Lähtisittekö treffeille jos mies sanoo että molemmat maksaa itse?
Voin kyllä maksaa itse, mutta tulee vähän sellainen olo, että miehellä on rahahuolia tai en olekaan niin kiinnostava? Olen romantikko ja miehen kuuluisi ekoilla treffeillä maksaa. Se osoittaa kiinnostusta.
Kommentit (549)
Jos mies maksattaa naisella ruoat eka treffeistä lähtien. Samaa on luvassa koko loppu suhteen ajan. Mies maksaa tasan 50% asuntolainasta, tasan 50% ruokakuluista, jne. Synttärilahjaksi saat tältä mieheltä muutaman kympin markettirihkamaa. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Maksulliset naiset selittää nyt jo kolmatta päivää putkeen maksullisuuttaan.
Taisit kirjoittaa nyt väärään viestintävälineeseen 😂. Maksahan nyt ne laskudi niille maksullisille naidille! Luulitko että ne antas sulle ilmaseksi???
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä te, joiden mielestä kutsujan tulisi maksaa, teette ystävien kanssa jos ystävä pyytää lounaalle? Kai pistätte kaverin maksamaan ruokailunne?
Jotkut, kuten minä, sanon jo pyytäessäni, että minä tarjoan. Jos maksamisesta ei ole puhetta, varaudun maksamaan omani tai saatan tarjota ystävälle. Jos ystävä sanoo ravintolassa, että hän tarjoaa, en ala inttämään asiasta vaan kiitän ilahtuneena. Kumma, kun ystävien kanssa näistä ei tule koskaan ongelmia.
Höpiskää mitä höpisettä, mutta jos mies on pihi jo eka tapaamisella, niin se vaan pahenee kun suhde syvenee. Jokainen on alkuun olevinaan mukavampi kuin oikeasti onkaan...
Vierailija kirjoitti:
Jos mies maksattaa naisella ruoat eka treffeistä lähtien. Samaa on luvassa koko loppu suhteen ajan. Mies maksaa tasan 50% asuntolainasta, tasan 50% ruokakuluista, jne. Synttärilahjaksi saat tältä mieheltä muutaman kympin markettirihkamaa. Kokemusta on.
Ihan ok, jos miehen tasa-arvo ulottuu myös muihin juttuihin. Luulisi, että tuollaisen kanssa ei tarvitse koskaan sanoa, että nyt on sinun vuoro käydä kaupassa ja tehdä ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, jos miehen tasa-arvo ulottuu myös muihin juttuihin. Luulisi, että tuollaisen kanssa ei tarvitse koskaan sanoa, että nyt on sinun vuoro käydä kaupassa ja tehdä ruoka.
Luonnollisesti tämä ei ulotu kotitöihin. Ja tuo 50 / 50 pätee vaikka mies tienaisi 6000e kuussa enemmän kui vaimo. Mies käyttää ne hänellä ylijäävät 6000e euroa omiin juttuihinsa. Vaimolla ei jää ehkä omien maksujensa jälkeen mitään käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos treffeillepyytäminen menisi jotenkin näin: Lähetäänkö syömään, mutta sillä ehdolla että molemmat maksaa omat ruokansa.....niin ei. Toi osoittaa ainoastaan huonoa käytöstä.
Jos syömisen jälkeen mies kyss: mites maksetaan, asia on jo eri. Silloin siihen voi vastata, että maksetaan vaan erikseen.
Mä seurustelin ylinuukan ja ylipihin ukon kanssa muutaman kuukauden. Rakkaudentunnustuksenkin keskellä se kiukui: maksetaan sitte ruuat erikseen. Kertaakaan se ei mulle edes kahveita tarjonnut, mutta kovasti mun luona viihtyi ilmaisten sapuskoiden äärellä.
Tämän kokemuksen takia sanoisin edelleen pihille ukolle: ei jatkoon
Entä jos se treffeille pyytäjä olikin nainen ja mies pyyntöön vastasti, että molemmat maksaa itse? Olisiko se mies silloinkin liian pihi?
Aloituksessa kun ei kerrottu kumpi oli kutsuja.
Tästä keskustelusta saa jotenkin sellaisen käsityksen että treffeille mentäisiin aina tai lähes aina miehen kutsusta. Omat kokemukseni eivät kyllä millään tavalla tue sitä uskomusta. Enemmänkin päinvastoin.
Tässä, ja miljoonassa muussa keskustelussa samasta aiheesta, esiintyy aina miesoletettuja joita kukaan nainen ei koskaan pyydä treffeille, mutta kaikki naiset joita he pyytävät itse treffeille lähtevät kyllä, vaikkakin ghostaavat heti ensitreffien jälkeen kun mies on maksanut laskun.
Omat kokemukseni naisista ovat hyvinkin päinvastaisia. Yleensä ovat melko haluttomia lähtemään jos itse pyydän, mutta toisaalta naiset pyytävät itse usein treffeille jos ovat kiinnostuneita.
Ehkä nuo miehet tapailevat joitakin netin deittipalstojen sarjatreffaajia, joilla ei ole muuta tarkoitustakaan kuin päästä syömään ja juomaan miesten piikkiin. Joko vain säästääkseen rahaa tai sitten pönkittääkseen itsetuntoaan. En usko että noita naisia on kovinkaan paljon, mutta joillekin miehille he ovat ainoa mahdollisuus päästä naisten kanssa treffeille.
Itse olen tuollainen joka lähtee treffeille vain silloin kun tunnen todella kovaa vetoa mieheen ja olen häneen yleensä jo valmiiksi ihastunut. Silloin se käytännössä menee myös siihen että olen se aloitteellinen osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos treffeillepyytäminen menisi jotenkin näin: Lähetäänkö syömään, mutta sillä ehdolla että molemmat maksaa omat ruokansa.....niin ei. Toi osoittaa ainoastaan huonoa käytöstä.
Jos syömisen jälkeen mies kyss: mites maksetaan, asia on jo eri. Silloin siihen voi vastata, että maksetaan vaan erikseen.
Mä seurustelin ylinuukan ja ylipihin ukon kanssa muutaman kuukauden. Rakkaudentunnustuksenkin keskellä se kiukui: maksetaan sitte ruuat erikseen. Kertaakaan se ei mulle edes kahveita tarjonnut, mutta kovasti mun luona viihtyi ilmaisten sapuskoiden äärellä.
Tämän kokemuksen takia sanoisin edelleen pihille ukolle: ei jatkoon
Entä jos se treffeille pyytäjä olikin nainen ja mies pyyntöön vastasti, että molemmat maksaa itse? Olisiko se mies silloinkin liian pihi?
Aloituksessa kun ei kerrottu kumpi oli kutsuja.
Tästä keskustelusta saa jotenkin sellaisen käsityksen että treffeille mentäisiin aina tai lähes aina miehen kutsusta. Omat kokemukseni eivät kyllä millään tavalla tue sitä uskomusta. Enemmänkin päinvastoin.
Tässä, ja miljoonassa muussa keskustelussa samasta aiheesta, esiintyy aina miesoletettuja joita kukaan nainen ei koskaan pyydä treffeille, mutta kaikki naiset joita he pyytävät itse treffeille lähtevät kyllä, vaikkakin ghostaavat heti ensitreffien jälkeen kun mies on maksanut laskun.
Omat kokemukseni naisista ovat hyvinkin päinvastaisia. Yleensä ovat melko haluttomia lähtemään jos itse pyydän, mutta toisaalta naiset pyytävät itse usein treffeille jos ovat kiinnostuneita.Ehkä nuo miehet tapailevat joitakin netin deittipalstojen sarjatreffaajia, joilla ei ole muuta tarkoitustakaan kuin päästä syömään ja juomaan miesten piikkiin. Joko vain säästääkseen rahaa tai sitten pönkittääkseen itsetuntoaan. En usko että noita naisia on kovinkaan paljon, mutta joillekin miehille he ovat ainoa mahdollisuus päästä naisten kanssa treffeille.
Itse olen tuollainen joka lähtee treffeille vain silloin kun tunnen todella kovaa vetoa mieheen ja olen häneen yleensä jo valmiiksi ihastunut. Silloin se käytännössä menee myös siihen että olen se aloitteellinen osapuoli.
MInä lähden mielenkiintoisten miesten kanssa treffeille, mutta en kyllä pysty ihastumaan ennen tapaamista.
Vierailija kirjoitti:
Höpiskää mitä höpisettä, mutta jos mies on pihi jo eka tapaamisella, niin se vaan pahenee kun suhde syvenee. Jokainen on alkuun olevinaan mukavampi kuin oikeasti onkaan...
En kyllä ymmärrä miksi pitäisi tarjota, kun Tinderissä on lähetetty vain muutama viesti. Jos aletaan tapailla, niin sitten voi tarjoita. Toisaalta eikö nainen ole vielä pihimpi, kun ei halua maksaa edes omaa tilaustaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävyyssuhteissa on normaalia että kumpikin maksaa itse omat ruokansa. Jos mies pyytää sua treffeille syömään, niin ei oo korrektia etukäteen kysyä että maksathan sitten itse ruokasi jos suostut mun kans treffeille.
Kyllä minä tarjoan ystävälleni, jos pyydän hänet mukaani syömään tai kahville. Minusta tuo on ihan normaalia.
Meidän kaveripiirissä laitetaan lasku aina puoliksi. Syömiset ja kahvit tarjotaan, kun kutsutaan kotiin kylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävyyssuhteissa on normaalia että kumpikin maksaa itse omat ruokansa. Jos mies pyytää sua treffeille syömään, niin ei oo korrektia etukäteen kysyä että maksathan sitten itse ruokasi jos suostut mun kans treffeille.
Kyllä minä tarjoan ystävälleni, jos pyydän hänet mukaani syömään tai kahville. Minusta tuo on ihan normaalia.
Meidän kaveripiirissä laitetaan lasku aina puoliksi. Syömiset ja kahvit tarjotaan, kun kutsutaan kotiin kylään.
Miksi lasku pitää repiä? Kyllä se silti maksaa täytyy.
Jos nyt lokkeilusta puhutaan, niin pahimpia tietämiäni lokkeja ovat miehet, jotka käyvät säännöllisesti syömässä ilmaiseksi tyttöystävän luona. Ei puhettakaan että toisivat jotain mukanaan, tai tarjoutuisivat maksamaan oman osansa syömisistä. Tai no, omat kaljansa saattavat tuoda jos tyttis ei pidä kaljaa jääkaapissaan, eikä ole kehotuksesta huolimatta sitä tuonut valmiiksi kaupasta. Nainen ostaa ruoat, käyttää aikaa kokkailuun ja jälkien siivoamiseen, mies hotkii hyvällä ruokahalulla 2/3 kaikesta, röyhtäisee ja ehdottaa palan painikkeeksi pikapanoa. Onkos tuo nyt sitten joku maksullinen mies?
Koskaan eivät vastavuoroisesti kokkaa omassa kämpässään tyttikselle, ja kun mennään ulos, niin silloin tietysti "jokainen maksaa omansa", koska naisten oletettu lokkeilu nyt vaan on niin paljon paheksuttavampi asia kuin se että äijä syö naisen kotona kaapit tyhjiksi ostamatta mitään tilalle. Se siitä tasa-arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisesti tämä ei ulotu kotitöihin. Ja tuo 50 / 50 pätee vaikka mies tienaisi 6000e kuussa enemmän kui vaimo. Mies käyttää ne hänellä ylijäävät 6000e euroa omiin juttuihinsa. Vaimolla ei jää ehkä omien maksujensa jälkeen mitään käteen.
Niin? Elämän omia valintoja. Saman tekee muuten asianajajanainenkin insinöörimiehen kanssa vaikka tienaakin 3000€ enemmän bruttona kuin inssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmä kyl mitään pa -miestä ottais.
Ja miehen pitäisi ottaa pa-nainen?
Kuka niin sanoi?
-eri
Huoh. #Sisällönymmärrys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllä.
Siis jos vedotaan perinteisiin, niin mies on perheen pää ja omistaa kaiken. Siksi mies maksaa, koska naisella ei ole omaa rahaa. Raha-asiat ovat miesten juttuja. Ja joo, ei tarkoita että nainen istuisi työkseen peilin edessä selaamassa sisustusblogeja, nainen tekee työtä maatilalla tms.
Sitä on se perinteinen heterodeittailu.
Kuulostaako yhä hyvältä? Varmaan sitten kuulostaa jos poistetaan tuosta kaikki muu paitsi se että mies maksaa, joka perustui siihen kaikkeen muuhun.
Mulle ei treffeillä maksaminen ole noin suuria ennakkoluuloja avaava juttu. Treffit on treffit ja jos mies osoittautuu epäsopivaksi niin ei sinne nyrkin ja keittiön väliin tarvitse mennä. Kuule ihan itse saan ja voin valita millaiseen suhteeseen alan. Miksi treffailuun liittyvä hemmottelu ja toisen arvostaminen olisi automaattisesti sovinismia tai naista alistavaa?
Ei se olekaan. Mutta palstalla on jokunen luuserimies joka ei ole koskaan saanut mitään hemmottelua naisilta eikä yksikään nainen ole lompakkoaan hänen läsnäollessaan avannut. Siksi he kuvittelevat maksamisen ja hemmottelun olevan aina vain toispuolista siten että mies maksaa ja nainen hyötyy.
Aivan. Ei todellakaan ole yksipuolista se hemmottelu, varsinkin jos suhde jatkuu treffien jälkeen. Jos nainen rakastuu niin mieskin tulee takuuvarmasti saamaan taloudellisia lahjoja, hellyyttä ja emotionaalista ja fyysistä hyvänäpitoa ja osallistumista yhteisiin menoihin.
Ja mies ei naista muuten hemmottele kuin maksamalla ensitreffeillä? Siltä vähän vaikuttaa, koska se on niin monelle naiselle kynnyskysymys.
Sinulla on täysi oikeus valita nainen, joka haluaa maksaa oman osuutensa ensitreffeillä. Omaa käytöstäni en tule muuttamaan vaan jos joskus sinkuksi vielä jään niin odotan kyllä miehen tarjoavan, jos hän kerran haluaa kahvin tai kaljan äärellä tavata.
Sinäkö et ikinä miestä treffeille pyydä vai mistä tuon sait? Aloituksessa ei sanottu kumpi on kutsumassa ja ketä.
Tuskin lähtisi ja kuulostaisi kyllä oudolle kun tuollaiset kulut maksetaan yhteiseltä tililtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole romantikko, ja maksan puoliksi myös ihan mielelläni, mutta harkitsisin treffeille lähtemistä uudelleen, sillä en halua tehdä rahasta heti alkuun numeroa. Oikeastaan en halua ensimmäisillä treffeillä puhua rahasta ollenkaan. Valmistaudun aina maksamaan koko laskun itse ja jos mies ei ehdi ensin, näin myös teen. Jos tässä kohtaa ehdottaa puoliksi, niin sekin käy. Rahasta voidaan keskustella enemmän sitten toisilla treffeillä jos sellaiset on tullakseen.
Varmaan huomasit tästä ketjusta miten paljon on naisia, jotka ehdottomasti olettavat miesten tarjoavan. Ja sitten on lisäksi kaltaisesi joilla maksaminen ei ole ongelma, mutta rahasta puhuminen on. Käytännössä tämä tarkoittaa, että miehen varauduttava maksamaan tai hän sulkee suurimman osan naisista pois. Ymmärrätkö mikä tässä miehiä näin tasa-arvon aikoina häiritsee?
Kerro toki. Minusta miehen ainoa oikea menettelytapa on toimia siten, mikä sopii hänen omaan arvomaailmaansa. Koska jos hänellä ja naisella on erilainen arvomaailma, ei heistä paria tule kuitenkaan. Miksi haluaisit miellyttää naista, joka odottaa sinun tarjoavan treffeillä, jos se kerran sinun mielestäsi on väärä periaate?
Tässä se on selkeästi sanottu. Mies, etsi nainen, jolla on samanlainen arvomaailma kuin itselläsi. Jos sinusta on vanhanaikaista, epätasa-arvoista tai muuten ongelmallista, että nainen odottaa miehen tarjoavan, niin miten se on sinulta pois, ettei hän halua tavata sinua uudestaan, koska ethän sinäkään olisi halunnut hänen kaltaistaan naista? Ja sama päinvastoin: jos tarjoudut tarjoamaan ja nainen tekee siitä numeron, koska haluaa olla tasa-arvoinen, niin ei teidän vuorovaikutuksenne jatkossakaan tule toimimaan.
Ja ihan sama ohje naisille. Ei kannata yrittää sovittaa neliön muotoista palikkaa ympyrän muotoiseen reikään. Jos on alusta alkaen kitkaa ja erilaiset arvomaailmat, periaatteet, toimintatavat, niin parempi jatkaa etsimistä.
Melko mustavalkoinen maailma. Yksi poikittainen sana/lause ja homma on siinä. Emme vaan sovi yhteen.
Mitä sitten? Etsi sellainen joka ajattelee kuin sinä.
Eri
En usko, että löydän ihmistä joka ajattelee kaikesta kuten minä. Ja ihan koko ajatusmaailmaa en osaa yhdestä lauseesta tulkita. Siksi en tuon takia jättäisi treffejä väliin, jos aiemmin olin niin kiinnostunut että olisin ollut treffeille menossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen maksattaa miehellä ruoat jo ensi treffeillä, niin sitä se on koko suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen maksattaa miehellä ruoat jo ensi treffeillä, niin sitä se on koko suhde.
ok.
Mitenkä te, joiden mielestä kutsujan tulisi maksaa, teette ystävien kanssa jos ystävä pyytää lounaalle? Kai pistätte kaverin maksamaan ruokailunne?