Ikuinen laihduttaja, silti BMI 40. Mikä avuksi
tällaiselle lohtusyöjälle, jonka itsekuri 0? Kaikki kokeiltu! Se elämäntapa muutos kestää iltaan asti vain.
Kommentit (128)
Opettele tekemään kasvispitoisia ja kevyitä ruokia. Teet siitä oikein uuden harrastuksen itsellesi; jos olet työttömänä, niin sulla on hyvin aikaakin. Ja tunnin kävelylenkki joka päivä, ja siihen pikkuhiljaa hölkkää mukaan. Ei tarvita itsekuria, kun ruuat on hyviä, ja ulkoiluun jää nopeasti koukkuun.
Ei tähän auta kuin itse mur ha. Olisin vihdoinkin hoikka. Haudassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tähän auta kuin itse mur ha. Olisin vihdoinkin hoikka. Haudassa.
Ap
Mutta et nauttisi hoikkuudestasi.
Tajuat varmaan itsekin, että lihavuus ei ole suurin ongelmasi?
Köyhänä laihtuu hyvin kun ei oo varaa lohtusyödä vaan se mitä syödään niin on tarpeellista ja liian vähäistä että aina jää nälkä..
Tee mahdollisimman huonoa ruokaa jota ei tee mieli syödä... Älä mene itse kauppaan valkkaamaan ruokia että et osta ruokia vaan lähetä mies ostamaan niin tuskin saat sun lempiruokiasi..
Mä olen huomannut, että en tarvitse lainkaan itsekuria, kun syön kunnon aamupalan ja lounaan. Sen jälkeen loppupäivä menee helposti ilman mielitekoja. Jos korvaan lounaan leivällä tai syön liian pienen annoksen, niin sitten illalla tekee mieli yhtä jos toista.
Tällä idealla on jo -18 kg.
Pidä kotona kaapissa vaan ruokaa ja siitäkin puolitat aina annoskoot puoliksi ettet söisi liikaa, sitä ruokaa pitää aina säästää eikä saa syödä kaikkea kerralla.. näin säästyy rahaakin kun ei tarvii käydä niin usein kaupassa. Onhan se ikävää että jää nälkä, mutta sitten laihdut.. Eikä saa pitää herkkuja kaapissa itselleen muuta kuin lapsille tai miehelle, jos on.. Itse voit pyytää yhden karkin heidän karkkipussista...
Mä ainakin ohitan kehon nälkäviestit sujuvasti... en vaan syö vaikka on nälkä.. en osaa helliä itseäni.
Kun syö lounaalla oikein kunnolla, ei ole illalla energiavajeessa, jolloin kaapista mättää mitä vain ähkyyn asti. Pitää syödä päivällä tuhdisti ja illalla kevyesti. Iltapäivään virkistävä ulkoilu ja yöllä nukkuukin paremmin. Väsynyt keho ei suostu laihtumaan vaan pitää läskistä tiukasti kiinni.
Ala vaan ruoskimaan itseäsi ja tuntemaan syyllisyyttä ja huonommuutta lihavuudestasi ja herkkujen syömisestä niin lähtee se ruokahalu..
Vierailija kirjoitti:
Vähähiilihydraattinen tai tiukempi ketogeeninen ruokavalio. Saa syödä hyvin ja nälkä pysyy poissa.
Komppaan. Itselleni keto oli liian rasvainen, mutta South Beach, paleo tai vastaava VHH toimii. Pidän kerran viikossa leipäpäivän, niin vatsa toimii ja jaksaa paremmin. Nyt neljä viikkoa takana, eikä tee enää edes mieli hiilareita. Syön muuten lähinnä vihanneksia, ei juureksia, ja proteiineja.
Yritän vaan auttaa, koska käy sääliksi kun koko elämä menee laihduttaessa ja läskejä itkiessä..
Tunnen suurta myötätuntoa sua kohtaan enkä halua että joudut ikuisesti kärsimään!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Jospa vain t a p an itseni, kun tiedän jo, että mikään neuvoista ei tule onnistumaan. Vihaan ruokaa.
Edelleen sama ongelma, paino mennyt ees taas +-2kg.
:(
Ap
Keto+pätkäpaasto, se on ainoa millä olen itse onnistunut. Eikä ole edes vaikeaa, kun kroppa muuttuu rasvapolttoiseksi, niin laihtuminen käy kuin itsestään. Hiilareitakin voi myöhemmin lisätä, eikä ne enää tottumisen jälkeen estä laihtumista. Saa syödä mahan täyteen ja jälkkäritkin silloin tällöin.
Elämäntapoja ei pysty muuttamaan itsekurin avulla. Sun pitää syödä sellaista ruokaa, joka on sinun elimistön sietokykyyn suhteutettu.
Katso youtubesta sten ekbergin videoita. Hän selittää selkokielisesti mitä elimistössä tapahtuu kun syö.
Suosittelen pätkapaastoa(intermittent fasting) siitäkin on paljon videoita. Suomalaiset lähteet, lähinnä naistenlehdet, ei vie sua kovinkaan pitkälle. Hanki tietosi ulkomaisista lähteistä.
Vierailija kirjoitti:
Elämäntapoja ei pysty muuttamaan itsekurin avulla. Sun pitää syödä sellaista ruokaa, joka on sinun elimistön sietokykyyn suhteutettu.
Katso youtubesta sten ekbergin videoita. Hän selittää selkokielisesti mitä elimistössä tapahtuu kun syö.
Suosittelen pätkapaastoa(intermittent fasting) siitäkin on paljon videoita. Suomalaiset lähteet, lähinnä naistenlehdet, ei vie sua kovinkaan pitkälle. Hanki tietosi ulkomaisista lähteistä.
Kiitos, kokeiltu, en vaan pysy siinä aika ikkunassa kun tulee nälkä.
Välillä oksentelen ruokaa, sillä saan sen - 2kg pois, mutta kun lopetan, niin pikkuhiljaa se nousee taas sen 2kg.
Ap
T E R A P I A A ! Ei mulla muuta.
Käyt joka päivä kaupassa (ei toki suositella nyt koronan aikaan, mutta..) ja ostat vain sen päivän ruoat. Muuten pidät kaapit tyhjinä, joten tällöin et voi syödä liikaa, kun kotonasi ei ole enempää ruokaa. Tämä on ainoa tapa, mikä itselläni aikoinaan toimi.