Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tämä ihan oikeasti alkaa mennä loukkaavaksi: Hesari tänään

Vierailija
12.06.2020 |

Mietin, että otan yhteyttä tästä jo Kaius Niemeen. Alkaa mennä niin oikeasti loukkaavaksi.

Samaan aikaan, kun me suomalaiset joudumme sietämään Leninin ja Neuvostoliiton patsaita keskeisillä paikoilla, jotka glorifioivat meihin kohdistunutta kansanmurhaa, jonka lisäksi me suomalaiset olemme olleet orjakaupan uhreja itse, niin Hesari KEHTAA julkaista jutun, jossa pari harhaista paskapäätä yrittävät keksiä tapoja syyttää Suomea jostain satojen vuosien takaisista Afrikan tapahtumista.

Tämä menee nyt liian pitkälle.

https://www.hs.fi/nyt/art-2000006538547.html

Kommentit (567)

Vierailija
1/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas sanonta on, että ei pidä provosoitua vaikka provosoidaan. Mutta kun jutut menevät aivan hyväksyttävän rajan yli, niin silloin pitää älähtää.

Vierailija
2/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vähän tekemällä tehty juttu. Suomi on ollut olemassa vasta vuodesta 1917. Ennen sitä emme oikein voi olla kansakuntana vastuussa yhtään mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo vähän tekemällä tehty juttu. Suomi on ollut olemassa vasta vuodesta 1917. Ennen sitä emme oikein voi olla kansakuntana vastuussa yhtään mistään.

Se ei näitä entisiä taistolaisia hetkauta

Vierailija
4/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valkoista suomalaista pihviä syövää hetetomiestä voi loukata, toteaa valkoinen suomalainen pihviä syövä heteromies toisessa ketjussa. Mikä sinä siis olet?

Vierailija
5/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei valkoista suomalaista pihviä syövää hetetomiestä voi loukata, toteaa valkoinen suomalainen pihviä syövä heteromies toisessa ketjussa. Mikä sinä siis olet?

Itse olen vegaani nainen. Ja pidän tuota Hesarin juttua äärimmäisen törkeänä ja loukkaavana. 

Vierailija
6/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vegaani nainen. Ja pidän tuota Hesarin juttua äärimmäisen törkeänä ja loukkaavana. 

Tuskinpa olet kun et osaa kirjoittaa vegaaninaista oikein.

Vierailija
7/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin joku vaatii oikeutta orjaksi siepatuille suomalaisille? Tai kansanmurhan uhriksi joutuneille ja hänen läheisilleen? 

Neuvostoliiiton patsaat pitää tuhota heti Suomesta.

Vierailija
8/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jaksaa itkeä kun jotain patsaita paskotaan. Ketä v*ttu kiinnostaa?

Vierailija
9/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin yhteyttä Kaius Niemeen. Hesari oli vielä niin pelkuri jutun suhteen, että laittoi sen Nyt-liitteeseen, missä ei ole kommentointimahdollisuutta.

Vierailija
10/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti :D Ja voit rauhoittua, nuo jutussa mainitut henkilöt ovat paljon sinua fiksumpia joten eiköhän se ole parempi kuunnella mitä heillä on sanottavanaan kuin tätä sinun vinkumistasi.

Vierailija
11/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Suomeen tuotiin orjatalouden tuotteita. Eivät Turun porvarit kahvia ja tupakkaa olisi saaneet ilman orjatalouden tulosta”, sanoo Aaltonen.

Orjalaivat olivat iso bisnes ja aluksia petsattiin suomalaisella tervalla. Marjahilloihin ripoteltiin sokeria ja tuulessa kuivateltiin puuvillalakanoita, joiden tuotannossa oltiin käytetty orjatyövoimaa.

”Hyvin todennäköisesti myös suomalaista metallia käytettiin orjien ketjujen valmistamiseen”, Aaltonen sanoo.

Ihan hyviä pointteja. Ei mä TÄYSIN sivussa olla oltu.

Vierailija
12/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jaksaa itkeä kun jotain patsaita paskotaan. Ketä v*ttu kiinnostaa?

Samaa mieltä. Seuraavaksi tuhotaan Lenin-museo ja kaikki Leniniin ja Neuvostoliittoon liittyvät patsaat kaikkialla Suomessa. Siinäpä katsotte huomenna aamulla tuloksia. 

Vierailija
13/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Suomeen tuotiin orjatalouden tuotteita. Eivät Turun porvarit kahvia ja tupakkaa olisi saaneet ilman orjatalouden tulosta”, sanoo Aaltonen.

Orjalaivat olivat iso bisnes ja aluksia petsattiin suomalaisella tervalla. Marjahilloihin ripoteltiin sokeria ja tuulessa kuivateltiin puuvillalakanoita, joiden tuotannossa oltiin käytetty orjatyövoimaa.

”Hyvin todennäköisesti myös suomalaista metallia käytettiin orjien ketjujen valmistamiseen”, Aaltonen sanoo.

Joo ei. Vaan me oltiin niitä ORJIA.

Vierailija
14/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta ollaan oltu ruotsalaisia silloin. Ruotsi on päättänyt mitä tänne tuodaan ja mitä täältä viedään. Voi olla että olisi päätetty samoin itsekkin, mutta kun ei päätetty niin menee jossitteluksi.

Vierailija
16/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi loukkaantua historian tarkentamisesta? Taidatte lukea rivien välistä jotain mitä siellä ei ole. En minä ainakaan näe tuolla mitään mitä pitäisi ottaa henkilökohtaisena loukkauksena.

Lukekaapa juttu uudestaan, huolella, loppuun asti.

Vierailija
17/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Hyvin todennäköisesti myös suomalaista metallia käytettiin orjien ketjujen valmistamiseen”, Aaltonen sanoo.”

Jättiläisen käden kokoinen facepalm tähän kohtaan.

Vierailija
18/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän vain esitellään historiallisia tosiasioita, miten tästä kukaan voi henkilökohtaisesti loukkaantua?

Vierailija
19/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa melkein kaikki patsaat esittävät valkoisia miehiä. Miksei tähän puutu kukaan?

Vierailija
20/567 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan voi loukkaantua historian tarkentamisesta? Taidatte lukea rivien välistä jotain mitä siellä ei ole. En minä ainakaan näe tuolla mitään mitä pitäisi ottaa henkilökohtaisena loukkauksena.

Lukekaapa juttu uudestaan, huolella, loppuun asti.

Siinä yritetään vierittää vastuuta historiasta suomalaisille. Suomalaisilla vaan ei ole ollut valtaa sanoa mihinkään mitään tuolloin. Ne tervat niihin laivoihinkin on tuotettu Ruotsin kuninkaan käskystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä