Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erot tyttöjen/poikien vaatteiden ja tavaroiden kuva-aiheissa

Vierailija
08.06.2020 |

Tytöt: prinsessa, hevonen, yksisarvinen, keiju, leppäkerttu, merenneito, hedelmät, marjat, muffinsi, jäätelö, donitsi, rusetti, kukat, kasvit

Pojat: avaruus, poliisi, merenkulku, lepakko, supermies, viidakon ja savannin eläimet, banaani, hämähäkki, palomies

Neutraali: kissa, koira, nalle

Onhan tämä aika kummallista. Mutta tuleeko muita mieleen?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatteen sukupuolta ei erota kuvasta, niin vaatteen mallista erottaa. Meillä on saman kokoiset tyttö ja poika. Heidän t-paitansa ovat aivan eri kokoa, koska tyttöjen malli on niin paljon kittanampi (kaikin puolin pienempi).

Vierailija
2/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tuossa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö on ryhmä hau-fani ja rakastaa samppaa/vauinua eli niitä poikakoiria. Silti tyttöjen vaatteet on täynnä vain niitä tyttökoiria kajaa ja haltia.

Ja joo, ostetaan kyllä poikien puolelta ne sampat sitten mutta pointti tuli kai selväksi. En ole tainnut nähdä esim. Mekkoa missä olisi vainu tai Rolle?

Vierailija
4/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huokaus. - Eikö sinun mielesäsi oikeasti mitään hyvin kliseistä ja stereoyyppistä; jäykkää ja yksinkertaistettua

Sinkkumies

Vierailija
5/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko kuvitella poikien osaston siniseen t-paitaan vaikka sydämiä? Ostaisitko pojalle? Ja jos et niin miksi?

Vierailija
6/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tytöille tarkitetut tavarat eivät kelpaa AP:lle.

Selatkaa poikienkin mallistoja ja antakaa tyttöjen päättää kummasta valitsevat.

Vierailija
7/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta oma vaatekauppa jossa myyt ristiinpukeutumista lapsille.

Vierailija
8/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tekisi hyvää hankkia itselleen ihan oikeita ongelmia.

Vierailija
9/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dinosaurus. Dinosaurus!! Aina pojille. LUULIN ETTÄ DINOSAURUKSISSA OLI MYÖS NAISSAURUKSIA!!!

Vierailija
10/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osassa asioita omat lapset ovat hyvinkin stereotypioiden linjoilla. Toisissa sitten valitsevat toisin. Kaupassa myyjä tietysti myy minkä olettaa käyvän kaupaksi. Jos valtaosa kuluttajista tekee tiettyjä valintoja, niin harvempi myyjä lähtee uimaan vastavirtaan ja vaarantaa liiketoimintansa.

Vierailija
11/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttö on ryhmä hau-fani ja rakastaa samppaa/vauinua eli niitä poikakoiria. Silti tyttöjen vaatteet on täynnä vain niitä tyttökoiria kajaa ja haltia.

Ja joo, ostetaan kyllä poikien puolelta ne sampat sitten mutta pointti tuli kai selväksi. En ole tainnut nähdä esim. Mekkoa missä olisi vainu tai Rolle?

Tuo on kyllä älytöntä. Jos olet poika saat tykätä vain niistä poikakoirista, tytöt pelkästään tytöistä.

Vierailija
12/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tuokin kuin jos olisi

pojat: moottoripyörä, jalkapallo, ralliauto, kaljapullo ja tietokone

tytöt: brunssipöytä, samppanjapullo, verhot, kukka-amppeli ja satisfyeri.

Vierailija
13/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ristiinpukeutumista se on jos painattaa vaikka mekon jossa on dinosaurusten kuvia, tai tummansiniharmaan "poikien" paidan jossa on kukkia?

Vierailija
14/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osassa asioita omat lapset ovat hyvinkin stereotypioiden linjoilla. Toisissa sitten valitsevat toisin. Kaupassa myyjä tietysti myy minkä olettaa käyvän kaupaksi. Jos valtaosa kuluttajista tekee tiettyjä valintoja, niin harvempi myyjä lähtee uimaan vastavirtaan ja vaarantaa liiketoimintansa.

Ne on opetettu pitämään tietyistä asioista. Ongelmanahan tässä on se, miten joka käänteessä pojille tarjoillaan tekniikkaa ja tiedettä ja tytöille hoivaa, tälläytymistä ja hömppää. Miksi niissä tyttöjen vaatteissa ei voisi olla robotteja ja autoja? Miksi niistä pitää nykyään tehdä niin kärjistetyn stereotyyppisesti poikien ja tyttöjen vaatteita värimaailmoineen ja malleineen kaikkineen? Mun lapsuudessa kaikilla oli ne samat sammarit ja raitapaidat. Osalla tytöistä ehkä mekko joskus, mutta pääpiirteittäin ne samat vaatteet kiers suvussa lapselta toiselle ihan riippumatta kumpaa sukupuolta sattu olemaan. Ne oli myös käytännöllisiä vaatteita, joissa oli helppo puuhailla. Ei kiristäneet, tai olleet turhan herkkiä tuhriintumaan. Nykyään tytöille pyritään myymään vaatetta, jossa ei voisi tehdä mitään, vaan olla kiltisti koristeena. Hankalaa hametta, kittanoita paitoja ja takkeja, sekä tietty värimaailman pitää olla niin vaalea, että heti on tahra, jos koettaa tehdä jotain jännää.

Vierailija
15/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ristiinpukeutumista se on jos painattaa vaikka mekon jossa on dinosaurusten kuvia, tai tummansiniharmaan "poikien" paidan jossa on kukkia?

Mä en tajua näitä nykymammoja. Ennen muinoin kaikki tenavat puettiin samanlaisiin kolttuihin, eikä sillä sukupuolella ollut väliä ennen kuin isompana, vaan lapset sai olla lapsia. Sitten tuli se polvihousu / mekkokausi, jota seuras aika neutraali kausi, jolloin kaikilla oli samat vihreenruskeenoranssit kledjut ja nyt ollaankin yhtäkkiä ihan taannut johonkin lokerointiin. 

Vierailija
16/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä älytöntä. Jos olet poika saat tykätä vain niistä poikakoirista, tytöt pelkästään tytöistä.

Sopivan ikäisissä lapsissa ei ole minusta erikseen tyttöjen vaatteita ja poikien vaatteita. Vanhemmat itse tulkitsevat vaatteiden värejä sukupuolien mukaan. Itse ostin pari pinkkiä paitaa, kun esikoinen alkoi puhumaan tyttöjen väreistä. Halusin saada hänet ajattelemaan ja onnistui hyvin.

Vierailija
17/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua näitä nykymammoja. Ennen muinoin kaikki tenavat puettiin samanlaisiin kolttuihin, eikä sillä sukupuolella ollut väliä ennen kuin isompana, vaan lapset sai olla lapsia. Sitten tuli se polvihousu / mekkokausi, jota seuras aika neutraali kausi, jolloin kaikilla oli samat vihreenruskeenoranssit kledjut ja nyt ollaankin yhtäkkiä ihan taannut johonkin lokerointiin. 

Äläs ny, mä olin pienenä (alle 3v?) tarttunut kaupasa tiukasti kiinni yhteen t-paitaan, enkä päästänyt siitä irti ennen kuin äiti heltyi ostamaan sen. Se oli sellainen tyypillinen 70-luvun oranssi-ruskea kuvioinen (valkoinen pohja) autopaita, ja syy, miksi äiti ei sitä olisi halunnut ostaa, oli juuri se, että se oli "poikien paita".

Muuten kyllä tuolloin oli aika paljon noita murrettuja oransseja, ruskeita, vihreitä jne vaatteita puolin ja toisin, mutta taasen 80-luvulle tullessa homma kääntyi kyllä ihan päälaelleen. 80-luvun alussa syntynyt siskoni pukeutui pelkkään vaaleanpunaiseen eikä mitenkään erottunut joukosta.

Vierailija
18/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopivan ikäisissä lapsissa ei ole minusta erikseen tyttöjen vaatteita ja poikien vaatteita. Vanhemmat itse tulkitsevat vaatteiden värejä sukupuolien mukaan. Itse ostin pari pinkkiä paitaa, kun esikoinen alkoi puhumaan tyttöjen väreistä. Halusin saada hänet ajattelemaan ja onnistui hyvin.

Teinipoikien kesken vaaleanpunainenhan on nyt in, ainakin mitä sukulaistenavia katsoo. 

Vierailija
19/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläs ny, mä olin pienenä (alle 3v?) tarttunut kaupasa tiukasti kiinni yhteen t-paitaan, enkä päästänyt siitä irti ennen kuin äiti heltyi ostamaan sen. Se oli sellainen tyypillinen 70-luvun oranssi-ruskea kuvioinen (valkoinen pohja) autopaita, ja syy, miksi äiti ei sitä olisi halunnut ostaa, oli juuri se, että se oli "poikien paita".

Muuten kyllä tuolloin oli aika paljon noita murrettuja oransseja, ruskeita, vihreitä jne vaatteita puolin ja toisin, mutta taasen 80-luvulle tullessa homma kääntyi kyllä ihan päälaelleen. 80-luvun alussa syntynyt siskoni pukeutui pelkkään vaaleanpunaiseen eikä mitenkään erottunut joukosta.

Oisko tässä ollut sitten jotain suku- / paikkakuntaeroja, kun ei musta meillä ollut mitään tyttöjen ja poikien vaatteita? Valokuvistakin näkee miten on vaatteet kiertäneet tytöltä pojalle ja takas. 

Vasta ysärillä törmäsin tähän vaatteitten sukupuolittamiseen, kun eräs myyjä ei mulle teininä suostunut myymään hyvää ja käytännöllistä takkia, koska se oli "miesten takki", vaikka miten sanoin että juu, antaa olla vaan mutta haluun että on väljempi malli ja taskuja. Ei myynyt. Se meni ihan jumiin koko eukko ja hoki sitä miestentakkia.

Vierailija
20/103 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä myydään mitä ostetaan. Kukaan ei estä ostamasta sitä avaruus- tai lepakkopaitaa tytölle tai yksisarvista pojalle. Anna mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi