Oliko teillä pienenä hoitaja vai oliko äitinne kotiäiti?
Kommentit (113)
Hoidin itse itseni jostain 2-vuotiaasta asti.
Vierailija kirjoitti:
Kotiäiti minut hoiti, mutta ei se ollut oma äitini, äitini kävi töissä tehtaassa. Ja siellä hoitopaikassa oli muutama muukin lapsi hoidossa. Sellaista se kotiäitien elämä silloin oli, täyttä työtä, päiväkoteja ei ollut vaan kotiäidit hoiti muidenkin pennut. Kovaa kuria kyllä se täti piti, saatiin piiskaa ja suu pestiin saippualla jos tuli kirosana.
Äiti oli Hoitotädille käsittääkseni antanut luvan piiskaamiseen. Meistä osa lapsista sai piiskaa hoidossa osa ei.
Meillä oli lastenhoitaja.
Vanhemmilleni aina ovat olleet etusijalla ura ja raha.
Lastenhoitaja mahdollisti tämän.
Päiväkodissa olin ja kun menin kouluun olin kuolin jälkeen aina yksin kotona kunnes vanhemmat tuli kotiin, äiti pääsi neljältä ja isä kuudelta.
Nykyisin kai tuostakin tulisi lasu kun yksin kotona.
Tarhassa. Eläkeisä hoiti osaksi. Nukahti kesken joskus.
Äiti oli kotona. Hän meni töihin, kun menin lukioon.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkoti tietty.
Miten niin tietty?
Todella ihana ja rakastettava pariskunta otti minut päivähoitoon äidin mentyä töihin. Kyläkaupassa asioidessaan toinen heistä jaksoi aina mainita, että pitää tehdä X:lle tätä ruokaa, kun se tykkää siitä niin. Pitivät sylissä ja lellivät monella tavalla. Välillä pääsin kotiin mopon takana istuen ja joskus talvella potkurilla. Isä vei aamulla hoitoon, mutta joutui joskus jäämään ylitöihin eikä päässyt hakemaan. Ainoa miinus tulee siitä, että opin heidän kanssaan juomaan iltapäiväkahvit jo 3-vuotiaana.
Äiti oli kotona, koska meitä oli viisi vuoden välein. Äiti meni töihin, kun menimme kouluun.
Äitini meni töihin, kun olin 28 päivän ikäinen. Hoitajat vaihtuivat usein. Pahinta oli, kun isäni oli jonkin aika koti-isänä saatuaan taas kerran potkut työpaikastaan.
70-luvulla mut vietiin (koti)hoitoon jo alle puolivuotiaana, jotta äiti pääsi palaamaan töihin.