Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmekymppiset vela-naiset, näettekö unia lapsen saamisesta?

Vierailija
12.06.2020 |

Olen itse 34-vuotias vela-nainen enkä siis tosiaankaan halua lapsia, ja kummastuttaa, kun olen etenkin viimeisen vuoden aikana alkanut nähdä tosi paljon unia lapsen saamisesta. Unet toistavat aina samaa kaavaa: tajuan, että haluan sittenkin lapsen ja yritän tehdä kaikkeni sen toteuttamiseksi. Kaikissa unissa myös onnistun tulemaan raskaaksi tai minulla on jo vauva, jota hoidan.

Onkohan tämä joku luonnon keino yrittää ohjata minut vielä viime hetkellä lisääntymään? :D Kieltämättä vähän ristiriitaista herätä noista unista, kun niissä on aina niin kova vauvakuume ja sen unen vauvahurmoksen pystyy vielä hereilläkin tuntemaan, vaikkei "oikeasti" tunne niin.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin tuollaisia unia muutama vuosi sitten steriaikaa odottaessani. Joten kaipa se jotain hedelmällisyyden viimeisten pihausten huuruja oli. Koskaan aikaisemmin ja koskaan myöhemmin niitä ei ole ollut. Biologia on ihmeellistä.

Vierailija
2/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vela?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vela?

VapaaEhtoisesti LApseton

Vierailija
4/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi, silkkaa painajaistahan tuollainen uni.

Vierailija
5/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologinen kello se siellä kilisee. Niin minullakin tuossa iässä, vaikka lapset oli tehty ja putket pistetty tukkoon.

Sen jälkeen teki pari vuotta mielettömästi mieli seksiä, kolmen-neljänkympin villitys.

Kun vanhempi lapsi (tytär) alkoi olla aikuinen, minulla oli hetken aikaa halu saada häneltä lapsenlapsia.

Nyt alan lähestyä viittäkymppiä. Tänä keväänä näin paljon unia ihanista pienistä taaperoista. Olen isoäiti-ikäinen, ja toinenkin lapsistani alkaa olla aikuinen.

Vierailija
6/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen läpi elämän nähnyt painajaisunta, jossa olen kauhukseni raskaana. Usein raskaus on niin pitkällä, etten saa aborttia. Mietin, kenen hoidettavaksi voin lapsen viedä, ex-miehellekö, joka lapsirakas.

Ahdistava tunnelma aina unissa.

Vierailija
7/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen joskus painajaisia vauvan syntymästä ja siitä, että vauva on jäänyt syntymän jälkeen hoitamatta.  Silloinkin mielessä on lähinnä oikeuteen joutuminen ja se mitä muut ajattelevat....

Vierailija
8/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen läpi elämän nähnyt painajaisunta, jossa olen kauhukseni raskaana. Usein raskaus on niin pitkällä, etten saa aborttia. Mietin, kenen hoidettavaksi voin lapsen viedä, ex-miehellekö, joka lapsirakas.

Minulla on kaksi lasta ja ikää sen verran että ei tarvitse enää juuri pelätä raskautta mutta näen aina joskus painajaista jossa olen raskaana ja olen äärettömän ahdistunut ja tunnen unessa olevani ansassa. Ihanaa kun sitten herää ja se olikin vain uni.

Vierailija
9/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran nuorena (ehkä 16-vuotiaana) näin painajaista, jossa sain vauvan.

Ap:n uni ei välttämättä liity lapsen saamiseen ollenkaan, ehkä se vain symboloi jotain toista asiaa.

Vierailija
10/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsensaamisunet liittyneet usein jonkun elämänjakson tai -tilanteen loppumiseen tai vaihtumiseen. 

Vierailija
11/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Olen vain kerran eläissäni nähnyt raskausunen (painajainen), ja sekin oli alle 15-vuotiaana. Olen tiennyt jo pikkutytöstä lähtien etten halua äidiksi. Ei mitään vauvakuumeita, unia tms. Vela 32-v.

Vierailija
12/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ainakaan minä näe.  Kaikki eivät ole äitityyppejä, eivätkä halua omia lapsia ollenkaan.

Ei kai se äititys jokaiselle suomalaiselle naiselle ole ainoa päämäärä ja elämäntarkoitus.

Jos se on sitä ap:lle ja muille, niin monille muille se ei ole.

Vierailija
13/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt. En ole juuri koskaan tekemisissä lasten kanssa tai mieti lapsia, joten he eivät kuulu elämään oikein millään tavalla ja eivät varmaan siksi tule uniin. Enemmän ja vähemmän lapsia haluavat kaverit ovat kyllä nähneet näitä unia, yleensä ne ovat painajaisia. 

Vierailija
14/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44 ja näen noita unia, vaikka tuskin enää tulisin raskaaksi. Ei ole lapsia.

Vierailija
15/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi lasta ja ikää sen verran että ei tarvitse enää juuri pelätä raskautta mutta näen aina joskus painajaista jossa olen raskaana ja olen äärettömän ahdistunut ja tunnen unessa olevani ansassa. Ihanaa kun sitten herää ja se olikin vain uni.

Mä näen vain unia, joissa saisin seksiä joltain vieraalta/exältä. Joko kadun tai herään. Ärsyttävää.

Vierailija
16/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biologinen kello se siellä kilisee. Niin minullakin tuossa iässä, vaikka lapset oli tehty ja putket pistetty tukkoon.

Sen jälkeen teki pari vuotta mielettömästi mieli seksiä, kolmen-neljänkympin villitys.

Kun vanhempi lapsi (tytär) alkoi olla aikuinen, minulla oli hetken aikaa halu saada häneltä lapsenlapsia.

Nyt alan lähestyä viittäkymppiä. Tänä keväänä näin paljon unia ihanista pienistä taaperoista. Olen isoäiti-ikäinen, ja toinenkin lapsistani alkaa olla aikuinen.

Tuntuupa kilisevän kun näen välillä painajaista jossa olen raskaana. Olen myös nähnyt unta jossa jätän syntyneen lapsen jonnekin päästäkseni siitä eroon. 

Älkää jaksako kuvitella että kaikki ovat samanlaisia kuin te. 

Vierailija
17/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, onneksi.

Vierailija
18/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin usein painajaisia joissa mulla oli vauva.

Olin unohtanut hoitaa sitä tai hukannut sen.

Heräsin huojentuneena, että oli vaan unta.

Vierailija
19/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuossa 30-32v iässä näin unia lapsista ja yhdessä unessa tulevan lapseni. Tulin siitä unesta n. vuosi eteenpäin raskaaksi yllättäen (pidin lapsen, vaikka yllätyinkin kovasti, aborttia en edes harkinnut) ja silloin en ajatellut asiaa, sillä unessa näkemäni lapsi oli noin 8v iältään . Uni jäi mieleen koska lapsi seisoi tietyssä erikoisessa paikassa tietyssä olosuhteessa (ukkonen, loppukesä jne).

Oli vähän säväyttävää kun noin 9v unesta tämä tilanne todella tapahtui. Poika kääntyi juuri samassa erikoisessa paikassa samalla lailla katsomaan minua, taustalla ukkonen jyrisi ja salamoi :)

Tämän jälkeen sain vielä lisääkin lapsia ja olen ikionnellinen! Tämä ei siis ole nyt käännytyspuhe, älkää käsittäkö väärin - vaikka näin unia lapsista niin en itse olisi niitä alkanut tuolloin ”tekemään”. tämä vaan oli mulle erikoinen sattuma, enkä nyt tiedä oliko tää mikään ”kohtalon sormi” :)

Vierailija
20/46 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen, mutta mulla ne on aina painajaisia. Hirveä pakokauhun ja paniikin tunne aina näissä unissa ja lopulta herään helpottuneena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä