Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pankki vaati ilmoittamaan minkälaisia summia tililläni liikkuu kukausittain. Muutoin en päässyt maksamaan laskua

Vierailija
12.06.2020 |

Mitä vi##ua asia niille edes kuuluu? Vaihtoehdot oli tyyliin 0-1000 euroa ja 1000 -5000 euroa tai jotain. Tavallinen tallaaja on ilmesesti oletettu rikollinen Suomessa jos tilillä liikkuu kuukausittain esim. välillä 900-1100e.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pankki kyseessä?

Vierailija
2/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP voi mennä valittamaan rahanpesulain hyväksyjille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on vaikeeta tämä ihmisen elämä! Ihan piti vastata kysymykseen.

Vierailija
4/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Op sovellus kyseli kanssa..

Vierailija
5/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pankkiala nyt sattuu olemaan tarkasti säänneltyä esimerkiksi rahanpesuvalvonnan takia. Mitä se sinua haittaa, mitä pankki kyselee? Vastaat oman arviosi mukaan. Ei sinua vastauksen takia minään rikollisena pidetä. MOnilla ihmisillä on useita eri pankkitilejä eikä ketään voisi vähempää kiinnostaa, jos sinä avaat esim tilin lainanlyhennyksille, jossa liikkuu se 900 euroa per kuukausi. 

Vierailija
6/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyrpiä ovat

Vierailija
7/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.finanssivalvonta.fi/rahanpesun-estaminen/

Luuletko, että pankit huvikseen edes näkisivät vaivaa. Noista selvityksistä ja kyselyistä tulee pelkkiä kuluja.

Vierailija
8/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyrpiä ovat

Millä perusteella? Noudattavat lakia?

Vierailija
9/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normihommaa pankeilta, Nordealta tullut sama. Laki velvoittaa.

Vierailija
10/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden idioottikyselyiden takia olen siirtynyt käyttämään käteistä.

Laskut maksan ja loput nostan, pieni vara jää tilille.

Jos mä haluaisin pestä rahaa, en mä sitä oman tilin kautta kierrättäisi. Jos jonkinlaista virtuaalivaluuttaa ja maksupalvelua löytyy, niin ei kai kukaan ole niin tyhmä että pankkiin niitä rahoja veisi.

Vierailija
11/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän pankki sinun rahaliikenteesi tietää kysymättäkin, pankkihan sen hoitaakin. Noiden kysymysten tarkoitus on varmistaa, että myös sinä olet siitä tietoinen, eikä kukaan käytä sinun tilejäsi rahanpesuun sinun tietämättäsi.

Ja kyllä, jotkut ihmiset todella ovat niin hömelöitä, että heidän tileillään saattaa tapahtua mitä tahansa.

Vierailija
12/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä myin auton yksityiselle käteisellä. Menin viemään rahat pankkikonttoriin.

Kysymykset/vastaukset oli seuraavat:

Paljonko talletat rahaa? 29000€

Mistä ne ovat tulleet? Myin auton.

Minkä auton? Mersu.

Onko myynti ilmoitusta? Nettiautossa.

Auton rekisterinumero? Xxx-69.

Kuka maksoi? Meelis Kuivasahe.

Ostajan osoite? En tiedä, asuu kai Virossa.

Ostajan puhelinnumero? En tiedä, en kysynyt.

Lopuksi kysyin että mistä tiedät, puhuinko0 totta vai valehtelinko?

Enhän mä tiedäkään, mut pakko kysyä.

Vierailija
13/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä haluaisin pestä rahaa, en mä sitä oman tilin kautta kierrättäisi. Jos jonkinlaista virtuaalivaluuttaa ja maksupalvelua löytyy, niin ei kai kukaan ole niin tyhmä että pankkiin niitä rahoja veisi.

Niin?

Koetko olevasi älykäs?

Vierailija
14/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä iloa on virtuaalivaluutasta, jos sitä ei missään pääse käyttämään? Pidät sitä jossain pilvessä jemmassa etkä koskaan uskalla sitä ottaa ulos? 

Vierailija
15/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitettiin pankista ja kyseltiin tuota samaa. Kerroin, että alle tonni. Todellisuudessa puolisoni laittaa minulle nykyisin kuukausittain rahaa tilille, koska minä teen meillä ruokatilaukset kauppaan, eikä työmarkkinatukeni riitä siihen. Eli nyt minun tililläni pyörii kuukausittain enemmän kuin olen pankille ilmoittanut.

Tuleekohan kohta rahanpesusyyte?

Vierailija
16/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen ne ryökäleet kysyy ihan kaikilta. Minunkin, joka elän pelkästään minimieläkkeellä pitää kertoa mihinkä roposeni käytän ja, että tuleeko minulle jostain pätäkkää. :D Etten vaan pese rahhoo.

Vierailija
17/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä iloa on virtuaalivaluutasta, jos sitä ei missään pääse käyttämään? Pidät sitä jossain pilvessä jemmassa etkä koskaan uskalla sitä ottaa ulos? 

Voi niitä ottaa ulos. moni niistä tarjoaa prepay-luottokorttia ja niillä pystyy sekä maksamaan että nostamaan automaatista ilman etä oma pankki tietää niistä mitään. Mutta silloin ei kannata niitä kaupan bonuskortteja käyttää :)

Vierailija
18/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on joka pankissa sama juttu. Liittyy rahanpesun valvonnasta ja estämisestä annettuihin määräyksiin. Ainoa tapa jolla pääse noista irti on perustaa tili johonkin EU:nulkopuoliseen pankkiin, esim. Panamaan ja asioimaan sen kautta. Tosin siihen saattaa liittyä muita kommervenkkejä (esim. tilinsiirtomaksut jotka veloitetaan sinulta ennen kuin saat mitään rahaa tilillesi, tms.).

Vierailija
19/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kyselyt ovat vähän kuin lentokenttien turvatarkastukset; poliitikkojen määräämää kallista teatteria sitä varten, että he voivat sanoa tekevänsä jotain turvallisuuden ja rahanpesun estämisen eteen. Todellisuudessa jokainen vähänkään älykäs onnistuu noita kiertämään ja oikeat konnat löytyvät ihan muualta. 

Vierailija
20/36 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi niitä ottaa ulos. moni niistä tarjoaa prepay-luottokorttia ja niillä pystyy sekä maksamaan että nostamaan automaatista ilman etä oma pankki tietää niistä mitään. Mutta silloin ei kannata niitä kaupan bonuskortteja käyttää :)

Niin, entä sitten? Ei kai kukaan muutaman satasen takia rahaa pesekään. Mutta siinä vaiheessa kun nostat automaatista kymppitonneja ja marssit autokauppaan ja ajat sen auton kotipihaan, olet vaarassa jäädä kiinni, vaikka pankkitilillä ei mitään näkyisikään.