Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen tarvitsee matkatoimistoa lentolipun ostamiseen?

Vierailija
09.06.2020 |

Olen kuullut, että tälläinenkin olento on olemassa!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mun kaverit. Ovat tosi kokeneita matkustajia ja ottavat kyllä netistä normaalit lentolippunsa. Mutta tekevät ainakin 1x vuodessa matkoja Australiaan, Etelä-Koreaan, Iraniin yms. Ja näihin reissuihin ottavat lippunsa ko maahan erkoistuneelta matkatoimistolta, joka tuntee maan nähtävyydet, sisämaan lennot sun muut, eli tekee paketitkin maan sisällä tapahtuvasta matkustelustakin.

Vierailija
22/33 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut maksavat matkatoimistolle siitä, kun tarvitsevat vaikka edestakaisen lennon Helsinki Tukholma.

Siis maksavat siitä, että virkailija kirjoittaa heidän nimensä lentoyhtiön varaussivulle. Saman voisi tehdä jokainen vastaantulija puhelimellaan.

Tälläistä ihmistä on oikeasti olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/33 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vertailen hintoja ja useimmiten kokonaishinta on matkatoimiston kautta edullisempi.

Tammi-helmikuussa olimme Lanzarotella neljä viikkoa Apartamentos Fariones hotellissa. Hotellista suoraan olisi hinta ollut 3360€ ilman aamiaista ja lennot tietenkin päälle. Aurinkomatkojen kautta kokonaishinta aamiaisineen, lentoineen ja kuljetuksineen oli 3140€.

Vierailija
24/33 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinne lentoasemalle pitää lähteä jo klo 04, niin on kiva, että on liput laukussa valmiina, eikä tarvi lähtä tuntia aikaisemmin tiskeille niitä tulostelemaan. 

Zinc

Vierailija
25/33 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin viime kesänä ostanut, jos vaan olisin saanut loman järjestymään. Olisin saanut näin suoran lennon haluamaani kohteeseen. 

Vierailija
26/33 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkalle lähtiessä ei kiinnosta käyttää yhtään omaa vaivaa/rahaa vaan teetän kaiken matkatoimistolla joka laskuttaa työnantajaa. 

Voisin kyllä periaatteessa tehdä noin vapaa-ajan matkallakin, vaivaahan tuo säästää. 

ps. Ap, tuo ei sovi köyhille ;) 

Vierailija
27/33 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua miksi ihmiset lähtee provoihin mukaan.

Vierailija
28/33 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkatoimisto varaa paljon. Niillä voi olla hotelleista parempia diilejä mitä itse saa netistä.

Ja tästä matkatoimisto saa makeat voitot. Matkustaja maksaa kuitenkin enemmän kuin itse varattaessa.

Töissä olen kyllä käyttänyt matkatoimistoa koska työpaikalla turhan hankalaksi tehdyt prosessit, hyväksynnät jne. Mutta vapaa-ajalla en ymmärrä miksi ihminen joka osaa käyttää nettiä varaisi matkan toimiston kautta, itse varatessa ei ole mitään vaivaa ja vaikeutta.

Vierailija
29/33 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni on mukavaa mennä sinne matkatoimistoon ja vertailla eri kohteita ja palveluja. Jos on vaikka muutama kohde joita miettii ja haluaa tietää niistä enemmän. Kokenut virkailija osaa sanoa mielipiteensä ja esitellä eri vaihtoehtoja. Esimerkiksi sanoo, että täällä on paljon portaita, on nuorison suosima hotelli, on autojen melua tai vaikka katutyöt tai rakennustyömaa juuri hotellin vieressä tms.

Eri asia on varata netistä kun jo heti tietää minne menee ja on ennestään tuttu kohde.

Vanhempana ihmisenä tykkään palvelusta ja maksan mielelläni jos perillä on sitä mitä odotan ja olen ajatellutkin siellä olevan.

Positiiviset yllätykset tosin kyllä mieluisia. Ennakointi matkan mukavuudesta on varmempaa matkatoimiston kautta.

Vierailija
30/33 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten matkatoimistoa edes käytetään? Menettekö johonkin matkatoimistoon paikan päälle vai soitatteko johonkin tms?

Esimerkki: haluan lähteä kolmeksi viikoksi kiertelemään Peruun. Minulla on mielessä viisi kuusi eri paikkaa mitkä haluan nähdä. Otan yhteyttä netissä tai sähköpostilla muutamaan eri matkatoimistoon tai matkanjärjestäjään, jotka ovat erikoistuneet Latinalaisen Amerikan kiertomatkoihin. Kerron mitä haluan, ja he tekevät tarjouksen. Minun ei tarvitse itse tutkia ja buukata joka ikistä bussimatkaa ja sisäistä lentoa ja kuljetusta ja hotellia, vaan tämä kokenut järjestäjä tekee sen minun puolestani. Maksan mielelläni ekstraa siitä, että pääsen helpommalla. Ymmärsitkö?

Vierailija
31/33 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34334 kirjoitti:

Itse vertailen hintoja ja useimmiten kokonaishinta on matkatoimiston kautta edullisempi.

Tammi-helmikuussa olimme Lanzarotella neljä viikkoa Apartamentos Fariones hotellissa. Hotellista suoraan olisi hinta ollut 3360€ ilman aamiaista ja lennot tietenkin päälle. Aurinkomatkojen kautta kokonaishinta aamiaisineen, lentoineen ja kuljetuksineen oli 3140€.

En usko.

Vierailija
32/33 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten matkatoimistoa edes käytetään? Menettekö johonkin matkatoimistoon paikan päälle vai soitatteko johonkin tms?

Esimerkki: haluan lähteä kolmeksi viikoksi kiertelemään Peruun. Minulla on mielessä viisi kuusi eri paikkaa mitkä haluan nähdä. Otan yhteyttä netissä tai sähköpostilla muutamaan eri matkatoimistoon tai matkanjärjestäjään, jotka ovat erikoistuneet Latinalaisen Amerikan kiertomatkoihin. Kerron mitä haluan, ja he tekevät tarjouksen. Minun ei tarvitse itse tutkia ja buukata joka ikistä bussimatkaa ja sisäistä lentoa ja kuljetusta ja hotellia, vaan tämä kokenut järjestäjä tekee sen minun puolestani. Maksan mielelläni ekstraa siitä, että pääsen helpommalla. Ymmärsitkö?

Juu, no nyt vähän avautui. :D

Jotenkin mulla on ollut matkatoimistoista sellainen mielikuva, että siellä vanhempi väki käy kuten käyvät maksamassa laskuja pankin tiskillä tms.

Vierailija
33/33 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut maksavat matkatoimistolle siitä, kun tarvitsevat vaikka edestakaisen lennon Helsinki Tukholma.

Siis maksavat siitä, että virkailija kirjoittaa heidän nimensä lentoyhtiön varaussivulle. Saman voisi tehdä jokainen vastaantulija puhelimellaan.

Tälläistä ihmistä on oikeasti olemassa.

Matkatoimistot käyttävät lentovarauksiin pääsääntöisesti alan omia varausjärjestelmiä. Niissä tarjonta on erilaista kuin netissä niin hintojen kuin paikkojen saatavuudenkin suhteen.

Tällaisia ”kaikkitietäviä” ihmisiä on näköjään oikeasti olemassa.