Huoltomies käynyt ilman lupaa?!
Olin kaksi päivää pois kotoa ja huomasin, että täällä on käyty. Eikö näistä pitäisi aina ilmoittaa ajoissa? Aiemmin on sovittu, että kaksi-kolme päivää ennen tulee ilmoitus.
Kommentit (86)
Niin, piti vielä kirjoittaa, joidenkin asunnossa alinomaa joku käy. Ja vie jotain. Tuttukin piilotti uusimmat kenkänsä ja uuden kahvinkeittimen lukolliseen pakastimeen kun lähdettiin ulos. Kun ne tulee yölläkin noista ovista tänne.
Mun kotiin lompsi huoltomies ilmoittamatta etukäteen. Olin nukkumassa, enkä mennyt avaamaan, kun ovikello soi kerran. Heti ovi aukesi.
Kysyin, millä asialla. Eipä ollut mitään asiaa. Lähti sukkelaan veks.
Tositarina. Muuan vuosikymmen takaperin eräässä pikkukaupungissa opiskelija-asuntolan talkkarina oli nainen, sairas nainen. Kulki asunnoissa muitta mutkitta lupaa kysymättä ilman syytä. Talkkari kyttäisi ikkunasta ja kun näki asukkaan olleen tytön ja pojan kulkevan yhdessä, hyökkäsi usein pimputtamaan kelloa vartti sen jälkeen kun poika oli mennyt tytön asuntoon tai päinvastoin. Jos asukas ei avannut ovea, talkkari tuli sisään yleisavaimella. Mitään järjellistä syytä näille käynneille ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia on käynyt? Jos on ollut kiireellinen asia, saa mennä ilman erityistä lupaa.
Aina pitäisi jättää viesti käynnistä. Kannattaa tehdä rikosilmoitus, koska on huoltoyhtiöitä, joissa on rikollisia ja varastavat tavaroita.
Poliisi ei todellakaan tutki asiaa. Poliisihan on avoimesti sanonut että se ei esim. tutki kotihoitajienkaan tekemiä varkauksia vaan että ihmisten on itse tuotava todisteet heille mutta salakuvata ei saa.
Minun kämpillä ei kukaan käy jos en ole kotona, ovessa on oma lukkopesä.
Voi olla omilla avaimilla kävijöitä ja tavaran siirtelijöitä. Monesti huoltomiehet asuu kuitenkin kaukana, päivystyskäynnillekin (avain) voi olla puolen tunnin matka.
Tuttu Pasilassa oli unohtanut avaimen, heidän, huoltoliikkkeensä toimisto jossain Espoon keskuksessa. Kauan odotettiin heppua , hän ensin haki avaimet toimistolta, missä nyt liikkeellö olikaan ja tuli sitten.
Ei ne kulje talojen avainnippu taskussa, yks sanoi, että pitää aina kuitata jos ottaa jonkun talon yleisavaimet.