Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö muille koskaan näin kun mies hoitaa kauppaostokset

Vierailija
11.06.2020 |

Pyydätte esimerkiksi tuomaan tuorejuustoa, tuokin sulatejuustoa.
Grillisipsit on sama kuin juustonaksut, ym.
Tämä alkaa olla jo todella häiritsevää, kun joka ikinen kerta saa jotain muuta kuin on pyytänyt.
Eikö kuuntele/välitä vai ei ymmärrä ettei sitä sulatejuustoa voi käyttää samaan tarkoitukseen kuin tuorejuustoa.
Menee hermot!
Ja kaupassa käyn myös itse, mutta tämä tapahtuu jokaisella miehen kauppavuorolla.

Kommentit (468)

Vierailija
401/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen justiinoja te naiset olette?? Kai nyt miehelläkin samassa taloudessa on vapaus ostaa kaupasta sitä, mitä te ette määrää.

Jos minä teen kaiken ruoan meillä, mies joutaa kyllä tuomaan tasan sen mitä lapussa lukee. En ala mihinkään yhden naisen kokkisotaan joillain aivan miten sattuu ostetuilla aineksilla. Kai nyt aikuiselta ihmiseltä voi odottaa että selviytyy siitä ilman isompia ongelmia.

Jos mies ostelee aivan mielivaltaisesti kaikkea niin syö ne varmaan sitten itse myös eikä koske toisen laittamaan ruokaan....

Nämä keskustelut vie viimeisenkin toivon siitä että naiset ei pitäisi miehiä yhtenä lapsista vaan tasavertaisina kumppaneina. Miten hemmetissä ne miehet pärjää työssään jos kaupassa käyminen on aivan ylivoimaisen vaikeaa? Tai miten ne pärjää yhtään missään jos aivokapasiteetti riittää vain työhön? Ollaan me naiset mahtavia kun sujuu työt, kaupassa käyminen ja vielä osalla lasten hoito siihen päälle. Vau!

Meillä menee niin että se joka käy kaupassa vastaa ruuanlaitosta. Paljon helpompaa niin. Välillä tehdään yhdessäkin tai autetaan toista. Joskus kysytään neuvoja puolin tai toisin. Huomattavasti helpompaa kun vääntää aina siitä miksi sä toit tätä etkä tota ja molemmat tietää mitä siinä ruuanlaitossa tarvitaan.

Vierailija
402/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan miehen kanssa käyty aina yhdessä kaupassa, Nyt ihmetyttää, että ihanko tosissaan yleensä vaimot vain käy kaupassa?

Mites nyt korona-aikaan, kumpi on käynyt?

Ei kumpikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen justiinoja te naiset olette?? Kai nyt miehelläkin samassa taloudessa on vapaus ostaa kaupasta sitä, mitä te ette määrää.

Jos minä teen kaiken ruoan meillä, mies joutaa kyllä tuomaan tasan sen mitä lapussa lukee. En ala mihinkään yhden naisen kokkisotaan joillain aivan miten sattuu ostetuilla aineksilla. Kai nyt aikuiselta ihmiseltä voi odottaa että selviytyy siitä ilman isompia ongelmia.

Jos mies ostelee aivan mielivaltaisesti kaikkea niin syö ne varmaan sitten itse myös eikä koske toisen laittamaan ruokaan....

Nämä keskustelut vie viimeisenkin toivon siitä että naiset ei pitäisi miehiä yhtenä lapsista vaan tasavertaisina kumppaneina. Miten hemmetissä ne miehet pärjää työssään jos kaupassa käyminen on aivan ylivoimaisen vaikeaa? Tai miten ne pärjää yhtään missään jos aivokapasiteetti riittää vain työhön? Ollaan me naiset mahtavia kun sujuu työt, kaupassa käyminen ja vielä osalla lasten hoito siihen päälle. Vau!

Minusta nää keskustelut taas kuulostaa kovin oudoille. Noin virheostokset on toki ihan hupaisaa luettavaa enkä ollenkaan epäile etteikö sellaista satu oikeasti. On meilläkin sattunut mutta ne vain ei ole jääneet mieleen. Ne on voineet harmittaa ehkä hetken mutta sen jälkeen ne on unohdettu puolin ja toisin. Ei niihin ole mitään syytä takertua.

Sen sijaan se että molemmat laittaa ruokaa, osaa laittaa sitä vähintään itsellee ja lapsille on ollut aina itsestään selvyys. Yhtä itsestään selvää on se että molemmat osaavat sitä ruokaa hankkia kotiin. Tarkoitti se sitten sitä että se käydään ostamassa kaupasta tai jotain muuta. Se että molemmat huolehtii omista vaatteista sekä lasten vaatteista on asia josta ei koskaan ole tarvinnut keskustella. Siihen kuuluu niin vaatteiden ostaminen kuin niiden peseminen ym. Erilaisia toimintatapoja meillä noissa asioissa on mutta niin ne vaihtelee kaikilla ihmisillä.

Vierailija
404/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy noin. Ollaan aina käyty ruokakaupassa yhdessä kerran viikossa. Näin molemmat saadaan ottaa sellaisia asioita, joita halutaan syödä ja molemmat tietää, mitä tuotteita käytetään ja mistä tykätään. Joskus laitan miehelle viestiä, että tuotko kotimatkalla kaupasta x,y,z ja hän tuo, koska on normaalijärkinen aikuinen ihminen.

Vierailija
405/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa tehdä sulatejuustosta juustokakku niin ymmärrät eron ;)

Vierailija
406/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina luullut että tuorejuusto ja sulatejuusto ovat yksi ja sama asia 🙄. Molempia voi laittaa leivän päälle ja sulattaa ruokaan, eli mikä on ero?

T. N40

Koetapa tehdä sulatejuustosta juustokakku niin ymmärrät eron ;)

Vierailija
407/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa tehdä sulatejuustosta juustokakku niin ymmärrät eron ;)

Miksi tekisin kakun, sen voi ostaa kaupasta.

Vierailija
408/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se juustokakusta jauhaminen, ei liity varsinaiseen asiaan mitenkään!

Vierailija
409/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää käydä itse kaupassa? 

Miksei voi odottaa, että se toinenkin aikuinen tekee jotain?

Kuulostaa kyllä mielenkiintoiselle jos toinen ei käy hakemassa kaupasta mitä pyydetään hän ei tee mitään muutakaan. Onko tuo vieläpä puoliso, jos niin miksi?

Meillä yritetään hoitaa kotityöt yms. mahdollisimman järkevästi. Tarkoittaa mm. sitä, että mies hoitaa arkena kauppareissut, koska hän pääsee aiemmin töistä eli välttää ruuhka-ajan, kulkee autolla kun minä käyn töissä pyörällä ja ajaa matkalla kaupan ohi. Siinä ei vaan olisi yksinkertaisesti mitään järkeä, että mies ajelisi klo 14 jälkeen kotiin ja minä polkisin klo 16 jälkeen viiden kilometrin ylimääräisen lenkin ja toisin tavaraa sen verran kuin repussa ja tarakalla pystyy kuljettamaan. Mies myös hakee lapset hoidosta, koska näin hoitopäivästä tulee lyhyempi. Vai mitä mieltä itse olet?

Vierailija
410/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä mielenkiintoiselle jos toinen ei käy hakemassa kaupasta mitä pyydetään hän ei tee mitään muutakaan. Onko tuo vieläpä puoliso, jos niin miksi?

Meillä yritetään hoitaa kotityöt yms. mahdollisimman järkevästi. Tarkoittaa mm. sitä, että mies hoitaa arkena kauppareissut, koska hän pääsee aiemmin töistä eli välttää ruuhka-ajan, kulkee autolla kun minä käyn töissä pyörällä ja ajaa matkalla kaupan ohi. Siinä ei vaan olisi yksinkertaisesti mitään järkeä, että mies ajelisi klo 14 jälkeen kotiin ja minä polkisin klo 16 jälkeen viiden kilometrin ylimääräisen lenkin ja toisin tavaraa sen verran kuin repussa ja tarakalla pystyy kuljettamaan. Mies myös hakee lapset hoidosta, koska näin hoitopäivästä tulee lyhyempi. Vai mitä mieltä itse olet?

En juuri koskaan käy kaupassa töistä tullessa, vaikka ajan kaupan ohi. Jos minä käyn kaupassa käyn siellä sen jälkeen kun olen ollut jo hetken kotona tai sitten käyn siellä ennen kuin menen töihin iltavuoroon. Puoliso on enemmän kotona eikä oikein töiden puitteissa ajele kaupan ohi, mutta haluaa kyllä käydä siellä ihan muuten koska mä en välttämättä osaisi/muistaisi tuoda sieltä niitä asioita mitä hän haluaa tai tuskin toisin esim. sauna oluita/-tupakkaa vaikka muistaisinkin.

Vierailija
411/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa se juustokakusta jauhaminen, ei liity varsinaiseen asiaan mitenkään!

Se liittyy yllättävänkin paljon asiaan.

Vierailija
412/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti 😁

Vierailija
413/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävi alussa. Oppi kyllä nopeasti. Laitoin aluksi kauppalistan kuvien kera.

Samoin hän tekee minulle, jos pyytää tuomaan moottoriöljyä, pyyhkijänsulat yms.

🤣 Hyvä idea.

Päiväkodissakin päiväohjelma kerrotaan lapsille kuvien avulla.

Vierailija
414/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muttei osaa tehdä ruokaa. Meillä on 2000 luvun alussa syntyneet lapset ja toinen meni aikaisemmin töihin ja myöhemmin menevä vei lapset. Aikaisemmin tuleva haki lapset JA teki ruuan. Kaupassa käytiin harvakseltaan JA molemmat osasi ohan ilman lappuja ostaa kaiken tarvittavan. Aika samaa perusruokaa tarvitaan aina ja molemmat osaa edelleen katsoa mitä kaapista puuttuu.

En ole tämän talouden ainoa aikuinen ihminen.

Vierailija
415/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että maailmasta löytyy ketään, joka osaisi tehdä minun ostokseni oikein. Ja olen mies.

Vierailija
416/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksaisi käyttää energiaani siihen kinasteluun että "en mä tätä tarkoittanut kun mä tarkoitin tota" tai "eikö kauppalistassa ollut tänä miks et tuonut sitä". Jos se vaikuttaa sinusta järkevimmältä vaihtoehdolta, ei minulla ole siihen mitään sanottavaa.

Vierailija
417/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on just tää homma, että naisilla on kovat kriteerit miehen ulkonäölle, karismalle, jännittävyydelle ja varakkuudelle: näitä pitää ainakin jotain löytyä rutkasti, että yksikään nainen nykypäivänä kiinnostuu.

Sitten taas niille asioille, joita naiset sanoo odottavansa miehessä, niille ei ole oikeasti juuri mitään vaatimuksia.

Yksinkertaistaen ilmaisten, naisilla on yksi ainoa kriteeri joka menee kaikkien yli, seksikkyys. Ja koska suurin osa miehistä ei täytä naisten seksikkyysvaatimuksia, niin sitten kun nainen löytää miehen joka täyttää seksikkyysvaatimuksen, nainen on valmis joustamaan vaikka kuinka paljon kaikista muista kriteereistä, eli on valmis ottamaan jonkun juopon vieraissakävijän, joka tuo marketista lavan kaljaa ja pullon ketsuppia, kun pyydettiin vissyä ja tomaatteja.

M/40

Ääälää yyleistäääää.....

Tasavertaisuuden vyoksi: Montako kertaa tässä ketjussa miehiä oooooon yyyyleeeeiiissssteeettyyyy???

Vierailija
418/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos kenellekkään käynyt niin, että kun mies on laitettu kauppaan ruoka-aineita hakemaan ja hän on tiennyt mitä ollaan laittamassa, niin onkin tuonut vaihtoehtoisen tuotteen sen takia, että kyseinen tuote paremmin sopii ruokaan?

Vierailija
419/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltiin nyt koronan aikaan muutaman kerran kauppakassipalvelua. Joka kerta sieltä tuli joku ns. korvaava tuote, yleensä sellainen mitä en voi ruokarajoitteideni takia syödä. Usein kun siinä korvaavassa (Pirkka/K-menu/Rainbow/X-tra) on käytetty esim. vehnää, kun kalliimmassa merkissä sitä ei ole.

Vierailija
420/468 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeiltiin nyt koronan aikaan muutaman kerran kauppakassipalvelua. Joka kerta sieltä tuli joku ns. korvaava tuote, yleensä sellainen mitä en voi ruokarajoitteideni takia syödä. Usein kun siinä korvaavassa (Pirkka/K-menu/Rainbow/X-tra) on käytetty esim. vehnää, kun kalliimmassa merkissä sitä ei ole.

S-ryhmästä en tiedä, kun omalla paikkakunnalla se ei toimi, mutta K-ryhmällä voi ruksia erikseen ne tuotteet, jotka voi korvata jollain toisella. Omassa tilauksessa on aina tuotteita, joiden korvaamista en salli. Jos sitä ei ole kaupassa, mitään ei tule tilalle. Kommenttiin voi laittaa viestin kaupalle, kuten "tuotteet ei saa sisältää vehnää".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan