Asiat jotka eivät vaikuta kivoilta, mutta ovat sitä todellisuudessa.
Ulkona oleminen. Opin tykkäämään siitä korona-aikana.
Kommentit (574)
Yksin dokaaminen. Saattaa olla joidenkin mielestä säälittävää, mutta kokeileppa ...
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeily. Tuntuu, ettei millään jaksaisi lähteä lenkille. Mutta lenkin jälkeen on tosi ihana olo.
Tää on ties kuinka mones viesti, johon teki mieli vastata ”hyi v-ttu”. Nyt on pakko.
Ei todellakaan tule tosi ihana olo, vaan pelkkää tuskaa, niin mentaalista kuin fyysistäkin, ja päätös, että ei ikinä ikinä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhaksi tuleminen!
En nuorena olis ikinä uskonut, miten kivaa on tulla vanhaksi!No ei todellakaan ole kivaa tulla vanhaksi. Ulkonäkö rapistuu, tulee sairauksia, toisille pienempiä, toisille vakavampia. Näkymättömäksi muuttuminen on ikävää, ohitellaan jonoissa ja tönitään sivuun. Tämä varmaan muuttuu, kun on 90-vuotias, sitten taas annetaan tilaa, varsinkin jos ymmärtää vanheta kauniisti. Oikeasti vanhat ihmiset ovat yleisesti sitä mieltä, että vanhuus on ihan metsästä. Esim. avun pyytäminen on monelle vanhukselle nöyryyttävää. Siinä voi tulla itku silmään, kun ei enää jaksa avata purkkeja tai kroppa ei taivu laittamaan kengännauhoja kiinni.
Vanhaksi tuleminen ON hauskaa, kun muistaa, mikä on vaihtoehto :)
Seksin harrastaminen pitkäaikaisen puolison kanssa illalla peiton alla lähetyssaarnaajassa.
Joku voi olla sitä mieltä, että jään jotain vaille, mutta on vaikeaa keksiä mikä voisi olla parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Seksin harrastaminen pitkäaikaisen puolison kanssa illalla peiton alla lähetyssaarnaajassa.
Joku voi olla sitä mieltä, että jään jotain vaille, mutta on vaikeaa keksiä mikä voisi olla parempaa.
Tämä
Piirtäminen ja värityskuvien värittäminen lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Meditointi voi näyttää maailman tylsimmältä puuhalta, mutta on oikeasti tosi ihanaa.
Meditointi aktivoi samoja alueita aivoissa kuin psykedeeliset huumeet. Aluksi meditointi voi tuntua tylsältä kun 'tekniikka' ei ole vielä hallussa, mutta meditoinnin aikana voi kokea esim. kehosta irtautumisen kokemuksen ja nähdä erilaisia visuaaleja. Ei tosin tapahdu ensimmäisellä meditointi kerralla....
Perunoiden kuoriminen. Jos on vaikka vieraita tulossa, ja laitat ruokaa. Kuoriessa voit miettiä rauhassa seuraavia työvaiheita, kattausta yms. Perunankuoriminen ei koskaan mene pieleen, pala pohjaan yms.
Pitkät kävelylenkit päivittäin. Voivat tuntua tylsiltä, mutta jos päivittäin kävelee niin kunto kohonee vähitellen ja samalla olo ainakin itsellä paranee. Kun pääsen vauhtiin niin voin kävellä, vaikka kolme tuntia. Vaihtelua tuo lenkit erilaisissa paikoissa.
Bussimatkat tai pitkät automatkat. Jollekin voivat olla tylsiä, mutta itse olen lapsesti asti voinut istua vaikka kuinka kauan katsellen maisemia. Lapsena tykkäsin kuunnella radiota autossa, mutta nykyisin en enää tarvi edes sitä.
Kirppiksellä käynti ja tavaroiden myyminen siellä. Itse tykkään käydä kirppiksillä muutenkin, mutta tykkään myös myydä siellä kaikkea. Minusta on mukavaa viedä sinne tavaraa tai katsoa mitä on mennyt.
Kaikenlaisten youtuben matkavideoiden tai esim rekkakuskien kuvaamien videioiden seuraaminen. Minusta ihan todella mielenkiintoista katsoa niitä ja suren vieläkin, kun eräs lopetti, koska oli niin mukavaa "matkustaa" niiden videoiden myötä eri paikkoihin. Yksi ajoi usein tiettyä reittiä ja oppi tuntemaan paikkoja kuten joitakin kyliä tai kirkkoja matkan varrelta.
Kaikenlaisen musiikin löytäminen ja uusiin biiseihin tutustuminen. Minulle ihan ykkösjuttu ja olen todella iloinen jos löydän uutta kuunneltavaa. Fiilistelen niitä biisejä sitten pitkään. Aina ei löydy, mutta sitten välillä käy tuuri ja tietää heti nyt tämä on hyvä biisi.
Tylsät päivät kotona. Laiskottelen rauhassa ja teen mitä tykkään ilman häirintää ja omassa aikataulussa.
Chaturbate. Itselle riittää se, että olen siellä jonkun tunnin ja katselen jos tyyppi sellainen joka miellyttää ja musiikki ok ainakin. Jos tyyppi puhuu jotain ja on pirteä niin se plussaa. Moni voi inhota sitä, mutta itselle sekin ihan mukavaa ajankulua iltaisin. Moni joka näkee paljon ihmisiä ja on ystäviä ei ehkä välitä tuollaisesta, mutta itselle jotenkin rentouttavaa vaan katsella siellä ihmisiä.
Sanskritin opiskelu. Mulla oli se aikoinaan pakollisena kurssina yliopistolla, ja pitkitin vuodesta toiseen kurssille menoa, kun ei yhtään moinen pakkopulla kiinnostanut.
Ja sitten se olikin älyttömän mielenkiintoista! Upea aakkossysteemi/kirjoittamissysteemi, kielioppi, esimerkkilauseet, mietelauseet. Ai että. Niihin pitää eläkepäivillä perehtyä vielä syvällisemmin, odotan jo innolla.
1. Hyvä luottoluokitus
2. Se, että ei järjestänyt jatkoja baari-illan jälkeen vaan meni nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Laskujen maksaminen.
Ilolla hyväksyn kaikki tapahtumat palkkapäivinä jo hyvissä ajoin ja tunnen suurta helpotusta ja kiitollisuutta siitä että mulla on varaa hoitaa kaikki. Ja rahaa jää hyvin siltikin + säästötilillekin niitä riittää.
Jätän käyttötilille vain työpaikkalounaiden hinnat (ensi kuussa 136€), loput käyttövarat S-Pankin käyttötilille ja bensatilille vielä omansa.
Minäkin rakastan laskujen maksamista. Olen ollut aikaisemmin usein tilanteessa, jossa on pitänyt miettiä, että saanko vielä ostettua ruokaa, jos maksan tämän ajoissa. Nyt on ihanaa voida maksaa laskut ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
N34 kirjoitti:
Helle.
Ei tarvi kärsiä kylmästä. Mutta kun tulee esimerkiksi neljänkymmenen asteen helle (kun kävin Intiassa oli 42°C) niin kannattaa juoda todella paljon. Jos 30°C on, niin sekin riittää minulle. Entäpä te, mistä lämpötilasta te tykkäätte?Suunnilleen samat kelpaa mulle. Mulla menee suunnilleen niin että jos lämpö on +30, vettä menee kolmisen litraa. Jos kymmenen astetta enemmän, litra enemmän. Joskus juominen tuntuu työläältä, mutta on nuo kelit sen arvoisia.
Mustakin helle on ihanaa. Voi olla niin vähissä vaatteissa kuin haluaa, ja illallakaan ei tule kylmä. On jotenkin rennompi olo, ja on niin kuin olisi enemmän yhtä maailman kanssa. Inhoan palella. 26-30 astetta on minusta paras, mutta yli 30-34 on ihan hyvä myös, jos ei tarvitse tehdä mitään fyysisesti kovin raskasta. 35-37 on ok, mutta siitä ylöspäin menee epämukavan puolelle. Tosin tämä riippuu myös ilmastosta. Kokemukseni mukaan 30 Australiassa tuntuu viileämmältä kuin sama Suomessa.
Viimeksi,(joskus 1990-luvun puolivälin jälkeen)kun pukkasin kottikärryillä paskaa, se oli aika huikea kokemus.
Lämpimän kosteasta navetasta 20 asteen pakkaseen, pakkanen paukahteli puissa, hangen keskellä polku lanta-aumalle(kun paskatunkio siirrettiin navetan takaa 50m, se ei ollut enää EU:n kieltämä tunkio, vaan silloin vielä sallittu auma).
Huikea tähtitaivas yläpuolella.
ElinaAlien.