Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on "pariskuntailtojen" pointti?

Vierailija
11.06.2020 |

Selittäkääs mulle tämä, kun en ole koskaan tajunnut asiaa riippumatta omasta parisuhdestatuksestani:

Miksi jotkut ihmiset rajaavat sinkkuja ulos yhteisestä tekemisestä? Esimerkiksi juhannuksena mökille kutsutaan vain pariskuntia ja saatetaan ihan reippaasti sanoakin, että nyt meillä on tämmöiset juhlat, jotka on tarkoitettu vain pariskunnille. Sitä saattaa myös huomata, että kutsuja illanviettoihin tms. tulee heti ihan eri tavalla, jos sattuu itse seurustelemaan, kuin jos on sinkkuna. Ja tämä riippumatta siitä, tunteeko kutsuja edes seurustelukumppaniani, kelpaan paremmin seuraan parillisena.

Millä tavalla minun parisuhdestatukseni vaikuttaa siihen, voiko kanssani viettää aikaa vai ei? Muutunko heti jotenkin paremmaksi ja kiinnostavammaksi, jos minulla on kumppani? Onko kyse jostain alitajuisesta pelosta, että sinkku yrittää pokailla toisten puolisoita? Muuttaako parisuhde ihmisen olemista jotenkin sellaisella tavalla, ettei sinkku kertakaikkiaan voi ymmärtää parisuhteellisen elämästä mitään? Tarvitsevatko seurustelevat näitä omia tapaamisiaan jotenkin vertaistukimielessä ja tunnelma menee pilalle, jos paikalla on yksi seurustelematon?

t. nimim. Taas juhannus yksin

Kommentit (448)

Vierailija
441/448 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole mitään parisuhdeiltoja kaveripiirissä, mutta vähän aiheeseen liittyen: olen ehdottanut sinkkukaverilleni että varattaisiin liput teatteriin tai käytäisiin museossa kahdestaan kavereina, mutta hänelle ei käy kun haluaa tehdä tuollaisia asioita vasta tulevan poikaystävän kanssa. Haaveilee aina miten olisi hienoa laittautua sivistyneeseen tapahtumaan mutta ei kuulemma ole sama asia katsoa esitystä parina kuin kaverin kanssa. Oma poikaystäväni ei osaa arvostaa teatteria tai museoita tai konsertteja joten harvemmin niissä tulee enää käytyä.

Joskus oman äitini kanssa.

Aikamoista

Vierailija
442/448 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on oikeasti ihan hulvaton!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/448 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on oikeasti ihan hulvaton!

Näin sinkun näkökulmasta myös jollain lailla surullinen.

Vierailija
444/448 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olen ainoa, jonka kiinnostuksenkohteet ja mieleiset keskustelunaiheet ovat samat, olinpa sinkku tai suhteessa. Kirjallisuus, taide, politiikka, historia, luonto, valokuvaus, ranskalainen elokuva, matkailu, ajankohtaiset ilmiöt, yhteiskunta, ihmisyys, jne. Ennen menen elävältä hautaan kuin puhun talonrakennuksesta tai häistä.

T. Nyt kahdeksatta vuotta parisuhteessa.

Sanoisin kyllä, että aikalailla yksin jäät. Olet se rasittava vieras jota pitää viihdyttää puhumalla paskaa.

Minulle "paskan puhuminen" on ihmisten haukkumista ym. alatyylistä. Ikinä en ole yksin jäänyt. Ihan samat suunnilleen on puheenaiheet tuttavillanikin.

Vierailija
445/448 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveää mökillä olisi joku politiikasta paasaaja, joka haluaa korkeintaan keskustella ranskalaisesta elokuvasta. :D

Politiikasta voi jutustella paasaamatta. Ranskalainen elokuva on harrastukseni, mutta minua kiinnostaa jutella myös ystävieni harrastuksista. Esim. eräs harrastaa villivihanneksia, toinen luovaa kirjoittamista ja kolmas vaellusta. Ollaan varmaan sitten omituinen porukka, kun kaikkia kiinnostaa kuulla toistemme mielenkiinnonkohteista. Minusta ei ehkä ikinä tule vaeltajaa, mutta on äärimmäisen kiinnostavaa kuulla siitä. Huomasitko, että keskustelun aiheita oli lueteltu useita muitakin: "Kirjallisuus, taide, politiikka, historia, luonto, valokuvaus, ranskalainen elokuva, matkailu, ajankohtaiset ilmiöt, yhteiskunta, ihmisyys, jne".

Tuo jne on myös ihan totta. Tuossa on vain pieni osa siitä, mistä kaikesta voidaan jutella. Esim. ihmisyys kattaa aikamoisen alueen, josta riittää juteltavaa 😊

Vierailija
446/448 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariskuntien kanssa on välillä kyllä rasittavaa lähteä mökille, jostain syystä en ole sinkkuna ikinä oikeutettu omaan rauhaan tai edes sänkyyn, vaan sinkun oletetaan automaattisesti yöpyvän jossain sohvannurkassa, vaikka sohva olisikin levitettävää mallia johon mahtuu vallan hyvin pariskuntakin. Viime reissua suunnitellessa pidin narinasta huolimatta kiinni siitä, että kaikille on oma, oikea sänky, taikka vaihtoehtoisesti sohvalla nukkuu joku muu kuin minä.

Toivoisin myös, että ne seurustelevat/naimisissa olevat, jotka täälläkin huutelevat sinkkukavereidensa säälittävyydestä, muistaisivat mielipiteensä myös sitten kun se oma parisuhde syystä tai toisesta päättyy. On omituista ja epäkunnioittavaa, että yhtäkkiä oletetaan sinkun olevan intopinkeänä valmiina viihdyttämään uusiosinkkua terassireissuilla ja bileilloilla. Vaikka sinkku olenkin, en todellakaan elä enää kuin kaksikymppinen ja ravaa baarissa alvariinsa. Vielä vähemmän sinne kiinnostaa lähteä jonkun vastaeronneen kanssa, jolle en ole kelvannut tasavertaiseksi kaveriksi vuosiin.

Maksoitko itse huoneesi vai maksoiko sitä myös nämä pariskunnat?

Eli jos huoneiden hinta on vaikka 80 e per huone. Sinkku maksaa 80 e omastaan, pariskunta 80 e omastaan. Silloin pariskunnassa Liisa maksaa 40 e ja Kalle 40 e. Liisa ja Kalle maksavat vähemmän kuin sinkku. Vai miten sun mielestä juuri pariskunnan puoliskot maksavat enemmän? Menkää sohvalle jos ei tuokaan kelpaa.

Vierailija
447/448 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
448/448 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä.