Onko Sauli Niinistö sinun presidenttisi?
Koetko, että Sauli Niinistö on johtanut Suomea hyvin? Edustaako hän sinulle tärkeitä arvoja? Löydätkö huomautettavaa Niinistön toiminnasta? Mitä hänen toimiaan et hyväksy? Äänestitkö Niinistöä presidentiksi? Haluaisitko Niinistön poikkeuslailla kolmannelle kaudelle?
Kommentit (124)
En äänestänyt Niinistöä presidentiksi, sillä hän on kovien arvojen politiikko ja äärettömän herkkähipiäinen ja taustat tulevat 80-luvulta lähtien.
Presidenttinä toiminut hyvin, kun johdetaan taustalta, eikä hänellä ole henk.kohtaista juridista valtaa.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan äänestäisi porvaria.
Elätätkö itseäsi avustuksilla vai mistä on kyse?
Niinistön puheessa en pitänyt tavasta, jolla hän leimasi rokottamattomat "välinpitämättömiksi", kun samalla toisaalla puheessaan kehotti ymmärtämään toisella tavalla ajattelevia.
Melko ristiriitaista, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tota, miten sen nyt sanoisi. Olen Suomen kansalainen, siinä mielessä Niinistö on minunkin presidenttini. Kas kun useampia vallassa olevia ei voi olla samanaikaisesti. Mutta en äänestänyt häntä enkä toivo häntä kolmannelle kaudelle. Meidän arvot ja asenteet eivät vain kohtaa. En ole vasemmiston kannattaja, mutta en ole myöskään niin oikeistolainen kuin Niinistö. Tuo mies ei paljasta todellista minäänsä, vaan monissa kuvissakin on sellainen kettumainen ilme naamalla.
Niinistö ei voi lähteä millekään kolmannelle kaudelle.
Suomessa on laissa rajattu saman presidentin kaudet kahteen, eli 12 vuoteen. (eli 6+6 vuotta)
Enää ei koskaan tule mitään Urho Kekkosen kaltaista aikaa, jolloin vallassa oli sama presidentti yli 20 vuotta.
Vaikka nykyisin siitä ei edes olisi mitään haittaa, kun prseidentin valta on karsittu mininmiin.
Suomessa maata johtaa pääministeri hallituksineen ja päätökset tekee eduskunta.
Sama on Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Niissäkin pääministeri johtaa maata.
Ja kaikkia EU maita dirigeerataan pirunviululla Brysselistä.
Vierailija kirjoitti:
Nostan Niinistön taivaisiin.Upea presidentti .Luotettava.
Asun Ruotsissa mutta toivon sydämestä että hänelle annettaisiin jatkoaikaa ilman vaaleja.Kuka voi hoitaa ulkomaan asiat niinkuin hän sodan uhkan aikana.
Te muut.Kuka olisi sopivampi ja miksi?
Esim. Pekka Haavisto. Hänellä on paljon kansainvälistä meriittiä. Jopa Venäjällä.
Ja kokemusta konfliktitilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Niinistön puheessa en pitänyt tavasta, jolla hän leimasi rokottamattomat "välinpitämättömiksi", kun samalla toisaalla puheessaan kehotti ymmärtämään toisella tavalla ajattelevia.
Melko ristiriitaista, eikö?
Toisena asiana, terveyasiat ovat potilaan ja lääkärin välisiä, eivät kuulu millään tavalla poliitikoille. Lääketiede pitää olla erillään valtiovallasta.
Sauli Niinistö on paras presidentti siltä ajalta jonka minä muistan. Pidin myös Koivistosta, mutta eihän sitä oikein nykyisellä suomettumisymmärryksellä voi enää tässä ajassa arvottaa samoin kuin silloin joskus.
Tähän aikaan ei olisi voinut osua parempaa presidenttiä ja olen molemmilla kerroilla antanut ääneni hänelle.
Niinistö on toimillaan tuonut Suomea esille globaalissa maailmassa ja päässyt tapaamaan sekä USA:n, Venäjän että Kiinan johtajia ja se on harvinaista herkkua kenelle tahansa päämiehellemme. Suomi on jälleen kerran sillanrakentaja hankalissa konflikteissa joka on käytännössä se ainoa rooli jolla Suomi voi saada näkyvyyttä kansainvälisillä poliitikan areenoilla.
Vierailija kirjoitti:
Sauli Niinistö on paras presidentti siltä ajalta jonka minä muistan. Pidin myös Koivistosta, mutta eihän sitä oikein nykyisellä suomettumisymmärryksellä voi enää tässä ajassa arvottaa samoin kuin silloin joskus.
Tähän aikaan ei olisi voinut osua parempaa presidenttiä ja olen molemmilla kerroilla antanut ääneni hänelle.
Niinistö on toimillaan tuonut Suomea esille globaalissa maailmassa ja päässyt tapaamaan sekä USA:n, Venäjän että Kiinan johtajia ja se on harvinaista herkkua kenelle tahansa päämiehellemme. Suomi on jälleen kerran sillanrakentaja hankalissa konflikteissa joka on käytännössä se ainoa rooli jolla Suomi voi saada näkyvyyttä kansainvälisillä poliitikan areenoilla.
Allekirjoitan. Paras presidentti aikoihin ja seuraajalla on vaikeuksia täyttää saappaat.
Normaaliaikana kai aika hyvin mutta tämän Natojutun aikana jotenkin omapäisesti ja kansalaisia kohtaan ylimielisesti, pimittämällä mielipiteitään ajankohtaisista asioista. Ei klaaraa hommaa nytkään Turkin kanssa.
Poukkoilee sinne tänne eikä tunnu tietävän kuinka asia pitäisi hoitaa.
On äärettömän paljon parempi kuin edeltäjänsä. Siksi annan anteeksi tämän Ruotsin nuolennan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostan Niinistön taivaisiin.Upea presidentti .Luotettava.
Asun Ruotsissa mutta toivon sydämestä että hänelle annettaisiin jatkoaikaa ilman vaaleja.Kuka voi hoitaa ulkomaan asiat niinkuin hän sodan uhkan aikana.
Te muut.Kuka olisi sopivampi ja miksi?
Esim. Pekka Haavisto. Hänellä on paljon kansainvälistä meriittiä. Jopa Venäjällä.
Ja kokemusta konfliktitilanteissa.
Ei, koska arvot on samat kuin hyvin pienellä osalla kansasta.
Niinistö on ollut tosi hyvä presidentti.
Olen ollut yllättänyt. Koiviston jälkeen paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan. Paras presidentti aikoihin ja seuraajalla on vaikeuksia täyttää saappaat.
Todellakin. Kultaranta keskustelut ja yhteydenpidot maailman maiden johtajiin ovat hoituneet Niinistön aikana kiitettävästi.
Sauli Niinistö ei ole minun presidenttini. Niinistö on kokoomuslainen pyrkyri, vaikka voissa paistaisi. Hän ei ole ansioitunut missään sellaisessa, mitä minä pidän tärkeänä. En pidä hänen epäselvästä puhetyylistään enkä kiukuttelustaan.
Kuitenkin olen sitä mieltä, että Niinistö on hoitanut pressan tehtäviä eli ulkopolitiikkaa pääpiirteissään hyvin.
En pidä. Suomen olisi pitänyt säilyttää hyvät välit Venäjään 90-luvulla ja ryhtyä omavaraiseksi. Nyt olemme Brysselin ja yritysten kahleissa.
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä väitettiin Niinistön olevan "psykoosissa".
Olisiko lähde Bäckman, joka on useaan kertaan valistanut venäläisiä suomalaisten poliitikkojen ja valtamedia oleva sotapsykoosissa, ei pelkästään nyt vaan jo v. 2014 blogeissaan, Kun Venäjä jo sotkeutui Ukrainan asioihin. Bäckman antoi haastattelun Kreml-propagandaa viikosta toiseen jauhavaan ohjelmaan.
En äänestänyt Saulia. Ei ole minun presidentti.