Kolmekymppiset vela-naiset, näettekö unia lapsen saamisesta?
Olen itse 34-vuotias vela-nainen enkä siis tosiaankaan halua lapsia, ja kummastuttaa, kun olen etenkin viimeisen vuoden aikana alkanut nähdä tosi paljon unia lapsen saamisesta. Unet toistavat aina samaa kaavaa: tajuan, että haluan sittenkin lapsen ja yritän tehdä kaikkeni sen toteuttamiseksi. Kaikissa unissa myös onnistun tulemaan raskaaksi tai minulla on jo vauva, jota hoidan.
Onkohan tämä joku luonnon keino yrittää ohjata minut vielä viime hetkellä lisääntymään? :D Kieltämättä vähän ristiriitaista herätä noista unista, kun niissä on aina niin kova vauvakuume ja sen unen vauvahurmoksen pystyy vielä hereilläkin tuntemaan, vaikkei "oikeasti" tunne niin.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Olen läpi elämän nähnyt painajaisunta, jossa olen kauhukseni raskaana. Usein raskaus on niin pitkällä, etten saa aborttia. Mietin, kenen hoidettavaksi voin lapsen viedä, ex-miehellekö, joka lapsirakas.
Ahdistava tunnelma aina unissa.
Minä oli päälle parikymppiseksi asti sitä mieltä, että en hanki lapsia. Näin muutaman kerran unta, jossa minulla oli sylissä vauva. Se ihmetytti, kun olin niissä niin hirveän onnellinen. Niinhän siinä kävi, että että muutin mieleni jossain vaiheessa. Sinulle alitajunta selvästi kertoo, että lapset ei ole sun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus harvoin näen unia, että olen raskaana. Unessa abortti on aina myöhäistä ja olen ihan p*skana ja ahdistunut, että joudun pitämään lapsen. Kolme aborttia kokeneena (ja kyllä, ehkäisy oli, mutta meidän koko suku sikiää suurinpiirtein pelkän vastakkaisen sukupuolen näkemisestä kuin rotat) olen täysin varma etten ikinä halua lasta.
Eli olet murhannut lapsesi, hyi toivottavasti et enää yritäkkään hankkiutua raskaaksi, murhaaja!
Sehän voi olla sun murhaajaksi haukkuja lapsesi se keskeytetty abortoitu kuollut kuolleena syntynyt tai vauvana kuollut . Missä olet huorannut on voinut syntyä joku. Missä sun lapsesi on nyt tiedätkö edes . Monella raiskaajalla voi olla lapsia mistä he ei tiedä. Kuin monessa perheessä on lapsi kuollut tai lapsettomuutta . Siittiöitä kun tulee lisää kokoajan kiveksiin . Ilman sterilointia. Monella on vahinkolapsi kun kierukka pettänyt. Pillerit pitää paremmin. Sterilointi. Miehen pitää maksaa ELATUSMAKSUT 18 vuotta siitä lapsesta eikä kieltää sitä.
Raiskattu lapsi on vihattu kai sen ymmärrätte . Sitä ei ole haluttu eikä suunniteltu .
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuossa 30-32v iässä näin unia lapsista ja yhdessä unessa tulevan lapseni. Tulin siitä unesta n. vuosi eteenpäin raskaaksi yllättäen (pidin lapsen, vaikka yllätyinkin kovasti, aborttia en edes harkinnut) ja silloin en ajatellut asiaa, sillä unessa näkemäni lapsi oli noin 8v iältään . Uni jäi mieleen koska lapsi seisoi tietyssä erikoisessa paikassa tietyssä olosuhteessa (ukkonen, loppukesä jne).
Oli vähän säväyttävää kun noin 9v unesta tämä tilanne todella tapahtui. Poika kääntyi juuri samassa erikoisessa paikassa samalla lailla katsomaan minua, taustalla ukkonen jyrisi ja salamoi :)Tämän jälkeen sain vielä lisääkin lapsia ja olen ikionnellinen! Tämä ei siis ole nyt käännytyspuhe, älkää käsittäkö väärin - vaikka näin unia lapsista niin en itse olisi niitä alkanut tuolloin tekemään. tämä vaan oli mulle erikoinen sattuma, enkä nyt tiedä oliko tää mikään kohtalon sormi :)
Uniportaali on se maailma jossa egoa ei ole ja sinun sisäinen olemus pääsee näyttämään asioita joita sydän halajaa. Se tunne minkä uni jättää, vauvahurmos tai painostava painajainen ratkaisee. Joskus uni myös kertoo tulevaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Pitää ensin löytää mies joka elättää sen lapsen . 20 vuotta. Moni mies on steriloitu . Eivät halua maksaa elatusmaksuja .
Vasektomiat ovat Suomessa edelleen hyvin vähäisiä.
18-49 vuotiaita miehiä on n. 1 miljoona. 30-49 -vuotiaita miehiä on n. 600 000.
Siihen massaan parituhatta vasektomiaa per vuosi on aika pieni osuus.
Ja mitäs vikaa elatusmaksujen välttämisessä on jos ei halua saada lapsia? Sitä varten vasektomia hankitaan että voi nauttia seksistä ilman haittavaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuossa 30-32v iässä näin unia lapsista ja yhdessä unessa tulevan lapseni. Tulin siitä unesta n. vuosi eteenpäin raskaaksi yllättäen (pidin lapsen, vaikka yllätyinkin kovasti, aborttia en edes harkinnut) ja silloin en ajatellut asiaa, sillä unessa näkemäni lapsi oli noin 8v iältään . Uni jäi mieleen koska lapsi seisoi tietyssä erikoisessa paikassa tietyssä olosuhteessa (ukkonen, loppukesä jne).
Oli vähän säväyttävää kun noin 9v unesta tämä tilanne todella tapahtui. Poika kääntyi juuri samassa erikoisessa paikassa samalla lailla katsomaan minua, taustalla ukkonen jyrisi ja salamoi :)Tämän jälkeen sain vielä lisääkin lapsia ja olen ikionnellinen! Tämä ei siis ole nyt käännytyspuhe, älkää käsittäkö väärin - vaikka näin unia lapsista niin en itse olisi niitä alkanut tuolloin tekemään. tämä vaan oli mulle erikoinen sattuma, enkä nyt tiedä oliko tää mikään kohtalon sormi :)
Hieno kertomus, kiitos kun jaoit. Lapsi tuo merkityksen elämään, sitä ei vela voi tietää mutta lapsen saanut tietää sillä hän tietää millaista on olla lapseton :)
Aika paljon on vanhempia, joiden elämään lapsi ei ole tuonut minkäänlaista onnea tai merkitystä.
no en todellakaan ole koskaan nähnyt.
On jo kolme aikuista lasta. Usein näen unta, että minulla on vauva. Ihan synnytyksestäkin näen hyvin realistisia unia.
Kai se vain on ollut niin vahvaa elämänvaihetta.
Unet ovat ihan positiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon on vanhempia, joiden elämään lapsi ei ole tuonut minkäänlaista onnea tai merkitystä.
Ja varsinkin on niitä, joiden elämään lapsettomuus ei ole tuonut onnea tai merkitystä
Joko sinulla on edessä/meneillään joku iso elämänmuutos tai sitten tosiaan on joku biologinen kello. Kyllä vauvakuumetta voi fyysisesti kokea vaikka ei haluaisikaan lapsia. Siskoni on vela, mutta kertoi silti kokeneensa ihan fyysisiä oireita vauvakuumeesta ollessani minun lasten lähellä kun olivat vauvoja
Olen itse 36 ja omat lapset on jo tehty ja enempää en halua, mutta olen myös viime aikoina nänyt paljon unia raskaaksi tulemisesta tai vauvoista. Mietin myös liittyykö siihen että oma hedelmällisyys vetelee viimeisiään ja alitajuntaan tulee jotain hätäsignaaleja että nyt ei enää koskaan
Näin, ja niissä unissa unohdin aina lapsen jonnekin, se oli hirveä riippakivi ja minulla aina oli hirveät itsesyytökset kun taas muistin että minullahan on lapsi ja siitä pitäisi pitää huolta. Löysin lapsen milloin mistäkin, kuivettuneena ja näivettyneenä rusinana.
Nyt nuo ovat loppuneet, kun en enää voi tulla raskaaksi. Olivat varmaan alitajuista raskauden pelkoa, josta kärsin jatkuvasti.
Tuolle, joka väitti, että tietää mitä on olla lapseton ja lapsellinen: Kokemuksesi lapsettomuudesta on silti erilainen, kun jollekin toiselle. Toinen nauttii lapsettomuudesta, sinä et ja halusit muuttaa sen. Joku toinen ei halua.
Se joka uniin uskoo, se tuuleen luottaa. Minä näin myös unissa ihanan tyttölapseni, mutta en halunnut lapsia. En siis hankkinut lasta.