JK Rowling twiittasi taas, joko kohta joutuu pyytämään anteeksi julkisesti?
JK Rowling jatkaa terf-asian ajamista ja vihaiset intersektionaaliset tiedostavat feministit ovat raivona. Viimeksi sai jo hurjan raivon niskaansa mutta nyt ei voi enää sanoa että olisi ollut yksittäinen aivopieru, jokohan kohta on ilman duunia? https://twitter.com/jk_rowling/status/1269389298664701952?s=19
Kommentit (563)
Vierailija kirjoitti:
Rowling ilkkui artikkelia, jossa puhuttiin ihmisistä, joilla on kuukautiset. Hänen mielestään ainoastaan naisilla voi olla kuukautiset. Se on transfobiaa ja myös misogynismiä, koska ei kaikilla cis-naisillakaan ole kuukautisia. Tuo linkitetty twiitti oli pelkkää olkiukkoilua, kun yritti pelastaa nahkansa tuon ilkkumisen jälkeen.
Vain naisella voi olla kuukautiset, mutta se ei tarkoita, että kaikilla naisilla olisi kuukautiset. Ymmärrätkö eron?ja misogynististä ei tuosta saa tekemälläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En IKINÄ tule määrittelemään naiseksi sellaista, joka ei koskaan ole joutunut kärsimään menkoista ja niiden aiheuttamasta tuskasta, joita ei olla haukuttu koulussa tissien tai leveän lantion takia, jotka ei koskaan ole joutuneet kärsimään siitä kun pitää näännyttää teininä itsensä lähes kuolleeksi, jotta pojat lopettaisi läskiksi haukkumisen. Sitä halveksuntaa, mitä nainen joutuu jo pienestä tytöstä asti kokemaan. En koskaan määrittele sellaista ihmistä naiseksi.
Aha. Minä en sitten ole nainen, vaikka olen niin 32 vuotta luullut. No ihan sama oikeastaan mikä olen.
Minä taas taidan olla "oikea nainen" näillä määreillä vaikka olen määritelty mieheksi syntyessäni. Olen joutunut kokemaan halveksuntaa pienestä "tytöstä" lähtien. Miehellistä kroppaa ei ole ollut. Tissit löytyy ja leveä naisellinen lantio ja figuuri. Kehon karvoitus vähäinen. Ja nekin mitä löytyy on "naisellista" luustokin tosiaan hyvin siro. Apua! Olen elänyt valheessa. Minähän olenkin nainen! Kuinka ihanaa!!!!
Feminiinisiä miehiä on olemassa. Ei se sinun mieheyttäsi poista, vaikka kokisit olevasi epätyypillinen mies.
Miksi sinä oletat puolestani että olisin kokenut olevani jotain? Ettehän te cis-ihmisetkään kuulema koe olevanne. No, se on ymmärrettävää. Mutta joo.. en ole mies, enkä ole kokenut olevani epätyypillinen. Sinä oletat. Eli kuka jaottelee ja kuka ei?
Sinä. Väitit, että sinulla ei ollut "miehellistä" kroppaa, koska löytyy tissit ja naisellinen figuuri. Joten päättelit siitä, että et muka ole mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näillä ihmisillä on niin kova tarve määritellä ja lokeroida itsensä?
Olen itse aina kokenut ihmisten määrittelyn ja lokeroimisen ahdistavana. Miksi emme voisi olla vain ihmisiä?
Olemme joka tapauksessa kaikki omanlaisiamme. Eri kokoisia, muotoisia, värisiä. Jokaisella meillä on joka tapauksessa omat yksilölliset kokemukset elämästä.
Emmekö voisi olla ylpeästi erilaisia? Jokainen semmoinen kuin sattuu olemaan.
Älä syytä yhtä ryhmää. Syytä kaikkia ihmisiä. Ihminen on luonut jaottelun ja lokeroinnin. Mitä todennäköisimmin jaottelun on keksinyt joku hetero ihminen. Sillä ei edes ole väliä kuka keksinyt. Silläkään ei ole oliko hetero vai ei.
Mikko Lehtosen kirja ´Merkitysten maailma´ (Vastapaino, 1996) valaisee hiukan tätä lokeroinnin asiaa. Ihminen on järjestelmällisesti käsitteellistänyt ja merkityksellistänyt asioita helpottaakseen jokapäiväistä elämäänsä. Jos näin ei tehtäisi, niin jokainen kohtaamamme asia tuottaisi meille jonkinasteisen arvoituksen. Voisi vain kuvitella kuinka hankala normaali perhe-elämä olisi jos perheenjäsenten merkityksiä pitäisi luotailla joka aamu yhä uudestaan.
Onko nyt tähän asti vallinnut sukupuolten kategorisointi aikansa elänyt? Ehkä voisi kuvitella että ehkä tämä kysymys sisältää jo vastauksen.
Itse olen paitsi "joku hetero ihminen" niin myös "keski-ikäinen, hyvin toimivalla peniksellä varustettu miehenroikale". Ja ihan iloinen ja ylpeä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole transfobiaa kieltää peniksellisiltä henkilöiltä pääsy naisten tiloihin.
Onneksi Rowling ei tarvitse wokesilakoiden rahoja ja hyväksyntää. Arvostan suuresti niitä, jotka taistelevat tätä hulluutta vastaan ilman Rowlingin suojarakenteita.
Suomessa ei taida löytyä montaa julkisesti genderkriittistä? Maria Nordinhan sai aikamoisen ryöpytyksen niskaansa ihan hyväntahtoisesta postauksestaan.
Sattumalta samainen puoskari Maria Nordin sai verkkokurssistaan 100 000 € uhkasakon. Tämä kertonee jotain siitä, millaisiin ihmisiin "genderkriittisyys" vetoaa.
Vähän niin kuin Jessica Yaniv kertoo millaisiin ihmisiin transaktivismi vetoaa.
Ihan eri asia. Nordin on nostettu marttyyriksi "genderkriittisten" toimesta kun taas juuri kukaan transaktivisti ei ole puolustanut Yanivin toimintaa.
Toki Yaniv on tehnyt paljon enemmän vahinkoa, siitä emme varmaan ole eri mieltä.
Älä puhu paskaa. Lähes kaikki transaktivistit ja transihmiset puolustivat Yanivia. Niitä muutamaa, jotka eivät puolustaneet (mm. Blaire White), haukuttiin transfoobikoiksi.
Haukutaan edelleen, koska sanoo suoraan, että transnaiset ovat miehiä. Näköjään kompannut Rowlingiakin ja saa transaktivisteilta taas vaihteeksi lokaa niskaansa:
https://twitter.com/MsBlaireWhite/status/1269403114026594304
Eihän feministit ole tuota ajattelutapaa vastaan. Transliike ja feministit eivät ole sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän feministit ole tuota ajattelutapaa vastaan. Transliike ja feministit eivät ole sama asia.
Nykyään valitettavasti ovat.
Vierailija kirjoitti:
Rowling ilkkui artikkelia, jossa puhuttiin ihmisistä, joilla on kuukautiset. Hänen mielestään ainoastaan naisilla voi olla kuukautiset. Se on transfobiaa ja myös misogynismiä, koska ei kaikilla cis-naisillakaan ole kuukautisia. Tuo linkitetty twiitti oli pelkkää olkiukkoilua, kun yritti pelastaa nahkansa tuon ilkkumisen jälkeen.
Voi sanoa suoraan, että naisilla on kuukautiset, koska ainoastaan naisilla voi olla kuukautiset.
Transmiehillä on kuukautiset, koska he ovat myös naisia.
Tuollainen "ihmiset, joilla on kuukautiset" retoriikka on vain todellisuuden hämärtämistä ja esimerkki genderideologisesta kielenkäytöstä. Sun täytyy nyt vain hyväksyä se fakta, että enemmistö ei tuon kyseisen kultin uskomuksia omaksu ja ovat Rowlingin kanssa ihan samaa mieltä. Faktat faktoina. Vain NAISILLA voi olla kuukautiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Rowling ei tarvitse wokesilakoiden rahoja ja hyväksyntää. Arvostan suuresti niitä, jotka taistelevat tätä hulluutta vastaan ilman Rowlingin suojarakenteita.
Suomessa ei taida löytyä montaa julkisesti genderkriittistä? Maria Nordinhan sai aikamoisen ryöpytyksen niskaansa ihan hyväntahtoisesta postauksestaan.
Sattumalta samainen puoskari Maria Nordin sai verkkokurssistaan 100 000 € uhkasakon. Tämä kertonee jotain siitä, millaisiin ihmisiin "genderkriittisyys" vetoaa.
Ihan eri asia. Nordin on nostettu marttyyriksi "genderkriittisten" toimesta kun taas juuri kukaan transaktivisti ei ole puolustanut Yanivin toimintaa.
Toki Yaniv on tehnyt paljon enemmän vahinkoa, siitä emme varmaan ole eri mieltä.
Älä puhu paskaa. Lähes kaikki transaktivistit ja transihmiset puolustivat Yanivia. Niitä muutamaa, jotka eivät puolustaneet (mm. Blaire White), haukuttiin transfoobikoiksi.
Linkkaa tänne sitten jokin transaktivistin kannanotto, jossa puolustetaan Yanivia.
Vierailija kirjoitti:
She’s using a straw man argument. No one’s saying sex isn’t real. We’re saying one’s body shouldn’t determine one’s lived experience (i.e. how you’re treated, who you love, where you work, etc.) Yes, bodies exist. No, they don’t determine our value.
Mistä tietää, että teini on viettänyt liikaa aika netissä eikä sillä ole kavereita tosielämässä? Tästä. Ellet osaa keskustella asiasta äidinkielelläsi, et ole ajatellut sitä omilla aivoillasi vaan suodat tumblerista lukemaasi roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Olipa taas Rowlingilta turha ja persumainen ulostulo. Seksuaalinen kiinnostus ei ole sidottu sukupuoleen. https://science.sciencemag.org/content/365/6456/eaat7693
Kyllä se meille homoilla ja heteroilla vaan on sidottu sukupuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkaa tänne sitten jokin transaktivistin kannanotto, jossa puolustetaan Yanivia.
Sä voit vaikka tältä Rose of Dawnilta katsoa. Hän oli yksi niistä harvoista transhenkilöistä, joka kritisoi Yanivia. Hänen videoissaan käsitellään myös muun transyhteisön reagointia tapauksen edetessä.
Vierailija kirjoitti:
Julkisia genderkriitikoita ei löydy, koska kukaan ei halua tulla maalitetuksi. Mutta kyllä näidenkin kommenttien äänestystulokset kertovat omaa tarinaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaista kieltoa käytännössä valvotaan?
Eiköhän tossa toimi sellainen omavalvonta aika hyvin. Veikkaan, että uimahallissa syntyy melkoinen raivo kun peniksellä varustettu Marjatta astelee naisten puolella suihkuun.
Itse en ainakaan aio käydä saleilla ja uimahalleissa, joissa lerssilliset miehet saavat vapaasti ravata naisten puolelle. Katsotaan sitten, kuinka kauan hulluus jatkuu, kun pienen vähemmistön rahoilla ei näitä kauaa pyöritetä.
Onneksi järki vielä enemmistöllä toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaista kieltoa käytännössä valvotaan?
Eiköhän tossa toimi sellainen omavalvonta aika hyvin. Veikkaan, että uimahallissa syntyy melkoinen raivo kun peniksellä varustettu Marjatta astelee naisten puolella suihkuun.
Entäs ne naisten turvakodit? Tarkastetaanko niissä sitten genitaalit?
Entä kun naisten WC-tiloihin astelee hyvin maskuliininen transmies (biologisesti siis nainen), tarkastavatko naiset tämän genitaalit vai häätävätkö samantien pois?
Ei genitaaleja tarvitse keneltäkään tarkastaa. Vain transuskovaiset luulevat, ettei ihmisen sukupuoli näy päälle päin. Syntyjään homoseksuaalit miehet ovat ainoita transihmisiä, joilla on edes häviävä mahdollisuus tulla uskottavaksi kohdatuksi vastakkaisena sukupuolena, ja itselleni on ainakin aivan sama missä homomiehet pyörivät. Mutta mekkoon pukeutuvia heteroreiskoja en kaipaa naisten tiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En IKINÄ tule määrittelemään naiseksi sellaista, joka ei koskaan ole joutunut kärsimään menkoista ja niiden aiheuttamasta tuskasta, joita ei olla haukuttu koulussa tissien tai leveän lantion takia, jotka ei koskaan ole joutuneet kärsimään siitä kun pitää näännyttää teininä itsensä lähes kuolleeksi, jotta pojat lopettaisi läskiksi haukkumisen. Sitä halveksuntaa, mitä nainen joutuu jo pienestä tytöstä asti kokemaan. En koskaan määrittele sellaista ihmistä naiseksi.
Minua ei ole koskaan haukuttu leveän lantion vuoksi, koska lantioni on kapea. Tissejä on haukuttu liian pieneksi. Menkat eivät ole koskaan aiheuttaneet kärsimystä, vaan olleet kivuttomat. Olen synnyttänyt kaksi lasta ja nyt odotan kolmatta, mutta kiva tietää, etten ole sinun kriteereilläsi nainen :D
Niin ei sinua, mutta enemmistöä on. Älä vähättele muiden elämää. Se saa näyttämään sinut typerältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Minä en sitten ole nainen, vaikka olen niin 32 vuotta luullut. No ihan sama oikeastaan mikä olen.
Kyse ei nyt ole susta, Katariina.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, vain naisella voi olla menkat.
Hae jumalauta apua päävikoihisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet trans kun vaikutat hämmentyneeltä sukupuolesi suhteen.
En oikeastaan ole hämmentynyt. Mutta ylhäällä olevan kirjoittajan luettelo kärsimyksistä, joita naisen on täynyt kokea ollakseen nainen, sulkee minut ulkopuolelle. Ja se on minulle oikeastaan sama, koska minulle ei ole niin tärkeää, miksi minut luokitellaan tai luokitellaanko mihinkään. Sukupuoli ei ole minulle kaikista tärkeintä.
Kato, "I'm not like other girls" nainen tuli ketjuun. Valitettavasti et voi erota sukupuolestasi vaikka kuinka haluaisit ja sitten kun olet neljän kympin paremmalla puolella niin näet, kuinka paljon väliä sillä on, että et itse lue itseäsi naisten joukkoon.
Joo. Esimerkiksi kun nainen käy läpi menopaussin, hänellä ei ole enää kuukautisia. Mutta ei se hänestä miestä tee ja kyllä Rowling sen hyvin tietää. Sinä sen sijaan ilmeisesti luulet, että kun on menopaussin läpikäyneitä naisia, joilla ei ole kuukautisia niin se tarkoittaa, että miehet, joilla ei ikinä voi olla kuukautisia, voisivat muka olla naisia.