Mikä on "pariskuntailtojen" pointti?
Selittäkääs mulle tämä, kun en ole koskaan tajunnut asiaa riippumatta omasta parisuhdestatuksestani:
Miksi jotkut ihmiset rajaavat sinkkuja ulos yhteisestä tekemisestä? Esimerkiksi juhannuksena mökille kutsutaan vain pariskuntia ja saatetaan ihan reippaasti sanoakin, että nyt meillä on tämmöiset juhlat, jotka on tarkoitettu vain pariskunnille. Sitä saattaa myös huomata, että kutsuja illanviettoihin tms. tulee heti ihan eri tavalla, jos sattuu itse seurustelemaan, kuin jos on sinkkuna. Ja tämä riippumatta siitä, tunteeko kutsuja edes seurustelukumppaniani, kelpaan paremmin seuraan parillisena.
Millä tavalla minun parisuhdestatukseni vaikuttaa siihen, voiko kanssani viettää aikaa vai ei? Muutunko heti jotenkin paremmaksi ja kiinnostavammaksi, jos minulla on kumppani? Onko kyse jostain alitajuisesta pelosta, että sinkku yrittää pokailla toisten puolisoita? Muuttaako parisuhde ihmisen olemista jotenkin sellaisella tavalla, ettei sinkku kertakaikkiaan voi ymmärtää parisuhteellisen elämästä mitään? Tarvitsevatko seurustelevat näitä omia tapaamisiaan jotenkin vertaistukimielessä ja tunnelma menee pilalle, jos paikalla on yksi seurustelematon?
t. nimim. Taas juhannus yksin
Kommentit (448)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama ajatus:
- Suurin osa ystävistäni seurustelee. Joskus näen ystäviäni ihan kahden kesken/naisporukalla kaupungilla, mutta toisinaan järjestän pariskuntailtoja. Pariskuntailloissa ajattelen, että miehelläni on myös miespuolista ja ikään kuin kaveripiirini ulkopuolista seuraa. Ei sillä, että sukupuoli olisi vain se juttu, vaan se, että minulla ja ystävälläni voi olla aika vakiintuneita keskinäisiä juttuja.
- Meidän kaveripiirissä nimenomaisesti pariskunnat ovat usein tuttavia keskenään. Sinkkuystäväni eivät tunne näitä henkilöitä ja on välillä uuvuttavaa olla se viihdyttäjä, joka tutustuttaa uudet henkilöt keskenään ja pitää huolta siitä, että kakki viihtyvät ja juttelevat keskenään ja on yhteisiä juttuja. Pariskunnittain voi välillä hakeutua myös omiin oloihin.
- Mökillä on usein rajallinen määrä nukkumatiloja. Jos haluaa järjestää "juhannusjuhlat" voi haluta maksimoida nukkujien määrän huoneissa.
- Oletetaan liikaa ja luullaan, että sinkuilla on varmasti paljon tekemistä sinkkukavereidensa kanssa ja he voisivat pitää iltaa pariskuntien kanssa todella tylsänä ja kuivana.Ovatko ystäväsi muistisairaita vai miksi joudut yhä uudelleen tutustuttamaan ihmiset toisiinsa? Tuskin kai pariskuntatututkaan aina ole tunteneet, joskus joku on kuitenkin toiset ensimmäistä kertaa tavanneet..
Eihän kaikki kutsutut välttämättä tunne toisiaan. Pariskunnalla on kuitenkin aina se kumppani aina jonka kanssa hengata. Se ylimääräisen sinkun viihdytys jää emännän/isännän vaivoiksi riippuen kummanko kaveri on.
MIkä ihmeen viihdytys? Mitä väliä tunteeko toisensa, luulis silti keskustelun luistavan. Minun sinkkukaveri on tosi hyvä keskustelemaan aiheesta kuin aiheesta ja hän on erittäin piristävä lisä seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin erilaiset elämäntilanteet, ettei sinkku oikein pääse keskusteluihin mukaan..
Miksi tämä sai niin paljon alapeukkuja? Tämä tuli itselle ekana mieleen, että jos on pariskuntia hyvin samanlaisissa tilanteissa, niin helposti puheenaiheet keskittyy talonrakennukseen / häävalmisteluihin / lapsiin jne. Jos mukana olisi yksi sinkku, niin illan emäntänä tuntisin koko ajan paineita siihen, että sinkku ei saa kokea oloaan ulkopuoliseksi ja joutuisin yrittää keksiä puheenaiheita, joihin kaikki voivat osallistua. Vähemmällä stressillä pääsee, kun pitää pariskuntajuhlat erikseen ja sitten tyttöjen iltaan kutsuu sinkkuystävät siinä missä pariutuneetkin.
Mitä helv...
Olen parisuhteessa, eikä meidän puheenaiheisiin kyllä kuulu ikinä mitkään häävalmistelut, talonrakennus ja lapset, kun ollaan kavereiden seurassa. Siis oikeasti. Kyllä olen paljolta säästynyt, kun en hengaa kaltaistesi kanssa. Kuolisin tylsyyteen puheenaiheidesi kanssa.
Yleensä ollaan kiinnostuneita siitä, mikä liittyy omaan elämäntilaanteeseen. Jossain vaiheessa se on parisuhde, koti, lapset. Lisäksi yleensä juuri kaltaisesi jätetään kutsumatta koska olette rasittavia. Kaikki nyt vaan ei sovi kaikkiin porukoihin, olipa miten kiva ihminen tahansa. Yleensä ajatellaan kaikkien viihtymistä ja säröääniä ei haluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli maksu per huone.
Oikeestiko näin jaetaan kulut perheiden lomilla -> he keillä on enemmän lapsia ja tarvitsevat useamman huoneen, maksavat suuremman osuuden? Tässähän ei mene jako perhekunnittain. Toisaalta jos on 1 perhe, jonka lapsi on samassa huoneessa ja kaksi muuta joiden lapset jakavat huoneen keskenään, meneekö jako niin, että yksi perhe maksaa 25% ja kaksi muuta 37,5%???
Ei ole olemassa mitään "perheiden" lomia. Aikuiset maksavat omat ja lastensa lomamatkat itse oman perheensä osalta.
Kyllä meillä tuttavien kanssa vakavaraiset aikuiset ovat maksaneet majoittumisen kulut perheittäin tasan, esim. puoliksi tai useampaan osaan, vaikka henkilömäärä on vaihdellut perheittäin. Ei ole tarvinnut jakojäännöslaskua harrastaa, siksi ihmettelen. Toki vaatiihan yhteislomailu ja -asuminen muutenkin joustavuutta, ei varmaan sovi hyvin tarkoille alunperinkään.
No mitään järkeä ei kuitenkaan ole ottaa sellaista majoitusta johon joudutaan ottamaan 12 huonetta että kaikki mahtuu, jos voi ottaa jokaiselle perheelle oman kompleksin. Ei tule halvemmaksi, jos nyt ei sitten "vakavaraisena" välttämättä halua maksaa enemmän, tai asua toisten kanssa samoissa nurkissa. Mahtavalta kuulostaa joku 4-5 perhettä ja lapset samoissa tiloissa, huh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama ajatus:
- Suurin osa ystävistäni seurustelee. Joskus näen ystäviäni ihan kahden kesken/naisporukalla kaupungilla, mutta toisinaan järjestän pariskuntailtoja. Pariskuntailloissa ajattelen, että miehelläni on myös miespuolista ja ikään kuin kaveripiirini ulkopuolista seuraa. Ei sillä, että sukupuoli olisi vain se juttu, vaan se, että minulla ja ystävälläni voi olla aika vakiintuneita keskinäisiä juttuja.
- Meidän kaveripiirissä nimenomaisesti pariskunnat ovat usein tuttavia keskenään. Sinkkuystäväni eivät tunne näitä henkilöitä ja on välillä uuvuttavaa olla se viihdyttäjä, joka tutustuttaa uudet henkilöt keskenään ja pitää huolta siitä, että kakki viihtyvät ja juttelevat keskenään ja on yhteisiä juttuja. Pariskunnittain voi välillä hakeutua myös omiin oloihin.
- Mökillä on usein rajallinen määrä nukkumatiloja. Jos haluaa järjestää "juhannusjuhlat" voi haluta maksimoida nukkujien määrän huoneissa.
- Oletetaan liikaa ja luullaan, että sinkuilla on varmasti paljon tekemistä sinkkukavereidensa kanssa ja he voisivat pitää iltaa pariskuntien kanssa todella tylsänä ja kuivana.Ovatko ystäväsi muistisairaita vai miksi joudut yhä uudelleen tutustuttamaan ihmiset toisiinsa? Tuskin kai pariskuntatututkaan aina ole tunteneet, joskus joku on kuitenkin toiset ensimmäistä kertaa tavanneet..
Eihän kaikki kutsutut välttämättä tunne toisiaan. Pariskunnalla on kuitenkin aina se kumppani aina jonka kanssa hengata. Se ylimääräisen sinkun viihdytys jää emännän/isännän vaivoiksi riippuen kummanko kaveri on.
MIkä ihmeen viihdytys? Mitä väliä tunteeko toisensa, luulis silti keskustelun luistavan. Minun sinkkukaveri on tosi hyvä keskustelemaan aiheesta kuin aiheesta ja hän on erittäin piristävä lisä seuraan.
Tämähän on pelkästään sinun käsitys asiasta. Tousten mielestä hän voi olla ylimääräinen ja ärsyttävä tuppautuja.
Tuskin olen ainoa, jonka kiinnostuksenkohteet ja mieleiset keskustelunaiheet ovat samat, olinpa sinkku tai suhteessa. Kirjallisuus, taide, politiikka, historia, luonto, valokuvaus, ranskalainen elokuva, matkailu, ajankohtaiset ilmiöt, yhteiskunta, ihmisyys, jne. Ennen menen elävältä hautaan kuin puhun talonrakennuksesta tai häistä.
T. Nyt kahdeksatta vuotta parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli maksu per huone.
Oikeestiko näin jaetaan kulut perheiden lomilla -> he keillä on enemmän lapsia ja tarvitsevat useamman huoneen, maksavat suuremman osuuden? Tässähän ei mene jako perhekunnittain. Toisaalta jos on 1 perhe, jonka lapsi on samassa huoneessa ja kaksi muuta joiden lapset jakavat huoneen keskenään, meneekö jako niin, että yksi perhe maksaa 25% ja kaksi muuta 37,5%???
Ei ole olemassa mitään "perheiden" lomia. Aikuiset maksavat omat ja lastensa lomamatkat itse oman perheensä osalta.
Kyllä meillä tuttavien kanssa vakavaraiset aikuiset ovat maksaneet majoittumisen kulut perheittäin tasan, esim. puoliksi tai useampaan osaan, vaikka henkilömäärä on vaihdellut perheittäin. Ei ole tarvinnut jakojäännöslaskua harrastaa, siksi ihmettelen. Toki vaatiihan yhteislomailu ja -asuminen muutenkin joustavuutta, ei varmaan sovi hyvin tarkoille alunperinkään.
No mitään järkeä ei kuitenkaan ole ottaa sellaista majoitusta johon joudutaan ottamaan 12 huonetta että kaikki mahtuu, jos voi ottaa jokaiselle perheelle oman kompleksin. Ei tule halvemmaksi, jos nyt ei sitten "vakavaraisena" välttämättä halua maksaa enemmän, tai asua toisten kanssa samoissa nurkissa. Mahtavalta kuulostaa joku 4-5 perhettä ja lapset samoissa tiloissa, huh!
Me varatttiin iso huoneisto viimeksi kolmelle pariskunnalle, joista yhdellä pariskunnalla oli kaksi lasta. Kaikki maksettiin kolmeen osaan. Oli kyllä mukavaa, kun oltiin kaikki samassa huushollissa ja mahduttiin saman pöydän ääreen syömään. Olisi ollut paljon tylsempää olla eri huoneistoissa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, muistan itsekin kun eron jälkeen miehelle jäi yhteisestä sanavarastosta mm. auto, talo ja ruuvimeisseli, kun mulle jäi sitten lapset, leipominen ja häät. Sinkkuna ei vaan enää tule muita sanoja ulos suusta, jos ollaan pariskunnan seurassa.
Voi elämä miten pieniä ihmisiä jotkut ovatkaan. Jos minulla olisi noin kapea-alaisesti ajattelevia kavereita, niin antaisin olla ja siirtyisin uuteen kaveripiiriin, jossa jokainen saa keskustella tasan siitä mistä haluaa, siviilisäädystä viis.
Ja mitä tulee tuohon laskemiseen ja kuka maksaa mitäkin -nysväämiseen, niin ei vain jaksa käyttää energiaa tappelemiseen siitä että maksoiko Pirkko viimeksi euron enemmän ja söikö Jaksa kaksi vai kolme makkaraa. Ostetaan vaan tarpeeksi safkaa ja juomaa, joku maksaa mökin ja pidetään hauskaa. Kaikki tasan henkilömäärän mukaan. Jos joku ei maksa tai alkaa nillittää, saa nillittää seuraavan kerran jossain muualla kuin meidän bileissä.
Jos muutenkin kavereita näkee tyyliin kerran vuodessa, niin kaikkein vähiten haluan että joku itkee rahasta, siitä lonkerosta jonka joku tarjosi jollekin vuonna -95 eikä maksanut takaisin, tai alkaa leikkimään keskustelupoliisia kuka saa puhua ja kenen kanssa.
Mä olen ihan samaa mieltä, ja sen takia kommentointini koskeekin vain harhapuheita, joissa väitetään että joku joutuu ostaa enemmän ruokaa, jos ostetaan kaikille, tai että majoittuminen on kaikille samanhintaista, jos yksin tuleva saa samalla hinnalla 15 neliötä, ja pariskunnan puolikkaat 7,5 neliötä per turpa, koska näin ei todellisuudessa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos pariskunta saa kutsun, mutta vain toinen pääsee juhliin. Onko yksin osallistuminen kiellettyä?
On tai ei tai ehkä tai jotain siltä väliltä riippuen ihan parista. Kiinnostaako parisuhteessa olevaa lähteä yksin esim. sinkkujen kanssa juhannuksena mökille... ei välttämättä.
Miksi ei kiinnostaisi, jos oletetaan ettei puoliso ehdi viettää juhannusta ollenkaan? Kuvitteleeko joku, että sinkut puhuvat vain kumppanin etsimisestä, tinderistä ja irtosuhteista? Vai kuvitteleeko joku, että kun kello lyö 12, aletaan harrastaa kaikille pakollista villiä ryhmäseksiä?
Mua kiinnostaisi kanssa, että mitä niiden sinkkujen ajatellaan siellä mökillä tekevän, joka on niin kauhean kummallista ja erilaista, kuin mitä parisuhteessa olevat tekisivät? Ollaanko me jotain outoja eläimiä, joiden kanssa ei voi olla normaalisti ja tehdä ihan samoja asioita?
Monestihan mökeillä yms on rajoitetut tilat ja sinkku vie yksin turhaan tilaa. Onhelmahan tässä tulee esim vuokramökillä, että osallistutaanko kuluihin oer nenä vai per perhe.
Tietysti per nenä, kun kaikki siellä mökillä ovat yhtälailla.
Joo, mutta sinkku maksaa omasta huoneestaan puolet vähemmän kuin pariskunta samanlaisesta huoneesta. Ruoat tietysti syöjien mukaan vaikka aina harmittaa maksaa osuus jostain suolakurkuista tai paprikasta, joita en syö. Mutta en jaksa enää noista vääntää niin helpommalla pääsee, kun vaan maksaa vaikka kirpasee.
Miten voit verrata, että sinkun pitäisi maksaa sama summa kuin pariskunnan?
Sinkku maksaa 100e ja pariskunta 100e, silloinhan sinkku maksaa kaksinkerroin sinun logiikallasi.Yhdestä huoneesta maksetaan 100 euroa, majoittui sinne sitten 1 tai 5 ihmistä. Neliöhinnan mukaan siis. Maksu per naama on pariskunnille epäreilu, sillonhan sinkku saa samanlaisen huoneen "puoleen hintaan".
Jotekin vaikea uskoa, että pariskunta haluaisi alennusta, että joutuvat nukkumaan samassa huoneessa ja sinkku saa nukkua yksin. Jos mökki vuokrataan, luulisi olevan ihan sama nukkuuko huoneessa yksi vai kaksi henkilöä, kun se mökki on vuokrattu yhteiseen mukavaan ajanviettoon. Sitten jotkut vain nukkumajärjestelyjen mukaan alkavat laskea koko mökin vuokran jakamista, siis niiden pelkkien makkareiden mukaan. Mökkiin kuuluu niin paljon muutakin, kuten ne yhteiset tilat ja koko pihapiiri.
Aivan ja mielestäsi sinkun pitäisi saada maksattaa osansa muilla.
No jos kutsutaan hyvä sinkkuystävä mökkiviikonlopulle, niin kyllä kaikki maksetaan tasan eikä aleta miettiä nukummeko pariskuntana makkarissa ja sinkku yksin. Olen siis parisuhteessa eikä tulisi mielenkään pyytää sinkulta suhteessa enemmän vaan kaikki jaetaan henkilömäärän mukaan tasan.
Ja kuitenkin sinkku saa huoneen käyttöön puolella hintaa ja te maksatte iloisesti toisen puolen hänenkin osuudestaan?
Tietysti, kun sinne mökille ollaan tultu viettämään yhteistä aikaa eikä vain nukkumaan makkarissa. Enkä koe tarvitsevan maksaa suhteessa vähemmän, kun nukun rakkaan puolisoni vieressä.
Mutta sinä ja rakas puolisosi ilomielin maksatte oman huoneenne lisäksi puolet sinkun huoneesta?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin olen ainoa, jonka kiinnostuksenkohteet ja mieleiset keskustelunaiheet ovat samat, olinpa sinkku tai suhteessa. Kirjallisuus, taide, politiikka, historia, luonto, valokuvaus, ranskalainen elokuva, matkailu, ajankohtaiset ilmiöt, yhteiskunta, ihmisyys, jne. Ennen menen elävältä hautaan kuin puhun talonrakennuksesta tai häistä.
Sanoisin kyllä, että aikalailla yksin jäät. Olet se rasittava vieras jota pitää viihdyttää puhumalla paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama ajatus:
Tämähän on pelkästään sinun käsitys asiasta. Tousten mielestä hän voi olla ylimääräinen ja ärsyttävä tuppautuja.
No ei todellakaan ole. Kyllähän kaikki muutkin keskustelevat. Miksi se sinkku olisi vain ärsyttävä ja vastaavasti parisuhteessa oleva keskustelutaitoinen ei olisi? En kyllä ymmärrä ajatusmalliasi laisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes haluaisin pariskuntien iltaan?
Jos kaikki kaverit sattuu olemaan parisuhteessa ja vaihtoehto on olla yksin? Mitä ihmeen väliä sillä on, kuka on parisuhteessa ja kuka ei? Miksi ihmeessä joku pitäisi yhtäkkiä sen perusteella jättää ulkopuolelle? En mä lakkaa haluamasta viettää aikaa ystävieni kanssa siksi että he menivät naimisiin, miksi ihmeessä he haluaisivat lakata viettämästä aikaa minun kanssani, koska minä en mennyt? Siis miksi parisuhde vaikuttaa ystävyyteen?
Nuorempana vielä voi olla helppokin valita sinkkuseuraa itselleen, mutta aikuisena ihmisenä on sinkulla usein ihan todella yksinäistä, jos ajattelee, ettei halua hengailla pariskuntien kanssa. Ap
Tämä rajaa herkästi niitä sinkkukavereita pois koska he eivät ymmärrä sitä että parisuhde vaikuttaa ystävyyssuhteisiin. Aikaa ystäville ei esim. siellä mökkireissulla ole samalla tavalla koska sitä aikaa vietetään myös parina. Jos se on ihan ok että parit vetäytyy viettämään esim. illalla kahdenkeskistä aikaa ja sinkulla/sinkuilla on omat menonsa ongelmaa tuskin on mutta jos sinkku valittaa kun taaskaan ei ole mitään tekemistä kun toiset juttelevat vain kahdenkesken ei sitä pariskunnat jaksa kovin pitkään kuunnella.
Siis onhan tuollainen pariskuntien käytös todella epäkohteliasta vetäytyä kahdestaan jonnekin ja jättää joku yksin. Jos ollaan tultu viettämään juhannusta porukalla, ollaan porukassa eikä omissa oloissa puolet ajasta. Jos kerta haluatte olla niin paljon kahdestaan, jättäkää tulematta. Olette epäkohteliaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos pariskunta saa kutsun, mutta vain toinen pääsee juhliin. Onko yksin osallistuminen kiellettyä?
On tai ei tai ehkä tai jotain siltä väliltä riippuen ihan parista. Kiinnostaako parisuhteessa olevaa lähteä yksin esim. sinkkujen kanssa juhannuksena mökille... ei välttämättä.
Miksi ei kiinnostaisi, jos oletetaan ettei puoliso ehdi viettää juhannusta ollenkaan? Kuvitteleeko joku, että sinkut puhuvat vain kumppanin etsimisestä, tinderistä ja irtosuhteista? Vai kuvitteleeko joku, että kun kello lyö 12, aletaan harrastaa kaikille pakollista villiä ryhmäseksiä?
Mua kiinnostaisi kanssa, että mitä niiden sinkkujen ajatellaan siellä mökillä tekevän, joka on niin kauhean kummallista ja erilaista, kuin mitä parisuhteessa olevat tekisivät? Ollaanko me jotain outoja eläimiä, joiden kanssa ei voi olla normaalisti ja tehdä ihan samoja asioita?
Monestihan mökeillä yms on rajoitetut tilat ja sinkku vie yksin turhaan tilaa. Onhelmahan tässä tulee esim vuokramökillä, että osallistutaanko kuluihin oer nenä vai per perhe.
Tietysti per nenä, kun kaikki siellä mökillä ovat yhtälailla.
Joo, mutta sinkku maksaa omasta huoneestaan puolet vähemmän kuin pariskunta samanlaisesta huoneesta. Ruoat tietysti syöjien mukaan vaikka aina harmittaa maksaa osuus jostain suolakurkuista tai paprikasta, joita en syö. Mutta en jaksa enää noista vääntää niin helpommalla pääsee, kun vaan maksaa vaikka kirpasee.
Miten voit verrata, että sinkun pitäisi maksaa sama summa kuin pariskunnan?
Sinkku maksaa 100e ja pariskunta 100e, silloinhan sinkku maksaa kaksinkerroin sinun logiikallasi.Yhdestä huoneesta maksetaan 100 euroa, majoittui sinne sitten 1 tai 5 ihmistä. Neliöhinnan mukaan siis. Maksu per naama on pariskunnille epäreilu, sillonhan sinkku saa samanlaisen huoneen "puoleen hintaan".
Jotekin vaikea uskoa, että pariskunta haluaisi alennusta, että joutuvat nukkumaan samassa huoneessa ja sinkku saa nukkua yksin. Jos mökki vuokrataan, luulisi olevan ihan sama nukkuuko huoneessa yksi vai kaksi henkilöä, kun se mökki on vuokrattu yhteiseen mukavaan ajanviettoon. Sitten jotkut vain nukkumajärjestelyjen mukaan alkavat laskea koko mökin vuokran jakamista, siis niiden pelkkien makkareiden mukaan. Mökkiin kuuluu niin paljon muutakin, kuten ne yhteiset tilat ja koko pihapiiri.
Aivan ja mielestäsi sinkun pitäisi saada maksattaa osansa muilla.
No jos kutsutaan hyvä sinkkuystävä mökkiviikonlopulle, niin kyllä kaikki maksetaan tasan eikä aleta miettiä nukummeko pariskuntana makkarissa ja sinkku yksin. Olen siis parisuhteessa eikä tulisi mielenkään pyytää sinkulta suhteessa enemmän vaan kaikki jaetaan henkilömäärän mukaan tasan.
Ja kuitenkin sinkku saa huoneen käyttöön puolella hintaa ja te maksatte iloisesti toisen puolen hänenkin osuudestaan?
Tietysti, kun sinne mökille ollaan tultu viettämään yhteistä aikaa eikä vain nukkumaan makkarissa. Enkä koe tarvitsevan maksaa suhteessa vähemmän, kun nukun rakkaan puolisoni vieressä.
Mutta sinä ja rakas puolisosi ilomielin maksatte oman huoneenne lisäksi puolet sinkun huoneesta?
Sori, mutta en ajattele tuolla tavalla. Ollaan lähdetty kolmestaan mökkilomalle, joten kulut maksetaan kolmeen osaan vaikka sinkku nukkuukin yksin omassa huoneessaan. Jos sinun tavalla miettisin, niin sitten lähdettäisin puolison kanssa vain kahdestaan mökille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin kyllä, että aikalailla yksin jäät. Olet se rasittava vieras jota pitää viihdyttää puhumalla paskaa.
Mikä itse sitten olet? Se rasittava vinkuja jota ei kiinnosta ihmisten kanssa seurustelu. Usko se olet sinä joka jää yksin eikä se joka keskustelee normaalisti eri asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa elävät usein enemmän tai vähemmän alitajuisesti miettivät illan kulkua ja sitä mistä puhutaan. Pariskunnat lapsilla puhuvat lapsistaan ja vanhemmuuden rankkuudesta. Pariskunnat ilman lapsia puhuvat lemmenlomistaan kaukomailla ja romanttisista illallisista Santorinin saarella Heinäkuussa.
Kummassakin tapauksessa pariskunnat tuntevat hieman sääliä oman ikäistään sinkkua kohtaan, eivätkä halua että joutuvat varomaan sanomisiaan etteivät tahattomasti loukkaa sinkkua joka on vähän reppana kun ei ole saanut solmittua pysyvämpää suhdetta, oli syy mikä tahansa. Jos sinkku on sinkku siksi ettei vain halua parisuhdetta, on se parisuhteessa elävän mielestä kuitenkin tekosyy kasvojen pelastamiseksi tai ainakin sinkussa on jokin vika miksi tämä on tilanne, vaikka mitään selvää syytä ei olisikaan näkyvissä.
Em. lisäksi pariskunnat tuntevat hieman vaivaannuttavaksi puhua jatkuvasti lemmenlomistaan tai lapsistaan kun paikalla on sinkkuja jotka eivät sinkkuutensa vuoksi kykene ymmärtämään kumpaakaan asiaa tai jos ymmärtävät, ainakin pahoittavat mielensä.
Jotta näitä vaivaannuttavia keskusteluita ja vältettäviä aihealueita ei illan aikana ilmenisi, on varminta että mukana ei ole sinkkuja, jolloin kaikilla paikallaolijoilla voi olla rento olo.
MOT.
En näe ongelmaa vanhemmuudesta tai pariskuntalomista (hei come on - kuinka monen lomat ovat sen enempää lemmenlomia kuin muidenkaan? Ihan tavallisilla reissuilla ovat olleet ne pariskunnatkin....) puhumisessa, mutta kai nyt herranen aika pitkään iltaan muitakin puheenaiheita mahtuu?! Ette kai ne parisuhteessa olevat kertoile koko iltaa toisilleen, miten lemmiskelivät toisiaan siellä Santorinilla? Koska jos puheenaihe ei ole intiimit hetket Santorinilla, en ymmärrä mikä ongelma on keskustella matkasta vaikka sinkun kanssa, joka saattaa olla käynyt samalla saarella, tai muualla Kreikassa, tai joka vaikka tykkää matkustella ja haluaa kuulla Santorinista lisää ja voi itse kertoa teille vaikkapa Montenegrosta.
Lisäksi ihmettelen, miten yksinkertaisia ihmiset ovat. Kyllä ainakin itse ja omat kaverini pystymme kuuntelemaan ja kommentoimaan myös muiden elämään liittyviä juttuja, vaikka itsellä olisi ihan eri kuviot.
Ja toiseksi ihmettelen vähän pariskuntia, joiden täytyy kertoa romanttisista illallisistaan muille? Kiinnostaako muita pareja oikeasti? Ja miksi on tarve jakaa romanttiset hetket muiden kanssa? En tajua. Itse en ole ikinä tällaista harrastanut. Voin kertoa paikoista, joissa olen kumppanin kanssa käynyt, mutta en halua jakaa kahdenkeskisiä romanttisia tai eroottisia hetkiä muiden kanssa. Ne ovat minulle tärkeitä asioita ilman että saan niille ulkopuolista yleisöä.
Ilmeisesti se toisilla menee niin, että sinkkuaika on jotain mystistä erilaista aikaa, ja sitten kun pääsee parisuhteeseen jonkun kanssa, niin a lkaa aivan toisenlainen aika, jolloin tehdään asioita ja puhutaan asioista joista ei ole voinut sinkkuna puhua. Mä olin 8v sinkkuna, ja nyt viidettä vuotta parisuhteesa, enkä ole vielä huomannut eroa kuin siinä että en olekaan enää yksin kotona aina, vaan yleensä siellä on myös kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta kyllä meilläkin puhutaan noista asioista. Toki kysytään miten kaveripariskunnan taloprojekti etenee, mutta ei siitä koko iltaa jauheta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas päinvastainen ongelma, kukaan sinkkukaveri ei halua yhtäkkiä enää viettää aikaa kun olen parisuhteessa. En ole koskaan hylännyt tai unohtanut ystäviä seurustellessani, joten en tiedä mikä on syy siihen että en enää kelpaakaan seuraksi kun olen varattu.
N24
Sama ongelma täällä perheellisellä. Suurin osa nykyisistä kavereistani on sinkkuja ja he harvoin omasta aloitteestaan pyytävät minua mihinkään, vaikka usein pääsisin aivan hyvin mukaan. Enkä ystäväporukan tapaamisissa todellakaan jauha koko ajan omasta perheestäni, olen itse ollut aktiivinen ehdottamaan yhteisiä menoja, en roudaa koko perhettäni menoihin paikalle, meillä on kavereiden kanssa hauskaa ja tulemme kaikki hyvin toimeen jne.
Joudun siis itse olemaan aina aktiivinen saadakseni seuraa ystävistäni ja tämä surettaa minua, varsinkin kun taustalla on jo yksi "jätetyksi tuleminen". Kun aikoinaan menin naimisiin, minut heivattiin opiskeluaikaisesta kaveriporukasta - ei enää kutsuttu mihinkään tai otettu yhteyttä. Erikoista oli, että tästä porukasta enemmistöllä oli itselläänkin lapsia / kumppani.
Toisille on katsos eri säännöt!
Mulle kävi ihan samalla tavalla, vaikkakaan kyse ei ollut opiskeluporukasta. Muut saivat jopa vaihtaa puolisoa lennosta, ja roudata uuden illaistujaisiin, mutta kun minä ja samaan porukkaan osittain kuulunut mies aloimme seurustelemaan, ei meitä kumpaakaan enää pyydetty mihinkään, ja meihin molempiin lopetettiin yhteydenpito. Jos itse kysyimme että mites se ensi juhannus, niin kierrellen kaarrellen vastattiin että ei me varmaan mitään tehdä, kunhan kotona ollaan vain, ja sitten oli kuitenkin samalla mökillä oltu missä minä ja mieskin oltiin vuosia heidän kanssaan oltu.
Meillä on kyllä jaettu kulut aina per naama. En tiedä olenko ollut liian kauan parisuhteessa, kun mun mielestä on hauska kuulla Tinder-maailmasta (en itse koskaan päässyt sinne) tai hauskoista sattumuksista elämässä. Meillä on itse asiassa kaveripiirissä tällainen ihminen, jolle sattuu ihan käsittämättömiä asioita ja hänen juttuja on kyl hauska kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli maksu per huone.
Meillä on aina ollut maksu per nenä, kun niitä yleisiä tiloja kuitenkin käytetään suurimmasta osaa päivää ja makkarissa käydään vaan nukkumassa. Jos on pariskunta ja sinkku, niin lasku menee tasan kolmeen pekkaan.
Eli sinkku pääsee puolta halvemmalla vaikka vie koko huoneen.
Saman verranhan se sinkku joutuu maksamaan=menettää rahaa, ainoastaan saa enemmän tilaa käyttöönsä. Vaan siitäkö oletkin sinkulle kateellinen?
Näin tapahtuu vain silloin mikäli mökin hintaa ei ole jaettu kaikille osallistujille tasan. Mikäli mökin hinta on jaettu tasan kaikkien osallistujien kesken, saa sinkku halvemmalla huoneen kokonaan itselleen. Voi toki myös tehdä niin että otetaan mökki jossa on kaikille makkarit.
Vierailija kirjoitti:
Av:n mökkilogiikan mukaan sohvalla nukkuva sinkku ei maksa mitään, koska ei vie yhtään ylimääräistä huonetta... Tuskin menisi mökkiä vuokratessa läpi..
Pointti onkin tässä(laitan nyt yksinkertaisesti kun tuntuu ettei mene perille)
1. Sinkku ei halua nukkua sohvalla, koska pariskunnillakin on huoneet, niin hänkin haluaa huoneen.
2. Pariskunnat maksavat itse yhden huoneen puoliksi, jolloin tilaa on vähemmän per henkilö, mutta hintakin on vähemmän. Sinkku ei haluaisi maksaa omaa huonetta yksin, koska silloin hän maksaa enemmän kuin pariskunnan osapuolet, mutta ei jostain syystä kuitenkaan ymmärrä että näin on siksi, koska hänellä on se huone yksin käytettävissään.