Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko teillä pienenä hoitaja vai oliko äitinne kotiäiti?

Vierailija
08.06.2020 |

?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme aloitus. Menin vuoden ikäisenä päiväkotiin.

Vierailija
2/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päiväkodissa, ensin seimessa vauva-puolella ja sitten isompien puolella koulu-ikään asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli hoitaja. Pienituloinen duunariperhe oltiin.

Vierailija
4/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti, joka otti lapset mukaan töihin eli pääsääntöisesti heräilin vauva-aikana aamulla navetassa.

Vierailija
5/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin päiväkodissa, ensin seimessa vauva-puolella ja sitten isompien puolella koulu-ikään asti.

Menitkö kouluun?

Vierailija
6/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ikäluokkaa ap oikein aloituksessa miettii? On harvinaista, että kotona lapsilla olisi vuosikausia hoitaja.

Vierailija
7/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta olin perhepäivähoitajalla ja sitten päiväkodissa kunnes menin kouluun. Äitini oli uraäiti.

Vierailija
8/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti. Mutta äiti oli sairas joten välillä oli kodinhoitaja Annikki. 70-luvun loppua elettiin.

Vierailija
9/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menitkö kouluun?

En. Menin suoraan päiväkodista sahalle oppisopimukseen hommiin. Ensin apu-pojaksi ja siitä sitten pikkuhiljaa muihin tehtäviin.

Vierailija
10/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menitkö kouluun?

En. Menin suoraan päiväkodista sahalle oppisopimukseen hommiin. Ensin apu-pojaksi ja siitä sitten pikkuhiljaa muihin tehtäviin.

Arvasin.

Vierailija
11/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli kotirouva ja minä virikehoidossa. Tämä siis insinööriperheessä 60-luvulla.

Vierailija
12/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini varhaiskasvatti minua sen mitä kotitöitä maalaistalossa ehti.

7 vuotiaana menin kouluun.

Vierailija
13/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäiti, joka otti lapset mukaan töihin eli pääsääntöisesti heräilin vauva-aikana aamulla navetassa.

Eli ei ollut kotiäiti sulla. Just olin tulossa sanomaan, että vastaus on ei molempiin.

Vauva-ajasta en muista, eikä ole koskaan ollut puhetta. 4-5-vuotiaasta kun muistan, olin minäkin navetassa äidin mukana tai itsekseni sisällä leikkimässä.

Vierailija
14/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini hoidatti lapsensa muilla. Kokopäivähoitoom 2kk iässä vauvaseimeen, siitä eteenpäin sitten tarhaan. viikonlopuiksi vei lapset aina mummolaan/sisaruksilleen. Kouluikäisenä koulujen lomat aina hoisi mummo, siis koko kesä mummolassa. Myös se vanhempien vuosiloma oltiin mummolassa, vanhemmat halusi viettää lomansa kaksin.

Enemmän muut hoiti lapsia kuin äiti, joka ei hoitanut juuri lainkaan. Huono äiti muutenkin, piittaamaton, tunnekylmä, ja hylkäsi lapsensa kun nämä tulivat täysi-ikään.

Lapsenlapsista ei välitä, ei halua olla mummo, ei halua tavata koskaan, ei halua edes soitella tai kysellä kuulumisia. Ei siis välitä aikuisista lapsistaan eikä ole mitenkään elämässä mukana.

Tällaista se oli boomereiden äitiys. Oli myös väkivaltainen lapsenpieksäjä. On ollut niin ilkeä, loukkaava ja välinpitämätön että en kyllä ponnistelemallakaan voi sanoa rakastavani.

Itse olen täysin päinvastainen äiti omille lapsilleni.

Vierailija
15/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti. Olen syntynyt -73.

Vierailija
16/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihteli, osan ajasta oli kotiapulainen ja osan olin tarhassa. Mutta äitini kyllä oli töissä koko ajan.

Vierailija
17/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ikäluokkaa ap oikein aloituksessa miettii? On harvinaista, että kotona lapsilla olisi vuosikausia hoitaja.

Kyllä minun lapsuudessani kotiapulainen oli ihan tavallinen perheessä, jossa molemmat vanhemmat kävivät töissä. Mutta ei kysymys ollut mistään koulutetusta lastenhoitajasta, vaan tyypillisesti 16-18-vuotiaasta tytöstä.

N54

Vierailija
18/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli koti-isä.

Vierailija
19/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini hoidatti lapsensa muilla. Kokopäivähoitoom 2kk iässä vauvaseimeen, siitä eteenpäin sitten tarhaan. viikonlopuiksi vei lapset aina mummolaan/sisaruksilleen. Kouluikäisenä koulujen lomat aina hoisi mummo, siis koko kesä mummolassa. Myös se vanhempien vuosiloma oltiin mummolassa, vanhemmat halusi viettää lomansa kaksin.

Enemmän muut hoiti lapsia kuin äiti, joka ei hoitanut juuri lainkaan. Huono äiti muutenkin, piittaamaton, tunnekylmä, ja hylkäsi lapsensa kun nämä tulivat täysi-ikään.

Lapsenlapsista ei välitä, ei halua olla mummo, ei halua tavata koskaan, ei halua edes soitella tai kysellä kuulumisia. Ei siis välitä aikuisista lapsistaan eikä ole mitenkään elämässä mukana.

Tällaista se oli boomereiden äitiys. Oli myös väkivaltainen lapsenpieksäjä. On ollut niin ilkeä, loukkaava ja välinpitämätön että en kyllä ponnistelemallakaan voi sanoa rakastavani.

Itse olen täysin päinvastainen äiti omille lapsilleni.

Olisiko jo vihdoin aika vauvapalstan sijaan suunnata terapiaan työstämään noita kokemuksia?

Vierailija
20/85 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli kotiäiti ja meillä oli lastenhoitaja.