Psykopaatin entinen vaimo vastaa
Kommentit (71)
Myyntimies-Mynttinen tässä itse on huomiohakuinen, siksi pitää ihan nimellä kirjoittaa. Mutta tylsää provoilua ovat viestinsä. Näitä ei tarvittaisi mihinkään ketjuun koskaan.
Myyntimies-Mynttinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiusaat täällä ihmisiä? Tyylisi on hyvin tunnistettava narsistin tapa purkaa omaa pahaa oloaan.
Kas näin.
No ihan samasta syystä kuin sinäkin! :D
Molemmat meistä saa mielihyvää siitä, kun saa analysoida muiden kirjoituksia.
Yrittäisit edes?
Mitä nyt pitää yrittää?
Ei mitään. En jaksa aiheen vierestä venkoilua ja kiemurtelua, kun et kuitenkaan kykene vastaamaan suoraan annettuun kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei psykopaattia tunnista heti. Sen tunnistaa vasta siinä vaiheessa, kun se on koukuttanut sut täysin pikkurillinsä ympärille ja silloin onkin vaikeampi lähteä. Olin 15 vuotta psykopaatin "ystävä". Aluksi olin apaatti ja sitten uhri. Loppu meni rumaksi ja hän oli tuhoamassa elämäni. Jouduin katkaisemaan välit kylmästi. Pelkään vielä tänäkin päivänä kostoa, joka todennäköisesti on tulossa. Jätti todella syvät jäljet, joita ei saa hetkessä korjattua.
Pidä huoli, että sulla on hyvät ja läheiset välit perheeseesi ja sukuusi. Ole valmis vaihtamaan työpaikkaa, jos on tarvis. Tee yllätyssiirtoja. Ei se pääse sun elämää tuhoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ekaa heti. Mutta tokan jo tunnistaa.
Hmmm...
Hiukan ehkä kärjistetty, mutkat oikova yleistys.
Mutta ihan totta, ”tuntosarvet herkistyy”, ja tällaisen tunnistaminen aiemmin on helpompaa, sikäli mikäli ensimmäisen käsittelystä nyt ylipäätään selviää edes sen verran ehjänä ihmisenä, että uskaltaa uusia ihmisiä päästää elämäänsä.
Mä en ole päästänyt yhtään psykoa elämääni. Ne on tunkeutuneet sinne väkisin.
Luulen, että entisessä työpaikassa henkilöstöpäällikkö oli joku psykopaatti.
Hänen mielipiteensä vaihtuivat edestakaisin ja hän manipuloi ihmisiä. Ja tietysti kertoi muiden työntekijöiden asioita eteenpäin.
Oli järkytys kun luulin erään luottamuksella sanotun asian hänelle. Meni pari päivää kun työkaveri tuli kysymään asiasta minulta...asia oli vielä arka, joten mietin miten näin voi joku toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että hän on psykopaatti?
Lääkäri sanoi niin.
Entäs jos olikin narsissi?
Psykiatrien mukaan kaikki psykopaatit ovat narsisteja, mutta kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja. Omasta mielestäni psykopaatit ovat pinnallisempia ja suoraviivaisempia kuin narsistit. Narsistithan voivat olla hyvinkin hienostuneita ja älykkäitä piinatessaan ihmisiä. Narsistit voivat tuntea pelkoa, psykopaatit ovat sellaiselle täysin immuuneja. Psykopaatti on yksinkertaisempi, ikäänkuin "mekaanisempi" otus. Tunnistamisen vaikeus johtuu siitä, että normaalin ihmisen on mahdoton ymmärtää ja hyväksyä, että joku voi olla niin simppeleistä aineksista kokoonpantu.
Vierailija kirjoitti:
Myyntimies-Mynttinen tässä itse on huomiohakuinen, siksi pitää ihan nimellä kirjoittaa. Mutta tylsää provoilua ovat viestinsä. Näitä ei tarvittaisi mihinkään ketjuun koskaan.
Pitää varmasti ihan paikkansa.
Mitä tulee nimimerkin käyttöön, näen sen kyllä enemmän käytännöllisenä ratkaisuna, kuin millään tavalla itseni korostamisena.
Totta puhuen, tämän(kin) palstan yksi ärsyttävimmistä piirteistä on se suuri enemmistö, joka kirjoittelee tuolla mielikuvituksettomalla ’vierailija’-statuksella...
(vähänkin pidempi ketju, niin jossain kohtaa alkaa se ”en se minä ollut joka edellisen kirjoitti!!!”-huutelu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että hän on psykopaatti?
Lääkäri sanoi niin.
Entäs jos olikin narsissi?
Psykiatrien mukaan kaikki psykopaatit ovat narsisteja, mutta kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja. Omasta mielestäni psykopaatit ovat pinnallisempia ja suoraviivaisempia kuin narsistit. Narsistithan voivat olla hyvinkin hienostuneita ja älykkäitä piinatessaan ihmisiä. Narsistit voivat tuntea pelkoa, psykopaatit ovat sellaiselle täysin immuuneja. Psykopaatti on yksinkertaisempi, ikäänkuin "mekaanisempi" otus. Tunnistamisen vaikeus johtuu siitä, että normaalin ihmisen on mahdoton ymmärtää ja hyväksyä, että joku voi olla niin simppeleistä aineksista kokoonpantu.
Eli narsistit on tavallaan kierompia. Äidilleni on tyypillistä kierosti väheksyä ja sitten toimillaan pelastaa.
Ja sitten vielä perua se ”pelastus”.
Vähän vaikea selittää, mutta hän alkaa minulle kertoa minun ongelmasta (minulla ei ole ongelmaa...) mutta äitini mielestä on. Hän painottaa monelta kantilta tätä minun ongelmaa. Sitten hän löytääkin siihen ongelmaan ratkaisun...siinä sitten kuuntelen kun äitini nerokasta ratkaisua ongelmaani...
Ja jos tätä ongelmaa ei ala hoitaa äitini ehdottamalla tavalla niin silloin äitini sekoaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmasti ihan paikkansa.
Mitä tulee nimimerkin käyttöön, näen sen kyllä enemmän käytännöllisenä ratkaisuna, kuin millään tavalla itseni korostamisena.Totta puhuen, tämän(kin) palstan yksi ärsyttävimmistä piirteistä on se suuri enemmistö, joka kirjoittelee tuolla mielikuvituksettomalla ’vierailija’-statuksella...
(vähänkin pidempi ketju, niin jossain kohtaa alkaa se ”en se minä ollut joka edellisen kirjoitti!!!”-huutelu)
Hyvin onnistuit tuostakin poimimaan sen oleellisen ;).
Vierailija kirjoitti:
Hyvin onnistuit tuostakin poimimaan sen oleellisen ;).
No kiva.
Voinko vielä olla jotenkin avuksi? :)
Odotitko mahdollisesti, että menen ”defenssi-moodiin” tuosta kommentistasi, ja alan kanssasi väitellä ja kiistää motiivejani?? :D
Sorry... En syty noin köyhistä hyökkäyksistä, vähän pitää yritystä olla ;)
Narsistin tyttärenä voin sanoa, että kun en enää uskonut hänen juttuja niin alkoi haukkumiseni.
Kaikki elämässä olisi pitänyt tehdä kuten hän haluaa. Korkeat tavoitteet lapsille. Henkistä alistamista mm. haukkui jos ei menestynyt. Vanhin siskoni meni heti naimisiin kun pystyi ja pääsi pois kotoa. Nuorempi sisko säästi jo 10 vuotiaana rahaa, että pääsee muuttamaan lukion jälkeen pois kotoa.
Minua äiti piti heikkolahjaisena ja säästyin tämän vuoksi vaatimuksilta. Tosin kaikki odotukset menestyksestä kohdistui pikkusiskooni.
Äitini esim haukkui vanhimman siskoni kun hän kirjoitti - ka 8.3 ja m-paperit. Äidin mielestä ne oli paska-paperit.
Vanhin siskoni kärsi eniten. Sillä äitini myös provosoi isän tytärtään vastaan.
Siskoni tappoi itsensä.