Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huoltomies käynyt ilman lupaa?!

Vierailija
10.06.2020 |

Olin kaksi päivää pois kotoa ja huomasin, että täällä on käyty. Eikö näistä pitäisi aina ilmoittaa ajoissa? Aiemmin on sovittu, että kaksi-kolme päivää ennen tulee ilmoitus.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapas huviksenne vastuunjakotaulukkoa. Asunnon ovi porraskäytävään kuuluu taloyhtiölle ja lukitus on siis yhtiön vastuulla. Taloyhtiö voi antaa luvan varmuuslukon asennukseen ja halutessaan velvoittaa asukkaan antamaan avaimen huoltoyhtiölle.

Ellei asukas sitä pyynnöistä huolimatta anna, yhtiö voi poistattaa ko. lukon asukkaan piikkiin.

Jos asukas ei ole antanut avainta huoltoyhtiölle ja asuntoon joudutaan murtautumaan pakkotilanteessa, asukas on velvollinen korvaamaan murretun oven.

Perustuslaki, kotirauha tms. joihin täällä on vedottu ei muuta asunnon oven omistussuhdetta/vastuunjakoa mitenkään.

Vierailija
62/86 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistatko asunnon vai vuokralla? Ja kenellä vuokralla? Jos mahdollisesti yksityisellä vuokralla on ilmoitus tarkastuksesta saattanut mennä vahingossa myös asunnon omistajalle, joka ei ole muistanut sinua infota? 

Muutenkaan en aivan tajua, jos kyse on huollosta ja sinunkin edusta asukkaana, että miten ihmeessä täällä jotkut ehdottavat rikosilmoitusta?

Huoltomies ei todellakaan pitkälle pötki luvattomasta toiminnasta. Kaikesta vastaa hänen edustamansa yritys.Reklamaation voit rakentavassa hengessä tehdä hänen esimiehelleen(huoltofirma/isännöinti) ja jättää yhteystietosi, jos esim. on tapana tekstarilla infota asukkaita käynneistä. Tee asiasta heille mahdollisimman helppo, niin jatkossa sinä tiedät huoltomiehen liikkeet.

Annan aina luvan tulla yleisavaimella. En yhtään jaksaisi läträtä enempää ja kun tietää, että  huoltomiehen toimista vastaa vakaa huoltoyritys sinne tuskin eksyy mitään tampioita töihinn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko pistäneet merkille, että yleensä huoltomiehillä ja rakennusmiehillä on iso koira? Oleellinen pointti ei ole itse koira, vaan se ettei isoa koiraa viitsitä ulkoiluttaa. Edellinen seikka puolestaan johtaa epäilykseen, että koiran pääasiallinen olemassaolon tarkoitus on asunnon vartiointi.

Vierailija
64/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyään rosvot näpitelee asunnoissa . Huomaa kun tavarat eri paikoissa tai yrittänyt laittaa valoja päälle tai vienyt vaatteita kenkiä tai ruokia . Idästä tulee porukkaa joita liikkuu lähiöissä syö muiden ruokia kaapeista ja pitää varastettua takkia päällä tai ottaa ihan shampoota , rahaa koruja asunnoista . Jotkut yöpyy rapuissa tai vintillä ,pääsee ovista kun joku päästää rappuun ,ne osaa avata ovet kyllä . Laita joku merkki lukkoon. Älä päästä yöksi koska varastaa sukkia alusvaatteita ruokia . Kännykät on varastettu . Ne ottaa laskuja väärentää tilinumeroita ja kelakortteja . Nämähän kun varastaa koiran ottavat koiran paperitkin tai auton paperit tai veneen moottorikelkan paperit . Juomalaseja ovat varastaneet asunnoista . Ihan itse avaavat ovia tiirikoilla ja yhtiön avaimilla tai yksikin oli avainsuutari .

Vierailija
65/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin tärkeissä asioissa huoltomies saa käydä asunnossa ilman ennakkoilmoitusta. Jos asukas ei ole kotona huoltomiehen pitää jättää käynnistä lappu, jossa kertoo missä asiassa on käynyt asunnossa. Noin meillä on.

Vierailija
66/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kulkee yrittämässä päästä sisään sunnuntaisinkin.

Vierailija
67/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia on käynyt? Jos on ollut kiireellinen asia, saa mennä ilman erityistä lupaa.

Aina pitäisi jättää viesti käynnistä. Kannattaa tehdä rikosilmoitus, koska on huoltoyhtiöitä, joissa on rikollisia ja varastavat tavaroita.

Vierailija
68/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden miehen asuntoon oli menty jääkaappi ovet auki syöty jotain otettu mukaan pakastin sulana ruuanloput pilalla lattialla vettä ja takkeja viety . Jotkut tulee parvekkeen kautta kuorma autolla nostaa huonekalut kyytiin valkoiseen . Näitä on ollut vuosia jo lähiöissä .

Vierailija
69/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin joskus nukkumassa, heräsin ovikellon soittoon enkä avannut. Hetken päästä avasivat ovea itse ja hekottivat vaan että etkö kuullut soittoa.

Vierailija
70/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli käynyt huoltomies ja taloyhtiön yleisavaimen haltija tarkistamassa jtkn ilmastointiin liittyvää. Olivat soittaneet ovikelloa ja kun kukaan ei avannut, niin sisään vaan. Huvittava asia tässä oli se, että mieheni oli nukkumassa makuuhuoneessa yövuoron jäljiltä korvatulpat päässä eikä tiennyt kävijöistä mitään. Eikä kävijätkään olleet onneksi käyneet makuuhuoneessa. Kuulimme jälkikäteen tästä vierailusta. Ei viitsitty nostaa mekkalaa, kun tämä "yleisavain-pappa" on ihan mukava ja harmiton vanha ihminen. 

Mulle on käynyt näin myös, paitsi että se olin minä joka oli nukkumassa, ja heräsin siihen kun huoltomiehet kolisteli asunnossa.

Vierailija
71/86 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen oveen voi ostaa aika halvalla koirasta varoittavan kyltin. On meinaan aika harvassa huoltomiehet, jotka tuosta huolimatta tulevat sisälle yleisavaimella.

Vierailija
72/86 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli vesilasku, eikä ole mitään ilmoitusta tullut etukäteen vesimittareiden lukemisesta eikä jätetty mitään lappua että asunnossa käyty...

Vierailija
73/86 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa jos ei ehdi kotikasveja siivota pois.  

Asunnothan oikeesti on taloyhtiön, olipa asuja omistaja tai vuokralainen.  

Ei kukaan omista sähköjohtojaan, vesiverkostoa, ilmanvaihtoa, ikkunoita, pattereita,  vain taloyhtiö.

Vierailija
74/86 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa jos ei ehdi kotikasveja siivota pois.  

Asunnothan oikeesti on taloyhtiön, olipa asuja omistaja tai vuokralainen.  

Ei kukaan omista sähköjohtojaan, vesiverkostoa, ilmanvaihtoa, ikkunoita, pattereita,  vain taloyhtiö.

Jokaisella on kuitenkin kotirauha ja isännöitsijän ja huoltoyhtiöiden vastuulla on toimia suomen lainsäädännön pykälien mukaisesti.

Vierailija
75/86 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli vesilasku, eikä ole mitään ilmoitusta tullut etukäteen vesimittareiden lukemisesta eikä jätetty mitään lappua että asunnossa käyty...

Onko teillä vesimittarit asunnossa?   Meillä ei.

Eihän se jos huoltomies käy kun ei kukaan asiaton käy.  

Vierailija
76/86 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä oon jättänyt esim ikkunaremontin tekijät huusholliin jos on ollut vaikka hammaslääkäri.  Tokko ne nyt kahteen henkeen rupee kaappeja tutkimaan.

Vierailija
77/86 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vesimittarit asunnossa. Minulle ei ole kuitenkaan ihan ok, jos ilman etukäteisilmoitusta tulee, eikä jätä mitään viestiä että on käynyt asunnossa. Hänhän voi sitten käydä muulloinkin asunnoissa, koska ei jätä edes vesimittareiden lukemisesta viestiä/ilmoitusta. Tänä päivänä ei kannata ihmisten sokeasti luottaa kehenkään, huoltomiehetkin voivat tehdä rikoksia ja vaarallista on se, että heillä on yleisavain asuntoihin ja jos heillä ei ole moraalia kohdillaan.

Vierailija
78/86 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne yleensä yrittää soittaa ensin. Ja jättää lapun. 

Vierailija
79/86 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vesimittarit asunnossa. Minulle ei ole kuitenkaan ihan ok, jos ilman etukäteisilmoitusta tulee, eikä jätä mitään viestiä että on käynyt asunnossa. Hänhän voi sitten käydä muulloinkin asunnoissa, koska ei jätä edes vesimittareiden lukemisesta viestiä/ilmoitusta. Tänä päivänä ei kannata ihmisten sokeasti luottaa kehenkään, huoltomiehetkin voivat tehdä rikoksia ja vaarallista on se, että heillä on yleisavain asuntoihin ja jos heillä ei ole moraalia kohdillaan.

Eikö ne nykyään ole etäluettavia? 

Vierailija
80/86 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia on käynyt? Jos on ollut kiireellinen asia, saa mennä ilman erityistä lupaa.

Aina pitäisi jättää viesti käynnistä. Kannattaa tehdä rikosilmoitus, koska on huoltoyhtiöitä, joissa on rikollisia ja varastavat tavaroita.

Ootko tosissas? Minulle tuli myös yks ihminen selittämään että huolto oli käynyt ilman ilmoittamista, olivat siirtäneet hänen jotain pöydällä ollutta tavaraa. Kysyin sitten että missä koira oli silloin, kotona kuulemma, sitten kysyin että menikö se huolto sinne ihan tosissaan kun koira on kotona ja sinä et, ja vain siirtämään sun tavaroita. Oli hiljaa sen jälkeen ja vaihtoi puheenaihetta. Väitti kuitenkin että huolto vakoilee häntä, no muutti onneksi kauas pois.