Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua ! Käräjäoikeuden nimeämä pesänjakaja, kannattaako ?

Vierailija
08.06.2020 |

Apua ! Kannattaako hakea käräjäoikeuden nimeämää pesänjakajaa ? Onko kokemuksia tai juristeja paikalla ?

Isä kuoli. Hautajaisten järjestäminen jätettiin minulle ja heti sen jälkeen veli ja äiti paljastuivat valehteleviksi roistoiksi.
Veli yritti törkeää veropetosta ja äiti valehteli kirkkain silmin omalle tyttärelleen perukirjaa laadittaessa veljen juuri ennen isän kuolemaa saamista rahalahjoista. Lisäksi minulle on valehdeltu melkein kaikesta perinnönjakoon liittyvästä.
Veljen kateellinen vaimo epäilee että isä on auttanut minua enemmän kuin veljeä ja juonittelee taustalla. Soppaan on sotkeutunut riitaa haastava lähes 80-vuotias haudan partaalla jo huojuva enoni joka ajaa uskomattoman törkeästi vielä omia etujaan.
Ihan uskomaton tilanne. En olisi ikinä uskonut että näin voi käydä meille.. Ilmeisesti taustalla on vakavaa ja tuhoisaa kateutta. Pahinta kuitenkin on perheen ja läheisten ihmisten menettäminen ja suvun hajoaminen.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hakee pesänjakajaa, kannattaa samalla hakea pesänselvittäjää. Tämän tehtävä on selvittää mahdolliset rahasotkut.

Ai. Luullu että on yks ja sama. Siis selvittää pesän.

Vierailija
22/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös selvittää itse ensin jonkin lakimiehen suostumuksen etukäteen ja esittää hakemuksessasi häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Vaikka siihen meneekin rahaa, niin tuolla saa perinnönjaon pois päiväjärjestyksestä. Been there, done that.

Vierailija
24/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19 jatkaa. Maksoi 3500 €.

Kiitos !

Vierailija
25/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ehdottomasti kannattaa ottaa pesänjakaja.

Jos veljesi ja äitisi on liittoutuneet sinua vastaan, olet muuten aseeton. Hakeminen ( pesänjakajan) maksaa 70 -150 €. Sitten jakajan palkkio vähennetään ensin pesästä, samoin nuo hakemiskulut ja loput pesästä jaetaan perintökaaren mukaan, ellei ole testamenttia. On erityisen tärkeää, ettet laita nimeäsi mihinkään paperiin, mitä et ymmärrä. Jos sinut on kirjattu testamentilla ulos perinnöstä, muista vaatia ajoissa lakiosaasi.

Mistä nuo hinnat otit? Kyllä minun käsittääkseni palkkiot ovat paljon suurempia?

Vierailija
26/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan tuttuja piirteitä. Meidänkin pesässä on niin uskomattomia elementtejä ja hurjaa huijausta, ettei uskoisi.

Vierailija
27/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11 jatkaa: Minä menetin noin parisataatuhatta euroa perintöä. Juuri mitään ei jäänyt kuzzpäiden valehtelun ja uhkailun vuoksi.

Mihin se perintö meni ? juristeihin ja oikeudenkäynteihin vai huijattiinko sinua ?

Oli jaettu ennen kuolemaa. He itse myösivät suullisesti huijanneensa, mutta todisteita ei ollut. Oma hengissä pysyminen täytyi myös laittaa rahan edelle. Kuten Ap:kin mainitsi, rahalahjoja oli jaettu juuri ennen kuolemaa ja verottajan ohi. Jos Ap:lla on todisteet, niin anna palaa.

Vierailija
28/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos veljesi ja äitisi on liittoutuneet sinua vastaan, olet muuten aseeton. Hakeminen ( pesänjakajan) maksaa 70 -150 €. Sitten jakajan palkkio vähennetään ensin pesästä, samoin nuo hakemiskulut ja loput pesästä jaetaan perintökaaren mukaan, ellei ole testamenttia. On erityisen tärkeää, ettet laita nimeäsi mihinkään paperiin, mitä et ymmärrä. Jos sinut on kirjattu testamentilla ulos perinnöstä, muista vaatia ajoissa lakiosaasi.

Mistä nuo hinnat otit? Kyllä minun käsittääkseni palkkiot ovat paljon suurempia?

Se on tapauskohtaista luonnollisesti. Riippuu monesta.

Vierailija
29/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

19 jatkaa. Maksoi 3500 €.

Kiitos !

Tässä on ilmeisesti ollut todella yksinkertainen tapaus, kun palkkio on ollut noin pieni. Tuo vastaa pesänjakajalta alle kahden päivän työtä. Jos on vähänkin monimutkaisempi ja riitaisampi tapaus, kasvaa palkkio helposti moninkertaiseksi.

Vierailija
30/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hakee pesänjakajaa, kannattaa samalla hakea pesänselvittäjää. Tämän tehtävä on selvittää mahdolliset rahasotkut.

Ai. Luullu että on yks ja sama. Siis selvittää pesän.

eri roolit

Vierailija
31/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlella löytyy uskomattomia tarinoita ja hintoja.

Vierailija
32/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeastihan tommoset juristit maksaa sitten 5-10-15000e, et sen mukaan. Mutta jos on miljoonia niin mikäs siinä. Jonkun peräjupalan mökin ja 8000e tilillä takia ei. Jos on 300.000 perintöä sitten enemmän kysymysmerkki kannattaako hankkia ulkopuolista jeesiä. .

Vierailija
33/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävä tilanne, voimia sinulle. Kannattaa kaikesta huolimatta hillitä mielensä ja kielensä.

Lain mukaan isällänne on ollut täysi oikeus käyttää rahojaan miten tahansa hän on halunnut. Hän on saanut antaa rahaa veljellesi ja sinulle ilman velvollisuutta ilmoittaa siitä muille. Perintöä ei voi siis jakaa etukäteen ihmisen vielä eläessä.

Asia ei kuulu juridisesti millään lailla enollesi saati veljesi vaimolle.

Kannattaa miettiä, kannattaako omaisuudesta riidellä. Rikkoutuneet sukulaissuhteet ja riidat ovat liian kallis hinta rahasta tavarasta.

Vierailija
34/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on pelkkä hakukulu, noiden laskut sitten 5.000e ja ylös. Per naama.

Vierailija
35/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15000e tuntuu vielä kohtuulliselta. Päädyn pesänjakajan kannalle.

Ehkä keskutelu säilyisi sivistyneempänä ja tappouhkauksia tulisi vähemmän.

Vierailija
36/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin ap:ta. Nämä läheisten kuolemat ovat aivan kamalia jo itsessään ja sitten niistä seuraavat riidat. Itselläni sisarus on narsisti. Hän kontrolloi voimakkaasti minua äitini kuoleman yhteydessä. En olisi saanut tavata äitiäni, johon minulla pääsääntöisesti oli lämpimät ja läheiset välit. Hän myös yritti sotkea minun ja äitini välejä vielä äidin kuolinvuoteella. Lisäksi hän valehteli ja mustamaalasi minua kaikkialla, otti omavaltaisesti kaikki asiat hoitoonsa ja mitään tietoa ei antanut, missä mennään. Otimme tutun juristin hoitamaan asiaa omalta osaltamme ja narsistikin saatiin näin kuriin. Pieni hinta mielenrauhasta. Lisäksi pesänjakana toimii toinen hyväksymämme juristi ja dementoituneella isällä on edunvalvoja. Voimia ap. Nyt tuntuu kurjalta, mutta joskus tuo paska on ohi. Mutta surin itsekin sitä todella paljon, että suvussa asiat menee näin. Mutta asiat, joille ei mitään voi, niitä ei pidä liikaa murehtia.

Vierailija
37/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ikävä tilanne, voimia sinulle. Kannattaa kaikesta huolimatta hillitä mielensä ja kielensä.

Lain mukaan isällänne on ollut täysi oikeus käyttää rahojaan miten tahansa hän on halunnut. Hän on saanut antaa rahaa veljellesi ja sinulle ilman velvollisuutta ilmoittaa siitä muille. Perintöä ei voi siis jakaa etukäteen ihmisen vielä eläessä.

Kannattaa miettiä, kannattaako omaisuudesta riidellä. Rikkoutuneet sukulaissuhteet ja riidat ovat liian kallis hinta rahasta tavarasta.

Ei sitä rahaa voi miten sattuu jakaa ainakaan isompia summia. Se lasketaan ennakkoperinnöksi.

Vierailija
38/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä on "kivaa", kun on kuzpäisiä/narsistisia(rahan)ahneita lähisukulaisia:( Surun lisäksi jankattava pahimmillaan vuosia noista..Ja itse eivät näytä edes surevan ainakaan toisen vanhemman poistumista, omaisuudesta piti jankata matkalla hautajaisiinkin...

Vierailija
39/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo ennakkoperintä hommat menee? Ajankohtaista just. Siis minkälaiset summat katsotaan ennakkoperinnän antamiseksi?

Vierailija
40/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan kyllä perintöä voi jakaa etukäteen ja monesti jaataankiin. Termi on ennakkoperintö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän