Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huoltomies käynyt ilman lupaa?!

Vierailija
10.06.2020 |

Olin kaksi päivää pois kotoa ja huomasin, että täällä on käyty. Eikö näistä pitäisi aina ilmoittaa ajoissa? Aiemmin on sovittu, että kaksi-kolme päivää ennen tulee ilmoitus.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kamalaa että koittavat pitää kiinteistön kunnossa ilman että kiinteistön kuningatar on antanut siihen luvan.

Eipä musta olis mukava myöskään, jos joku rasvainen huoltoukko ryntää asuntoon ja kylpyhuoneeseen, kun oon suihkussa enkä kuullut ovikellon soittoa.

Minä en avaa koskaan ovea vaikka kuulenkin ovikellon soiton. Vieraita menen alaovelle vastaan kun on sovittu kyläilystä, ja muilla ei ole asioita pimpotella. Olkoon huoltomies, rahankerääjä sotaveteraaneille (joiden luulisi olevan jo haudassa kun sodan päättymisestäkin on jo 75 vuotta) tai jehovantodistaja. Yhtä tyhjän kanssa kaikki, mulla ei ole näiden kanssa mitään bisniksiä. Saa toki runkuttaa sitä ovikelloa vaikka maailman tappiin jos haluaa.

Vierailija
42/86 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat varmaan ilmoittaneet tiedotteella, että käyvät sinä ja sinä päivänä ja jos asukas ei ole kotona, tulevat yleisavaimella. Varmaan ollut myös numero johon voi soittaa, ellei halua huoltomiehen käyvän, jos ei ole itse paikalla.

Huoneisto on taloyhtiön omaisuutta, ei asukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdään talvisin lämmönsäätöjä useampiin kerrostaloihin eli satoihin asuntoihin ja kaikkiin on päästävä useammankin kerran, että työ tulee hyväksyttävästi tehtyä. Ilmoitus laitetaan kahta viikkoa aiemmin. Jos joka ikisen asukkaan kanssa pitäisi sopia jokainen käynti, niin ei tulisi kyllä tehtyä. Onneksi ihmiset on ihmeteltävän rentoja asian suhteen. Ja useamman kerran on joku ollut nukkumassa, vaikka aina soitetaan ovikelloa. Joka talosta kyllä aina löytyy joku, jolle mikään ei sovi.

Kyllä niitä syitä ravata ihmisten kodeissa aina löytyy, kun keksitään. Miten tuo lämmönsäätökin on niin vaikea tehdä ennen kuin asuntoihin pääsee muuttamaan? Ja miksi sitä pitää alvariinsa tehdä? ON kyllä suunnittelussa ja laitteissa vikaa, jos pitää lämpöjä alituiseen säädellä ja vielä moneen kertaan käydä asunnoissa säätelemässä.

Kyllä ne lämmöt vaan ennen vanhaan saatiin kuntoon ilman jatkuvaa rallia. Mutta nykyään on tietysti kaikki mahdotonta, tai ainakin niin helevetin vaikeaa.

Vierailija
44/86 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parvekeremontti tätini asunnossa. Koko talossa tietenkin. Asunto tyhjillään.Menen käymään vilkaisemassa remontin etenemistä ja samalla postit jne. Vessassa pytyssä paskapötkyt  ja valkoiset tädin rakkaat pyyheliinat rasvaiset. Seinissä kämmenten jälkiä ja tupakanhajua.Remonttimiesten taukotupana oli asuntoa käytetty. Valitus remonttifirmalle sekä taloyhtiölle. Kakkikoot muualle saatanat!

Tämä kuulostaa kyllä niin törkeältä, että olisin ottanut valokuvat ja kävellyt suoraan poliisiasemalle tekemään ilmoituksen.

Vierailija
45/86 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän vakuutusyhtiössä sanotaan, jos huoltomies jättää varmuuslukon auki ja tulee varkaita? Meneekö läpi? Olen vedonnut myös tarvittaessa tähän, että meillä on kotivakuutuksessa mainittu varmuuslukko ja oletus on, että se on myös aina päällä, kun ollaan pois kotoa. Tämänkään vuoksi en anna varmuuslukon avaimia kenellekään ulkopuoliselle.

Vierailija
46/86 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat varmaan ilmoittaneet tiedotteella, että käyvät sinä ja sinä päivänä ja jos asukas ei ole kotona, tulevat yleisavaimella. Varmaan ollut myös numero johon voi soittaa, ellei halua huoltomiehen käyvän, jos ei ole itse paikalla.

Joo, taloyhtiön puolestahan niitä isoja lainoja otetaan asuntoihin ja maksellaan vuosikymmeniä. Vai? 

Vierailija
47/86 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, taloyhtiön puolestahan niitä isoja lainoja otetaan asuntoihin ja maksellaan vuosikymmeniä. Vai? 

Sillä rahalla ostat osakkeita joilla voi hallita asuntoa, et omista asuntoa, vaan käytännössä omistat oikeuden asua siellä.

Vierailija
48/86 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varmuuslukko, taloyhtiöllä ei ole vara-avainta. Niinpä sitten yhtenä aamuna ovikello soi ja hetki sen jälkeen ovi murrettiin auki. Sieltä tuli taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja ja huoltomies, joilla ainoana asiana oli se, että "naapurit on valittaneet, ettö koira haukkuu joka päivä". Meillä ei ole koiraa.

Taloyhtiö maksoi sitten uuden oven ja uudet lukot, ottivat tietty varmuuslukon avaimen itselleen. Asennutin toisen yhden lukon lisää.

Tuliko poliisijuttu? Ei noilla olisi ollut lain mukaan oikeuttatuohon vaikka sielä koira olisi ollut. Poliisi olisi pitänyt olla mukana ja nekään ei olisi tolla perusteella murtautunut.

Vierailija
49/86 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta tuo omistus on. Omistat osakkeet, jotka oikeuttavat hallintaan.

Vierailija
50/86 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina pitää ilmoittaa. Suosittelen varmuuslukon hankkimista. Silloin ei asuntoon pääse ellei joku ole kotona.

Varmuuslukon avain pitää olla huoltofirmalla.

Lol, ei pidä. Se on koko sen pointti.

Ainakin ennen on pitänyt olla, on sellaisessa sinetissä, että siitä näkee onko käytetty.

Joo taitaa mulla olla vanhaa tietoa. Mutta ohessa juttua aiheesta.

https://www.hs.fi/koti/art-2000005388504.html

Ainahan se periaatteessa pitäisi antaa, mutta harva niin tekee. Itse olen asunut omillani jo yli 30 vuotta enkä ole koskaan antanut turvalukon avainta huomtoyhtiölle tai isännöitsijälle. Ei niitä todellakaan kannata antaa!

Vierailija
51/86 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klähmivåt kaikki paikat, kahvat, hanat.

Vierailija
52/86 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todella ikävää etenkin jos on lemmikkejä. Meillä esim. pitää olla tosi varovainen, että kissat eivät karkaa rappuun ja koira taas saattaa puolustaa kotia tuntematonta vastaan.

Vierailija
53/86 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt mollattu huoltomiehiä mennen tullen, mutta on heidän joukossaan helmiäkin. On ilo kohdata huoltomiehiä, jotka osaavat kunnioittaa sitä, että he työskentelevät toisen ihmisen kodissa ja käyttäytyä sen mukaisesti.

Vierailija
54/86 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt mollattu huoltomiehiä mennen tullen, mutta on heidän joukossaan helmiäkin. On ilo kohdata huoltomiehiä, jotka osaavat kunnioittaa sitä, että he työskentelevät toisen ihmisen kodissa ja käyttäytyä sen mukaisesti.

Valtaosa, jokunen mätämuna voitolla joukossa, kuten muissakin ammateissa.

Vierailija
55/86 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varmuuslukko, taloyhtiöllä ei ole vara-avainta. Niinpä sitten yhtenä aamuna ovikello soi ja hetki sen jälkeen ovi murrettiin auki. Sieltä tuli taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja ja huoltomies, joilla ainoana asiana oli se, että "naapurit on valittaneet, ettö koira haukkuu joka päivä". Meillä ei ole koiraa.

Taloyhtiö maksoi sitten uuden oven ja uudet lukot, ottivat tietty varmuuslukon avaimen itselleen. Asennutin toisen yhden lukon lisää.

Tuliko poliisijuttu? Ei noilla olisi ollut lain mukaan oikeuttatuohon vaikka sielä koira olisi ollut. Poliisi olisi pitänyt olla mukana ja nekään ei olisi tolla perusteella murtautunut.

Meillä tuli taloyhtiön puheenjohtaja muurinmurtajalla sisään, kun en aukaissut ovea. Oli asiana, että illalla on talkoot, mutta minkäs teet. Sarjassamme satuja ja tarinoita. Ylempi juttu on varmaan kohta iltapäivälehdessä otsikolla Karmeimmat kohtaamiset huoltomiehen kanssa. 😜😜

Vierailija
56/86 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina pitää ilmoittaa. Suosittelen varmuuslukon hankkimista. Silloin ei asuntoon pääse ellei joku ole kotona.

Ei tarvi olla. Kennelläkään muulla kuin minulla ei tarvitse olla avainta minun kotiini.

Vierailija
57/86 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen saattaisi olla jo rikosilmoituksen paikka?

Tuollaista tapahtuu vain Porvoossa. Haukkumisenestosuojaako se huoltomies tuli koiralle asentamaan?

Vierailija
58/86 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita poliisille.

Mistä hyvästä? Huoltoyhtiöön pitää ottaa yhteyttä, ei poliisiin. Eri asia jos jotain on viety.

Kotirauhan rikkominen on rikos.

Vierailija
59/86 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen saattaisi olla jo rikosilmoituksen paikka?

Ehdottomasti rikosilmoituksen paikka. Sen voi tehdä myös jälkikäteen.

Vierailija
60/86 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

e

Vierailija kirjoitti:

Lol, ei pidä. Se on koko sen pointti.

Kyllä pitää. Taloyhtiössä asukas omistaa osakkeita. Rakennukset ja maa-alue on taloyhtiön.

Ja varmuuslukon avaimeen on syynsä esim. vesivahinko, tulipalo, kiireelliset korjaukset esim. Ikkuna.

Usko nyt että ei tarvi. Se nostaa aika tavalla välttämättömän käynnin kynnystä, kun oven joutuu rikkomaan, eikä sinne pääse siististi omilla avaimilla.

Toinen hyvä keino on murtohälytyin. Yleisavaimella pääsee kyllä asuntoon, mutta sitten alkaa torvet huutamaan ja vartiointiliike saapuu paikalle.