Käykö muille koskaan näin kun mies hoitaa kauppaostokset
Pyydätte esimerkiksi tuomaan tuorejuustoa, tuokin sulatejuustoa.
Grillisipsit on sama kuin juustonaksut, ym.
Tämä alkaa olla jo todella häiritsevää, kun joka ikinen kerta saa jotain muuta kuin on pyytänyt.
Eikö kuuntele/välitä vai ei ymmärrä ettei sitä sulatejuustoa voi käyttää samaan tarkoitukseen kuin tuorejuustoa.
Menee hermot!
Ja kaupassa käyn myös itse, mutta tämä tapahtuu jokaisella miehen kauppavuorolla.
Kommentit (468)
miksi olette naineet vammaisia? kertoo kaiken teistä itsestänne
av-mammoilla on aina kisa siitä, kuka on nainut typerimmän miehen. hyvät teille. oisko peiliin katsomisen paikka?
Jos mies ei tuo avokadoja kaupasta, vaan kiivejä, niin sitten hän syö guacamolensa kiiveillä tehtynä.
Luulis, että seuraavan kerran muistaa mitä siihen tulee.
Jos mies tuo sulatejuustoa juustokakkuun, laitat sen siihen ja syötät miehelle. Jos ei meinaa kelvata, niin kerrot, että tämä on sulatejuuston ja tuorejuuston ero.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei tuo avokadoja kaupasta, vaan kiivejä, niin sitten hän syö guacamolensa kiiveillä tehtynä.
Luulis, että seuraavan kerran muistaa mitä siihen tulee.Jos mies tuo sulatejuustoa juustokakkuun, laitat sen siihen ja syötät miehelle. Jos ei meinaa kelvata, niin kerrot, että tämä on sulatejuuston ja tuorejuuston ero.
Hienoa:" Kosta, kosta, kosta!!!!"
Taas yksi "Hervantalainen Rotweileri" kommentoi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulis, että seuraavan kerran muistaa mitä siihen tulee.Jos mies tuo sulatejuustoa juustokakkuun, laitat sen siihen ja syötät miehelle. Jos ei meinaa kelvata, niin kerrot, että tämä on sulatejuuston ja tuorejuuston ero.
Hienoa:" Kosta, kosta, kosta!!!!"
Taas yksi "Hervantalainen Rotweileri" kommentoi!
Siis mitä? Jos miehen mielestä kiivistä voi tehdä guacamolea ja sulatejuusto sopii juustokakkuun, niin totta kai hän myös syö ne. Roskiinko ne pitäisi heittää?
"joo, olihan se mies yli 190 cm pitkä, mutta ei osaa lukea kauppalappua, höhööö"
Ap:n mies on joko typerys tai mulkku. Normaaliälyinen vaimonsa huomioonottava mies selviytyy kauppareissusta
Oma mies on fiksu ja osaa tehdä ruokaostokset, mutta isäni taas on ihan toivoton. Hän on sen sukupolven miehiä joiden mielestä kaikki ruokahuolto on naisten hommia. Hänellä ei tunnu olevan mitään käsitystä esim. määrien suhteen. Esimerkkinä, olemme sukumökillä, kaapit tyhjät ja hän lähtee (todennäköisesti vastentahtoisesti) käymään kaupassa. Pyydän tuomaan ruoanlaittoa varten vaikka kanafileitä ja ruokakermaa, ja jälkkärin tekoa varten maitorahkaa. No hän palaa kaupasta tuoden YHDEN 400g kanapaketin, YHDEN KUOHUkerman ja YHDEN purkin maitorahkaa. Ja jotenkin kai odottaa että noista loihditaan muutamalle aikuiselle ja muutamalle lapselle sapuskat 😅 Tämä on vain yksittäinen esimerkki. Jotenkin tuntuu, että muuten ihan maalaisjärkisen miehen päätä ei kyllä järki pakota kun tullaan ruoan suunnitteluun/ostamiseen/valmistamiseen. Vanhempieni eron jälkeen onkin syönyt noutoruokaa joka päivä, koska kokata ei osaa eikä taatusti opettele...
Ratkaisu: Lähetä miehesi Prismaan kera kauppalistan, jossa myös hylly mistä tuote löytyy. Löytyy appi missä näkyy kaikkien Prismojen tuotteet ja sijainnit myymälässä. Ei hän voi enää keksiä tekosyitä.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu: Lähetä miehesi Prismaan kera kauppalistan, jossa myös hylly mistä tuote löytyy. Löytyy appi missä näkyy kaikkien Prismojen tuotteet ja sijainnit myymälässä. Ei hän voi enää keksiä tekosyitä.
Tuolla vaivalla kävisi jo mieluummin itse kaupassa. Aikuisen ihmisen pitäisi pystyä tekemään ruokaostokset ilman, että äidin ( = vaimon tai tyttöystävän) pitää kirjata lapulle jokaisen tuotteen hyllynumerokin 😰
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki siitä kuinka metatyö kasautuu naiselle. Juu,mies kävi kaupassa (aplodit ja kumarrukset), mutta nainen joutui tekemään pirunmoisen suunnittelun ja taustatyön, että tämä arkinen ihmeteko onnistui.
Me ollaan otettu kevään aikana ruuat noutopalveluna. Minä suunnittelen viikon ruokalistan, teen sen perusteella ostoslistan, teen tilauksen ja kerron miehelle, milloin meidän pitää käydä hakemassa ostokset. Mies on pariin kertaan sanonut jollekin puhelimessa, että käytiin äsken hoitamassa viikon ruokaostokset ja on se kyllä helppo ja näppärä systeemi. Viimeksi sanoinkin miehelle, että kyllä se aika paljon työtä vaatii.
Olen onneksi yksinasuva poikamies, joka vastaa omasta ruokataloudestaan 100 %:sti. Minun jää- ja ruokakaapista löytyy juuri semmoista syötävää ja juotavaa mitä olen itse kaupasta ostanut. Ei tule pettymyksiä kauppareissun jälkeen ja tietää tasan tarkkaan mitä leipää, tuoremehua, jäätelöä, keksejä tai muuta vastaavaa sieltä kaapista löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki siitä kuinka metatyö kasautuu naiselle. Juu,mies kävi kaupassa (aplodit ja kumarrukset), mutta nainen joutui tekemään pirunmoisen suunnittelun ja taustatyön, että tämä arkinen ihmeteko onnistui.
Näissä samoissa perheissä vedetään lippu salkoon kun Mies laittaa ruokaa, eli toisin sanoen paistaa pihvit grillissä samalla, kun nainen kattaa pöydän, tekee salaatit yms. lisukkeet ja vielä siivoaa sotkut. Miestä kuuluu myös kehua, kun Mies siivoaa eli tamppaa matot muttei tajua imuroida ennen kuin laittaa ne takaisin lattiaan. Mies ansaitsee suunnattomista kotityöponnistuksistaan vähintään yhtä suuret kehut kuin 5-vuotias, koska onhan hän Mies.
Vierailija kirjoitti:
Oma mies on fiksu ja osaa tehdä ruokaostokset, mutta isäni taas on ihan toivoton. Hän on sen sukupolven miehiä joiden mielestä kaikki ruokahuolto on naisten hommia. Hänellä ei tunnu olevan mitään käsitystä esim. määrien suhteen. Esimerkkinä, olemme sukumökillä, kaapit tyhjät ja hän lähtee (todennäköisesti vastentahtoisesti) käymään kaupassa. Pyydän tuomaan ruoanlaittoa varten vaikka kanafileitä ja ruokakermaa, ja jälkkärin tekoa varten maitorahkaa. No hän palaa kaupasta tuoden YHDEN 400g kanapaketin, YHDEN KUOHUkerman ja YHDEN purkin maitorahkaa. Ja jotenkin kai odottaa että noista loihditaan muutamalle aikuiselle ja muutamalle lapselle sapuskat 😅 Tämä on vain yksittäinen esimerkki. Jotenkin tuntuu, että muuten ihan maalaisjärkisen miehen päätä ei kyllä järki pakota kun tullaan ruoan suunnitteluun/ostamiseen/valmistamiseen. Vanhempieni eron jälkeen onkin syönyt noutoruokaa joka päivä, koska kokata ei osaa eikä taatusti opettele...
Enemmän toi on asenne kuin sukupolvikysymys. Toki ne asenteet on muuttuneet aina jonkin verran sukupolvien välillä. Mun isäni on ollut aika onneton ruuanlaittaja mutta oppi sen kun on ollut pakko. Äidille taas on ollut "kunnia asia" että keittiö on naisten valtakuntaa jossa nainen määrää tahdin. Puolison kotona taas molemmat on laittaneet ruokaa, eikä sen suhteen ongelmaa että aina ei ole syöty sitä äidin tekemää ruokaa.
Jos pärjää sillä noutoruualla miksi pitäisi opetella laittamaan ruokaa? Vaikka puolisoni isä varmasti osaisi laittaa ruokaa edelleen itsekin hän pääsääntöisesti nykyisin syö yksin ollessaan noutoruokaa, ikää on lähemmäs 80 joten miksi hänen pitäisi tehdä ruokansa alusta saakka itse.
Kaikkien ihmisten ei pitäisi hakeutua jakamaan elämäänsä toisen ihmisen kanssa koska puuttuu kunnioitus ja arvostus kumppania kohtaan. Jos on huonoa käytöstä olla välittämättä puolison tarpeista niin yhtä huonoa käytöstä on haukkua puolisoaan. Yhteiselämä on opettelua ja jakamista, yhdessä. Lopputulos on kahden summa mikä kannattaa muistaa ennen kuin räkyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla vaivalla kävisi jo mieluummin itse kaupassa. Aikuisen ihmisen pitäisi pystyä tekemään ruokaostokset ilman, että äidin ( = vaimon tai tyttöystävän) pitää kirjata lapulle jokaisen tuotteen hyllynumerokin 😰
Jos aikuinen ihminen osaa käyttää puhelinta niin hän osaa kätttää appia, missä hyllynumerot tulevat tuotteille automaattisesti.
Ehkä samat joulukortteja lähettävät ihmiset käyttävät vielä kauppalappuja.
Mitä luulet saavuttavasi sillä, että haukut puolisoasi? Jos mies ei innostu kaupassa käymisestä eikä näe vaivaa edes sinun vuoksesi niin hän ei rakasta eikä arvosta sinua. Etkä sinäkään rakasta tai arvosta häntä koska pettyneenä haukut häntä. Rakkaudeton liitto, olette tyytyneet toisiinne. Julma totuus.
Kyllä miehiä saa haukkua.
Millainenkohan täällä poru syntyisi, jos otsikkona olisikin "Kun nainen vaihtaa renkaat"?
Kirjoitan aika tarkkaan, jos mitä erikoista haluan kaupasta miehen tuovan, ja jos hänellä ei ehkä ole ymmärrystä maissijauhon ja maissitärkkelyksen eroista, mutta molempia käytetään, niin ei mene väärä ostos hukkaan.
Mies on kyllä oppinut kysymään myyjältä, kun ei jotain löydä, siksi olen ruvennut kirjoittamaan asiaillisesti kauppalistat, en esim. lisää, että älä osta jos ovat surkean näköisiä tms.
Nyt korona-aikaan ei myyjiä viitsi apuun nykiä, niin on tullut välillä yllätyksiä, mutta ei se niin vakavaa ole, antaa vaikka naapurille, jos jotain tuotetta ei itse tarvitse.