Huoltomies käynyt ilman lupaa?!
Olin kaksi päivää pois kotoa ja huomasin, että täällä on käyty. Eikö näistä pitäisi aina ilmoittaa ajoissa? Aiemmin on sovittu, että kaksi-kolme päivää ennen tulee ilmoitus.
Kommentit (86)
Huoltomiesten ja muiden avainten hallussapidosta innostuneiden kotona kun kaikki vara-avaimiset vierailisivat samalla tavalla, niin nähtäisiin miten ei tunnu missään.
On se kamalaa että koittavat pitää kiinteistön kunnossa ilman että kiinteistön kuningatar on antanut siihen luvan.
Ei se toisten kodeissa perusteetta piipahtelu ole mitään kunnossapitoa. Näitä asioita säätelevät lait, ylimpänä kotirauhan suojan takaava perustuslaki. Niillä paskaisilla haalareilla voi maleksia vaikka siellä kunnossa pidettävän kiinteistön pihamaalla miettimässä hommien aikataulutusta ja asianmukaista infoamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina pitää ilmoittaa. Suosittelen varmuuslukon hankkimista. Silloin ei asuntoon pääse ellei joku ole kotona.
Varmuuslukon avain pitää olla huoltofirmalla.
Lol, ei pidä. Se on koko sen pointti.
Ainakin ennen on pitänyt olla, on sellaisessa sinetissä, että siitä näkee onko käytetty.
Joo taitaa mulla olla vanhaa tietoa. Mutta ohessa juttua aiheesta.
Kahdessa asunnossa olen asennuttanut varmuuslukon enkä ole luovuttanut avainta huoltoyhtiölle. Olen antanut luvan murtaa oven, jos on esim. tulipalo tai vakava vesivahinko kyseessä. Eipä ole sellaista tilannetta tullut ja itsellä on paljon mukavampi olo, kun tiedän, että mikään hanslankari ei luvatta haahuile kämpässäni ja kuseksi vessanpyttyyni tms.
Esim. ilmansuodattimien vaihdot tms. ilmoitetaan meillä aina kirjallisesti ja huoltomiehen kanssa voi sopia sopivan ajankohdan tai vaihtaa suodattimet ja lukea vesimittarit ym. itse.
En tule jatkossakaan luovuttamaan kotini avaimia kenellekään. Älkää olko ihmiset liian kilttejä. Pitäkää kiinni oikeuksistanne.
Minulla on varmuuslukko, taloyhtiöllä ei ole vara-avainta. Niinpä sitten yhtenä aamuna ovikello soi ja hetki sen jälkeen ovi murrettiin auki. Sieltä tuli taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja ja huoltomies, joilla ainoana asiana oli se, että "naapurit on valittaneet, ettö koira haukkuu joka päivä". Meillä ei ole koiraa.
Taloyhtiö maksoi sitten uuden oven ja uudet lukot, ottivat tietty varmuuslukon avaimen itselleen. Asennutin toisen yhden lukon lisää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on varmuuslukko, taloyhtiöllä ei ole vara-avainta. Niinpä sitten yhtenä aamuna ovikello soi ja hetki sen jälkeen ovi murrettiin auki. Sieltä tuli taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja ja huoltomies, joilla ainoana asiana oli se, että "naapurit on valittaneet, ettö koira haukkuu joka päivä". Meillä ei ole koiraa.
Taloyhtiö maksoi sitten uuden oven ja uudet lukot, ottivat tietty varmuuslukon avaimen itselleen. Asennutin toisen yhden lukon lisää.
Tuollainen saattaisi olla jo rikosilmoituksen paikka?
Vierailija kirjoitti:
On se kamalaa että koittavat pitää kiinteistön kunnossa ilman että kiinteistön kuningatar on antanut siihen luvan.
Eipä musta olis mukava myöskään, jos joku rasvainen huoltoukko ryntää asuntoon ja kylpyhuoneeseen, kun oon suihkussa enkä kuullut ovikellon soittoa.
Parvekeremontti tätini asunnossa. Koko talossa tietenkin. Asunto tyhjillään.Menen käymään vilkaisemassa remontin etenemistä ja samalla postit jne. Vessassa pytyssä paskapötkyt ja valkoiset tädin rakkaat pyyheliinat rasvaiset. Seinissä kämmenten jälkiä ja tupakanhajua.Remonttimiesten taukotupana oli asuntoa käytetty. Valitus remonttifirmalle sekä taloyhtiölle. Kakkikoot muualle saatanat!
Oisko huoltomiesten pitäny antaa veden vaan tippua mun katosta, kun yläkerran naapuri ei ollut kotona? Onneks oli vaan pieni vuoto ja olin kotona, kun se alko, niin ei tullut isompaa vahinkoa. Kosteusmittaus käytiin kyllä varmuudeksi tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
e
Vierailija kirjoitti:
Aina pitää ilmoittaa. Suosittelen varmuuslukon hankkimista. Silloin ei asuntoon pääse ellei joku ole kotona.
Kyllä pitää. Taloyhtiössä asukas omistaa osakkeita. Rakennukset ja maa-alue on taloyhtiön.
Ja varmuuslukon avaimeen on syynsä esim. vesivahinko, tulipalo, kiireelliset korjaukset esim. Ikkuna.
Meillä oli rakennuksessa jotain huoltotöitä tässä äskettäin. Kirjeessä ilmoitettiin etukäteen, mutta työnteon aikaväli oli koko viikko. Luki että jos ette halua että tulemme yleisavaimilla sisään, pitää soittaa heille itse ja kertoa. Ja että suojalukko pitäisi jättää auki. Minusta tuo kuulosti vähän erikoiselta -- eikö se pitäisi olla heidän vastuu kysyä voiko tulla sisään eikä marssia avaimilla sisään jos et ole ilmoittanut toisin? Jos ei anneta muuta kuin viikko milloin töitä tehdään, mistä sitä tietää onko vaikka nukkumassa kun he yhtäkkiä sitten marssivat sisään.
Vierailija kirjoitti:
Tuommosesta asiasta kai jätettäis kirjallinen varoitus luukusta. Mitä se puheenjohtaja seuraa huoltomiestä asuntoon?
Aika erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan tarvi.
Vielä parempi on hälytin, joka hoitaa paikalle vartian, kun joku tuntekutuu luvatta asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
e
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää. Taloyhtiössä asukas omistaa osakkeita. Rakennukset ja maa-alue on taloyhtiön.
Ja varmuuslukon avaimeen on syynsä esim. vesivahinko, tulipalo, kiireelliset korjaukset esim. Ikkuna.
Sontaa. Kenelläkään muulla kuin minulla ei tarvi olla avainta minun kotiini. Psite.
Vierailija kirjoitti:
Paskasormet sopii ne ajat kuten laki määrää.
Tehdään talvisin lämmönsäätöjä useampiin kerrostaloihin eli satoihin asuntoihin ja kaikkiin on päästävä useammankin kerran, että työ tulee hyväksyttävästi tehtyä. Ilmoitus laitetaan kahta viikkoa aiemmin. Jos joka ikisen asukkaan kanssa pitäisi sopia jokainen käynti, niin ei tulisi kyllä tehtyä. Onneksi ihmiset on ihmeteltävän rentoja asian suhteen. Ja useamman kerran on joku ollut nukkumassa, vaikka aina soitetaan ovikelloa. Joka talosta kyllä aina löytyy joku, jolle mikään ei sovi.
tämä sama provo on ollut täällä jo sata kertaa. toki av-mammoilla on kaikki maailman oikeudet, mutta ei mitään vastuita. samat naiset eivät osaa edes lattiakaivojaan putsata.
aloittaja heittää epämääräisen paskasatunsa, ja taas lehmät räkyttää paskaansa paskapalstalla
Nyt on kesä ja huoltoyhtiöissä on kaikenmaailman kesäharjoittelijoita. On niitä meillekin tullut yllätysvierailulle. Eivät edes soita ovikelloa niin kuin oikeat huoltomiehet.
Kyllä ne käy kuulemma, eikä ilmoitella edes jälkikäteen. Kun ei luovuta turvalukon avainta käninöistä huolimatta, on pakko sopia asiaankuuluvasti.332