Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erot tyttöjen/poikien vaatteiden ja tavaroiden kuva-aiheissa

Vierailija
08.06.2020 |

Tytöt: prinsessa, hevonen, yksisarvinen, keiju, leppäkerttu, merenneito, hedelmät, marjat, muffinsi, jäätelö, donitsi, rusetti, kukat, kasvit

Pojat: avaruus, poliisi, merenkulku, lepakko, supermies, viidakon ja savannin eläimet, banaani, hämähäkki, palomies

Neutraali: kissa, koira, nalle

Onhan tämä aika kummallista. Mutta tuleeko muita mieleen?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä tuossa on.

Feministilandiassa se aiheuttaa kuhinaa. Pitäisi molempien sukupuolien olla samanlaisia.

Meille tuli ekalla luokalla joku täti kouluun joka pyysi piirtämään juttuja paperilla. Minä piirsin soturin millä oli tappara kädessä ja kalashnikovi. Se täti kävi jotain sönköttämään että mut on altistettu väkivallalle ja oireilen kun piirsin poikamaisia juttuja. Vieläkin vttuttaa yli 20v jälkeen muistella sitä tapahtumaa.

Mun äiti takavarikoi mun pelit ja pienoismallit. Tekemällä yritetään tehdä ongelmia tai muokata ihmistä mieleiseksi!

Ei, vaan jokaisen pitäisi saada olla sellainen mitä on luontaisesti. Mä oon kärsinyt siitä, että on tungettu muottiin mihin en sovi. Just tätä että ei voi sitä eikä voi tätä, koska on tyttö. Ja mitä jokukin täällä väitti että pojilla on luontaisesti parempi tekninen hahmotuskyky jne. Hah. Mun kokemuksen mukaan mä oon yleensä se paras ratkasemaan ne tekniset pulmat. Toki jollain voi olla enemmän ihan vaan opittua tietoa asioista, mutta jos on vaan tekninen päättelyongelma, niin yleensä minä olen se, joka on sen ekana ratkaissut. Ongelmallistahan tää on ollut etenkin nuorempana työelämässä kun setämiehet ei sitä kestäneet. Ne vänkäs ja väitti että oon väärässä, ei suostuneet kuuntelemaan ja kuukauden jälkeen toivat idean sitten omanaan ja olivat niin leuhkaa että syletti. 

Aika vaikeeta kuunnella siis noita teidän satuja, kun ne on niin vahvasti omaa kokemusmaailmaa vastaan. En tiedä mitä koetatte sitten sanoa? Etten ole nainen, kun on järki päässä? 

Vierailija
82/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites nämä uudet legot:

https://www.lego.com/en-us/themes/hidden-side/products

Paranormaalia, kummituksia, hautausmaita, kuolleita?

Mikäs näissä vikana? Tämä on yksi legon sarja. Kuuluuvat olevan tytön ja kavereidensa suosikkeja. Nyt ei pueta enää hörselöhameita ja paijata pehmokoiraa. Nyt on pinnalla hirviöitä, luurankoja ja ties mitä ihmeellisiä olentoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vaatteita 2015:

muumimaailma.

Linnanmäki 1990:

Aikamoinen ero.

Vierailija
84/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö valitsi pienenä kaikki paitansa yms poikien puolelta. Nyt on kaunis 13v ja pukeutuu urheilullisesti ja neutraalisti, esim. mustavalkoista adidasta ja nikeä.

Vierailija
85/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministilandiassa se aiheuttaa kuhinaa. Pitäisi molempien sukupuolien olla samanlaisia.

Meille tuli ekalla luokalla joku täti kouluun joka pyysi piirtämään juttuja paperilla. Minä piirsin soturin millä oli tappara kädessä ja kalashnikovi. Se täti kävi jotain sönköttämään että mut on altistettu väkivallalle ja oireilen kun piirsin poikamaisia juttuja. Vieläkin vttuttaa yli 20v jälkeen muistella sitä tapahtumaa.

Mun äiti takavarikoi mun pelit ja pienoismallit. Tekemällä yritetään tehdä ongelmia tai muokata ihmistä mieleiseksi!

Ei, vaan jokaisen pitäisi saada olla sellainen mitä on luontaisesti. Mä oon kärsinyt siitä, että on tungettu muottiin mihin en sovi. Just tätä että ei voi sitä eikä voi tätä, koska on tyttö. Ja mitä jokukin täällä väitti että pojilla on luontaisesti parempi tekninen hahmotuskyky jne. Hah. Mun kokemuksen mukaan mä oon yleensä se paras ratkasemaan ne tekniset pulmat. Toki jollain voi olla enemmän ihan vaan opittua tietoa asioista, mutta jos on vaan tekninen päättelyongelma, niin yleensä minä olen se, joka on sen ekana ratkaissut. Ongelmallistahan tää on ollut etenkin nuorempana työelämässä kun setämiehet ei sitä kestäneet. Ne vänkäs ja väitti että oon väärässä, ei suostuneet kuuntelemaan ja kuukauden jälkeen toivat idean sitten omanaan ja olivat niin leuhkaa että syletti. 

Aika vaikeeta kuunnella siis noita teidän satuja, kun ne on niin vahvasti omaa kokemusmaailmaa vastaan. En tiedä mitä koetatte sitten sanoa? Etten ole nainen, kun on järki päässä? 

Vaikka  olisit naisena maailman vahvin ihminen, niin se ei muuta sitä, että naiset pääsääntöisesti ovat miehiä fyysisesti heikompia. Ajatus, että hommat tulisi järjestää sen mukaan, että sinä olet nainen ja maailman vahvin ihminen, ei ehkä valtaosasta ihmisiä tuntuisi täysin luontevalta ja reilulta, kun pääsääntöisesti naiset eivät ole miehiä fyysisesti voimakkaampia. Jonkinlaisena – jos ei teknisenä – niin ainakin loogisena asiana voi pitää sitä, että ymmärtää asioiden – kuten tapojen – muokkaantuvat normeiksi normaalien (yleisimpien) mukaan eikä poikkeavuuksien tunteiden ja toiveiden mukaan. 

Vierailija
86/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin väite, että kiinnostus tekniikkaan olis jotenkin sukupuoligeeneissä on aivan absurdi.

Tieteellinen ja arkielämässä havaittava tosiasia on teille mammoille täysin absurdi. :D

Vierailija
87/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huvittaa, että täällä naiset ulisee kun ei ole haluamiaan vaatteita tarjolla. Sitten kun ehdottaa, että tekee asialle jotain ulisemisen sijaan, niin alapeukkua tulee. En enää yhtään ihmette miksi maailma on naisia vastaan ja miehen rulaa.

Vierailija
88/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mäkin haluaisin mun tytölle pinkin paidan tai mekon, jossa olisi hämähäkin tai paloauton kuva, mutta sellaisia ei ole. Mun tyttö rakastaisi sitä, kun tykkää pinkistä ja nyt nuo paloautot ja hämähäkit ovat in. Tykkää myös roboteista.

Mun poika olisi myös tykännyt noista.

Onneksi nyt 16-vuotiaana pystyy pukeutumaan pinkkeihin miesten (t-)paitoihin.

Miehille pinkkiin paitaan tai muuhun hempeään väriin pukeutuminen on "vitsi".

Vierailija
89/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous ei tuu kasvatuksesta. Se tulee kun sikiö kehittyy

Vierailija
90/103 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mäkin haluaisin mun tytölle pinkin paidan tai mekon, jossa olisi hämähäkin tai paloauton kuva, mutta sellaisia ei ole. Mun tyttö rakastaisi sitä, kun tykkää pinkistä ja nyt nuo paloautot ja hämähäkit ovat in. Tykkää myös roboteista.

Mun poika olisi myös tykännyt noista.

Onneksi nyt 16-vuotiaana pystyy pukeutumaan pinkkeihin miesten (t-)paitoihin.

Miehille pinkkiin paitaan tai muuhun hempeään väriin pukeutuminen on "vitsi".

Sulla varmaan on tosi hauskaa, sillä pinkir paidat ovat tosi suosittuja nuorten miesten keskuudessa.

Vierailija
91/103 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko kuvitella poikien osaston siniseen t-paitaan vaikka sydämiä? Ostaisitko pojalle? Ja jos et niin miksi?

Poika ei todennäköisesti tykkäisi, eli en ostaisi. Ei kai sellaisia paitoja olisi järkeä valmistaa kun menekki olisi niin pieni. Vai pitäisikö pojat saada väkisin käyttämään yksisarvispaitoja?

Vierailija
92/103 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nyt pystyvät käyttämään "sukupuolitettuja" vaatteita ristiin koska kropan mallit sallii sen. Oma värisuosikkini petroolinsininen taas on rajattu aika rankasti miesten vaatteisiin enkä voi kroppani mallin puolesta pukeutua niihin :( Sentään sählyä varten miesten shortsit sopi jalkaani, kaikki muut urheiluliikkeen naisille tarkoitetut naisten shortsit oli enemmän pyllynvilautukseen kuin pelaamista varten.

Vierailija
93/103 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini-ikäisen pojan yksi lempipaitoja oli pinkki. Oli muuten tosi sopiva värikin hänelle.

Mua harmitti lastenvaatteita ostaessa että kaikki oli moninkertaisesti printattu täyteen. Missä ei printtiä ollut oli haalistusta ja keinotekoista ryppyä. Esim tavallisia sinisiä farkkuja tai yksivärisiä printittömiä teepaitoja oli mahdotonta löytää kun rahaa ei ollut laittaa kalliimpiin, sijoitin enemmän ainoastaan hyviin jalkineisiin ja ulkovaatteisiin.

Ostin kerran summamutikassa muistaakseni kirpparilta puseropinon ja huomasin vasta kotona että yhdessä luki Road to Hell. Poika taisi olla nelivuotias ja en vaan oikein tykännyt tekstistä. Ompelin hell-sanan päälle kankaasta sydämen. Road to heart.

Vierailija
94/103 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta pinkki paita ja painata siihen robotin kuva. Tadaa. Jos olet bisneshenkinen, perusta yritys ja ala myydä niitä. Elämässä voi välillä ratkaista ongelmia sen sijaan että jää ulisemaan kun muut ei tee kaikkea puolesta.

Onko sulla siis tapana perustaa oma tuotantolinja joka kerta, kun kaupasta ei löydy sulle mieleistä tuotetta?

Vierailija
95/103 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osassa asioita omat lapset ovat hyvinkin stereotypioiden linjoilla. Toisissa sitten valitsevat toisin. Kaupassa myyjä tietysti myy minkä olettaa käyvän kaupaksi. Jos valtaosa kuluttajista tekee tiettyjä valintoja, niin harvempi myyjä lähtee uimaan vastavirtaan ja vaarantaa liiketoimintansa.

Ne on opetettu pitämään tietyistä asioista. Ongelmanahan tässä on se, miten joka käänteessä pojille tarjoillaan tekniikkaa ja tiedettä ja tytöille hoivaa, tälläytymistä ja hömppää. Miksi niissä tyttöjen vaatteissa ei voisi olla robotteja ja autoja? Miksi niistä pitää nykyään tehdä niin kärjistetyn stereotyyppisesti poikien ja tyttöjen vaatteita värimaailmoineen ja malleineen kaikkineen? Mun lapsuudessa kaikilla oli ne samat sammarit ja raitapaidat. Osalla tytöistä ehkä mekko joskus, mutta pääpiirteittäin ne samat vaatteet kiers suvussa lapselta toiselle ihan riippumatta kumpaa sukupuolta sattu olemaan. Ne oli myös käytännöllisiä vaatteita, joissa oli helppo puuhailla. Ei kiristäneet, tai olleet turhan herkkiä tuhriintumaan. Nykyään tytöille pyritään myymään vaatetta, jossa ei voisi tehdä mitään, vaan olla kiltisti koristeena. Hankalaa hametta, kittanoita paitoja ja takkeja, sekä tietty värimaailman pitää olla niin vaalea, että heti on tahra, jos koettaa tehdä jotain jännää.

Ei tarvitse opettaa, sillä tämä on synnynnäistä. Tyttövauva katsoo ihmisiä kasvoihin kauemmin kuin poikavauva, ja poikavauva on kiinnostuneempi tavaroista kuin ihmisistä (kiinnostus tekniikkaa kohtaan).

Höpönlöpön. Miks mä oon nainen ja ollut aina kiinnostunut tekniikasta, enkä ihmisistä? 

Muutenkin väite, että kiinnostus tekniikkaan olis jotenkin sukupuoligeeneissä on aivan absurdi. Väitätkö tosissas että evoluutio on ehtinyt kehittää miehille taipumuksen innostua autoista ja tytöille imureista? 

Väitätkö että jos tyttö on kiinnostunut tekniikasta niin se on sisäsyntyistä, mutta kun poika on kiinnostunut tekniikasta ja autoista yms.niin se on opetettua? Monet pojat ovat innostuneita kyllä autoista mutta enpä tiedä ketään tyttöä joka olisi innostunut imurista....

Vierailija
96/103 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan nuo sukkahousut, mihin ne katosi pojilta?

Mun 2007 syntyneelle pojalle löytyi vielä hyvin sukkahousuja, ne oli johonkin ikään asti ihan parhaat käytössä. Toinen poika syntyi 2014 ja tuossa välissä tapahtui jotain, joka hävitti sukkahousut poikien osastolta - tyttöjen osastolla niitä edelleen oli, ja sieltä niitä ostinkin, mutta ennen niitä tosiaan oli myös poikien alusvaateosastolla.

Pienten poikien osastolta niitä kyllä löytyy. Meillä ei ole poika eikä tyttö tykännyt käyttää sukkahousuja, kun ovat olleet epämukavia päällä.

Vierailija
97/103 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just osui Tokmannin uusin kuvasto silmään. Toisella sivulla lasten paitoja, pojille rento t-paita ja tytöille kittana vartaloa nuoleva toppimainen "Oona". Mitä hiton järkeä?

Jopa shortsit on tytöille tiukat ja pojille rennon löysät!

Piti vilkaista eilen tullutta Tokmannin lehteä. Siinä oli kyllä ihan yhtä rentoa ja väljää vaatetta sekä tytöille että pojille. Ja mikä ihmeen "Oona"?

Vierailija
98/103 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten vaatteita 2015:

muumimaailma.

Linnanmäki 1990:

Aikamoinen ero.

Mitä nöistä pitäs nähdä? Farkkua käytetään edelleen. Tuskin kukaan kaipaa enää 90 neon värejäkään.

Vierailija
99/103 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi P.O.P.:n vaatteet esimerkkinä unisex-tarjonnasta. Näin olikin vielä ihan pari vuotta sitten. Muistan ostaneeni sieltä esim. aivan ihanan tummansinisen puseron, jossa oli vaaleanpunaisia yksisarvisia. Nimenomaan pojalle sen ostin, ja oli yksi suosikkivaatteita niin kauan kuin mahtui. 💕

Nykyään vaan valitettavasti tuollakin on alettu erottaa tyttöjen ja poikien vaatteet voimakkaasti. Vähänkin tyttömäisen värisissä vaatteissa on myös frilloja, tyttömäinen leikkaus, ristikko selässä tai rusetti jossain kohtaa, tunikapituus tai muu sellainen asia, jonka takia en pojalle sitä vaatetta halua ostaa. Haluaisin sen ihanan kuosin tai värin ilman röyhelöitä! Olen ollut tästä harmissani ja antanut myyjille palautettakin eteenpäin vietäväksi (tekevätköhän koskaan niin - ehkä pitäisi jaksaa kirjoittaa suoraan ylemmäs). Oma asiointini tuolla on tämän vuoksi vähentynyt.

Vierailija
100/103 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen katsomaan sellaisen sivun kuin Man who has it all: https://manwhohasitall.teemill.com/

Sieltä löytyy ihan huikeita paitoja, joissa esim. tyttöjen paidassa lukee DINOSAURS AND ASTROUNAUTS 😊👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä