Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on työ puhelinasiakaspalvelussa? Pohdin alan vaihtoa.

Vierailija
10.06.2020 |

Tienaako riittävästi ja jaksaako tuollaista työtä tehdä? :)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että raskasta työtä. Ihmiset kun ovat asiakaspalveluun yhteydessä vain kun heillä on jotain valittamista.

Vierailija
2/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi siis neuvonta, jossa pitäisi tietää jotain. Esim. veroneuvonta. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä palvelusta. Joillain huohotuslinjoilla voi olla sulle ihan sopivaa hommaa.

Vierailija
4/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä asiakaspalvelua se on, raivoajia on aina. Neuvonnassa pitää myös jaksaa vääntää rautalangasta ja silti monet ei ymmärrä.

Vierailija
5/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä asiakaspalvelua se on, raivoajia on aina. Neuvonnassa pitää myös jaksaa vääntää rautalangasta ja silti monet ei ymmärrä.

Sama kokemus. Olen nyt asiakaspalvelussa töissä ja mielestäni se on juuri tällaista. Mietin, olisko vain sisäsiistimpää olla puhelinasiakaspalvelussa. ap

Vierailija
6/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimitse ihmiset kehtaavat käyttäytyä huonommin, mutta toisaalta on helpompi itsekin ottaa etäisyyttä asiaan.

Vierailija
7/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimitse ihmiset kehtaavat käyttäytyä huonommin, mutta toisaalta on helpompi itsekin ottaa etäisyyttä asiaan.

Olen nähnyt livenä niin huonoa käytöstä, että en tiedä, miten se voisi enää huonontua.

Kasvokkain et välttämättä voi poistuakaan tilanteesta, puhelimessa voi lopettaa puhelun? ap

Vierailija
8/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnkuvaan kuuluu mitään muuta, on puhelimessa tapahtuva asiakaspalvelu kuormittavaa. Vänkäyspuheluja jaksaa kuunnella paljon vähemmän, jos se syö työaikaa muusta hommasta.

Neuvontapuhelimeenkin tulee vihaisia soittoja, ihmiset turhautuvat byrokratiaan helposti ja kaatavat aspan niskaan kaiken.

Itse olen niin onnellinen, kun pääsin ”puhelinringistä” pois. Saan keskittyä ajatuksella päätyöhön, eikä puhelimen pirinä kokoajan keskeytä. Ymmärrän hyvin tarpeen, mutta se on silti vähiten kiva juttu työssäni.

Vierailija
9/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä voisin myös tykätä puhelinneuvonnasta. Teinkin sitä joskus, mutta haastetta aiheutti se, että se hidasti muita töitä. Mutta siis jso muiat töitä siinä ohella ei olisi.

Mutta muuten: Jos hankala asiakas, voisin luurin/kuulokkeet siirtää hieman kauemmaksi ja asiakas saisi purkaa turhaumaansa. Itseäni ei häiritse raivoavat asiakkaat (jos vain puhelimessa pauhaavat) ja voin sitä hyvin kuunnella, jos siitä maksetaan palkkaa.

Itse asiassa voisin ajatella tekeväni palveluksen, koska ko. ihmisellä lienee paha olla ja on hyväksi, että saa sen purkaa. Vähän kuin auttava puhelin vai mitä niitä nyt on. Ja työnantajan yrityskuva/maine säilyy hyvänä, jos aspa ei hermostu asiakkaaseen.

Kun asiakas olisi saanut raivonsa loppuun, voitaisiin käsitellä itse asia. Ja asiallisten asiakkaiden kanssa hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä heti alkuun.

Vierailija
10/19 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa.

Ihmiset vaan huutaa. Eivät osaa kirjautua sisään, joten soittavat aspaan ja karjuvat. Eivät kuuntele.

Autohuollon puheluita ottaessa samaa. Kun varausta varten nyt vaan tarvii tietoja, mutta ei luoja kun sekin oli ongelma. TARVITSETKO PRRKELE KENGÄN NUMERON?!!

Vierailija
11/19 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisää kokemuksia?

Vierailija
12/19 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivoavia asiakkaita riittää jonoksi asti ja päivässä ei ole ruoka- ja kahvitaukojen lisäksi hiljaisempaa hetkeä, kun järjestelmä tykittää jatkuvasti vastattavia puheluita. Henkisesti voi käydä raskaaksi. Plussana se, että huonosti käyttäytyviä asiakkaita ei kohtaa kasvokkain, joten ovat myös helppoja unohtaa. 

Vierailija
13/19 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi siis neuvonta, jossa pitäisi tietää jotain. Esim. veroneuvonta. ap

En voi suositella. Pahinta ei edes ole ne vaikeat asiakkaat vaan se kyttäyksen määrä. Ne puhelut saa kestää vaan tietyn ajan ja niitä ja niiden tilastointia tehdään koko ajan ja kiristetään tavoitteita ihan utopisiksi. Sitten esimieheltä saa haukut niskaan kun et yllä niihin. Ja kyllä näin Valtion hommissa. T. Entinen verohallinnon työntekijä

Vierailija
14/19 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus puhelinvaihteenhoitajana, eli puheluita tuli 100 tunnissa.

Kyllä sitä yli vuoden jaksoi, vaikka ihan paskaa se oli. Jatkuvasti joku kiroili, huusi ja haukkui. Omaa puhelinnumeroa ei muistettu, ei tiedetty mikä on sähköpostiosoitteessa at-merkki, tavattiin kirjain kirjaimelta jotain nimiä.

Plussana oli kivat työkaverit ja se, että puheluiden välissä ja tylsien aikanakin sai tehdä koneella ihan mitä tahansa, eli roikkua netissä.

Valmensi myös kivasti työelämään. On sen jälkeenkin jos jonkinmoista sekopäätä soitellut työnumeroon - vaihteen yhdistämänä usein - kysymään ihan mitä tahansa ihmeellistä. Aina osaan hymyssä suin vastata!

Vierailija
15/19 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus kesätöissä neuvontatyössä, pikakoulutuksen jälkeen heitettiin linjoille - ilman mitään asiantuntemusta neuvottavista asioista, jotka eivät läheskään aina menneet elävässä elämässä toimintamallien mukaan

Vierailija
16/19 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä muuta vikaa ole kuin se, että se puhelin sitten soi.

Vierailija
17/19 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän jonotuksen jälkeen asiakkaat aina valittivat kamalasta musiikista (harvemmin kiittelivät hyvistä biiseistä). En edelleenkään tiedä, mitä musiikkia jonossa asiakkaille soitettiin, kun ei itse ole tullut koskaan numeroon soitettua :D

Vierailija
18/19 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi suositella. Pahinta ei edes ole ne vaikeat asiakkaat vaan se kyttäyksen määrä. Ne puhelut saa kestää vaan tietyn ajan ja niitä ja niiden tilastointia tehdään koko ajan ja kiristetään tavoitteita ihan utopisiksi. Sitten esimieheltä saa haukut niskaan kun et yllä niihin. Ja kyllä näin Valtion hommissa. T. Entinen verohallinnon työntekijä

Tämä!

Vierailija
19/19 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella kuluttavaa työtä. Riippuu tietysti vähän, että minkälainen ja minkä alan asiakaspalvelu on kyseessä, mutta omien kokemuksien mukaan yleensä sinne ottavat yhteyttä keskimääräistä hiukan tyhmemmät ihmiset jotka tarvitsevat apua yksinkertaisissakin asioissa. Tyyliin tarvitsevat ohjeita yrittää uudelleen jos vaikka kirjautuminen epäonnistui (väärä salasana tai käyttäjätunnus). Tämän lisäksi monet eivät kuuntele, eivät lue ohjeita (kuormittavat siis asiakaspalvelua täysin turhaa) ja käyttäytyvät töykeästi. Toki ”neutraalejakin” (neutraalinen on positiivinen tässä yhteydessä) asiakkaita on, mutta oikeasti mukavia kohtaamisia todella harvoin. Todella paljon näkee ja kuulee, että varsinkin pitempään aspaa tehneillä kyynisyys ja ihmisviha lisääntyvät vuosien mittaan. Myös itselleni on käynyt näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme