monet sävyt, vaikka olen selvästi lämmin.

Vierailija
54/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://cardiganempire.com/2017/02/best-worst-colors-for-summer-seasonal…

Tuossa on kesätyyppejä, tuolla Elle Fanningillä on kai pisamia vähän?

Vierailija
55/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavimpia ovat Suomi-talvet. Suomessa on todella vähän naisia, jolla olisi luonnostaan tummanruskeat hiukset. Mutta kun "iho on niin talvi" vaikka omat hiukset on maantiet tai kultaisen keskiruskeat. Joopa joo. Kyllä sen huomaa kun Suomi- talvi pitää mustaa ettei nyt ihan mennyt nappiin. Mutta ei hätää: tällöin Suomi-talvetar värjää tukkansakin mustaksi mopiksi. Ja on muuten niin luonnollinen. Ja talven hiukset siis täytyy olla oikeasti tummat eikä vaan ruskean ruskeat. Muuten talven tärkein kriteeri eli luontainen kontrasti ei täyty. Kesiä sen sijaan näkee paljon.

Toinen moka on kun tummahiuksinen luulee olevansa talvi vaikka onkin tumma syksy. Tällöin mustassa syksyn lämpö suorastaan tunkee kultaisena läpi. Vaikka iho olisikin vaaleahko. Oikea talvi on jo lapsena hyvin tumma ja hyvin kalpea tai kirkasihoinen.

Eli todennäköisyys, että Suomi nainen näyttää hyvältä mustassa on häviävän pieni. Ainoa luonnostaan kirkas, tumma ja kalpea joka mieleen tulee olisi Maria Lund. Muut suomi-brunetit kuten mm. Ellen Jokikunnas ja Sara Sieppi on värillä tehty tummiksi.

Näitä värianalyysisysteemejähän on erilaisia ja vain osassa on tuo näkemys talvesta. Esim. itse kun kävin värianalyysissä, siellä talvi oli jaettu todella moneen tyyppiin, joista kaikille puhdas musta ainakaan kasvojen lähellä ei sovi. Kirkas talvi olisi lähinnä tuo mitä kuvaat, eli kunnolla tumma mutta kalpea iho, musta sopii. Mutta lisäksi oli syksyyn taittavia "deep winter" tyyppejä ja viileitä talvia.

Ja oma ryhmäni: Low-Contrast Winter. Olin aina kuvitellut että olen pehmeä kesä tai syksy, mutta ihmetellyt että niiden värit näyttää minulla jotenkin tylsiltä. Mutta kun olin oppinut että talvi on aina tumma, ja mun tukka taas oli vaaleanruskea/maantienvärinen tuhkansävyinen, niin en ollut koskaan ajatellut että voisin olla talvi. Mutta niin vaan ne talvivärit sopi parhaiten huiveilla katsoessa selvästi. Mutta ei siis mikään kokomusta lähellä kasvoja, se sopii vain kirkkaille tai tummille talville.

Vierailija
56/56 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö keväille sovi punaiset hiukset? Itselleni ei sovi, on joskus ollut värjätty punaiseksi hiukset.

Mutta sitten toisaalta ei sovi sellainen murrettu huulipunakaan.

Ap