Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisi "tasata tilit" nuoruusvuosieni kiusaajan kanssa?

Vierailija
10.06.2020 |

Tämä mies kiusasi minua sekä lukioiässä että jopa vielä 23-vuotiaanakin. Pilkkaamista ulkonäöstä yms. En osannut antaa tuolloin mitenkään takaisin, koska itsetuntoni oli surkea. Muistot tuolta ajalta katkeroittaa edelleen.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa kaveriksi ja sopivassa välissä kommentoit asian tiettäväksi hänelle ja fb-kavereilleen. Lakonisella kommentilla, ei katkerana tai vihaisena. Todennäköisesti ei edes tajua nuoruuden tekemisiään jos sitä ei hänelle kerro.

Vierailija
62/64 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kierrellä ja kaarrella eikä kohdata kiusaajaa suoraan kasvotusten ja puhua asioista niiden oikeilla nimillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika herkullista olisi tavata kiusaajansa kätilönä tai leikkaavana lääkärinä. Siinä voisi leikkausta suunniteltaessa muistella yhteisiä koulumuistoja.

Vierailija
64/64 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen kiusaaja lähetti kaveripyynnön. Profiilinsa mukaan ei ole muuttunut tai aikonut pyytää anteeksi.

Torjuin. Ja mikä ihana tunne ettei vaan tarvitse olla tekemisissä tai päästää koskaan enää elämään mitenkään. Vaikka miten yrittäisi, ei pääse! Siinä on aikuisuuden hyvä puoli.

Mistäs sitä tietää, vaikka joutuisi vanhainkodissa elämään samalla osastolla viimeiset vuotensa tuon ihmisen kanssa. Siksi minun mielestäni kannattaisi antaa anteeksi ja luopua katkeruudesta. Ystävä ei toki tarvitse kaikkien kanssa olla, mutta negatiivisille tunteille saa heittää hyvästit.

Minä pyytäisin siirtoa. Tekisin mitä vaan ettei tarvitse olla tekemisissä. Ihan mitä vaan. Vaikka kuinka soluttautuisi elämääni. Ei olisi vaikeata irtautua enää. Ja kun ei ole anteeksi pyydetty, ei tarvitse anteeksi antaa. Minulla on oikeus olla ajattelematta koko narsisteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä