Mitä kivaa teet säästyneillä lomarahoilla?
Tänä kesänä eikä ensi talvenakaan matkusteta ulkomaille vaan käytetään säästyneet rahat hauskuuteen kotimaassa. Minä aion ostaa sähköpyörän! Ihania pitkiä lenkkejä Suomen kauniissa suvessa..
Onko sinulla suunnitelmia?
Kommentit (123)
Säästän pahan päivän varalle ja seuraaviin lomareissuihin.
Säästänyt 150€-200€ kk säästötilille. Ei oo velkoja. Ei autoa. Kaikki palvelut lähellä.
Lapset jo omillaan.
Kun aikoinaan talo rakennettiin, nuoria olimme, pankin velkakirjaan nimi, siitä lähtien sai todellakin penniä venyttää ja tressata. Kotia varten palkasta sen aikaista rahaa Aspiin 1000 mk. Silloin palkka riitti. Tuli se
90-luvun lama.
Kaikesta on selvitty sisukkuudella ja lisätöillä.
60nainen
Maksan lainoja pois. Osan luotoista pystyy maksamaan niillä, osan veronpalautuksilla. Sitten voi taas elää luotolla seuraavat lomautukset.
Nim. 1-3kk vuodessa lomautettu vakityöläinen
Jos käytät lomarahasi, et tosiaankaan ole säästänyt niitä, ap!
Vaihdan lomarahat vapaapäiviksi.
Säästyneet rahat on nyt jo käytetty remontointiin. Olikin aika uusia vähän pintoja. Lomarahat menee auton käsirahaan, jotta pystyy jatkossakin käymään töissä. Jos jouluksi saisi matkatoimistolta rahat takaisin, peruuntuneesta reissusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä haaveilen edelleen ulkomaanmatkasta. Olen luonteeltani introvertti erakko mutta olen kuitenkin sosiaalisesti suosittu enkä osaa sanoa tarpeeksi jämäkästi EI. Pelkään, että jos en lähde Helsingistä riittävän kauas Suomen rajojen ulkopuolelle, kuten yleensä tavallisesti lomallani teen, huomaan että kalenterini on ihan buukattu kaikenlaisia tapaamisia ystävien ja sukulaisten kanssa. Vaikka oikeasti haluaisin vain olla yksikseni ja lukea kirjoja. Nyt monet ystävät ovatkin jo innokkaana kyselleet, että milloin tulen yökylään heidän mökeilleen, nyt kun tänä vuonna taidan olla Suomessa lomalla. Apua, jotain pitää keksiä.
Eikö ystäväsi tunne tätä piirrettä sinussa? Itse koin suurta helpostusta, kun ei väkisin tarvinnut keksiä syitä miksen halua kaiken maailman kissanristiäisiin kun kerroin suoraan, että olen introvertti ja viihdyn enemmän omissa oloissani ja pienemmissä pippaloissa.
Me ostettiin lapsille kesälahjat. Teini sai sähköpotkulaudan ja leikki-ikäinen toivomiaan leluja.
En ole ennenkään pistänyt lomarahoja sellaiseen turhuuteen, kuten ulkomaan matkaan. Tänä vuonna oli mahdollisuus vaihtaa lomaraha vapaaseen ja näin myös tein, eli lomailen pari viikkoa pidempään.
Lähdemme syksyllä Kreikkaan, matka jo maksettu. Siirtyi toukokuulta syyskuulle. Eiköhän silloin jo matkustus ole sallittua.
Miten niin säästyneillä? Ostin sängyn, parit Tukholman lennot ja Tallinnan reissun.
Vierailija kirjoitti:
Lähdemme syksyllä Kreikkaan, matka jo maksettu. Siirtyi toukokuulta syyskuulle. Eiköhän silloin jo matkustus ole sallittua.
Olen kateellinen. Mulla ei jäänyt yhtään lomaa syksylle. Tarkoitus oli lähteä nyt kesäkuussa Färsaarille ja Irlantia kiertämään.
Vierailija kirjoitti:
Asun Ruotsissa eikä täällä ole mitään lomarahoja. Tai no, joku kymppi tulee mutta ei ollenkaan sillä tavalla kuin Suomessa, jossa summa on iso. Ruotsin passilla en taida olla haluttu vieras oikein missään... pitää ehkä tulla Suomeen ja hankkia vuosien tauon jälkeen Suomen passi.
Äläs nyt. Teillä ei sentään ajettu taloutta alas.
Vierailija kirjoitti:
Mä haaveilen edelleen ulkomaanmatkasta. Olen luonteeltani introvertti erakko mutta olen kuitenkin sosiaalisesti suosittu enkä osaa sanoa tarpeeksi jämäkästi EI. Pelkään, että jos en lähde Helsingistä riittävän kauas Suomen rajojen ulkopuolelle, kuten yleensä tavallisesti lomallani teen, huomaan että kalenterini on ihan buukattu kaikenlaisia tapaamisia ystävien ja sukulaisten kanssa. Vaikka oikeasti haluaisin vain olla yksikseni ja lukea kirjoja. Nyt monet ystävät ovatkin jo innokkaana kyselleet, että milloin tulen yökylään heidän mökeilleen, nyt kun tänä vuonna taidan olla Suomessa lomalla. Apua, jotain pitää keksiä.
Mitä helv...? Millasia lapamatoja jotkut on?! Huhhuh. Kivaa loppuelämää vaan sulleki!
Vierailija kirjoitti:
Ostan tuhansia metrejä punakeltaisa muovinauhaa ja ympäröin metsäni sillä. Ei enää ainuttakaan maastopyöräilijää tekemän tuhojaan!
Tsemppiä. 🦋🌸🌼🌺Pyöräilijöistä on vaikeampi päästä eroon kuin rikkaruohosta, kupasta ja Väyrysestä.
Laitan rahat tienaamaan lisää rahaa ostamalla osakkeita : D
Vierailija kirjoitti:
Minä olen säästänyt noin 200 euroa per viikko, kun en ole päässyt ravintolaan lounaalle.
Huomenna aloitan menemällä ravintola Kappelin terassille syömään. Sisätiloihin en uskalla. En myöskään uskalla mennä lentokoneen ahtauteen. Eniten pelkään yleisiä vessoja. Onneksi Kappelista on lyhyt matka kotiin.
Itse olin eilen bussissa 3 h enkä uskaltanut käyttää vessaa. Onneksi rakko ei kuitenkaan räjähtänyt.
Koiran hammashoito n.300, uus jääkaappi mökille 400. Eipä jää lomarahoista paljon säästöön.
Ei ole oikein ikinä jäänyt, kun aina joku yllärilasku....
Saan minimieläkkeen enkä mitenkään pidä tätä ilkeenä.
Kun avaa esim. ”Miten sait tietää poikasi homoudesta” -keskustelun, niin siellä on osa ilkeetä tekstiä.