En tiedä haluaako mies kanssani naimisiin
Oon miettinyt jo pari vuotta tätä asiaa, enkä tiedä miten voisin udella tätä poikaystävältä ilman että vaikutan painostavalta.
Eli, ollaan seurusteltu jo kuusi vuotta, ja meillä menee parisuhteessa hyvin. Mies sanoo joka päivä rakastavansa, ja on joskus jopa sanonut ettei oo aikasemmin tuntenu ketään kohtaan näin (pari aikaisempaa suhdetta takana) Mä oon jo pari vuotta sitten alkanu jo miettiä, että oisin pikkuhiljaa halukas menee kihloihin, ja oon pariin kertaan jo melkein luullu että nyt se varmaan aikoo pikkuhiljaa kosia. Näin ei oo kuitenkaan käynyt, ja oon ollu aika pettynyt kun oon tajunnut, että ei vieläkään. Oon myös aatellut, että jos hän oikeasti tätä, hän olis jo menny sormuskaupoille aikoja sitten.
Joskus mies on kuitenkin heittänyt, että parin vuoden päästä mentäis naimisiin, mut sit toisena kertaa kun joku kyselee että millon meidän vuoro on, niin hän heittää sen vitsiks ja sanoo vaan nauraen, että eipä oo tyttöystävä edelleen kosinu (hän kuitenkin on joskus sanonu että kosinta ei oo tyttöystävän tehtävä, vaan miehen). Myös hänen suustaan on kuulunut kaveriporukassa, että ei välitä häistä, että ei pidä koskaan mennä naimisiin - kaikki vähän vitsillä, mutta en tiedä piileekö noissa vitseissä totuus. Oon ottanut asian puheeksi parikin kertaa, että oon epävarma hänen aikomuksistaan meidän suhteen, ja että en halua tuhlata aikaani suhteessa, jossa toinen ei ole tarpeeksi tosissaan mun kanssa halutaakseen naimisiin. Vastaus näihin oli, että noi mun luulot on järjettömiä, että kyllä haluaa mun kanssa tulevaisuudessa naimisiin mutta haluaa että valmistun ensin (oon siis muuttanu tänne opiskelujen takia, ja hän ei halua että mulla jäis täällä opiskelut kesken kun lähtisin takaisin kotiseudulle hänen luotaan, jos en haluais hänen kanssaan naimisiin🤷🏼♀️ ja hän ei haluais että syyttäisin häntä myöhemmin siitä, et oon vaihtanut hänen takiaan paikkakuntaa ja muuttanut kauas ja lopulta en kävis täällä kouluani loppuun)
Tarvitsen siis teidän apua siinä, että pitäiskö mun taas ottaa asia puheeksi, vaikka en haluais painostaa miestä (en todellakaan halua itse kosia, enkä halua miehen kosivan koska painostan häntä tekemään niin) vai pitäisikö mun odottaa kärsivällisesti ainakin siihen valmistumiseen asti kun hän on siitä maininnut monet kerrat? Haaveilen yllätyskosinnasta jota mies oikeasti haluaa ihan omasta tahdosta, ja musta tuntuu että jos puhun aiheesta, pilaan itse ainekset mahdolliseen yllätykseen tulevaisuudessa. Jos mies siis haluaa oikeasti joskus mua kosia🤷🏼♀️ saan niin epäselviä signaaleja. Mitä teen?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Ei se halua mennä. Alappa vielä ahdistelemaan ja kiukuttelemaan asiasta niin kohta sulla ei ole miestäkään.
Minkä takia sun edes pitäis päästä naimisiin? Näyttääkses kavereille?
Miksi Ap ei haluaisi mennä naimisiin? Tuskimpa tässä hänellä on kavereille näyttäminen mielessä, onhan hän sen jo sanonut mistä syystä tämä askel olisi tärkeä. Ihmeellistä kun yhtäkkiä naimisiinmenon haluaminen on huono asia ja kaikkien pitäisi junnata avoliitossa koko ikänsä. Vaikka siinä olet oikeessa että ahdistelu ja kiukuttelu ei saa mitään hyvää aikaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö on motiivisi olla parisuhteessa, että pääset naimisiin? Sillä ei ole mitään väliä miten hyvä tyyppi miehesi on kunhan pääset hänen kanssaan naimisiin? Kaikki viettämänne aika on ollut turhaa, jos et ole pääsemässä naimisiin?
Eihän se ole mitenkään kummallista haluta mennä naimisiin kun on vakavassa suhteessa. Avioliitto on sopimus joka tekee puolisosta lähiomaisen myös lain silmissä. Jos siis järkisyitä ajattelee, toki romanttiset syyt vielä lisäksi.
Kyllä se kuullostaa kummalliselta nyt kun avioliitto ei ole enää mikään ihanne ja normi. Ja enää kun sukupuolet ei tarvitse toisiaan tullakseen toimeen ja on yksilön etu säilyttää se irrallisuus toisesta kun se ero on todennäköisempää kuin se, että suhde kestäisi hautaan asti.
Kuule on se edelleen aika monen meistä ihanne ja normi, mennä naimisiin =)
Kaikki ei ole niin kyynisiä kuin sinä, ja aika moni meistä onkin onnellisesti naimisissa.
Olen itse ihan samassa tilanteessa: olen jo kauan halunnut virallistaa meidän pitkäaikaisen parisuhteen edes kihloilla, mutta en saa selvää mitä mies haluaa. Tänään tulee vinkkiä että haluaa naimisiin, toisena päivänä taas tuntuu että ei. Ja samasta syystä en ole halunnut puhua liikaa aiheesta, ettei mies ahdistu. Silloin tuskin tulee sitä toivottua "yllätyskosintaa".
Eihän kuusi vuotta ole niin pitkä aika, että toivo olis jo menetetty. Onhan niitä pareja, jotka menee kihloihin yli 10 vuodenkin seurustelun jälkeen. Ei se tarkoita, että jos mies ei ole vielä kosinut, ettei hän aio niin tehdä.
Päivittelen tänne meidän viimeisimpää keskustelua. Olemme taas joutuneet tilanteeseen missä joku ottaa naimisiinmenon puheeksi. Yksi hänen kavereistaan heitti, että etkö sä vieläkään ole ostanut hänelle sormusta, millon te meette naimisiin? Mies ei vastannut mitään, ja itselleni tuli jotenkin tosi inhottava olo. Ihan kuin ihmiset katsoisivat mua säälien ja sanoo, että voi sinua kun vieläkään ei ole kosittu. Malta vielä odottaa, kyllä se vielä joskus..
Kotona otin asian puheeksi ja sanoin miltä minusta noissa tilanteissa tuntu, ja että olisin toivonut että poikaystävänä hän olisi "pitännyt puolia". Sanoin, että jos hänestä ei tunnu siltä että haluaisi naimisiin niin kertoisi nyt. En halua painostaa ketään tai aio tuomita jos toisella ei vaan ole sellaisia tunteita minua kohtaan, mutta epätietoisuus on todella väsyttävää eikä ole reilua tuhlata kenenkään aikaa turhaan.
Siihen mies sanoi, että ei ole hyvä puhumaan, mutta oli jo suunnitellut kaikki valmiiksi: hän olisi halunnut viedä minut matkalle ja kosia siellä, mutta rahatilanteen takia hänellä ei ole ylimääräistä ostaa kunnon sormusta, eikä halua ostaa mitään "viidenkympin sormusta" minulle. Hän painotti, että on jo pitkään ollut varma että hän haluaa minun kanssa naimisiin ja lapsia myös, mutta ei pidä mistään isoista häistä. Naimisiin hän haluaisi minun kotipaikkakunnalla.
Totta on, että koronan takia miehen työt on vähentyneet roimasti, ja tiedän kyllä paljon hänen tilillään on rahaa, eli selitys sen puoleen on ihan ok. Silti harmittaa, että vedettiin tämä koronakorttikin esiin. Sanoin vielä miehelle, että ei sormuksen hinnalla ole mulle mitään väliä, eikä häiden koolla. Silti mies sanoo että haluaa tehdä sen kosinnan kunnolla, eikä missään kotisohvalla. Tuskimpa siis tänä vuonna ainakaan päästään tästä pidemmälle.
Huom. Mies ei halua että minä kosin, tiedän myös että moni kommentoi kohta taas " mikset itse kosi". Hän nyt vaan kokee sen niin että haluaa itse kosia, mutta ei osaa sanoa milloin
Tuntuu pahalta. Mun exä sano kaikkea samaa mitä miehes nyt ja silti jätti 7 vuoden jälkeen. Ole varovainen ap ja usko tekoja, älä sanoja. Mutta ymmärrän että on vaikea tilanne ja huono fiilis, been there...
Mullekin mies siis lupasi kosinnan, mut oli ihan tyhjä lupaus... Toivottavasti ei käy samoin, sanoja on niin helppo sanoa... Mutta oot aika nuori että periaatteessa voit odottaa, mutta ite kyl kadun että odottelin vuosia annettuja lupauksia joista mikään ei toteutunut... Sen opin et miehen toiminnassa ainoastaan teot merkitsee... T. Tää sama 7 vuoden jälkeen jätetty
Älä ole liian kiltti. Itse olin monessakin asiassa....
Miehet osaavat vetää oikeasta narusta, nyt säälikortti kehissä. 35 on aikuinen mies ja tietää mitä haluaa tai mitä ei halua. Se on eri asia mitä sanotaan.... Vakiopano kiinnostaa kun ilmaiseksi saa. Ikävä kyllä.
Vanha sääntö on että kaksi vuotta voi odottaa kosintaa, sen jälkeen sitä ei tule. Miehet ovat miehiä ja pojat poikia, myös tässä asiassa.
Toivottavasti tämä asia on jo edennyt (ja toki aloittajalle edulliseen suuntaan :) )
Faktahan on se, että naimisiinmeno ei maksa mitään. Eri asia, mitä juhlia siihen haluaa sitten järjestää. Mutta jos avioliitto on niitä hääjuhlia ja näyttävää sormusta tärkeämpi, niin tilin saldo on aika huono tekosyy jättää kosimatta.
Näissä, kuten lukemattomissa muissakin, tilanteissa avoin keskustelu auttaa eteenpäin. Vaikka nainen ottaisi sen avioliiton ja kosimisen puheeksi, ei se tarkoita että hän olisi hoitamassa niitä ns. miehisiä asioita (ts. kosintaa) Pitkässä parisuhteessa pitäisi pystyä jo juttelemaan, mikä on kellekin tärkeää. Jos avioliitto on toiselle yhdessäolon ehto ja toinen sitä vahvasti vastustaa, olisi ehkä syytä jutella nämä asiat kunnolla auki ja pohtia samalla niitä kummankin odotuksia ja toiveita yhteiseltä elämältä ja tulevaisuudelta
Hyvin voisitte mennä kihloihin. Ota asia puheeksi äläkä turhaan odota, koska olet miettinyt asiaa jo pitkään. Romanttisen kosinnan odotus on todennäköisesti turhaa. Jos sitä odotat, niin todennäköisesti tulet pettymään. Toisaalta onko yhdellä pienellä hetkellä paljonkaan merkitystä. Jos romantiikkaa haluaa, niin järjestäkää sitä kihlajaisiin ja häihin.
Meillä mies sanoi, ettei halua asua yhdessä, ellei mennä kihloihin. Siitä reilun vuoden päästä minä sanoin miehelle, etten halua asua yhdessä, ellei mennä naimisiin. Näinkin voi kosinnat hoitaa.
Loppuelämän voi olla yhdessä ilman avioliittoakin. Ehkä avioliitto ei ole poikaystävällesi mikään sitoutumisen viimeinen aste vaan on jo sitoutunut sinuun niin paljon kuin voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin voisitte mennä kihloihin. Ota asia puheeksi äläkä turhaan odota, koska olet miettinyt asiaa jo pitkään. Romanttisen kosinnan odotus on todennäköisesti turhaa. Jos sitä odotat, niin todennäköisesti tulet pettymään. Toisaalta onko yhdellä pienellä hetkellä paljonkaan merkitystä. Jos romantiikkaa haluaa, niin järjestäkää sitä kihlajaisiin ja häihin.
Meillä mies sanoi, ettei halua asua yhdessä, ellei mennä kihloihin. Siitä reilun vuoden päästä minä sanoin miehelle, etten halua asua yhdessä, ellei mennä naimisiin. Näinkin voi kosinnat hoitaa.
Eli mies sanoin sinulle, ettei halua asua yhdessä ellette sovi menevänne naimisiin (= mennä kihloihin) ja siitä vuoden päästä sinä sanoit miehelle, ettet halua asua yhdessä ellette mene naimisiin?
kyllä sinun pitää etsiä äveriäämpi elättäjä jos tosiaan 6v olet ollut tuan nihilistin elätettävänä.
Jotenkin erikoista, että 35v. mies pitää tuollaista peliä. Kyllä sen ikäisen miehen pitäisi kyetä puhumaan asioista selkeästi ja rehellisesti ilman typeriä tekosyitä.
👀 ollaan nyt vuodessa 2022
Ihmettele sinä vaan.
Mitä sinä itse haluat?
Et ilmeiseti tämän kanssa naimisiin?
Hanki sellainen selkeämpi kumppani.
Tai, jos haluat elämäsi arvuutella, niin siitä vaan.
PU HU kaa.
Ehkä teillä on ihan erilaiset suunnitelmat tai samanlaiset? Ei voi tietää, jos ei puhu. Ei sitäkään voi tietää, ettei tiedä, jos ei puhu.
Tonnista se on, kun on kaksi, jotka jhaahuilee.
Jonkun pitäis päättää.
Joko teistä toinen, tai sitten vaan eriste ja tutustutte sellaisiin, jotka tietää tja osaa viedä
Opetelkaa tai erotkaa tai ihmetelkää.
Siinä ne vaihtoehdot. Ihan turha pistää toisen vastuulle. Kaksi teitä siinä.
On.
Todella harva mies haluaa naimiseen. He menevät naimisiin, jotta eivät menettäisi naistaan ja naisen mieliksi.
Ei se halua mennä. Alappa vielä ahdistelemaan ja kiukuttelemaan asiasta niin kohta sulla ei ole miestäkään.
Minkä takia sun edes pitäis päästä naimisiin? Näyttääkses kavereille?